Signal till skärmen dör var 5:e sekund - Windows 10

Permalänk
Medlem

Signal till skärmen dör var 5:e sekund - Windows 10

Hej igen,

Detta blir min tredje tråd på kort tid och jag är nära att bryta ihop och ge upp.

Nu har jag tömt hårddisk och installerat nytt Windows, men så fort jag startar datorn så börjar problemen. Den fryser och tappar signal till skärmen var FEMTE sekund.
Jag har lyckats installera drivrutiner till moderkortet (chipset) och grafikkortet. Detta tog mig över 2h då jag hade en lucka på 5 sekunder för varje aktion.

Vad ska jag göra?? Hittar inte ens någon tråd om samma problem.
Har bytt skärm - samma resultat.
Installerat om w10 - samma resultat.
Just nu sitter jag med mobilen och glor på skärmen som lägger av i extremt snabba intervaller.
Har gjort en usb via Windows creation tool - vad mer kan jag göra?

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på att grafikkort får för lite ström eller att grafikort är paj. Lycka till

Permalänk
Hedersmedlem

Det kan vara en trasig kabel mellan dator och skärm.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av roev:

Jag skulle gissa på att grafikkort får för lite ström eller att grafikort är paj. Lycka till

Detta pga de nya komponenterna? För det fungerade ju utmärkt innan. Har ett nätagg på 750w.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Det kan vara en trasig kabel mellan dator och skärm.

Har bytt till andra sladdar och samma resultat tyvärr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av guspat:

Har bytt till andra sladdar och samma resultat tyvärr.

Efter jag köpte ny bärbar och kopplade den till 165Hz skärm var jag tvungen att ha en 8K DisplayPortkabel för att det skulle fungera. Min stationära hade inga problem med den kabel som följde med skärmen och den är nog inte 8K certad.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte hittar vad felet är så kommer jag att lämna in datorn för felsök istället!

Permalänk
Rekordmedlem

Vad händer i bios, försvinner bilden där också ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vad har du för typ av kabel i kopplad ? kan du testa byta typ ? DP/HDMI/VGA/DVI eller vad du nu har tillgängligt

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad händer i bios, försvinner bilden där också ?

Utmärkt fråga. Också: vilken upplösning kör du? Vad händer om du drar ner den ett hack?

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad händer i bios, försvinner bilden där också ?

Nej där fungerar det! Det är när windows drar igång. Har alltså installerat om win10 tre gånger, med olika usb-stickor och olika program för att skapa den. Windows creation tool och Rufus!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Vad har du för typ av kabel i kopplad ? kan du testa byta typ ? DP/HDMI/VGA/DVI eller vad du nu har tillgängligt

Har testat DP och HDMI.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av guspat:

Nej där fungerar det! Det är när windows drar igång. Har alltså installerat om win10 tre gånger, med olika usb-stickor och olika program för att skapa den. Windows creation tool och Rufus!

Har du kollat vilken upplösning och uppdateringsfrekvens som används i bios jämfört med i win ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du kollat vilken upplösning och uppdateringsfrekvens som används i bios jämfört med i win ?

Nej det har jag inte kollat. Drog förbi Inet igår och lämnade in datorn för felsök. Förhoppningsvis löser dom det!
Skriver vad felet var här i tråden så fort jag vet.