3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Var nästan på väg att klicka hem ett sånt (det var 9 kvar i lager när jag var inne), men hejdade mig. Har inte de pengarna just nu helt enkelt.

Hade vart samma för mig om inte kredit hade funnits

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Mitt 3070 Ventus är på väg nu så för sent att avboka. Ni andra som lyckas få tag i en på morgonen borde nog höra telefonen plinga snart med, om den inte redan gjort det.

Fanns det ett ventus imorse också? På webbis? Pris?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Qziny:

Fanns det ett ventus imorse också? På webbis? Pris?

Precis, denna: https://www.webhallen.com/se/product/324065-MSI-GeForce-RTX-3... 13st som mest troligen. 7990 kr.

Försöker få tag i kundtjänsten nu då det ser ut som de skickar två identiska paket till mig med samma preliminära vikt. 21 före i kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Mitt 3070 Ventus är på väg nu så för sent att avboka. Ni andra som lyckas få tag i en på morgonen borde nog höra telefonen plinga snart med, om den inte redan gjort det.

3060 ti på väg också! Försökte få tag i ett 3070 under dagen men helt tomt hos alla återförsäljare. Ska bli kul att följa 25:e och se hur snabbt 3060 försvinner.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bankai:

3060 ti på väg också! Försökte få tag i ett 3070 under dagen men helt tomt hos alla återförsäljare. Ska bli kul att följa 25:e och se hur snabbt 3060 försvinner.

Härligt!

Jo, sneglade faktiskt på Proshop tidigare, de hade 15st av något 3060-kort i lager. Om det är liknande saldon på andra kort hos övriga butiker kan det nog bli svårt att få tag i kort även där. :/

Nu vet jag inte hur stora just Proshop egentligen är men misstänker att de nog inte är de som får största leveranserna inför lanseringen samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vasbydaniel:

Hade vart samma för mig om inte kredit hade funnits

Tänkte samma sak om 3090 Vision som Inet hade för 22500, men sen pratade jag med min bättre hälft och lyckades sansa mig. Jag har inte behov av det kortet och det är ändå en rejäl peng.

Permalänk
Inaktiv

Hmm, 3060 runt 4000 på webhallen

https://www.webhallen.com/se/product/331121-Zotac-GeForce-RTX...

https://www.webhallen.com/se/product/331901-MSI-GeForce-RTX-3...

Hur mycket sämre prestanda än ett 3060 TI kan det vara tro? tänkte om man skulle lägga en order på ett 3060 ochså vid släppet. Har ju best 2st 3060 TI men tänkte om det var större chans att få ett 360 före.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Hmm, 3060 runt 4000 på webhallen

https://www.webhallen.com/se/product/331121-Zotac-GeForce-RTX...

https://www.webhallen.com/se/product/331901-MSI-GeForce-RTX-3...

Hur mycket sämre prestanda än ett 3060 TI kan det vara tro? tänkte om man skulle lägga en order på ett 3060 ochså vid släppet. Har ju best 2st 3060 TI men tänkte om det var större chans att få ett 360 före.

Det är väldigt oklart vi får se imorgon när "pressen" lägger upp sina benchmarks men enligt leaks så är 3060 bara 19% snabbar en rtx 2060. Men om man kolla rpå laptop sida så prestera ett laptop rtx 3060 lite bättre en ett laptop rtx 2070 super. Så vi vår hoppas på att prestandan på rtx 3060 ligger på samma nivå som rtx 2080.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Webhallen

Webbis informerar:

Alla RTX 3060 (ej ti) kort kommer försvinna från sidan innan launchen imorgon (25e) och återuppstå som bokningsbara vid släppet 18.00.
Detta pga vi ej kan släppa produkter på klockslag i vårt system. Förutom grafikkort kommer vi även att ha en Webhallen Config med RTX 3060 i limiterad upplaga!

Obs att detta gäller endast kort i lager, vi kommer ej ta backorders.
/Patrik

sista obs
Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Webhallen:

Webbis informerar:

Alla RTX 3060 (ej ti) kort kommer försvinna från sidan innan launchen imorgon (25e) och återuppstå som bokningsbara vid släppet 18.00.
Detta pga vi ej kan släppa produkter på klockslag i vårt system. Förutom grafikkort kommer vi även att ha en Webhallen Config med RTX 3060 i limiterad upplaga!

/Patrik

Kör ni lottning, begränsning av antal köpta kort (max 1 vore inte orimligt) eller något annat för att försöka minska trycket?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon5930:

Kör ni lottning, begränsning av antal köpta kort (max 1 vore inte orimligt) eller något annat för att försöka minska trycket?

Max 1 per kund

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hittar ingen superrelevant tråd för RTX 3060 så droppar lite info här, distribuera där det kan vara relevant då folk tenderar till att få panik när saker försvinner

Alla RTX 3060 (ej ti) kort kommer försvinna från sidan innan launchen imorgon (25e) och återuppstå som bokningsbara vid släppet 18.00.
Detta pga vi ej kan släppa produkter på klockslag i vårt system. Förutom grafikkort kommer vi även att ha en Webhallen Config med RTX 3060 i limiterad upplaga!

/Patrik

Varje gång ni får in ett 3070 så är det alltid 2000kr dyrar en vad de igentiligen ska kosta varför höjer ni priserna så mads mycket?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Vincent1993:

Minns ej namnet, och kände på mig att svaret kunde vara felaktigt. Men då frågar jag dig, hur ser kommunaktionen med MSI ut? får ni in Ventus x2 oc korten, och hur snabbt går dem ut? Ligger man långt bak i kön om man beställde det i januari? och hur stor är nästa batch, samt när kommer den? Att min Order 38841494 inte har fått en enda uppdatering sen 19/02/2021 09:52 tycker jag är jättedåligt av er, enligt mig räcker det att med att ni då och då skickar ut mail att den inte har kommit än eller den har kommit in.

Även om jag kan låta irriterad, arg och frågande så har jag fullrespekt för kundtjänst och logistik, då jag är lastbilschaufför och kört för DHL så vet mycket väl om att det kan bli stora fuck up ibland (utskällningar av kund öga mot öga är inte kul ). Så inget agg mot er även om ni delat ut fel info, har hänt att jag också delat ut fel info till privatkunder.

Men kan du ge någon form av info på Order 38841494 så skulle det vara kul

Vi tar inte illa upp om någon uppfattats som irriterad. Vi förstår din och alla andras frustration. Bristen på produkter från tillverkarna börjar bli lite utdragen, vi vill inget hellre än att det ska lossna så vi kan få leverera kort till väntande kunder. Så ut med irritationen, vi är vana

Jag kan inte ge dig info om storlek på leveranser eller köplats. En sammanvägning av köplats med den info vi har från MSI om kommande leveranser presenteras som ditt preliminära leveransdatum som du ser på din ordersida.
Vi skickar inte ut mail med orderuppdateringar utan hänvisar till "min sida" där du själv ser det senaste vi har att visa när det kommer till leveransdatum. Har ingen ny info inkommit så "står det still". Vi uppdaterar inte med "inget nytt att rapportera".
Vi har satt ihop en FAQ som förhoppningsvis svarar på de flesta frågorna. https://www.komplett.se/kundservice/frakt-och-leverans/faq-le...

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett Snyggt! Fattar att det är svårt att säga när grejerna kommer men då har man iaf nått att ta på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Webbis informerar:

Alla RTX 3060 (ej ti) kort kommer försvinna från sidan innan launchen imorgon (25e) och återuppstå som bokningsbara vid släppet 18.00.
Detta pga vi ej kan släppa produkter på klockslag i vårt system. Förutom grafikkort kommer vi även att ha en Webhallen Config med RTX 3060 i limiterad upplaga!

/Patrik

Kommer vi att kunna återanvända samma URL eller kommer ni att byta ut den också?

Visa signatur

AMD FX-8350 @ 3,5 GHz, Gigabyte GA-990FXA-UD3, 2X Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB (16GB total), Asus GTX 970 Turbo, Corsair CX600M, 2x HDD 7200 RPM 1TB Raid 1, Fractal Design Core 3000, 2x Intel SSD 40GB Raid 0.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 3600
B550 Gaming X V2
RTX 3060 Ti
Corsair Vengeance Pro SL 32Gb
Lian Li O11 Dynamic White med en satans massa fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Tack för tipset! Lyckades knipa ett av dessa.

Permalänk
Medlem

Bara jag som fick mail från Netonnet om att måndagens beställning (de som skulle komma i lager idag) har blivit försenade på okänd tid?
Som tur var kom mailet precis samtidigt som det nya tipset, så jag hann knipa ett kort från Inet

Permalänk
Medlem

Beställde ett MSI GeForce RTX 3070 8GB VENTUS 3X OC hos inet när det fanns 5 kvar, och det var fortfarande 5 efter jag fått beställningsbekräftelse men när jag kikar på status så står det " I lager 2021-04-15 ". Nej men tack för det Inet, fördröjning i systemet eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vasbydaniel:

Tack för tipset! Lyckades knipa ett av dessa.

Hur mycket gick det på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Hur mycket gick det på?

7999, hoppades på 7500 men tog det ändå orkar inte vänta längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Beställde ett MSI GeForce RTX 3070 8GB VENTUS 3X OC hos inet när det fanns 5 kvar, och det var fortfarande 5 efter jag fått beställningsbekräftelse men när jag kikar på status så står det " I lager 2021-04-15 ". Nej men tack för det Inet, fördröjning i systemet eller?

Samma sak här, har leveransdag 25 februari i orderbekräftelsen men på hemsidan står det "I lager 2021-04-15". Kundtjänsten är otydlig och verkar nästan syfta på att korten inte ens finns i lager, men förtydligar att det går att avbeställa så länge inte varan är skickad.

Det blir att vänta tills imorgon, är det inte skickat då får jag avbeställa och hoppas på ett 3060 helt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600
B550 Gaming X V2
RTX 3060 Ti
Corsair Vengeance Pro SL 32Gb
Lian Li O11 Dynamic White med en satans massa fläktar

Permalänk
Medlem

Lyckades knipa ett Zotac Gaming GeForce RTX 3070 Twin Edge 8GB OC från Webhallen för 7490:- kl 14:05 idag. Fanns 2st i lager när jag kom in på sidan. Men tog slut direkt.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grejsi:

Samma sak här, har leveransdag 25 februari i orderbekräftelsen men på hemsidan står det "I lager 2021-04-15". Kundtjänsten är otydlig och verkar nästan syfta på att korten inte ens finns i lager, men förtydligar att det går att avbeställa så länge inte varan är skickad.

Det blir att vänta tills imorgon, är det inte skickat då får jag avbeställa och hoppas på ett 3060 helt enkelt.

fyi så är mitt redan packat och ivägskickat. Beställde när det va kanske 15 kort kvar. Håller tummarna för Er!

Permalänk
Inaktiv

Hämtade precis ut mitt MSI GeForce RTX 3070 8GB VENTUS 3X OC som släpptes på Webhallen igår morse. Hade nog haft den lite tidigare om jag tog hemleverans, vilket var gratis då jag har en massa vouchers för det på Webhallen, och jag ändå jobbar hemma denna vecka (Coronaläget är illa i Gävleborg).

Slutar kl 17 så då blir det att stoppa in den i min NR200P. Kortet känns fan rejält när man håller den i handen, kortare PCB och utstickande kylare gillar jag, då kortet kommer blockera luftflödet rätt bra annars. Den där stödskenan som tydligen medföljer gillas, men fungerar inte med mITX då den kräver ett par kortplatser. Frågan är om den verkligen behövs men fortfarande bra att de skickade med något sådant.

Ikväll blir det spela av, sedan bestämma mig för vad jag gör med min 1080Ti. Begagnatpriserna rent allmänt är ju galna, har redan ett 1070 Mini liggandes som reserv.

Önskar lycka till för er andra att ni får kort så det blir spela av!

Denna tighta jäkel den ska in i. Kortet är lite längre men smalare och något tunnare än det 1080Ti som sitter i. Får se hur mycket av chassit som behöver skruvas isär för att få i kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ikväll blir det spela av, sedan bestämma mig för vad jag gör med min 1080Ti. Begagnatpriserna rent allmänt är ju galna, har redan ett 1070 Mini liggandes som reserv.

Minea kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

fyi så är mitt redan packat och ivägskickat. Beställde när det va kanske 15 kort kvar. Håller tummarna för Er!

Det bådar ju inte så gott, jag kan tycka att om man skryter med "ordrar innan 17 skickas samma dag" och skriver ett specifikt datum i orderbekräftelsen på en vara i lager så ska man kunna lita på att det stämmer. Men Inet verkar inte dela den synen, så om det visar sig att de behåller pengarna utan att skicka kortet så är jag inte speciellt sugen på att handa där igen.

Visa signatur

Ryzen 5 3600
B550 Gaming X V2
RTX 3060 Ti
Corsair Vengeance Pro SL 32Gb
Lian Li O11 Dynamic White med en satans massa fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Bara jag som fick mail från Netonnet om att måndagens beställning (de som skulle komma i lager idag) har blivit försenade på okänd tid?
Som tur var kom mailet precis samtidigt som det nya tipset, så jag hann knipa ett kort från Inet

Jag fick det också...

Permalänk
Medlem

Har pratat med Inet och ja, jag kan i alla fall glömma mitt 3070, blir inget då det var fördröjning tyvärr. Hoppas att ni andra får er i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Bara jag som fick mail från Netonnet om att måndagens beställning (de som skulle komma i lager idag) har blivit försenade på okänd tid?
Som tur var kom mailet precis samtidigt som det nya tipset, så jag hann knipa ett kort från Inet

Vilket kort beställde du ifrån dom ?