Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Moderator
Forumledare

@griid: 1.11 släpptes för typ en kvart sedan. Inget i patchnotes om det men man kan ju hoppas?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@griid: 1.11 släpptes för typ en kvart sedan. Inget i patchnotes om det men man kan ju hoppas?

Finns lite patchnotes när jag kollar på: https://www.cyberpunk.net/en/news/37406/hotfix-1-11

This update addresses two issues that appeared after Patch 1.1:

  • Item randomization has been restored to the previous state.

The save/load loot exploit will be investigated further.

  • A bug in Down on the Street quest has been fixed.

It occurred for some players during a holocall with Takemura, when using a save made on version 1.06 with Down on the Street quest in progress at "Wait For Takemura's call" objective. After loading such a save on version 1.1, the holocall would lack dialogue options and block interactions with other NPCs.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@griid: 1.11 släpptes för typ en kvart sedan. Inget i patchnotes om det men man kan ju hoppas?

Får prova den när jag kommer hem!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:
  • Item randomization has been restored to the previous state.

The save/load loot exploit will be investigated further.

Jag tyckte att det var lustigt att det blev en sån grej, och att många blev så förbannade. Tanken har aldrig slagit mig att ladda om spelet bara för att jag är missnöjd med ett loot (i det här fallet "för få" mod slots). Det visar hur olika vi spelar spel, och troligtvis även hur vi uppfattar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Jag tyckte att det var lustigt att det blev en sån grej, och att många blev så förbannade. Tanken har aldrig slagit mig att ladda om spelet bara för att jag är missnöjd med ett loot (i det här fallet "för få" mod slots). Det visar hur olika vi spelar spel, och troligtvis även hur vi uppfattar det.

Många spel har så att du kan rulla om stats. för vapen, rustning etc. men det kostar mycket resurser.
Hoppas det implementeras snart.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Här är en bra recension av spelet.https://youtu.be/eIrY2nVYaFc

Här jämför han Hitman 3 med Cyberpunk.

https://youtu.be/cIQ1f--NPeM?t=489

Hitman 3 verkar inte fungera så bra heller

(vet att det är lite off topic men..)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Har kört Cyberpunk sista två timmarna (version 1.11) och vad finns att säga att än vilken dynga. Jo, det ser ganska bra ut även på min potatis till dator (i5-7300HQ och GTX 1060 3GB) även om jag får hålla mig till 1600x900, low och låst vid 30 fps för att hyfsat stabil bildfrekvens. Men buggarna!? Spelade som nomad och tror det tog två minuter innan terrängen buggade ut. Buggade även ut under de första tutorials man gick igenom. Gick inte att hacka varken robotar eller kamera och vid ett läge började allt att gå i slow motion. Dialogerna kändes helt meningslösa då de ändå alltid ledde till samma resultat. Vad som satte sista spiken i kistan var dock känslan under striderna. Som en gammal arena-spelare (Quake III, Unreal etc) är känslan under en strid extremt viktigt för att jag ska trivas, det får aldrig kännas långsamt eller som om man slåss mot banan. Visst, Witcher 3 var lite kantigt det också, men detta kändes bara fel.

Permalänk
Medlem

Har lagt upp en plan. Börjar komma nånvart här och känner att, nu får jag börja fundera på hur jag ska fördela attributpoängen eftersom det inte är obegränsat direkt.

Tror jag gömmer detta, kanske inte alla vill läsa detta för man inte vill spoila något eller bara att det är skönt att leva i ovisshet

Så... tar du äpplet från trädet?

Man har ju 22 först, sedan levlar man till 50, 49 får man där då = 71 totalt. Det är ju som jag redan märkte på förra builden, svårt att säga hur man kommer spela. Men man märker ju efter ett tag vart skillsen hamnar, där får man levla upp. OM man känner att det är där man vill utvecklas då. Det finns ju sånt som crafting där man lätt får skills men kanske känner att man inte alls vill utvecklas.

Sedan kika också på vilka grymma perks som finns på högsta nivåerna och därigenom få fram vilken minimum nivå man ska ha. Också kompromissa lite på det så man får ihop det. För min del blev det såhär

Det kanske kan tyckas tråkigt att lägga upp en plan, men bättre att ha en plan än att bara lalla runt och sedan komma på att man ångrat sig för man kunde inte levla upp det man ville

Tror det kommer bli bra, skulle gärna haft två till på Intelligence faktiskt pga intressanta perks på level 16. Men det kan kvitta kanske. Viktiga är att min revolver-manna build med inslag av netrunner blir bra!

Dold text
Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Har lagt upp en plan. Börjar komma nånvart här och känner att, nu får jag börja fundera på hur jag ska fördela attributpoängen eftersom det inte är obegränsat direkt.

Tror jag gömmer detta, kanske inte alla vill läsa detta för man inte vill spoila något eller bara att det är skönt att leva i ovisshet

Så... tar du äpplet från trädet?

Man har ju 22 först, sedan levlar man till 50, 49 får man där då = 71 totalt. Det är ju som jag redan märkte på förra builden, svårt att säga hur man kommer spela. Men man märker ju efter ett tag vart skillsen hamnar, där får man levla upp. OM man känner att det är där man vill utvecklas då. Det finns ju sånt som crafting där man lätt får skills men kanske känner att man inte alls vill utvecklas.

Sedan kika också på vilka grymma perks som finns på högsta nivåerna och därigenom få fram vilken minimum nivå man ska ha. Också kompromissa lite på det så man får ihop det. För min del blev det såhär

Det kanske kan tyckas tråkigt att lägga upp en plan, men bättre att ha en plan än att bara lalla runt och sedan komma på att man ångrat sig för man kunde inte levla upp det man ville

https://i.imgur.com/L8yRd0I.png

Tror det kommer bli bra, skulle gärna haft två till på Intelligence faktiskt pga intressanta perks på level 16. Men det kan kvitta kanske. Viktiga är att min revolver-manna build med inslag av netrunner blir bra!

Dold text

Ser att du kör inslag av netrunner
men ren revolver-build vill du lägga:
cool: 20
reflex: 20
body: resten.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Är inne på act 2 och allmänna intrycket är att spelet är ok, jag har bara kört på senaste patchen så kan inte uttala mig om stabiliteten innan men även om jag inte har sett några extrema grafikbuggar mm så ibland glitchar spelet. Även tydligt att de visste om det iom att man blir varnad ingame för att implantaten kan ge glitchar, dålig workaround när man teleporterar 1m eller helt plötsligt ställer sig upp när man smyger osv eller när man mystiskt inte kan kasta granater.

Värsta buggen är ju dock fysikmotorn, droppa kroppar man bär = kött explosion (bra i ett spel med no-kill uppdrag och liknande), gå över en soppåse och den exploderar, toucha ett löst liggande bildäck och det flyger iväg mm, dessa saker känns som buggar som var vanliga precis när raggdolls dök upp typ men ska inte finnas markant mängd av nu.

Dock allt som allt har det varit ganska lite strul för mig och tjejen, spelet känns som en mix av outer worlds och gta men mer innehåll än outer worlds och lite mindre kaos än gta. Jag måste dock säga att main storyn pushas extremt hårt framåt hela tiden, vilket känns som ett problem när man fått höra att den är typ 20 timmar. Det känns inte som att balansen mellan free roam och den linjära storyn är där, det saknas känslan från spel som Witcher och RDR där side missions är mer inbakade i storyn för att bygga ut. I Cyberpunk känns det nästan som att optionals t.o.m. i main quest är inte menade att göras men du får om du vill, man får inte känslan av att de vill att man utforskar eller hur man ska beskriva det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Är inne på act 2 och allmänna intrycket är att spelet är ok, jag har bara kört på senaste patchen så kan inte uttala mig om stabiliteten innan men även om jag inte har sett några extrema grafikbuggar mm så ibland glitchar spelet. Även tydligt att de visste om det iom att man blir varnad ingame för att implantaten kan ge glitchar, dålig workaround när man teleporterar 1m eller helt plötsligt ställer sig upp när man smyger osv eller när man mystiskt inte kan kasta granater.

Värsta buggen är ju dock fysikmotorn, droppa kroppar man bär = kött explosion (bra i ett spel med no-kill uppdrag och liknande), gå över en soppåse och den exploderar, toucha ett löst liggande bildäck och det flyger iväg mm, dessa saker känns som buggar som var vanliga precis när raggdolls dök upp typ men ska inte finnas markant mängd av nu.

Dock allt som allt har det varit ganska lite strul för mig och tjejen, spelet känns som en mix av outer worlds och gta men mer innehåll än outer worlds och lite mindre kaos än gta. Jag måste dock säga att main storyn pushas extremt hårt framåt hela tiden, vilket känns som ett problem när man fått höra att den är typ 20 timmar. Det känns inte som att balansen mellan free roam och den linjära storyn är där, det saknas känslan från spel som Witcher och RDR där side missions är mer inbakade i storyn för att bygga ut. I Cyberpunk känns det nästan som att optionals t.o.m. i main quest är inte menade att göras men du får om du vill, man får inte känslan av att de vill att man utforskar eller hur man ska beskriva det.

Jag missade detta, men se till att trycka på E för att lägga ner kroppar. Då sker det lite långsammare.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Jag missade detta, men se till att trycka på E för att lägga ner kroppar. Då sker det lite långsammare.

Det är E jag trycker på, eller menar du hålla inne E?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Ferrat:

droppa kroppar man bär = kött explosion (bra i ett spel med no-kill uppdrag och liknande)

Fick bara en vision av samtalet till uppdragsgivaren 😂

”Uppdraget? Jo...alltså...kroppen råkade explodera lite lixom...typ”

Hur droppar ni kroppar för att åstadkomma detta? Måste ju testa! 😁

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Fick bara en vision av samtalet till uppdragsgivaren 😂

”Uppdraget? Jo...alltså...kroppen råkade explodera lite lixom...typ”

Hur droppar ni kroppar för att åstadkomma detta? Måste ju testa! 😁

Jag trycker bara på E ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ser att du kör inslag av netrunner
men ren revolver-build vill du lägga:
cool: 20
reflex: 20
body: resten.

tack, men ja, det blir för tråkigt att bara springa omkring och skjuta revolver tycker jag vill utforska lite vad en bättre Netrunner kan åstadkomma. Finns spännande quickhacks också kan de sprida sig också.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

När jag börjar om igen så ska min karaktär inte ha skjutvapen alls. Ska koncentrera mig på armor och Mantis blades.
Spelet är rent för lätt annars.

Samma med Quickhacks. Contagion är kul men förstör spelupplevelsen.
Med Ping och sen Contagion så dör alla utan att dom ens ser en.
Sure, det Är kul osv. Men det är för kraftfullt tycker jag nu efter att ha använt det en del.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Det är E jag trycker på, eller menar du hålla inne E?

Det finns cyberware som gör att allt gå i slowmotion, den är bunden till e och droppa kroppar är också på e. Fruktansvärt irriterande, men det är nog inte det han menar.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

När jag börjar om igen så ska min karaktär inte ha skjutvapen alls. Ska koncentrera mig på armor och Mantis blades.
Spelet är rent för lätt annars.

Samma med Quickhacks. Contagion är kul men förstör spelupplevelsen.
Med Ping och sen Contagion så dör alla utan att dom ens ser en.
Sure, det Är kul osv. Men det är för kraftfullt tycker jag nu efter att ha använt det en del.

Melee är också broken.

Permalänk
Medlem

Har använt Katana en hel del också, det är rätt kul.
(men det som är lite tråkigt med Cyberpunk är att typ alla perks är bara passiva, det ser lika dant ut, men tar lite mer skada eller nåt bara, halvtråkigt i längden. Hade varit ballare med nya moves osv)

Annars gillar jag min legendary rörtång ovan, det blir lite mer sport

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av BertilBesvärjaren:

Melee är också broken.

Apropå broken:
Jag gör ~200k dmg med revolver build

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Mycket som är "broken" tyckte jag. Skillpoints kändes mer eller mindre menlöst. Jag behövde det till crafting dock, och kan ju behövas om man vill spela mer netrunner stuk då. Men annars spelade det knappt någon roll tyckte jag. Hade dessutom sån hög armor och damage, så jag va i princip odödlig.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

vad händer!? patch 1.12 ute iaf...
https://www.cyberpunk.net/en/news/37439/hotfix-1-12

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Vart ju mest en hotfix för att det blev härj om mods som kunde innebära en säkerhetsrisk. Annars helt okej att spela nu, det jag stöter på oftast är buggar med collision som kan göra att man dör för att man hoppar in i ett objekt med höjdskillnad men det är bara quicksavea ofta så gör det inte så mycket. Längtar till DLC...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Nastycrew:

Hoppla, detta kan ju bli intressant att läsa om det blir något av det.
Lär ju vara en del missnöjda anställda som ”råkat” göra någon säkerhetstabbe

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hoppla, detta kan ju bli intressant att läsa om det blir något av det.
Lär ju vara en del missnöjda anställda som ”råkat” göra någon säkerhetstabbe

Ransomware är extremt vanligt. Sverige är exempelvis inte det land som går ut och säger (som norska Hydro gjorde) att de blivit hackade. Vet flera tillfällen där "sidan tillfälligt nere" har varit resultat av ransomware.

Var på föreläsning för 2 år sedan och vad jag minns så skulle cyberattackare etc. omsätta mer de kommande åren än droghandeln i världen.
Tvivlar på att det är någon anställd som ligger bakom. Kanske att någon klickat på en länk i ett mail

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av griid:

Ransomware är extremt vanligt. Sverige är exempelvis inte det land som går ut och säger (som norska Hydro gjorde) att de blivit hackade. Vet flera tillfällen där "sidan tillfälligt nere" har varit resultat av ransomware.

Var på föreläsning för 2 år sedan och vad jag minns så skulle cyberattackare etc. omsätta mer de kommande åren än droghandeln i världen.
Tvivlar på att det är någon anställd som ligger bakom. Kanske att någon klickat på en länk i ett mail

Edit: äh, jag läste fel 😂

Jo, du har nog rätt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Fråga: hur är state of the game numera? Fortf massa buggar? Börjar bli småsugen att köpa men vill inte kasta pengar på en buggfest 🤷🏻‍♂️

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

Fråga: hur är state of the game numera? Fortf massa buggar? Börjar bli småsugen att köpa men vill inte kasta pengar på en buggfest 🤷🏻‍♂️

Helt klart spelbart, har skrivit det flera gånger i den här tråden - problemen med buggarna är ganska överdrivna. Har kring 80 timmar och medan jag förvisso stött på en del grejer är det knappast något som varit game breaking.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Helt klart spelbart, har skrivit det flera gånger i den här tråden - problemen med buggarna är ganska överdrivna. Har kring 80 timmar och medan jag förvisso stött på en del grejer är det knappast något som varit game breaking.

Allright tack. Inte följt tråden i någon större utsträckning men kul att höra lite positivt kring spelet

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.