Veckans fråga: Vad tänkte Anton fråga?

Permalänk
Medlem

Vilken sås ska man ha på Kebab? såklart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Vilken sås ska man ha på Kebab? såklart!

Originalet så klart
Stark tomatsås och vitlökssås gjord på yoghurt!

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Varför köper många mer RAM än dom behöver och använder ?

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Frågan vi alla funderar över: var är Half Life 3?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

"Har du överklockat någon komponent i din primära dator?"

Tycker det skulle vara intressant att veta. Detta är ändå Sweclockers med det verkar som om väldigt få faktiskt klockar sina grejer, har ett totalt ointresse för kylpasta etc, så jag tycker ni ska göra en poll, och om en majoritet svarar nej så får ni helt enkelt ta bort "Clockers" ur namnet så att folk känner sig mer hemma

swe.com ?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Var la jag mina nycklar?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Var la jag mina nycklar?

Hade du haft en Samsung SmartTag hade det inte varit ett problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Veckans viktigaste fråga: Vart tog Pringles Hot & Spicy vägen?

Detta.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Vilket spel väntar ni mest på?
För mig är det svårt. Men GTA6 kommer på första plats följd av nästa Zelda.

Half-Life 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Hade du haft en Samsung SmartTag hade det inte varit ett problem!

Eller en så kallad keyfinder, tror det va på 80-talet man kunde vissla så pep den

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

swe.com ?

Eller Swestockers som någon föreslog när det framkom i nyhetstråden till Arctic MX-5 att många inte bryr sig om hur kylpasta presterar och inte överklockar.

Men mja... Det där med att byta namn var ett skämt. Skulle dock vara intressant att veta hur många som faktiskt klockar fortfarande. Själv är jag ju sån att CPU, GPU, RAM, skärm etc kanske körs i stock typ första dagen jag köpt det bara för att testa så det funkar, för att sedan direkt börja hitta hur hårt jag kan pressa komponenterna innan de blir instabila, men vad det verkar är jag i minoritet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bulan75:

Varför köper många mer RAM än dom behöver och använder ?

@Bulan75

För att Windows använder mer ram när du har mycket och jobbar då bättre samt snabbare, och framtidssäkra en bit.

Permalänk
Medlem

Hur många bultar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@Bulan75

För att Windows använder mer ram när du har mycket och jobbar då bättre samt snabbare, och framtidssäkra en bit.

Är nog mer att vissa blandar ihop det med allokering så det ser ur som det används ...
Upplever inte att det går fortare med 64GB
Än med 16GB 🤷‍♂️

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Varför köper många mer RAM än dom behöver och använder ?

Hur vet du det?

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Hur vet du det?

Jag läser på forum, folk pratar...

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Eller Swestockers som någon föreslog när det framkom i nyhetstråden till Arctic MX-5 att många inte bryr sig om hur kylpasta presterar och inte överklockar.

Men mja... Det där med att byta namn var ett skämt. Skulle dock vara intressant att veta hur många som faktiskt klockar fortfarande. Själv är jag ju sån att CPU, GPU, RAM, skärm etc kanske körs i stock typ första dagen jag köpt det bara för att testa så det funkar, för att sedan direkt börja hitta hur hårt jag kan pressa komponenterna innan de blir instabila, men vad det verkar är jag i minoritet.

Klockar aldrig min main. Den ska bara fungera. Däremot när jag hade en andra dator som jag spelade på, då minsann!

Skrivet av anon298854:

@Bulan75

För att Windows använder mer ram när du har mycket och jobbar då bättre samt snabbare, och framtidssäkra en bit.

Vet du hur mycket RAM Win ens använder? Trodde det var hemligt...

Anton tänkte säkert fråga något i stil med "när inträffar nästa supernova i lokala stjärngruppen?" eller "tror du Biden kan vara så virrig att han kanske kommer åt kärnvapenavfyrningsknappen av misstag under sin mandatperiod?" för att ta reda på när han ska ta ut sin semester?

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Jag får väl vända på steken och svarar på några av era frågor istället då

Skrivet av Dinoman:

Han kanske undrade hur vi slappnördar ser till att aktivera oss nu när vi lever den introverta drömmen och slipper träffa andra människor fysiskt? Även det faktum att gym har begränsat med deltagare och andra aktiviteter är nedstängda?

Man går till kylen. Det är träning nog.

Skrivet av MrQueQue:

När börjar inbördeskriget mellan gamers och miners?

Börjar?

Skrivet av Sysop:

Hur många grafikkort har du fått hem?

0

Skrivet av Tomas1966:

Vad var det i kaffet i morse?

En liten skvätt mjölk

Skrivet av pv2b:

Frågan var så klart vilket datorlag man håller på. Röda, gröna eller blå laget.

Man håller inte på något men köper det som är bäst för tillfället, oavsett bolag.

Skrivet av Mindfighter:

Super Mario eller Sonic?

Mario såklart, Sonic är all show - no substance.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Vilket spel väntar ni mest på?
För mig är det svårt. Men GTA6 kommer på första plats följd av nästa Zelda.

BOTW2, God of War Ragnarök, Mass Effect Remastern och längre fram Starfield och Elder Scrolls VI.
Honorable mention: Fallout Miami

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Kan ju varit något om pingviner och knäskålar?

Visa signatur
Permalänk

Såklart var frågan: Hur bra är ni på Memory?

Visa signatur

1: Ryzen 5 5600x, ASRock b450 Pro4, 32GB 3.2GHZ RAM, Noctua D-15, 1TB & 500GB A2000 SSD, NVidia 3070 Founders Edition, Kolink Enclave 600W
2: Ryzen 5 3600, Asus ROG Strix B450F Gaming, 32GB 3.2GHz Ram, 1TB A2000 SSD, ASUS Radeon RX5700, Corsair 650W
3: Ryzen 5 3600, Gigabyte B450m DS3H, 32GB 3.2GHZ RAM, 1 TB Samsung QVO SSD, Asus GTX 1070 Dual, Corsair CV550

Tur att man har barn att bygga burkar åt. Funderar på att bygga en till ungarnas hamster med... :)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Det finns många frågor han har haft men mina favoriter är:
"Undra om @Jacob märker att jag tar hans matlåda?"
"Var det ett misstag att inte ge @loevet kaffe?"
"Hur dansk måste man vara för att bli kompis med @Kent?"
"Varför ser @dimestam så ölsugen ut?"
"Har @Bussović lärt sig att tycka om Lök än?"

Om ni undrar vilken teknikfråga han hade, ja det vet jag, men jag minns inte riktigt vad det var!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Fråga: År vita grafikkort svalare än svarta grafikkort?

Tror det var det han vill fråga om.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Visst, plocka bort om det anses olämpligt, men jag tycker det är en jättekul ordvits.
"Veckans fråga":

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Anton undrar:

Använder ni också trådlösa ESD-armband?

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@Bulan75

För att Windows använder mer ram när du har mycket och jobbar då bättre samt snabbare, och framtidssäkra en bit.

Finns det fortfarande folk som använder Windows alltså?

Permalänk
Medlem

Anton undrar:

Är det verkligen gott att äta korv med våfflor och vispgrädde som i filmen Kopps?!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Moderator
Moderator

Uah 10 000?!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

varför är dr.pepper den godaste läsken?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Inaktiv

Åh kitt, jag visste precis vad han tänkte fråga, men jag glömde också bort!

Attans!

Permalänk
Medlem

Varför har inte spritflaskor barnsäkra korkar?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo