Permalänk
Medlem

@njörden Fel tyvärr!

En ledtråd är att spelet inte gick att köpa separat, utan ingick när man köpte något annat

Permalänk
Medlem

En annan bild tagen från spelet:

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Den där tigern kommer jag ju ihåg från barndomen😊
Så det måste vara Tony and friends in Kelloggs land eller Mission Kellogs som det verkar heta ibland

<Edit: På den tiden fick man inte några spel med flingorna, bara plastfigurer

Edit igen: Tony and friends: New adventures Invasion in Kelloggs land (puh) är ju detta ser jag nu på grafiken

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Den där tigern kommer jag ju ihåg från barndomen😊
Så det måste vara Tony and friends in Kelloggs land eller Mission Kellogs som det verkar heta ibland

<Edit: På den tiden fick man inte några spel med flingorna, bara plastfigurer

Edit igen: Tony and friends: New adventures Invasion in Kelloggs land (puh) är ju detta ser jag nu på grafiken

Det stämmer bra! Kommer inte ihåg vad den hette på svenska men minns att jag tyckte den påminde en del om Donkey Kong Country på SNES

Din tur att ta över

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Det stämmer bra! Kommer inte ihåg vad den hette på svenska men minns att jag tyckte den påminde en del om Donkey Kong Country på SNES

Din tur att ta över

Jag har aldrig spelat det men med Tigern gick det ju snabbt att leta upp
Det var lättmjölk och Lätt & Lagom men Frosties och Kalaspuffar gick bra, socker var inte farligt på 80-talet...

Då tar vi en gammal klassiker (tror jag) så denna ska väl inte vara så svår, jag är lite förvånad att den inte varit med innan men det finns ju å andra sidan väldigt många spel

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Jag har aldrig spelat det men med Tigern gick det ju snabbt att leta upp
Det var lättmjölk och Lätt & Lagom men Frosties och Kalaspuffar gick bra, socker var inte farligt på 80-talet...

Då tar vi en gammal klassiker (tror jag) så denna ska väl inte vara så svår, jag är lite förvånad att den inte varit med innan men det finns ju å andra sidan väldigt många spel

https://i.imgur.com/xqfOewr.jpg

VWH ledde mig in på wrestling, kändes rimligt att det skulle kunna vara pro wrestling till NES, Bingo!

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

VWH ledde mig in på wrestling, kändes rimligt att det skulle kunna vara pro wrestling till NES, Bingo!

Visst är det. Ett riktigt kul spel.
Då är det din tur

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Woho! Brukar hänga runt i denna tråden men detta är min första träff!

Här är mitt bidrag, troligtvis ingen stor hit men jag och brorsan satt och dela tangentbord med detta spelet många regniga helger

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Woho! Brukar hänga runt i denna tråden men detta är min första träff!

Här är mitt bidrag, troligtvis ingen stor hit men jag och brorsan satt och dela tangentbord med detta spelet många regniga helger

jag var tvungen att zooma bilden i ett ritprogram för att hitta och urskilja playerspriten, men sen ringde en liten klocka:
Ugh! tror jag spelet heter.
Om jag har rätt får nån annan gärna köra (sovdags!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

jag var tvungen att zooma bilden i ett ritprogram för att hitta och urskilja playerspriten, men sen ringde en liten klocka:
Ugh! tror jag spelet heter.
Om jag har rätt får nån annan gärna köra (sovdags!)

Det stämmer! Helikoptertaxi i stenåldersgrottor, vem säger att det inte var bättre förr

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Då smiter jag in så att den trötte får sova i lugn och ro

Permalänk
Skrivet av Snuffelbutt:

Då smiter jag in så att den trötte får sova i lugn och ro

https://imgur.com/8HMvdqN.jpeg

Ser ut som en blandning av Re-Volt och Halo

Tycker grafiken ser distinkt Xbox ut men kan inte placera spelet.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

Ser ut som en blandning av Re-Volt och Halo

Tycker grafiken ser distinkt Xbox ut men kan inte placera spelet.

Jag ser en kombination av Rollcage och Interstate 76. Har ingen aning om vad just det här är för spel dock

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Jag ser en kombination av Rollcage och Interstate 76. Har ingen aning om vad just det här är för spel dock

Själv funderar jag mer åt Mad Max-hållet..😇

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Då smiter jag in så att den trötte får sova i lugn och ro

https://imgur.com/8HMvdqN.jpeg

Bandits: phoenix rising ser det ut att vara

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

Ser ut som en blandning av Re-Volt och Halo

Tycker grafiken ser distinkt Xbox ut men kan inte placera spelet.

Windows och Linux släpptes det till, så inte helt off

Skrivet av Windir87:

Jag ser en kombination av Rollcage och Interstate 76. Har ingen aning om vad just det här är för spel dock

Interstate 76 var ett sånt där spel jag alltid ville spela som yngre men aldrig fick ordning på, det här var det närmsta jag kunde komma.

Skrivet av Videoapan:

Själv funderar jag mer åt Mad Max-hållet..😇

Inte helt jäkla off ändå.

Skrivet av phlopydisk:

Bandits: phoenix rising ser det ut att vara

Det stämmer utmärkt!

Permalänk
Medlem

Kul spel som jag verkligen gillade hur de lyckats med 3d RTS.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk

Homeworld!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Homeworld!

Rätt Homeworld 2 för att vara exakt! Bollen är din!

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk

https://imgur.com/a/ZPdnjkt.jpg

Jag körde demot en massa, men ägde inte hela spelet någon gång tyvärr...

Förresten; hur fasen får man bilden att visas direkt i tråden och inte bara länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

https://imgur.com/a/ZPdnjkt.jpg

Jag körde demot en massa, men ägde inte hela spelet någon gång tyvärr...

Förresten; hur fasen får man bilden att visas direkt i tråden och inte bara länk?

Man klickar på infoga bild, eller sätter bilden mellan [ img ] taggar:

Jag får dock inte din att fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

https://imgur.com/a/ZPdnjkt.jpg

Jag körde demot en massa, men ägde inte hela spelet någon gång tyvärr...

Förresten; hur fasen får man bilden att visas direkt i tråden och inte bara länk?

Tycker det ser ut som nightmare creatures på ps1, spelade också bara demot (tog en stund att hitta då jag var tvungen söka lite, visste spelet jag tänkte på direkt men lyckades inte komma ihåg namnet)

Permalänk
Skrivet av Nimafor:

Tycker det ser ut som nightmare creatures på ps1, spelade också bara demot (tog en stund att hitta då jag var tvungen söka lite, visste spelet jag tänkte på direkt men lyckades inte komma ihåg namnet)

Stämmer bra, bollen är din!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cypress_86:

https://imgur.com/a/ZPdnjkt.jpg

Jag körde demot en massa, men ägde inte hela spelet någon gång tyvärr...

Förresten; hur fasen får man bilden att visas direkt i tråden och inte bara länk?

Lägger du upp bilden på imgur så väljer du länken för forum, där är alla tillägg redan fixade.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Lägger du upp bilden på imgur så väljer du länken för forum, där är alla tillägg redan fixade.

Tackar!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Final fantasy... Hmm.. 9?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Ej rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Är det ett jrpg ändå? Andra vibbar jag fick var obskyr Zelda 😁

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Är det ett jrpg ändå? Andra vibbar jag fick var obskyr Zelda 😁

Japp ett jrpg är det 🙂 slänger upp någon mer slinga från spelet under kvällen om ingen lyckats innan