PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Börjar bli riktigt irriterad på webhallen nu..
Beställde min DE den 18:e september men har inte hört någonting och ser nu att de som beställde från Amazon i november alltså får sina levererade nu!
Webhallen har ju uppenbarligen tagit alldeles för många förbokningar. Giriga företag!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergstroom:

Orderbekräftelse 13:06 - Jag har inte fått nått registrerat i appen. och står behandlas på cdon

13.05 här. Ingen uppdatering.

Permalänk

CDON -
ni som fått reggat på postnord, vilken beställningstid har ni på era ordrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenniZEUS:

Börjar bli riktigt irriterad på webhallen nu..
Beställde min DE den 18:e september men har inte hört någonting och ser nu att de som beställde från Amazon i november alltså får sina levererade nu!
Webhallen har ju uppenbarligen tagit alldeles för många förbokningar. Giriga företag!!

Jag beställde DE 09/17 kl 17:24 och hörde fortfarande inget ord från Webhallen. Det verkar som om deras nya sats har försenats

Permalänk
Skrivet av bergstroom:

CDON -
ni som fått reggat på postnord, vilken beställningstid har ni på era ordrar?

På väg och nu i Tpl ljungby 2021-03-01 15:51:00
Klar att skickas iväg, transport bokad hos PostNord 2021-03-01 14:25:00
CDON.COM har mottagit din beställning 2021-02-25 13:03:57

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) You know who this is...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergstroom:

CDON -
ni som fått reggat på postnord, vilken beställningstid har ni på era ordrar?

Det står imorgon leverans för mig i Södertälje.

Permalänk

Köpte nyss ett PS5 SE från Italien på eBay för 6040 kr.

Kan starkt rekommendera att kolla där ibland!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergstroom:

CDON -
ni som fått reggat på postnord, vilken beställningstid har ni på era ordrar?

Har inte heller hört något. De kanske skickar ut det i omgångar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattchun:

!!!
---------------------------------------------------------------------------------------------
Levereras nu
Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande till dig när vi har ett beräknat leveransdatum.

hur gjorde du för att få det att gå igenom? jag fick precis det här från amazon:

"Vi vill informerar dig om att betalningen av denna beställning har nekats.

Den bank som har utfärdat kortet kan ha nekat betalningen om namnet, utgångsdatumet eller postnumret du angav inte stämmer överens med bankens information.

Vi måste få giltig betalningsinformation från dig inom 5 dagar, annars kommer din beställning att avbrytas.*"

testade att verifera kortet igen via amazon (eftersom det finns pengar på kortet), men ingen ny info ännu. borde jag köra med ett annat kort? ahh, panik.

Permalänk
Skrivet av DenniZEUS:

Börjar bli riktigt irriterad på webhallen nu..
Beställde min DE den 18:e september men har inte hört någonting och ser nu att de som beställde från Amazon i november alltså får sina levererade nu!
Webhallen har ju uppenbarligen tagit alldeles för många förbokningar. Giriga företag!!

Skrivet av Salee97:

Jag beställde DE 09/17 kl 17:24 och hörde fortfarande inget ord från Webhallen. Det verkar som om deras nya sats har försenats

Jag bokade DE 09/16 på Webbhallen och hade turen att få den för tre veckor sedan.
Tror absolut de följer bokningslistan, men de verkar inte ha fått så många leveranser senaste veckorna och inga fler DE efter vad jag kunnat se.
Min bror har en SE bokad 12/6 och jag har läst folk som fått på beställningar 11-12/6 för två veckor sedan och sedan blev det helt lugnt igen.

Enligt webbhallens frågeforum tror de att de får in fler DE i början av mars och bägge versionerna mot slutet av månaden.
Hoppas ni får leveransbesked snart.

Förtydligande av beställning
Permalänk

Beställde 13:05 på CDON i fredags , inget ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av k808:

hur gjorde du för att få det att gå igenom? jag fick precis det här från amazon:

"Vi vill informerar dig om att betalningen av denna beställning har nekats.

Den bank som har utfärdat kortet kan ha nekat betalningen om namnet, utgångsdatumet eller postnumret du angav inte stämmer överens med bankens information.

Vi måste få giltig betalningsinformation från dig inom 5 dagar, annars kommer din beställning att avbrytas.*"

testade att verifera kortet igen via amazon (eftersom det finns pengar på kortet), men ingen ny info ännu. borde jag köra med ett annat kort? ahh, panik.

Jag fick samma.
Jag testade att öppna upp mitt kort för köp" utan Bank ID-verifiering" (icabanken).
Frågade sedan deras kundtjänst om det såg OK ut efter det, vilket hon påstod att det gjorde.

Om du loggar in på din banks hemsida i desktopläge (inte appen) och letar efter något i stil med "hantera kort" och sedan öppnar upp för köp där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Jag fick samma.
Jag testade att öppna upp mitt kort för köp" utan Bank ID-verifiering" (icabanken).
Frågade sedan deras kundtjänst om det såg OK ut efter det, vilket hon påstod att det gjorde.

Om du loggar in på din banks hemsida i desktopläge (inte appen) och letar efter något i stil med "hantera kort" och sedan öppnar upp för köp där.

under "reserverade belopp" på mitt bankkonto står det "SKYDDAT BELOPP -4 275,75"

betyder det att det fungerar? beloppet är registrerat men har inte dragits ännu.

Permalänk
Medlem

Ni som har beställt från CDON.
Ni måste kolla postnord appen eller era CDON konto klicka i beställning så ni kan se leverans information.
Jag rekommenderar postnord appen pga man kan se när kommer paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Ni som har beställt från CDON.
Ni måste kolla postnord appen eller era CDON konto klicka i beställning så ni kan se leverans information.
Jag rekommenderar postnord appen pga man kan se när kommer paketet.

Inget där för mig. Ordern behandlas på CDON, som det stått sedan jag beställde. Skickas kanske imorn.

Permalänk
Skrivet av k808:

under "reserverade belopp" på mitt bankkonto står det "SKYDDAT BELOPP -4 275,75"

betyder det att det fungerar? beloppet är registrerat men har inte dragits ännu.

Ja.

Permalänk
Medlem

Min är skickad från CDON men ingen faktura ännu, kommer den efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergstroom:

CDON -
ni som fått reggat på postnord, vilken beställningstid har ni på era ordrar?

13.01

Ska komma fram imorgon enligt appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k808:

under "reserverade belopp" på mitt bankkonto står det "SKYDDAT BELOPP -4 275,75"

betyder det att det fungerar? beloppet är registrerat men har inte dragits ännu.

Det skulle jag tro. Då måste ju någon typ av betalning/dragning nått fram till banken iaf.

Permalänk
Medlem

Fick bekräfta min betalningsmetod på Amazon nu för min PS5 DE som beställdes 20/11!

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Fick bekräfta min betalningsmetod på Amazon nu för min PS5 DE som beställdes 20/11!

fick du nån bekräftelse från amazon att din betalningsmetod accepterats?

jag fick först "betalning nekades" och fick verifiera mitt kort hos amazon, men har inte fått nåt nytt email som säger att det fungerar nu..

Permalänk

En kompis som beställde 13:08 på CDON har fått i PostNordappen , jag beställde 13:05 och har inte fått något. Så verkar som att de jobbar lite random

Permalänk
Skrivet av k808:

fick du nån bekräftelse från amazon att din betalningsmetod accepterats?

jag fick först "betalning nekades" och fick verifiera mitt kort hos amazon, men har inte fått nåt nytt email som säger att det fungerar nu..

Så gott som alla som har beställt från Amazon har fått ”nekningen” (tror det har att göra med en ny kort lag som börjat gälla). Alltid det först. Sen reserveras pengarna och efter en vecka eller så så levereras konsolen. Jag inkl. flera andra har haft precis det förloppet. Just den 20/11-2020 är det som avverkas den senaste tiden.
Är ett mönster som säkert gäller ni andra.
Nu får ni ursäkta mig. Precis börjat spela Demons Soul. Krispigt!

Permalänk
Medlem

Får depressioner av att se att dem från CDON skickas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av k808:

fick du nån bekräftelse från amazon att din betalningsmetod accepterats?

jag fick först "betalning nekades" och fick verifiera mitt kort hos amazon, men har inte fått nåt nytt email som säger att det fungerar nu..

Ja betalningsmetoden är nu accepterad.
Inget nytt om att det skickats än dock. Men det kommer la.
Jag kollade bara i appen. Men det fanns ett mail också i min skräppost.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Skrivet av DenniZEUS:

Börjar bli riktigt irriterad på webhallen nu..
Beställde min DE den 18:e september men har inte hört någonting och ser nu att de som beställde från Amazon i november alltså får sina levererade nu!
Webhallen har ju uppenbarligen tagit alldeles för många förbokningar. Giriga företag!!

Jag beställde 16 september och fick ett 10 februari

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Fick bekräfta min betalningsmetod på Amazon nu för min PS5 DE som beställdes 20/11!

Tid för beställning? Jag har 20:05 (mail) för mitt DE men ännu inte fått något.

Permalänk
Medlem

Jag behövde inte bekräfta min betalning för Amazon PS5 DE, de drog rätt av, har dock ett kreditkort...

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem

Nu har dom dragit pengar från mig med samt uppdaterat statusen till "förbereder för sändelse".

Permalänk
Skrivet av Salee97:

Jag beställde DE 09/17 kl 17:24 och hörde fortfarande inget ord från Webhallen. Det verkar som om deras nya sats har försenats

Fick ut min DE från Webhallen för 2-3 veckor sedan. Beställde 17e sep 06:50, så du är nära nu.