PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Grattis! Du är utvald.
Beställd

Permalänk
Medlem

Förväntat nog blev jag olyckligt outvald denna gång. Och när jag frågade webhallen häromdagen om det gick att få en leveransestimering på min 12/6-order fick jag som svar ”aha ser att vi skickat den här, ursäkta att svar dröjde”. Spoiler: den har fann inte skickats…

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk

Kunde knappt tro mina ögon men jag blev utvald!! Tror dock att hålet jag gjorde i taket när jag hoppade kommer att kosta mer än playstation 5.

Permalänk
Skrivet av Nayiki:

Har inte fått något mail alls ännu. Dras det namn fortfarande?

Kolla skräpkorgen, vissa verkar ha fått den dit.

Många som vunnit här, måste ju betyda att dom fick in en rejäl leverans.

Permalänk

Ingen vinst här, den här gången heller.
Grattis alla som vann! Finns i PM 😉

Permalänk
Medlem

Ingen vinst, men det var väntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -AgamemnoN-:

Kolla skräpkorgen, vissa verkar ha fått den dit.

Många som vunnit här, måste ju betyda att dom fick in en rejäl leverans.

Inget där heller. Hmmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Står fortfarande på shopen att utlottning pågår.

Du är bara snål

Om man köper på elgiganten för 99 999 så får du köpa headsetet för 40% rabbaterat pris...

Permalänk
Medlem

Ingen vinst igen.

Permalänk
Avstängd

Som många av er andra lyckades inte jag heller. Tredje gången för mig likt många andra med. Som grädde på moset pajjade min PS4 (standard) för 2 veckor sedan så man hoppades verkligen på lite tur denna gång. Jag är däremot glad för er andra som fick en kod. Spela gärna lite åt mig också!

Permalänk
Medlem

Eftersom det som förväntat blev en nitlott, så undrar jag om någon vet något om MediaMarkt? De är tysta som graven och är väl bland dom sista stora leverantörerna som inte fått en leverans.

Permalänk
Medlem

Det sjukaste med att jag lyckades kamma hem en är att detta var första försöket för mig, inte ens förhandsbokat någonstans sedan tidigare.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Någon som har koll på hur det ser ut hos Dustin?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jeddan:

Det sjukaste med att jag lyckades kamma hem en är att detta var första försöket för mig, inte ens förhandsbokat någonstans sedan tidigare.

Fusk. Men stort grattis!

Permalänk

Jag hade en kompis som blev utvald som inte behöver ett, frågan är om jag kan göra köpet i mitt namn eller kommer Elgiganten säga till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sailor:

Samma här, vi (eller rättare sagt min son) fick mail om att beställning är på väg från Power. Skulle jag råka vinna i lotteriet så får någon annan lycklig ta den.

det blir snällt av dig =D

Permalänk
Medlem

Plötsligt händer det: Min order Ps5 Standard edition, från Mediamarkt lagd den 28 september är skickad från lagret.

Äntligen kan jakten avslutas.

Lycka till och hoppas även ni snart kan få er produkt.

Visa signatur

bringing the party 2 u

Permalänk
Medlem
Skrivet av chappyswe:

Jag hade en kompis som blev utvald som inte behöver ett, frågan är om jag kan göra köpet i mitt namn eller kommer Elgiganten säga till?

Du kan fråga honom att beställa i hans namn och sen får det från honom istället? Tror det ska inte vara nåt problem!

Permalänk
Skrivet av zsergz:

Du kan fråga honom att beställa i hans namn och sen får det från honom istället? Tror det ska inte vara nåt problem!

Ja, problemet är att hon är skriven i Stockholm och vi pluggar just nu i Västerås. Men kanske kan beställa i hennes namn till min adress.. Hmm

Permalänk

Yes, lyckades vinna en! Två kompisar också så antagligen har dom fått in en del ändå, känns orimligt att tre personer i samma kompiskrets ska vinna annars!

Permalänk
Medlem

Fick inget här heller haha

Permalänk
Medlem

Fick inte heller någon idag.
Man blir rätt trött på detta. Någon som hört om Netonnet? Var någon här som sa att man skulle ha koll på deras sida idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chappyswe:

Ja, problemet är att hon är skriven i Stockholm och vi pluggar just nu i Västerås. Men kanske kan beställa i hennes namn till min adress.. Hmm

Men kanske hon kanske sen ett pakett till dig? tror det blir lättast =D jag bor I Boden så tror att inte det ska vara nått problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wcislek:

Fick inte heller någon idag.
Man blir rätt trött på detta. Någon som hört om Netonnet? Var någon här som sa att man skulle ha koll på deras sida idag.

Har haft distill på hela dagen och det har inte hänt ett dugg.

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem

Registrerade både min privat- och jobbmail. Fick nitlott på den privata men vann på jobbmailen. Var egentligen ute efter en digital edition men orkarninte vänta längre på mediamarkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av da_jyrg:

Plötsligt händer det: Min order Ps5 Standard edition, från Mediamarkt lagd den 28 september är skickad från lagret.

Äntligen kan jakten avslutas.

Lycka till och hoppas även ni snart kan få er produkt.

Känns sådär att man har beställt den 25/9 och inte hört ett ord...
Sista gången jag köper något från MM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddejr10:

Känns sådär att man har beställt den 25/9 och inte hört ett ord...
Sista gången jag köper något från MM.

Beställde du hämta i butik eller hemleverans? Jag har hämta i butik på en DE beställd 28/9

Permalänk
Skrivet av Raiku:

Hehe får börja köra med den med.

Ja det hoppas jag verkligen. Många har fått på sina bokningar den 27/9 min är bokad 28/9. Fast med min nuvarande tur ser det inte så ljust ut

4 oktober gjorde jag min bokning men är rädd att det tar längre tid för mig då jag inte valde leverans till butik. Får för mig att butik går snabbare. Hoppas och tror dock att jag är på tur vid nästa leverans.

Nu ska jag ändå bryta mot alla restriktioner och åka skidor en vecka så kanske efter det. Skyller min rebelliska sida på bristen på PS5:or 😅

Som info kan jag säga att en av mina kompisar är en av vad det verkar få som fått från Amazon i Sverige. Han hoppade in på strax efter släppet, beställde och fick ett par dagar senare ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av phm:

Har haft distill på hela dagen och det har inte hänt ett dugg.

Samma här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysleksi22:

4 oktober gjorde jag min bokning men är rädd att det tar längre tid för mig då jag inte valde leverans till butik. Får för mig att butik går snabbare. Hoppas och tror dock att jag är på tur vid nästa leverans.

Nu ska jag ändå bryta mot alla restriktioner och åka skidor en vecka så kanske efter det. Skyller min rebelliska sida på bristen på PS5:or 😅

Som info kan jag säga att en av mina kompisar är en av vad det verkar få som fått från Amazon i Sverige. Han hoppade in på strax efter släppet, beställde och fick ett par dagar senare ...

Tror att det beror på vilken version med. Jag har bara DE bokat och det verkar gå trögt.

Såg två på FB nu som bokat SE 28/9 och de fick leveransbesked idag - Hemleverans.