Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Adaptrar finns överallt och de flesta har ett tjog av dem så det löser sig

Inte om man bor långt ut på vischan i en kommun med 1600 invånare och 30 mil till närmaste butikskedja

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Nu blir jag nyfiken vart du bor

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har kört med en Dragonfly black i ett par år som nyligen börjat glappa.
Kan köpa en sprillans ny Dragonfly Red för 1200:-, är det värt det eller finns det bättre grejor i den prisklassen?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nu blir jag nyfiken vart du bor

Bor i närheten av Röros i norge. Tar lite över en timme att köra till funäsdalen. Ligger i höjd med sundsvall, fast en bit in i norrbaggeland då

Hittade f.ö en 6,35-->3,5 adapter på semilokala musikbutiken, som mest säljer instrument

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Bor i närheten av Röros i norge. Tar lite över en timme att köra till funäsdalen. Ligger i höjd med sundsvall, fast en bit in i norrbaggeland då

Hittade f.ö en 6,35-->3,5 adapter på semilokala musikbutiken, som mest säljer instrument

Ah Norge visste inte de hade en sådan vildmark

Hur långt var det till musikbutiken

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Lodisen:

Har kört med en Dragonfly black i ett par år som nyligen börjat glappa.
Kan köpa en sprillans ny Dragonfly Red för 1200:-, är det värt det eller finns det bättre grejor i den prisklassen?

Till vilka hörlurar?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare

Hifiman HE-400i v2020 för 1790kr Demo ex
https://www.hembiobutiken.se/produkter/horlurar/oppen/319660-...

HE-400i v2020 verkar bli kortlivad och kommer ersättas av HE-400Se pga leveransproblem. HE-400Se är prissatt lägre än HE-400i v2020 utomlands men inte i Sverige där båda ligger på 1990kr.
https://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?/forums/t...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Skall kika lite på AKG! Beyerdynamics verkar ju rätt så hyllade också, men finns för mycket hörlurar för att jag ska fatta vad jag letar efter. MMX 300 såg intressant ut (pluspoäng för en bra mic), men då känns det som om att man kliver upp en nivå i pris och kanske kan få något ännu bättre...

Beyerdynamic MMX 300 gen2 är snuskigt bra för FPS och faktiskt riktigt trevliga som allmänna lurar (musik, film osv). ENDA anledningen att de inte konstant sitter på mitt huvud är att jag måste kunna höra barnen... så jag är förpassad till öppna lurar i några år.

Många på internet skryter upp soundstage för spelande, men tipset är att leta efter bästa möjliga "imaging" (vete fan hur jag ska översätta det). Har t.ex. ett par K712 pro som jag inte använder. Fint ljud och stor soundstage, men de är väldigt "vänster/höger" i sin presentation och subjektivt direkt dåliga på att detaljerat differentiera däremellan. Medan med MMX 300, Audeze Mobius eller HD700 som jag har på huvudet nu (för att nämna några) så kan jag följa fienders rörelser genom väggar.

Nu är detta tråden för folk som gillar saker som låter bra. Annars, för spelande, är t.ex. Logitechs Pro X headset inte alls fel (skulle dock inte köra med USB-dongeln som ljudkort), och går ganska ofta hitta under tusenlappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ah Norge visste inte de hade en sådan vildmark

Hur långt var det till musikbutiken

Just där vi bor är det som småland, skog så långt ögat når. Fast 600 meter över havet och med vinterkyla neråt minus 30-40

Idag kommer lcd 2 och en hip dac med posten. Ska testas ihop med celesteen så får jag se vilken jag behåller.

Och musikbutiken är en liten butik som drivs av en lokal musikeldsjäl där det mesta går på gitarrer, dragspel och trummor. Ren lyckoträff att han råkade ha en sån hemma åå sina 30 kvm butiksyta...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Bor i närheten av Röros i norge. Tar lite över en timme att köra till funäsdalen. Ligger i höjd med sundsvall, fast en bit in i norrbaggeland då

Hittade f.ö en 6,35-->3,5 adapter på semilokala musikbutiken, som mest säljer instrument

Ser mycket fint ut, inte så många invånare, gammeldags men vackert och pittoreskt? Antar att de försöker bevara allting så långt det är möjligt. Tydligen med på UNESCO:s världsarvslista. Mycket turister där antar jag?
https://www.visitnorway.se/resmal/trondelag/roros/

Snart så många svenskar i Norge att vi kanske kan göra det svenskt igen. Vi har ångrat oss, Norge är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadriem:

Beyerdynamic MMX 300 gen2 är snuskigt bra för FPS och faktiskt riktigt trevliga som allmänna lurar (musik, film osv). ENDA anledningen att de inte konstant sitter på mitt huvud är att jag måste kunna höra barnen... så jag är förpassad till öppna lurar i några år.

Många på internet skryter upp soundstage för spelande, men tipset är att leta efter bästa möjliga "imaging" (vete fan hur jag ska översätta det). Har t.ex. ett par K712 pro som jag inte använder. Fint ljud och stor soundstage, men de är väldigt "vänster/höger" i sin presentation och subjektivt direkt dåliga på att detaljerat differentiera däremellan. Medan med MMX 300, Audeze Mobius eller HD700 som jag har på huvudet nu (för att nämna några) så kan jag följa fienders rörelser genom väggar.

Nu är detta tråden för folk som gillar saker som låter bra. Annars, för spelande, är t.ex. Logitechs Pro X headset inte alls fel (skulle dock inte köra med USB-dongeln som ljudkort), och går ganska ofta hitta under tusenlappen.

Ja, dom verkar lovande. Sitter här med grov beslutsångest nu. Vet inte om man skall köpa AKG701, TYGR300R, DT880, DT990 eller MMX300. Fördelen med MMX är ju att man får en - av tester att döma - väldigt duglig mic på köpet.

Hur pass mycket ljud stänger dom ute? Snackar vi total ljudisolering? Har också ungar som kan vara bra att höra ibland

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Skaffade mig ett par Fidelio X3 här på rean, och funderar på vad som skulle passa bra att matcha den med. Tittat lite på iFi Zen Dac och ser att den har 4.4mm pentaconn som balanserad utgång, X3an leveraras dock med 2.5mm som balanserat alternativ.
Helst hade jag ju hittat en ersättningskabel som inte är så helvetes lång, men philips har ju inte bara kopplat L/R som vanligt(?) utan ger ju inget ljud alls om man kopplar L till R. Men det kanske det inte är ett problem med balanserade kablar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Skaffade mig ett par Fidelio X3 här på rean, och funderar på vad som skulle passa bra att matcha den med. Tittat lite på iFi Zen Dac och ser att den har 4.4mm pentaconn som balanserad utgång, X3an leveraras dock med 2.5mm som balanserat alternativ.
Helst hade jag ju hittat en ersättningskabel som inte är så helvetes lång, men philips har ju inte bara kopplat L/R som vanligt(?) utan ger ju inget ljud alls om man kopplar L till R. Men det kanske det inte är ett problem med balanserade kablar?

https://www.ebay.com/itm/2-5mm-Upgrade-BALANCED-Audio-Cable-F...

https://m.aliexpress.com/item/1005001962146854.html?trace=www...

https://www.amazon.com/GUCraftsman-Crystal-Upgrade-Headphones...

Testa den med en adapter

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Ja, dom verkar lovande. Sitter här med grov beslutsångest nu. Vet inte om man skall köpa AKG701, TYGR300R, DT880, DT990 eller MMX300. Fördelen med MMX är ju att man får en - av tester att döma - väldigt duglig mic på köpet.

Hur pass mycket ljud stänger dom ute? Snackar vi total ljudisolering? Har också ungar som kan vara bra att höra ibland

De är ju, iaf med originalpadsen, inte helt tillslutna. Velourpads - så lite släpper de igenom. Är nog inga problem vid spel. Är mer vid musiklyssnande o sånt där det är extremt svårt att höra med dem på sig.

Jag är lite fan av Beyer-ljudet, så även Tygr ser fina ut.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att lägga så mycket pengar på en kabel för att få det lite kortare. En 2.5mm - 4.4mm adapter måste väl funka lika bra ?

Nu har jag ju inte köpt den förstärkaren ännu heller. Lägger hellre pengarna på en bättre dac/amp än på kabel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Tråkigt att lägga så mycket pengar på en kabel för att få det lite kortare. En 2.5mm - 4.4mm adapter måste väl funka lika bra ?

Nu har jag ju inte köpt den förstärkaren ännu heller. Lägger hellre pengarna på en bättre dac/amp än på kabel

Jo men du frågade ju efter kabel, det är allt som finns nu tyvärr De kan sätta höga priser pga efterfrågan och låg kvantitet på just kablar som inte håller en standard

Den kabeln från Amazon kan du som tillval ha en pentacon plug direkt utan adapter men den verkar inte säljas nu

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av thadriem:

Beyerdynamic MMX 300 gen2 är snuskigt bra för FPS och faktiskt riktigt trevliga som allmänna lurar (musik, film osv). ENDA anledningen att de inte konstant sitter på mitt huvud är att jag måste kunna höra barnen... så jag är förpassad till öppna lurar i några år.

Många på internet skryter upp soundstage för spelande, men tipset är att leta efter bästa möjliga "imaging" (vete fan hur jag ska översätta det). Har t.ex. ett par K712 pro som jag inte använder. Fint ljud och stor soundstage, men de är väldigt "vänster/höger" i sin presentation och subjektivt direkt dåliga på att detaljerat differentiera däremellan. Medan med MMX 300, Audeze Mobius eller HD700 som jag har på huvudet nu (för att nämna några) så kan jag följa fienders rörelser genom väggar.

Nu är detta tråden för folk som gillar saker som låter bra. Annars, för spelande, är t.ex. Logitechs Pro X headset inte alls fel (skulle dock inte köra med USB-dongeln som ljudkort), och går ganska ofta hitta under tusenlappen.

Haha kul att du skriver soundstage/imaging eftersom jag testat just detta på sistone. Och jag håller med om att det är skilda saker. Mina Focal Clear har tex inte världens största soundstage men att kunna pinpointa riktning/avstånd och separera alla ljud upplever jag den som riktigt bra på. Dock kör jag inte FPS online utan endast FPS snigelplayer men där fungerar Focal Clear fint

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Till vilka hörlurar?

Kör för tillfället Onkyo A800 och Philips X3

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Lodisen:

Kör för tillfället Onkyo A800 och Philips X3

Båda är väl relativt lättdrivna. Finns det inget nyare, roligare i den prisklassen, Zen DAC eller Loxjie D30 tex?

Har dock inte hört X3, A800, Zen DAC eller D30 så detta är teoretiska rekommendationer.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Båda är väl relativt lättdrivna. Finns det inget nyare, roligare i den prisklassen, Zen DAC eller Loxjie D30 tex?

Har dock inte hört X3, A800, Zen DAC eller D30 så detta är teoretiska rekommendationer.

Tack för tipset. Zen DAC skulle vara mycket intressant om den inte körde med 4.4mm.
Vore surt att behöva förlita sig på adaptrar eller bara köpa 6.3mm-lurar i framtiden.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Ja, dom verkar lovande. Sitter här med grov beslutsångest nu. Vet inte om man skall köpa AKG701, TYGR300R, DT880, DT990 eller MMX300. Fördelen med MMX är ju att man får en - av tester att döma - väldigt duglig mic på köpet.

Hur pass mycket ljud stänger dom ute? Snackar vi total ljudisolering? Har också ungar som kan vara bra att höra ibland

MMX300 om det ska spelas
Har själv dem och även AKG702 (för klassisk musik, dock typ samma som AKG701).
Tycker också MMX300 är roligare än DT990. Men säkert smaksak.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Beställde en E1DA 90389S gen 3 från aliexpress, ska bli intressant att prova en så kompakt dac/amp
Det är en uppdaterad version av vad han testar här
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/re...

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Lodisen:

Tack för tipset. Zen DAC skulle vara mycket intressant om den inte körde med 4.4mm.
Vore surt att behöva förlita sig på adaptrar eller bara köpa 6.3mm-lurar i framtiden.

Just ja, den glömde jag.
E1DA 9038D med 3.5mm kan ju vara intressent då?
Mycket nyare ESS chip än den i DF RED.

Tänk på att den även finns i 2.5mm balanserad variant.

https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av eFoppa:

MMX300 om det ska spelas
Har själv dem och även AKG702 (för klassisk musik, dock typ samma som AKG701).
Tycker också MMX300 är roligare än DT990. Men säkert smaksak.

Du föredrar sutna MMX300 före öppna DT990 både till spel och musik eller?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Du föredrar sutna MMX300 före öppna DT990 både till spel och musik eller?

Till spel ja. Till musik är det mer jämnt. Men som allrounder tycker jag bättre om MMX300. Jag kör dem mest till spel och ibland till musik på datorn när jag inte orkar byta lurar, dra igång musikanläggningen.
Överlag föredrar jag öppna lurar till musik. Men MMX300 tycker jag absolut funkar

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Fyndjägare

Pro-Ject head box S2 digital för 700kr på Hifitorget. Kostar 3000kr på Prisjakt

Den är rätt klen men ESS9038 DAC och hörlursutgång för 700kr i desktopformat känns värt som insteg till lättdrivna hörlurar och IEMs.
Headphone output power: 6,6mW/600ohms, 68mW/32ohms

https://hifitorget.se/visa_annons.php/pro_ject_head_box_s2_di...
1800kr med ifi iPowerX psu
https://hifitorget.se/visa_annons.php/project_head_box_s2_dig...
ifi iPowerX psu för 500kr separat, lite förvirrande
https://hifitorget.se/visa_annons.php/ifi_ipower_x_123494.htm

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Just ja, den glömde jag.
E1DA 9038D med 3.5mm kan ju vara intressent då?
Mycket nyare ESS chip än den i DF RED.

Tänk på att den även finns i 2.5mm balanserad variant.

https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB...

Mycket intressant.
Skall nog köpa en sådan och testa.
Tack så mycket.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Lodisen:

Mycket intressant.
Skall nog köpa en sådan och testa.
Tack så mycket.

Dock några oroväckande rapporter gällande USB:n. Constant background hiss kan nog härledas till att den är för kraftig för IEMs. Brukar bli så tyvärr. Bör inte brusa på större hörlurar med lägre känslighet.

"When the 9038D is in idle and it’s connected to my laptop I can hear that it starts to emit random noises, from simple white noise to low-pitched repetitive clicks. As soon as I start reproducing music again there is a sudden thump, after which the unwanted sounds stop and the music plays normally. The thump is so loud I am honestly worried it might damage the earphones. This is not present when using neither my desktop nor my M2X, so I would ascribe it to issues with the way the device manages some USB3 connections; the manufacturer mentions that there are issues with some laptops due to the USB interface and that a fix should be coming through a new firmware.

There’s also a constant background hiss the volume of which is limited, but noticeable in quieter tracks. I initially thought this might have to do with my computer, but it is consistent across devices as my laptop, desktop and DAP all have the same hiss."
https://www.soundphilereview.com/reviews/e1da-9038d-review-11....

"Use it Correctly
9038D contains a high-sensitive I/V stage that may cause audible noise when your phone uses LTE 4G, 5g. Some newest hardware may have issues like "stuttering" with USB3(Macbook pro 2020, MS Suface 2020, Lenovo Carbone 2020, Acer SF313-52-71Y7 2020). USB audio-bridge manufacturer was informed about that and we expecting the FW solution"
https://www.linsoul.com/products/e1da-9038d

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Måste bara uttrycka hur otroligt, galet, underbart det är att ha gått från spotify på ett par BD Custom 1 Pro till Tidal Hifi på Celestee och hip dac. Det är lite som att gå från att se Matrix på mobilen till att sitta i biosalongen, som att dricka en Trapist när allt man fått innan var Blå Export osv osv... så in love att det är löjligt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Måste bara uttrycka hur otroligt, galet, underbart det är att ha gått från spotify på ett par BD Custom 1 Pro till Tidal Hifi på Celestee och hip dac. Det är lite som att gå från att se Matrix på mobilen till att sitta i biosalongen, som att dricka en Trapist när allt man fått innan var Blå Export osv osv... så in love att det är löjligt.

Bara att ge de en bra kompis. Vore drömmen:
T+A HA 200
Kostar bara 77k