Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem

Nya amazon ser ut som dolph lundgren i ansiktet och paladin har blivit svart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Nya amazon ser ut som dolph lundgren i ansiktet och paladin har blivit svart?

Paladin är svart i orginalet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Nya amazon ser ut som dolph lundgren i ansiktet och paladin har blivit svart?

Han var mörkhyad i originalet också. Vilket inte är så konstigt med tanke på att ordern av Zakarum ursprungligen kommer från Kehjistan vilket är mer eller mindre en öken.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Han var mörkhyad i originalet också. Vilket inte är så konstigt med tanke på att ordern av Zakarum ursprungligen kommer från Kehjistan vilket är mer eller mindre en öken.

https://www.diabloii.net/gallery/data/514/ca42lrg.jpg

Snarare solbränd korsriddare i orginalet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Snarare solbränd korsriddare i orginalet

En kraftig solbränna i så fall med tanke på att han är kolsvart..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja, det är jag fullt medveten om. Jag har inte lika stora förhoppningar om D4 men det här har jag 100% förtroende för.

Sanna mina ord och jag skrev det här först När det kommer en patch som förstör D2 classic kommer folk skrika och nästa Blizzcon kommer inte ett ord yttras om spelet likt WC3 i år, de fyller faktiskt 1år. Inte ett ord om spelet och totalt pissat på WC3 fansen. De censurera alla frågor under eventet om spelet tom. Blir man inte lite frustrerad då?

Actiblizz är Actiblizz och kommer alltid att vara. Se bara på HS hur det är? Cod? WC3? D3? Osv osv.

Inte en chans att detta blir ”bra”, kanske säljer bra pga. alla förbokningar (tyvärr) men dött 2v senare för spelet är kasst och classic förstört med nedstängda servrar etc.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Sanna mina ord och jag skrev det här först När det kommer en patch som förstör D2 classic kommer folk skrika och nästa Blizzcon kommer inte ett ord yttras om spelet likt WC3 i år, de fyller faktiskt 1år. Inte ett ord om spelet och totalt pissat på WC3 fansen. De censurera alla frågor under eventet om spelet tom. Blir man inte lite frustrerad då?

Actiblizz är Actiblizz och kommer alltid att vara. Se bara på HS hur det är? Cod? WC3? D3? Osv osv.

Inte en chans att detta blir ”bra”, kanske säljer bra pga. alla förbokningar (tyvärr) men dött 2v senare för spelet är kasst och classic förstört med nedstängda servrar etc.

Folk sa samma om wow classic med, men det blev en succé.
De kunde inte ens hantera servrarna pga tillströmningen.

Nu har de valt att även göra TBC classic, som även de har sin fan-base.
Själv är jag classic/vanilla fan så jag är nöjd där.
Men nog lär jag kika in TBC igen med även om det inte var min favorit expansion.

Sedan så får vi tillägga igen, det är inte blizzard som skapar D2R. De hyr en annan studio som faktiskt har ett bra track record.
Sedan om du kikar igenom deep diven så ser du att de är väldigt drivna och hängivna till att faktiskt återskapa d2. Med allt det innebär.

Som andra även sagt de har inte råd att göra en WC3R blunder igen.

Edit: Dock att de har ignorerat wc3 fans håller jag med om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

En kraftig solbränna i så fall med tanke på att han är kolsvart..

Ok.

Är han ju inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Edit: Dock att de har ignorerat wc3 fans håller jag med om.

Värre än så;

Gick inte ens att skriva "Wc3" i chatten under Blizzcon.
Dom ignorerar inte Warcraft 3 och dess fans - dom tystar dom.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Är han ju inte

Ser mörkhyad ut i mina ögon

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Inte en chans att detta blir ”bra”, kanske säljer bra pga. alla förbokningar (tyvärr) men dött 2v senare för spelet är kasst och classic förstört med nedstängda servrar etc.

Vanliga diablo ska dom inte röra, det kommer fungera precis som vanligt.
Så blir detta dåligt så är det gamla kvar. Dom lärde sig kanske npgot från wc3 reforged?
Än sålänge ser det rätt bra ut tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Rasmus117:

Är han ju inte

Frågan är uppenbarligen väldigt viktig för dig men tyvärr har du fel.
Du kan läsa och se mer här https://diablo.fandom.com/wiki/Paladin

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av mandrag0ran:

Känner lite meh. Smått intressant att dem går över till 3d modeller. Det kan skvallra om variabel fps i övriga delar av spelet. Jag tror det gamla är låst till 30 fps? Det innebär så klart en mycket mer crisp interaktion som spelare.

Gamla diablo 2 war 25 frames det är därför du har så skumma breakpoints i spelet.

Permalänk
Medlem

Tja med tanke på att jag hade över 15000 timmar i diablo 2 innan jag slutade spela så kan jag knappt vänta.

Dock kommer jag sakna sfp fixen som slog på ladder only runewords i single player samt stash program som ATMA och dylikt.

Shared stash i all äro men med tanke på att jag spelat med oändlig stash och fortfarande än i dagg skulle kunna ladda ner dom från gamla sparade stash filer jag har på mail...

kommer kännas snålt hur dom än gör.

Annars tror jag mest att jag kommer sakna /players 8 och red rune mod så man lättare kunde se runor när dom droppade.

Sjukt ändå att en enkel label ändring till röd text gjorde det så mycket enklare att se dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Sanna mina ord och jag skrev det här först När det kommer en patch som förstör D2 classic kommer folk skrika och nästa Blizzcon kommer inte ett ord yttras om spelet likt WC3 i år, de fyller faktiskt 1år. Inte ett ord om spelet och totalt pissat på WC3 fansen. De censurera alla frågor under eventet om spelet tom. Blir man inte lite frustrerad då?

Actiblizz är Actiblizz och kommer alltid att vara. Se bara på HS hur det är? Cod? WC3? D3? Osv osv.

Inte en chans att detta blir ”bra”, kanske säljer bra pga. alla förbokningar (tyvärr) men dött 2v senare för spelet är kasst och classic förstört med nedstängda servrar etc.

Du förutsätter en väldans massa saker, WC3 kan jag inte säga något om dock. Det var en riktig cashgrab och att de försökt smussla det under mattan hur dåligt team 1 skött utvecklingen. Vet inte vad du menar med HS? Cod har inget med Blizzard att göra och ser inte vad du ens försöker åsyfta, vad är det med D3?

Helt ogrundat säger du sedan att det inte har en chans att bli bra, jag köper att du är bränd och har misstro men när du bestämt på förhand och sedan inte tar dig tid att läsa och titta på videos där de förklarar vad de gjort och vad som skiljer sig säger det mesta.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lonewolfshade:

Tja med tanke på att jag hade över 15000 timmar i diablo 2 innan jag slutade spela så kan jag knappt vänta.

Dock kommer jag sakna sfp fixen som slog på ladder only runewords i single player samt stash program som ATMA och dylikt.

Shared stash i all äro men med tanke på att jag spelat med oändlig stash och fortfarande än i dagg skulle kunna ladda ner dom från gamla sparade stash filer jag har på mail...

kommer kännas snålt hur dom än gör.

Annars tror jag mest att jag kommer sakna /players 8 och red rune mod så man lättare kunde se runor när dom droppade.

Sjukt ändå att en enkel label ändring till röd text gjorde det så mycket enklare att se dom.

Det är bekräftat att D2 remake får fullt modstöd så jag tror inte du behöver vara speciellt orolig för att du inte ska kunna få en skräddarsydd sp-upplevelse. https://twitter.com/Diablo/status/1362937579587387394

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Nää jag väntar på Diablo 4 som kommer 2035 någon gång.
Detta spelet har gjort sitt och har inget särskilt förtroende för Blizzard när de kommer till remastered titlar.

Permalänk
Konsolgrävare

Orb Huggers, D2 & D2R Comparison:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

UI

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Detta ser ut att bli den mest lyckade remake från Blizzard!
Jag är nyfiken på om man kan se fiender längre bort med nya formatet som inte är 4:3 längre.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad jag längtar efter detta. Kommer stänga in mig en helg och nöta igenom singleplayer innan det blir multi med polaren.
Pizza, cola, D2R!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Du förutsätter en väldans massa saker, WC3 kan jag inte säga något om dock. Det var en riktig cashgrab och att de försökt smussla det under mattan hur dåligt team 1 skött utvecklingen. Vet inte vad du menar med HS? Cod har inget med Blizzard att göra och ser inte vad du ens försöker åsyfta, vad är det med D3?

Helt ogrundat säger du sedan att det inte har en chans att bli bra, jag köper att du är bränd och har misstro men när du bestämt på förhand och sedan inte tar dig tid att läsa och titta på videos där de förklarar vad de gjort och vad som skiljer sig säger det mesta.

Blizzard är en del av Activision och ja jag är bränd. Är ju mer frustrerande att de bara sopar det under mattan och *stoltserar* ”-Titta vad vi är duktiga! Säg att vi är duktiga!” Med D2.

CoD om något är en cashgrab med copy paste saker. HS har blivit helt galet och inte så konstigt att alla flytt kortspelet. D3 är ju inte Diablo alls, är någon typ att loot fest med gulliga färger istället.

Jag förstår att du gillar denna remake men jag går absolut inte att övertala med vackra ord och filmer. Var precis som innan WC3R släppet. Skulle aldrig förboka något från Activision/Blizzard och det är digitalt så lär inte ta slut heller

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Är han ju inte

Rekommenderar att du faktiskt startar upp D2 igen. För Paladinen i spelet är mörkhyad.. Faktum är att han är mer mörkhyad i spelet än vad han är på diverse promobilder och konceptbilder.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Måttligt hypad för detta. Blir troligtvis ett köp när det släpps men väntar och ser som en duktig medmänniska och konsument

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Blizzard är en del av Activision och ja jag är bränd. Är ju mer frustrerande att de bara sopar det under mattan och *stoltserar* ”-Titta vad vi är duktiga! Säg att vi är duktiga!” Med D2.

CoD om något är en cashgrab med copy paste saker. HS har blivit helt galet och inte så konstigt att alla flytt kortspelet. D3 är ju inte Diablo alls, är någon typ att loot fest med gulliga färger istället.

Jag förstår att du gillar denna remake men jag går absolut inte att övertala med vackra ord och filmer. Var precis som innan WC3R släppet. Skulle aldrig förboka något från Activision/Blizzard och det är digitalt så lär inte ta slut heller

Försöker inte övertala dig heller, bara att det här inte följer samma mönster som tidigare. Att du är bränd är deras förlust och något jag har fullt sympati för dock.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Tycker detta verkar trevligt. Kommer definitivt inhandlas efter release.

Förbokade WC3 och det misstaget gör jag inte om 😋.

Permalänk
Medlem

Nu återstår det att se när under 2021 det släpps

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Försöker inte övertala dig heller, bara att det här inte följer samma mönster som tidigare. Att du är bränd är deras förlust och något jag har fullt sympati för dock.

Tack

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Konsolgrävare

Everything We Learned About Diablo from BlizzConline 2021

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Okej jag blir mer och mer övertygad om att detta kan bli bra faktiskt! Kommer nog köpa det sen när det är ute men avvaktar ändå.