Geforce RTX 3060 visar framfötterna i 3DMark och Unigine Superposition

Permalänk
Viking
Skrivet av Semjonov:

Var det inte känt sen tidigare att det här kortet skulle "suga"?

Jo, men tidigare var det trott att det skulle prestera närmare ett 2070 Super...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

ja knäppa tider vi lever i.. har sett massor med 1070 ligga på runt 3000kr på blocket..

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Jo, men tidigare var det trott att det skulle prestera närmare ett 2070 Super...

Uppriktigt sagt så har jag snarare tänkt att det där kommer ju kanske inte ens att slå 2060 super.

Permalänk
Medlem

Mitt 2600 kostade 3200:- för 2 år sedan
Så om detta är 12% bättre skulle det motsvarar 3600:-

Slutsats: Utvecklingen har gått bakåt sista 2 åren sett till prestanda per krona i det här segmentet.

Permalänk
Medlem

Obegripligt kort när 3060Ti har ett så mkt bättre prestanda/pris-förhållande.
(om vi pratar riktpris. butikspris finns ju inte ändå)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

ja knäppa tider vi lever i.. har sett massor med 1070 ligga på runt 3000kr på blocket..

En kompis sålde ett Vega 64 för 5500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

En kompis sålde ett Vega 64 för 5500kr.

vem skulle tro att vi ligger i en av dom värsta kriserna vår värld någonsin sett när folk lägger månadslöner på saker som gpu

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

vem skulle tro att vi ligger i en av dom värsta kriserna vår värld någonsin sett när folk lägger månadslöner på saker som gpu

Tillgång och efterfrågan. Skulle gissa att de som drabbas värst av krisen inte tillhör köparna av grafikkort till ockerpriser, utan köparna är de som kan jobba hemifrån och inte påverkas ekonomiskt alls/påverkas lite av krisen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Tillgång och efterfrågan. Skulle gissa att de som drabbas värst av krisen inte tillhör köparna av grafikkort till ockerpriser, utan köparna är de som kan jobba hemifrån och inte påverkas ekonomiskt alls/påverkas lite av krisen.

Jag är på jobbet exakt lika mycket som tidigare, vi har tappat runt 20% i volymer men det har skalats bort folk för att kompensera. Så samma peng, samma tid, mindre grejer att köpa, mindre (Noll.) uteliv.

Så egentligen än så länge är skillnaden för mig att livet är tråååååkigare.

Permalänk
Skrivet av ipac:

Obegripligt kort när 3060Ti har ett så mkt bättre prestanda/pris-förhållande.
(om vi pratar riktpris. butikspris finns ju inte ändå)

Ja verkligen. Finns väl inget syfte för detta kort överhuvudtaget när priset är 800 kr mindre än Ti som presterar 50% bättre?