PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om Cyberphoto fått iväg en enda konsol än?
Om någon som har en kod från Elgiganten så tar jag den mer än gärna!

Det var inget, fick precis igenom en order på MM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fishyfajita:

Mediamarkt! Gick att beställa prec

Ja.. Fick också in en beställning

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk

Tror jag precis fick en beställning på mediamarkt? Inte fått något bekräftelse än dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meatrose:

Är det någon som vet om Cyberphoto fått iväg en enda konsol än?
Om någon som har en kod från Elgiganten så tar jag den mer än gärna!

Testa att beställa via MediaMarkt som flera andra i tråden lyckats göra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tror jag fick igenom på MM. Kom igen!

Permalänk

Där fick jag ett bekräftelsemail! Håller alla tummar och tår att jag faktiskt fick en denna gången.

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

Ja.. Fick också in en beställning

Grattis till oss i så fall! Jag sitter här å kikar på mejlet med en orderbekräftelse och expressleverans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenOndeElvispen:

Där fick jag ett bekräftelsemail! Håller alla tummar och tår att jag faktiskt fick en denna gången.

annars finns en dom alla jag kom över på blocket för bara en tusing i administrations avgift

Visa signatur

N.A

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

Ja.. Fick också in en beställning

Tekniskt fel när jag försökte betala... Suck

Permalänk
Medlem

Jag har betalat MM, så får se om jag får någon PS5a eller inte....

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fishyfajita:

Grattis till oss i så fall! Jag sitter här å kikar på mejlet med en orderbekräftelse och expressleverans!

Ja, grattis till oss, verkligen! Samma här, kan knappt tro det.. Det kanske är för bra för att vara sant? Vi får väl se

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Fick också ett bekräftelsemail från MM nu. Fick tekniskt fel när jag skulle betala med klarna men tog paypal ist så gick det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuuugen:

Haha jag vann idag igen på elgiganten och dessutom fick jag tag på en från mediamarkt!! förhoppningsvis så är fortfarande dom hett eftertraktade så jag kan få ihop lite pengar på tradera. Redan sålt av 4 tidigare och givetvis behållt en själv. Blivit lukrativt för mig detta jag har nästan semestern avbetald. Är bara rädd att det var lite för många som släpptes idag kanske driver ner priserna på tradera. Sista jag dålde gick bara för 8700 så har inte allt för höga förväntningar.

Hur fan fick du 8700 för den? Tycker mig se att dom går för runt 7500 allt som oftast nuförtiden?

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

Ja, grattis till oss, verkligen! Samma här, kan knappt tro det.. Det kanske är för bra för att vara sant? Vi får väl se

Jag tror på det när jag har konsolen i händerna Vad tror vi om leveransen då? Hur snabba brukar de vara, och med vilken leverantör kör mediamarkt?

Permalänk
Medlem

Fick orderbekräftelse av MM, så bara att hoppas nu då att väntan ska vara över

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

Jag förutsätter att den kommer med bud ikväll. 😁

haha, ja det vore något. Personligen tror jag på slutet av nästa vecka tyvärr.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk

Hej! Såg att de var någon här i tråden som hade ett barn som skulle opereras. Han ville ge grabben ett ps5 i present. Har en kod från elgiganten över så skriv till mig så löser vi det.

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigtwin:

Bara hoppas att dom skickar nu snart. Blev den perfekta födelsedagspresenten till mig när jag fyller 43 på lördag. Värsta stressen sen jul haha.

Jag fyller 43 år dagen före dig så stort grattis till ditt PS5! Jag fortsätter själv med refresh-racet.

Permalänk
Medlem

Stay on MM page they seem to be dropping periodically.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alleballe89:

Hej! Såg att de var någon här i tråden som hade ett barn som skulle opereras. Han ville ge grabben ett ps5 i present. Har en kod från elgiganten över så skriv till mig så löser vi det.

mvh

Jäkligt fin gest!

Permalänk

Hoppas dem skickar dem idag från MM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zleikir:

Hur fan fick du 8700 för den? Tycker mig se att dom går för runt 7500 allt som oftast nuförtiden?

Det var för några veckor sen nu, men jag ser att priset har tryckts ner rejält nu allt eftersom det kommer ut mer. Såsom det låter verkar det som att många släppts nu idag så finns nog risk att det kommer en stor våg av nya annonser på tradera kommer dra ner priset. Jag skall inte klaga dock för jag har faktiskt fått tag i mer playstation 5 än de flesta men lite tråkigt är det ändå att inte kan sälja dom för samma som i början. Men det är ändå värt arbetet med det hela enligt mig.

Permalänk
Medlem

Finns på MM nu igen

Edit: Det var nog inte mer än en konsol

Permalänk

Sålde förra veckan för 9500 så det är ett högt tryck fortfarande

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakedsnake:

Sålde förra veckan för 9500 så det är ett högt tryck fortfarande

Galet. Tradera eller?

Permalänk
Skrivet av zleikir:

Galet. Tradera eller?

Nää blocket

Permalänk
Medlem

Jag har en extra kod till EG som jag skänker bort. Kommer inte ges till nyregistrerade användare.
Jag kommer antagligen inte svara på alla PM, men editerar mitt inlägg senare.

Edit: Borta.

Permalänk
Medlem

Lyckades lägga en kjell&co bevakning på DE för någon dag sen. Fungerade det som en kö? Annars väntar jag fortfarande på DE från amazon 20/11 kl 20.59...

Permalänk
Medlem

Det lär nog droppa rejält idag.
Killen på Mediamarkt jag snackade med för en vecka sedan sa att dom sannolikt kommer ha betat av kön i april/maj och ha konsoler i affär att köpa utan förbokning i slutet på Maj.

Permalänk

Hej!

Snabb fråga. Jag hittade en tradera annons med ett oöppnat PS5 SE för 5900 kr. Tryckte direkt på "köp nu".

Kom sedan på att det låter lite för bra för att vara sant...
Personen som la ut annonsen är dömd för brott, jag kan inte se vilket brott men det är ju rätt oroväckande ändå.

Är jag skyldig att betala denna annonsen nu eftersom att jag tryckte på "köp nu"? Antar att det är något bindande avtal.
Hur svårt är det att få tillbaka pengarna om man blir lurad på tradera? Har de bra support när det gäller sådana ärenden?

mvh