Permalänk

LG ULTRAGEAR 27GL850 flimrar svart

Hejsan

Jag har precis idag fått hem min nya skärm, den beter sig super konstigt.
Den blinkar/flimrar svart typ varannan sekund. Jag har två skärmar inkopplade, på en helt ny dator.

Specsen på datorn är
AMD Ryzen 5 5600X / 6 cores / 12 threads / 4.6 GHz
G.Skill Ripjaws V 32GB (2x16GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16 (F4-3200C16D-32GVK)
ASUS TUF GeForce RTX 3070 8GB Gaming OC
MSI B550-A PRO

Snälla hjälp

Permalänk
Medlem

Beter den sig likadant om du kopplar ur den andra skärmen?

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Beter den sig likadant om du kopplar ur den andra skärmen?

Ja det gör den, provade att köra med hdmi istället för dp och det gjorde ingen skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PallorMortis:

Ja det gör den, provade att köra med hdmi istället för dp och det gjorde ingen skillnad.

Har du testat att stänga av Adaptive Sync?

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Har du testat att stänga av Adaptive Sync?

På skärmen? Japp. Ingen skillnad. Provade också att koppla ur min andra skärm och bara ha den nya inkopplad. Fortfarande samma sak.

Permalänk
Medlem

Hm... testat olika upplösningar? Testat dra ner uppdateringsfrekvensen (Hz)?
Flimrar bilden i BIOS/UEFI också, eller bara efter att operativsystemet startat?

Visa signatur

---

Permalänk
Föredetting

Jag fick lite liknande problem med senaste drivrutinen från Nvidia och mitt 2070 Super. Testa en äldre drivrutin.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Hm... testat olika upplösningar? Testat dra ner uppdateringsfrekvensen (Hz)?
Flimrar bilden i BIOS/UEFI också, eller bara efter att operativsystemet startat?

Provade nu, det flimrar i BIOS också.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Jag fick lite liknande problem med senaste drivrutinen från Nvidia och mitt 2070 Super. Testa en äldre drivrutin.

Ok, har du ett tips på någon bra version?

Permalänk
Föredetting

Flimrar det i BIOS är det inte en drivrutinsfråga. Testa ett annat grafikkort (eller skärmarna på ett annat system).

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Flimrar det i BIOS är det inte en drivrutinsfråga. Testa ett annat grafikkort (eller skärmarna på ett annat system).

Ok, tack. Får prova den nya skärmen på mitt playstation.
Vore ju skumt om det är grafikkortet, det är ju helt nytt.
Min gamla skärm flimrar inte alls. Bara den nya.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av PallorMortis:

Ok, tack. Får prova den nya skärmen på mitt playstation.
Vore ju skumt om det är grafikkortet, det är ju helt nytt.
Min gamla skärm flimrar inte alls. Bara den nya.

Kanske läste lite för fort, fick intrycket att båda skärmarna flimrade. Är nog dessvärre skärmen som är defekt, men det märker du om du får samma fenomen på ett annat system.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Kanske läste lite för fort, fick intrycket att båda skärmarna flimrade. Är nog dessvärre skärmen som är defekt, men det märker du om du får samma fenomen på ett annat system.

Antar att den är defekt. Det var samma problem på mitt playstation. Dock med mindre frekvens. men fortfarande samma skit.