Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

JLAB Audio

Skrivet av Chrille77:

Produkt: JLAB Audio Talk-serien
Länk: https://www.elon.se/famouslettuce
Kategori: Ljud
Prisjakt:
Pris: Halva priset

Med rabattkoden "famouslettuce" får man halva priset på JLAB Audios Talk-serie av USB-mikrofoner för streaming, pod mm.
Lika bra specade som Blue Yetis mickar. Talk Go (ord. pris 790:-), Talk (Ord. pris 1490:-) och Talk Pro (ord. pris 1990:-)
Det finns 10 st rabattkoder och det är först till kvarn.

Någon som har erfarenhet av dessa? Jag funderar på en Talk PRO, men de har fått dåliga rescensioner och på många ställen skriver de att kablarna som följer med är trasiga... På pricken lika de här med:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/streaming-och-inspel...

Skulle du chansat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grönbladh:

Priset uppe över 800kr igen.

165:- på Proshop.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Inaktiv

AMD Ryzen 9 3900X Processor 12 cores / 24 threads / 4.6 GHz (Fyndvara - Klass 1)

Ett ex kvar.

4005kr ej inloggad.

https://www.webhallen.com/se/product/304498-AMD-Ryzen-9-3900X...

AMD Ryzen 5 3600 Processor / 6 cores / 12 threads / 4.2 GHz (Fyndvara - Klass 1)

Ett ex kvar.

1275kr ej inloggad

https://www.webhallen.com/se/product/304976-AMD-Ryzen-5-3600-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko17:

Svive Styx RtP Gaming Musmatta XXL

https://www.komplett.se/product/1018650/gaming/spelutrustning...

Prisjakt: 299

Nu 99kr

Vet någon om denna är bra? Och inte då bara för priset utan generellt en bra musmatta? Är porerna små och håller den god kvalite, aka kanten går inte upp efter 2 månader.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

AMD Ryzen 9 3900X Processor 12 cores / 24 threads / 4.6 GHz (Fyndvara - Klass 1)

Ett ex kvar.

4005kr ej inloggad.

https://www.webhallen.com/se/product/304498-AMD-Ryzen-9-3900X...

AMD Ryzen 5 3600 Processor / 6 cores / 12 threads / 4.2 GHz (Fyndvara - Klass 1)

Ett ex kvar.

1275kr ej inloggad

https://www.webhallen.com/se/product/304976-AMD-Ryzen-5-3600-...

Tack för tipset, provade klicka hem 3600 så får vi se, gick igenom betalningen.

Vill säga att jag ofta ser dina tips som brukar vara bland de bästa på SweC, ofta på CPU och GPU dessutom. Så tack igen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

165:- på Proshop.

Länk?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det är fortfarande den som är länkad i "Dagens fynd".
https://www.sweclockers.com/dagensfynd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunderil:

Tack för tipset, provade klicka hem 3600 så får vi se, gick igenom betalningen.

Vill säga att jag ofta ser dina tips som brukar vara bland de bästa på SweC, ofta på CPU och GPU dessutom. Så tack igen.

@Dunderil

Kul att det är till hjälp, ska försöka skriva priserna när man inte är inloggad då man har olika rabatter mm. 😊👍.

Trevlig kväll.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Vet någon om denna är bra? Och inte då bara för priset utan generellt en bra musmatta? Är porerna små och håller den god kvalite, aka kanten går inte upp efter 2 månader.

Har testat den som heter game, eat, sleep, repeat (eller vad de nog stog..) och de ska vara samma förutom hur de ser ut. Helt okey matta, bra kontroll med den. Jag föredrar dock mer glid i mattorna och köpte nån för ett par tior när elgiganten hade rea på några för nån vecka sedan. Kvalitetsmässigt, inget att klaga på dock! Bara jag som vill ha mycket glid pga väldigt låg sens

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det är fortfarande den som är länkad i "Dagens fynd".
https://www.sweclockers.com/dagensfynd

Är det "philips"-USB-minnet?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Någon som har några bra fynd tips på hörselskydd? Det kommer behövas ett par bra nu några veckor framöver. Mvh

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av freron:

Någon som har några bra fynd tips på hörselskydd? Det kommer behövas ett par bra nu några veckor framöver. Mvh

Nej men tänk på att priserna sjunker som en sten om du köper 1000 pack så redan om om du skulle ha behövt ha 30 par kan en 1000 pack börja bli billigare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

Någon som har några bra fynd tips på hörselskydd? Det kommer behövas ett par bra nu några veckor framöver. Mvh

Fått barn eller du tänker på melodifestivalen?
Beror på vad du skall ha dem till, annars kan jag rekommendera ett par lurar med ANC.
Jag gillar Bose 700 som går för 2400:- nu i fyndhörnan men lite medlemslevel:
https://www.webhallen.com/se/product/305761-Bose-Noise-Cancel...

Inte hörselskydd i den bemärkelsen dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Är det "philips"-USB-minnet?

Vad är det som är så speciellt med detta minnet? Finns många 64GB minnen för mindre än 150kr. Är det endast formfaktorn som utmärker denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Vad är det som är så speciellt med detta minnet? Finns många 64GB minnen för mindre än 150kr. Är det endast formfaktorn som utmärker denna?

Jag köpte denna variant före brexit. för cirka 200:-

Sandisk 128GB

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Vad är det som är så speciellt med detta minnet? Finns många 64GB minnen för mindre än 150kr. Är det endast formfaktorn som utmärker denna?

Finns ju många i den formfaktorn som också kostar runt 150 kr. Verkligen inget fynd bara för att CDON som den enda andra återförsäljaren har ett fantasipris.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nej men tänk på att priserna sjunker som en sten om du köper 1000 pack så redan om om du skulle ha behövt ha 30 par kan en 1000 pack börja bli billigare.

Bara av ren nyfikenhet. Vart kan man köpa ett 1000 pack ifrån? Måste ju levereras i en container lol?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Bara av ren nyfikenhet. Vart kan man köpa ett 1000 pack ifrån? Måste ju levereras i en container lol?

Varför har jag en känsla av att en av tänker på hörselproppar i skumgummi och den andra tänker på hörselkåpor typ Peltor?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Skrivet av Dunderil:

Tack för tipset, provade klicka hem 3600 så får vi se, gick igenom betalningen.

Vill säga att jag ofta ser dina tips som brukar vara bland de bästa på SweC, ofta på CPU och GPU dessutom. Så tack igen.

Jag fick också igenom beställning på en 3600, spännande att se vad detta resulterar i...

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 3,4 GHz | gigabyte ga-z97x-gaming 3 | HyperX Fury 120GB | Seagate Desktop 500GB | Asus GeForce GTX 1060 DualOC 6GB| Corsair 8GB (2x4GB) VENGEANCE | Noctua NH-U12P SE2 | XFX Core Edition 650W | NZXT H440 |ASUS 24" MG248Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Varför har jag en känsla av att en av tänker på hörselproppar i skumgummi och den andra tänker på hörselkåpor typ Peltor?

Min kommentar var menad som satiriskt. Jag fattar att snubben menar dem där små hörselpropparna som man trycker in i örat. Men jag tror inte att det är det som snubben som frågade om dem menade? Varför skulle man behöva köpa hörselproppar på rea? De kostar typ max 300 spänn. Hörselkåpor å andra sidan kan ju lätt kosta 3k+ för ett par bra.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Another Man's Treasure
Köpt 225 st fyndvaror

Legendary(Färre än 1% har denna achievement)

Du skrev fortfarande inte ut din level.
Det är den som påverkar priset inte hur många fyndvaror du köpt.

Edit: "Lite level" i det här fallet verkar vara hög Black eller Void vilket är högsta nivån dom har.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lodisen:

Du skrev fortfarande inte ut din level.
Det är den som påverkar priset inte hur många fyndvaror du köpt.

Edit: "Lite level" i det här fallet verkar vara hög Black eller Void vilket är högsta nivån dom har.

@Lodisen

Jag kan inte skriva ut någon level då jag inte har någon.
Spela spelet på hemsidan och va en trogen kund

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@Lodisen

Jag kan inte skriva ut någon level då jag inte har någon.
Spela spelet på hemsidan och va en trogen kund

Mvh

Den står ju uppe i högra hörnet.
Det är den som går upp när du köper saker och spelar Webhallenspelet.

Om du klickar där så har du "Medlemsförmåner" där det står något i stil med:
Fyndvarurabatt Lvl 17
10% rabatt på fyndvaror. (Gäller ej produkter i kampanjer.)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mattias10:

Bara av ren nyfikenhet. Vart kan man köpa ett 1000 pack ifrån? Måste ju levereras i en container lol?

Skrivet av Mattias10:

Min kommentar var menad som satiriskt. Jag fattar att snubben menar dem där små hörselpropparna som man trycker in i örat. Men jag tror inte att det är det som snubben som frågade om dem menade? Varför skulle man behöva köpa hörselproppar på rea? De kostar typ max 300 spänn. Hörselkåpor å andra sidan kan ju lätt kosta 3k+ för ett par bra.

Proppar är svindyra att köpa parvis och brukar säljas i 1000 pack "kartong" om man ska ha flera. Skyddskåpor är inte så dyra, typ 2-300 kr för Peltor Optime och billigare för modeller med mindre dämpning men ska de ha integrerad hörlur eller headsetfunktion och kanske lite mer utöver det (radiodelar) kan de bli dyra, å andra sidan är personlig skyddsutrusning nått som arbetsgivaren ska stå för.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@NordhNet
Lv. Peacekeeper

Antar att det är 25 då? Eftersom att de från 20 till 24 heter Void och 25 är max enligt listan på hemsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Spela spelet på hemsidan

Kan du, eller någon annan, säga vad man ska göra? Det första är att fånga en gris men jag kan inte göra något. Finns inga saker jag kan plocka upp, inget sätt att interagera utan att grisen har en monolog som inte leder till något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grönbladh:

Kan du, eller någon annan, säga vad man ska göra? Det första är att fånga en gris men jag kan inte göra något. Finns inga saker jag kan plocka upp, inget sätt att interagera utan att grisen har en monolog som inte leder till något.

Trodde jag var den enda. I och med att spelet varit ute väldigt länge trodde jag det var något lokalt problem på mitt konto. Skrev till och med till kundtjänst @webhallen den 24:e januari men fick ett generiskt svar om att IT skulle titta på det. Inte hört något sedan dess, tyvärr.

Bad i ett andra mail om han kunde be IT-avdelningen att höra av sig till mig, men dom äger tyvärr ingen telefon eller mail verkar det som. Märklig IT-avdelning.

Jag började bli lite intresserad av poängsystemet eftersom det är ett utmärkt sätt att belöna trogna och engagerade kunder. Har dock slängt alla mina pengar på @Inet som inte har något belöningssystem (hint, hint).

Har rätt låg level hos Webhallen men rätt hög hos Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoLejon:

Trodde jag var den enda. I och med att spelet varit ute väldigt länge trodde jag det var något lokalt problem på mitt konto. Skrev till och med till kundtjänst @webhallen den 24:e januari men fick ett generiskt svar om att IT skulle titta på det. Inte hört något sedan dess, tyvärr.

Bad i ett andra mail om han kunde be IT-avdelningen att höra av sig till mig, men dom äger tyvärr ingen telefon eller mail verkar det som. Märklig IT-avdelning.

Jag började bli lite intresserad av poängsystemet eftersom det är ett utmärkt sätt att belöna trogna och engagerade kunder. Har dock slängt alla mina pengar på @Inet som inte har något belöningssystem (hint, hint).

Har rätt låg level hos Webhallen men rätt hög hos Inet.

Inet har väl börjat med ett system nu, där man samlar poäng. Sen är väl planen att det ska bli lite som webhallens om jag har förstått det rätt

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Produkt: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 CPU-kylare
Länk: https://www.amazon.se/BEQUAB-BK022-Quiet-Kylare-Svart/dp/B07B...
Kategori: Kylning
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4750734
Pris: 690 kr

Fick bra betyg i test hos TechPowerup
Ingen aning om det stämmer men dom skriver:
"Enter the Dark Rock Pro 4, and on this new test platform, it does exceptionally well. The gap between the Dark Rock Pro 4 and NH-D15 is nearly non-existent in the overclocked tests. Better yet, while the gap has closed, be quiet! still manages to offer the quieter cooler. That certainly is something for them to be happy about. Put simply, this latest offering from be quiet! is in the upper echelons of available air-cooling options."

Greg jämför också med Nocuan:
https://youtu.be/05xBclYW0jc

Det som inte nämns nånstans är att man får en mega skruvmejsel med i paketet. Och inte något cnc-slippad skit utan en riktigt bra med magnet spets!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Jag köpte denna variant före brexit. för cirka 200:-

Sandisk 128GB

Skrivet av Bakgrund:

Finns ju många i den formfaktorn som också kostar runt 150 kr. Verkligen inget fynd bara för att CDON som den enda andra återförsäljaren har ett fantasipris.

Tack för svar boys