Beställa spel till releasedagen

Permalänk

Beställa spel till releasedagen

Tänkte höra lite vad ni för erfarenheter med att beställa spel från nätbutiker till releasedagen. Vilken/vilka butiker har ni bäst erfarenheter av att lyckas leverera spelen på release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foreveryang:

Tänkte höra lite vad ni för erfarenheter med att beställa spel från nätbutiker till releasedagen. Vilken/vilka butiker har ni bäst erfarenheter av att lyckas leverera spelen på release?

Webhallen har jag bäst erfarenhet av, fast jag har bor här uppe ute i skogen. Har alltid fått spelen på release.

Enda gången de "svek" mig var med TLOU2, men det var för att det släpptes fredag 19 juni 2020 vilket råkade vara midsommarafton (röd dag) så Posten jobbade inte då och de fick inte skicka ut spelet tidigare pga embargo osv, så det hade då kommit först veckan efter (så jag avbokade och köpte digitalt istället)... så egentligen inte Webhallens fel.
(Samtidigt fick jag ett annat spel därifrån 1 vecka tidigare så de håller inte alltid på embargot )

Sedan tycker jag det allmänt är enklast att boka därifrån då man kan ta det på Klarna Faktura (så man inte betalar föränn man har spelet) + det är enkelt att avboka om man vill det.

Bokar även från Spelbutiken ibland (för de är märkbart billigare i vissa fall) men det varierar där med leveranstid. GTA 5 till PS3 minns jag att fick på release dagen (2013), medan Cyberpunk 2077 nyligen fick jag först någon dag efter release (vill säga 2 dagar).

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P