SmörLäskers – Vidrig popcornläsk från Finland

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

SmörLäskers – Vidrig popcornläsk från Finland

Efter ett litet uppehåll är SweLäskers tillbaka med ett test av två VÄLDIGT olika läskeblask. Först ut var svenska Pop Arts Loopy Lime & Ginger som fick riktigt höga betyg av panelen, helt klart en framtida sommarfavorit! Tyvärr varade inte glädjen länge då @Meantek straffade oss med en popcornläsk från Finland som kan vara bland det äckligaste vi testat hittills.

Permalänk
Sjusovarn

Äntligen! Hade ni inte kunnat köra en SweBärsers någon gång? Köpa in 3-4st lite dyrare ölsorter från Systemets "lilla/tillfälliga" sortiment?

Permalänk
Föredetting

Jag erkänner att reaktionen på popcornläsken (som jag för övrigt inte druckit själv innan, och i framtiden definitivt inte kommer söka upp om jag inte hotas med vapen) var exakt den jag hoppades på.

Hade viljat ha det här avsnittet i smellovision.

Aeropress för kaffet näst-nästa måndag, @JonasT. Det kan omöjligen vara sämre än läsken, tänker jag.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Viking

Blev lite fundersam över om man blir törstig av att dricka popcorn? Eller var det uppfriskande?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Obligatorisk sänkning av en popcornsläsk på Fredagar för alla på kontoret framöver.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Tyvärr varade inte glädjen länge då @Meantek straffade oss med en popcornläsk från Finland som kan vara bland det äckligaste vi testat hittills.

Hej, ett inlägg från en finlandssvensk!

Den här läsken finns i min lokala butik S-Market och jag har druckit den två gånger. Var väl helt okej men inget jag köper över t.ex cola, redbull, lemonad eller kolsyrat iste. I sverige finns ingen sockerskatt, det är fritt fram att göra äckligt söt choklad och läsk, ni borde ju älska popcorn läsk

Permalänk
Medlem

Finns nog ingen läsk som får mig att grimasera, vad är det för veklingar?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Molotov:

Finns nog ingen läsk som får mig att grimasera, vad är det för veklingar?

Sådana som starkt ogillar vidrig läsk?

Permalänk
Medlem

Nu kopplade jag direkt detta till Marabou Popcorn, men kan ju inte vara lika illa? (Jag har absolut inte vågat testa!)

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Nu kopplade jag direkt detta till Marabou Popcorn, men kan ju inte vara lika illa? (Jag har absolut inte vågat testa!)

Detta är otvivelaktigt mycket värre skulle jag säga!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Sötast

Men!!

Vi fick ju inte ens en beskrivning av hur och vad den smakade!

Vidrigt är ingen ledtråd ju! Jag vill prova

Permalänk
Medlem

gjorde min fredag

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Äntligen! Hade ni inte kunnat köra en SweBärsers någon gång? Köpa in 3-4st lite dyrare ölsorter från Systemets "lilla/tillfälliga" sortiment?

SweBärsers finns redan!
Blir lika varm i hjärtat varje gång jag återbesöker den här gamla godingen!

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Detta är otvivelaktigt mycket värre skulle jag säga!

Ja precis det jag menade, choklad är ju redan smörig och funkar med salt så kanske bara är äckligt. Dricka popcorn är ju som att... kommer inte ens på något så dumt att jämföra med...

Nej fy!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Allexz:

Men!!

Vi fick ju inte ens en beskrivning av hur och vad den smakade!

Vidrigt är ingen ledtråd ju! Jag vill prova

Typ trögflytande, rökigt, syntetiskt popcorn. Lite oljigt.

Groteskt.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabusa:

SweBärsers finns redan!
Blir lika varm i hjärtat varje gång jag återbesöker den här gamla godingen!

Monologen flödar
Spriten flödar
Hårsvallet flödar

Fantastiskt! Bästa på länge!!

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Molotov:

Finns nog ingen läsk som får mig att grimasera, vad är det för veklingar?

Förlåt för att vi har smaklökar?

Permalänk
Medlem

Hmm... jag som trodde att sockrad popcorn (finns eller fanns som micropåsar i USA, fick en mot min vilja) måste vara det otäckaste som finns i popcornvärlden, men jag har mer att upptäcka märker jag.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

I sverige finns ingen sockerskatt, det är fritt fram att göra äckligt söt choklad och läsk

Med tanke på det ser jag faktiskt fram emot eventuell sockerskatt, för det finns mycket som är så översötat att man nästan kräks. Men då trycker de väl i sötningsmedel istället, så det blir ännu värre.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Nu kopplade jag direkt detta till Marabou Popcorn, men kan ju inte vara lika illa? (Jag har absolut inte vågat testa!)

Den är ju dock jättegod! Smakar typ likadant som den här som fanns för några år sedan:

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Meantek rules 😄

Permalänk
Medlem

Kan det verkligen vara så illa? I doubt it....

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Med tanke på det ser jag faktiskt fram emot eventuell sockerskatt, för det finns mycket som är så översötat att man nästan kräks. Men då trycker de väl i sötningsmedel istället, så det blir ännu värre.

Varför är sötningsmedel värre än fetma, hjärtproblem, diabetes, förstörda tänder med mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

"Finskt kaffe som vi inte har testat" ... "Vi orkar inte måtta upp vad mycket det egentligen ska va..."

En portionspåse är i runda slängar i behov utav ett kaffemått, fast storlek... Pappersmugg 17,7cl ... eller ...

Porslinskopp på 18cl.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem

Den österrikiska läsken Almdudler, finns ibland att hitta på Lidl. Vet att den serverats på restaurang Moldau på Bergsunds Strand, ett (hyfsat) stenkast från Liljeholmen. @jonast kan säkert fixa något där när pandemin släckts.

Visa signatur

stationär 2022: ryzen 7900x@65W, asus strix x670e-f, 32GB, rx6700xt
stationär 2012: i5-3570k@stock, asus p8z77-v le, 16GB, gtx660
laptop: ryzen 4800H, 16GB, rtx2060 (Legion 5 15ARH05H)
laptop: i5-2467M, 8GB
nas/server: i5-8400, asus WS C246M PRO/SE, 48GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Varför är sötningsmedel värre än fetma, hjärtproblem, diabetes, förstörda tänder med mer?

Nu är det smaken som diskuteras, det trodde jag var väldigt uppenbart?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

@Meantek

Tar du dit läsk som ger den reaktionen borde du vara med och smaka framför kameran när den testas tycker jag

Permalänk
Föredetting
Skrivet av medbor:

Tar du dit läsk som ger den reaktionen borde du vara med och smaka framför kameran när den testas tycker jag

Hehe, ja, jag fick nöja mig med att dricka kaffet som publicerades på extrakanalen idag. Drickorna blir mest spontana upptåg av dem på plats och jag är väldigt sällan inne på kontoret. Dessutom har läsken legat där sedan i september.

Minns dock svordomarna som rasade på redaktionschatten efter att popcornläsken inmundigats, helt klart värt det!

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Zabusa:

SweBärsers finns redan!
Blir lika varm i hjärtat varje gång jag återbesöker den här gamla godingen!

Besviken att jag aldrig fått uppleva den sortens packad @JonasT tidigare. Har du hållt igen?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Har inte smakat men en gissning på är att finska musiken är värre

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR