Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rickard:

Hej,

Möjligt att det står i tråden någonstans men jag undrar om sonen kommer kunna spela vanliga PS4-spel med sina kompisar online som vanligt med PS4? Har möjlighet att hämta ut en PS5 i veckan men vad som även är viktigt för honom är att allt funkar som vanligt med PS4-spel, party, chat och prat. Funkar allt sånt på PS5? Är det bara att installera alla PS4-spel på PS5 med skiva som vanligt?

Kanske självklart men viktigt att göra skillnad på PS5 och PS5. Den som heter just PS5 är den med optisk läsare som även fungerar med spel på skiva. Kallas ibland PS5 SE (Standard Edition?) Den som brukar kallas DE är PS5 Digital Edition som inte har läsare och är helt låst till Sonys butik.

I övrigt fick du riktigt bra svar innan men kände att denna punkt behöver förtydligas.

Permalänk
Konsolgrävare

State of Play, Torsdag 23.00

https://blog.playstation.com/2021/02/23/state-of-play-returns...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

GT7 försenat till 2022.

Days Gone till PC, till våren.

https://www.gq-magazine.co.uk/culture/article/playstation-vr-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Hej, installera spel går bra att göra via skiva, nu får också möjlighet att kopiera över spelen över nätverket om ni har ps4:an inkopplad med, kan vara att rekommendera, iaf för spel ni tänkt hämta om via psn store.

Det går alldeles utmärkt att köra partychat ihop, notera att user interfacet i ps5 är lite annorlunda (korttryck för partychat menyerna, och långtryck för hemmenyn).

Rekommenderar starkt ni passar på och hämta ps5:an, inte bara för att den svår att få tag på, utan för att ps4 spel fungerar så mycket bättre på den. Samt att ni får en knäpptyst konsol igen (förutom skivspinnet då o då om ni kör spel via skiva).

låter som ni har ps+ med, då får ni även tillgång till psn collection, ett gäng med riktigt bra spel som blir tillgängliga både för er ps4 och ps5 konsol (om ni behåller båda).

Hej,

Tack för grymt bra svar! Hämtade den idag så det blir nog kanonbra!

Visa signatur

- A wise man get more use of his enemies then a fool from his friends

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kanske självklart men viktigt att göra skillnad på PS5 och PS5. Den som heter just PS5 är den med optisk läsare som även fungerar med spel på skiva. Kallas ibland PS5 SE (Standard Edition?) Den som brukar kallas DE är PS5 Digital Edition som inte har läsare och är helt låst till Sonys butik.

I övrigt fick du riktigt bra svar innan men kände att denna punkt behöver förtydligas.

Tack! Bra info. Blev en disc-edition.

Visa signatur

- A wise man get more use of his enemies then a fool from his friends

Permalänk
Medlem

Oh, ska bli mycket spännande att se vad de har att visa! Förhoppningsvis mycket nytt till PS5 vi inte visste om än.

Permalänk
Medlem

Kanske redan har frågats innan, men finns det någon som helst uppskattning på när PS5 blir tillgänglig för oss vanliga Svenssons som inte har förbokat?

Har "tappat lite" i mitt hardcore gaming-intresse på gamla dar (hade till och med missat att den lanserades fram tills vid jul ungefär), så har ingen abstinens-panik direkt utan är mest nyfiken bara.

Visa signatur

1-1 står det på tröjan, 1-1 står det i matchen.

Permalänk
Medlem

Början av "sommaren" har det väl snackats om.
Så med lite tur Maj-Juni...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Oh, ska bli mycket spännande att se vad de har att visa! Förhoppningsvis mycket nytt till PS5 vi inte visste om än.

Verkar som det blir 10 spel till PS4 och PS5 som kommer visas under sändningen. Både nya utannonseringar och äldre (GT7, Rift Apart och Horizon: Forbidden West) kommer visas upp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Levandebild:

Verkar som det blir 10 spel till PS4 och PS5 som kommer visas under sändningen. Både nya utannonseringar och äldre (GT7, Rift Apart och Horizon: Forbidden West) kommer visas upp.

Hoppas det är mer nya titlar än sånt vi redan vet att det kommer.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
  • PlayStation and Insomniac Games will make Ratchet & Clank PS4 available for free download for a limited time through PlayStation Store from March 1 to March 31, 2021

  • Once you redeem the game, it will be yours to keep.

https://blog.playstation.com/2021/02/23/play-at-home-returns-...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hoppas det är mer nya titlar än sånt vi redan vet att det kommer.

Drömscenariot är väl 60/40 nytt, troligt är kanske 50/50 men i värsta fall blir det mest utannonserat varvat med nytt.
Bland annat verkar det som GTA V (for PS5) ska få en del utrymme, vilket känns som ljummen mjölk en varm sommardag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Levandebild:

Drömscenariot är väl 60/40 nytt, troligt är kanske 50/50 men i värsta fall blir det mest utannonserat varvat med nytt.
Bland annat verkar det som GTA V (for PS5) ska få en del utrymme, vilket känns som ljummen mjölk en varm sommardag.

Ja precis, enda som skulle vara intressant med GTA V vore om spelet släpptes handhållet. Snart 8 år efter först GTA V lanseringen finns det inte så mycket att erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ja precis, enda som skulle vara intressant med GTA V vore om spelet släpptes handhållet. Snart 8 år efter först GTA V lanseringen finns det inte så mycket att erbjuda.

Haha ja, det är helt enkelt en Switch-version som behöver utannonseras!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Haha ja, det är helt enkelt en Switch-version som behöver utannonseras!

Vad är det som rent tekniskt skulle stå ivägen för att GTA 5 kan portas? Om det kördes på Xbox 360 och Ps3 borde ändå en Switch klara av det?

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Ja precis, enda som skulle vara intressant med GTA V vore om spelet släpptes handhållet. Snart 8 år efter först GTA V lanseringen finns det inte så mycket att erbjuda.

Asch, jag kan ta ett GTA V, har fortfarande inte lyckats spela igenom det, första gången kom plugget i vägen och det föll i glömska, andra gången kraschade min ps3 och sen dess har jag haft mer lust att spela igenom andra spel, men hade ju varit kul att bli klar med det nån gång.

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis Playstation Plus till vår PS5 som familjeöverhuvud, men hur får min son tillgång till det som har ett barnkonto?

Permalänk
Medlem

Tror ni ett PS4 God of War kommer pressa en PS5 tillräckligt för att bedöma om man vunnit eller förlorat i "ljudlotteriet"? Eller behöver man ett ordentligt PS5 spel?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Tror ni ett PS4 God of War kommer pressa en PS5 tillräckligt för att bedöma om man vunnit eller förlorat i "ljudlotteriet"? Eller behöver man ett ordentligt PS5 spel?

Kan inte riktigt svara för God of War. Men Resident Evil Village demot bjuder upp på dans.
(Demot är gratis)

Permalänk

Vad är mest värt enligt er, köpa en extra kontroll eller laddstation när man har en kontroll? Äger en kontroll och 5m usb kabel.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifr:

Kan inte riktigt svara för God of War. Men Resident Evil Village demot bjuder upp på dans.
(Demot är gratis)

Inser att jag inte har en 4k tv. Tror du den dansar ändå?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Fem minuter kvar nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Fem minuter kvar nu!

Det enda som intresserade mig (plus FFVII-uppgraderingen till PS5) av en annars tråkig och lam sändning.

Permalänk
Medlem

Helt dött state of play för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Helt dött state of play för min del.

Ja det var inte så hett tyvärr. Jag vågade inte drömma men någonstans inombords hade jag ändå en svag känsla av något From Software relaterat, en remaster av Blooodborne t.ex....eller ett försiktigt knyst om Elden Ring. Så blev det ju inte dock. Vad jag var övertygad om var att de skulle utannonsera nästa månads gratisspel för PS-Plus prenumeranter, vad hände där?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Vad är mest värt enligt er, köpa en extra kontroll eller laddstation när man har en kontroll? Äger en kontroll och 5m usb kabel.

Jag gav upp och köpte en andra kontroll. Skönt att slippa ha laddkabeln i om vartannat.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Öltorp:

Helt dött state of play för min del.

Samma här. Deathloop blir till PC, fortfarande sugen på Returnal och Kena. I övrigt, inget intressant.