Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Fyndjägare

Finns en ny billig rörhybrid från XDUOO i 99€ klassen. Alternativ till Vali 2+, Loxjie P20 mfl.
Tyvärr ont om åsikter online iom att den är så ny. Men det kommer nog, förhoppningsvis från någon jag litar på som testar med hörlurar jag äger

Edit: Tänk på att med rör och rörhybrider så kan det vara hit or miss jämfört med en vanlig solidstate. Vissa hörlurar spelar riktigt trevligt eller trevligare med en specifik rör/rörhybridförstärkare medans det blir dikeskörning med andra, enda säkra sättet är att testa. Men det är ju egentligen som vanligt, testa, lyssna och köp/behåll det man gillar.

XDUOO MT-602
Output power: 1300mW @ 32Ω
+15 gain men ingen gainswitch, blir svårare att matcha med allt om man har både effektiva och trögdrivna hörlurar

https://www.xduoo.net/product/mt-602/
https://www.audiophonics.fr/en/sedentary-headphone-amplifier/...
https://www.amazon.de/-/en/dp/B08T74X9RQ/ bör dyka upp på Svenska Amazon inom kort

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Finns en ny billig rörhybrid från XDUOO i 99€ klassen. Alternativ till Vali 2+, Loxjie P20 mfl.
Tyvärr ont om åsikter online iom att den är så ny. Men det kommer nog, förhoppningsvis från någon jag litar på som testar med hörlurar jag äger

Edit: Tänk på att med rör och rörhybrider så kan det vara hit or miss jämfört med en vanlig solidstate. Vissa hörlurar spelar riktigt trevligt eller trevligare med en specifik rör/rörhybridförstärkare medans det blir dikeskörning med andra, enda säkra sättet är att testa. Men det är ju egentligen som vanligt, testa, lyssna och köp/behåll det man gillar.

XDUOO MT-602
Output power: 1300mW @ 32Ω
+15 gain men ingen gainswitch, blir svårare att matcha med allt om man har både effektiva och trögdrivna hörlurar

https://www.xduoo.net/product/mt-602/
https://www.audiophonics.fr/en/sedentary-headphone-amplifier/...
https://www.amazon.de/-/en/dp/B08T74X9RQ/ bör dyka upp på Svenska Amazon inom kort

https://www.audiophonics.fr/39735-thickbox_default_2x/xduoo-mt-602-tube-headphone-amplifier-class-a-2x-6j1.jpg
https://www.xduoo.net/wp-content/uploads/2021/01/mt-602-7.jpg

Ser ju lite rolig ut,

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem

Xduoo gör mycket spännande. Deras största modell TA30 ser väldigt fin ut också, men så pass lite recensioner att jag inte riktigt vågar testa. Kostar rätt mycket också.

Permalänk
Fyndjägare

B&W P7 för 1000kr på Blocket.
En kul komplement hörlur att äga, iom att den är sluten och portabel. Mycket mer bett och drag än en HD600/HD650 men inte lika jobbig som en DT770 Pro i mina öron.

Bowers & Wilkins P7 https://www.blocket.se/vi/94846750.htm

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Efter fadäsen med Topping L30 blev jag lite mer försiktig med kina-hifin, och råkade hitta ett demoex av en RME ADI-2 DAC FS i morse. Ska bli kul att se hur den presterar

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av w0x:

Efter fadäsen med Topping L30 blev jag lite mer försiktig med kina-hifin, och råkade hitta ett demoex av en RME ADI-2 DAC FS i morse. Ska bli kul att se hur den presterar

Lätt avis, hoppas den är grym. Funderat på en många gånger 😀

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av w0x:

Efter fadäsen med Topping L30 blev jag lite mer försiktig med kina-hifin, och råkade hitta ett demoex av en RME ADI-2 DAC FS i morse. Ska bli kul att se hur den presterar

Jag har använt en Musical Fidelity A1 som hörlursförstärkare, den hade ett varmt ljud... så varmt att den bokstavligt talat var rödglödgad, den lyste rosa innan den bestämde sig för att slockna för gott men jag såg ingen magisk rök, bara glöd och död.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Efter fadäsen med Topping L30 blev jag lite mer försiktig med kina-hifin, och råkade hitta ett demoex av en RME ADI-2 DAC FS i morse. Ska bli kul att se hur den presterar

Den har ju en förvånansvärt bra hörlursförstärkare faktiskt
Jag använde min uteslutande som DAC i min stereo. Inte så dum där heller
Saknar den....och stereon. Borde nog behållt RMEn iaf trots allt.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

HD800 (åtminstone den tidigare versionen utan S) ska tydligen drivas bra med rörförstärkare!

Uppfattningen jag fått av rörförstärkare, är att de brukar ge ett varmt ljud med sin främsta pontential på röster. Tror inte de är de mest detaljerade och högupplösta, men om man istället går på diskret förstärkare, så kan man få det bästa av båda världarna (vilket jag gjort).

För det stora problemet med de som är bestyckade med operationsförstärkarkretsar är det skiljer mycket i ljud beroende på kretsmodell, och många budgetmodeller har ofta undermåliga kretsar (vilkat iofs oftast kan bytas ut för uppgradering i efterhand).

Tror dock inte att rörförstärkare är att föredra för HD650 samt LCD, då de i sig själva har ett varmt ljud med en hel bas.

Permalänk
Medlem

Letar efter en ny "daily driver" för omkring 3000-4000 kr. En uppgradering från Fidelio X2. X2 är ju helt okej men vill testa något nytt. Jag leter efter en öppen hörlur med relativt stor ljudbild då dem ska användas till både musik och spelande. Enorm bas bryr mig inte så mycket om då jag redan har ett par Fostex TH-900, så något som kompletterar dessa.

Har kommit fram till antingen Hifiman Sundara eller Beyerdynamic DT1990 Pro, någon som har testat dessa, eller bör jag satsa på något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Letar efter en ny "daily driver" för omkring 3000-4000 kr. En uppgradering från Fidelio X2. X2 är ju helt okej men vill testa något nytt. Jag leter efter en öppen hörlur med relativt stor ljudbild då dem ska användas till både musik och spelande. Enorm bas bryr mig inte så mycket om då jag redan har ett par Fostex TH-900, så något som kompletterar dessa.

Har kommit fram till antingen Hifiman Sundara eller Beyerdynamic DT1990 Pro, någon som har testat dessa, eller bör jag satsa på något annat?

Kör sundara själv, och är otroligt nöjd med dem, både musik, samtal och spelande

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Letar efter en ny "daily driver" för omkring 3000-4000 kr. En uppgradering från Fidelio X2. X2 är ju helt okej men vill testa något nytt. Jag leter efter en öppen hörlur med relativt stor ljudbild då dem ska användas till både musik och spelande. Enorm bas bryr mig inte så mycket om då jag redan har ett par Fostex TH-900, så något som kompletterar dessa.

Har kommit fram till antingen Hifiman Sundara eller Beyerdynamic DT1990 Pro, någon som har testat dessa, eller bör jag satsa på något annat?

Sundara är väldigt bra, men tror att DT1990 är snäppet bättre i "Gaming" (FPS).

Permalänk
Medlem

Usch vad svårt när man inte kan a/b testa dem. Beställde ett par DT1990.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Usch vad svårt när man inte kan a/b testa dem. Beställde ett par DT1990.

Båda två kan förfinas med EQ också.

Återkom när du har testat lite ☺️

Permalänk
Medlem

Efter att ha varit på jakt efter headset (notera att jag menar gaming skiten som jag alltid tänkt har varit bäst) landade jag i att testa ett par riktiga hörlurar istället efter en veckas läsande på diverse forum. Som nybörjare på hifi införskaffade jag mig ett par Fidelio X3 och Sennheiser HD 560S för att jämföra.

Jag har alltid tänkt att audiofiler överdriver och att skillnaden knappast är så uppenbar men ack så fel jag hade... detta va nivåer över alla gamingheadset jag provat och i alla dimensioner dessutom! Kommer aldrig mer köpa ett gamingheadset. Köpte till en separat mikrofon som också är löjligt mycket bättre än allt annat jag provat.

X3an åkte tillbaka till butiken, jag fastnade helt enkelt mer för 560S även om X3an va grymt komfortabel och lät väldigt bra. Tänkte bara höra om någon mer har testat X3/560S och vad ni har för uppfattning om dessa? Lär väl behålla dessa ett bra tag men alltid kul med lite input från andra.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av mastrovious:

Efter att ha varit på jakt efter headset (notera att jag menar gaming skiten som jag alltid tänkt har varit bäst) landade jag i att testa ett par riktiga hörlurar istället efter en veckas läsande på diverse forum. Som nybörjare på hifi införskaffade jag mig ett par Fidelio X3 och Sennheiser HD 560S för att jämföra.

Jag har alltid tänkt att audiofiler överdriver och att skillnaden knappast är så uppenbar men ack så fel jag hade... detta va nivåer över alla gamingheadset jag provat och i alla dimensioner dessutom! Kommer aldrig mer köpa ett gamingheadset. Köpte till en separat mikrofon som också är löjligt mycket bättre än allt annat jag provat.

X3an åkte tillbaka till butiken, jag fastnade helt enkelt mer för 560S även om X3an va grymt komfortabel och lät väldigt bra. Tänkte bara höra om någon mer har testat X3/560S och vad ni har för uppfattning om dessa? Lär väl behålla dessa ett bra tag men alltid kul med lite input från andra.

Ja, det blir ett väldigt tydligt steg upp till mer hifi-betonade lurar. För egen del tycker jag att skillnaderna högre upp i stegen blir lite mindre och mer kring att hitta den ljudsignatur man själv föredrar.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Tänkte höra om någon vet hur mycket tull/moms det blir vid köp av HD6xx via Drop US?

🤔💲💲💲

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Tänkte höra om någon vet hur mycket tull/moms det blir vid köp av HD6xx via Drop US?

🤔💲💲💲

Räkna med 25%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Tänkte höra om någon vet hur mycket tull/moms det blir vid köp av HD6xx via Drop US?

🤔💲💲💲

Snabbt räknat,

HD6XX: $220
Frakt: $15
Tot: $235 ~ 1947,63kr
Postens avgift för Importdeklaration: 125kr

1947,63 * 1,25 +125 = 2559kr totalt

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drivknuten:

Snabbt räknat,

HD6XX: $220
Frakt: $15
Tot: $235 ~ 1947,63kr
Postens avgift för Importdeklaration: 125kr

1947,63 * 1,25 +125 = 2559kr totalt

Ok, och det blir ingen mer tullavgift än de 125kr?
Utan det är exakta numret? ☺️

Permalänk
Medlem

När man beställer via Drop.com, så kan man inte skriva in ÅÄÖ i den angivna adressen.

Bör man skriva som exempel nedanför? (Vill inte ha strul)

Halmstråvägen 13 = Halmstravagen 13

Eller skapar detta problem vid leverans? 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Ok, och det blir ingen mer tullavgift än de 125kr?
Utan det är exakta numret? ☺️

Ja det finns att läsa här https://www.postnord.se/ta-emot/hamta/fran-annat-land-import när man beställer hörlurar från drop.com så är det moms och Postnords importdeklartions avgift som man betalar. Andra typer av varor kan dock ha särskilda regler som innebär högre avgifter.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

När man beställer via Drop.com, så kan man inte skriva in ÅÄÖ i den angivna adressen.

Bör man skriva som exempel nedanför? (Vill inte ha strul)

Halmstråvägen 13 = Halmstravagen 13

Eller skapar detta problem vid leverans? 🤔

Vill du vara väldigt noggrann kan du ersätta å med 'aa' och ä med 'ae'. Postnord förstår troligtvis däremot om du bara skriver med 'a' för både å och ä.

Permalänk
Fyndjägare

Ny THX AAA Amp/DAC med 6,3mm, balanserat 4,4mm och XLR. AKM 4499 DAC som det kommer bli brist på eftersom fabriken brann. Kommer en ESS version senare. Verkar ha det man behöver inkl 3 gainlägen. MQA och Blåtand också.
Begränsad tillgång med start i April.
Vad kan priset bli tro....

Sen tycker jag man behöver matcha THX AAA kretsarna med rätt hörlurar, min THX AAA 789 är grym med vissa hörlurar men med andra hörlurar så gillar jag den inte alls.

Fiio K9 Pro

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Ny THX AAA Amp/DAC med 6,3mm, balanserat 4,4mm och XLR. AKM 4499 DAC som det kommer bli brist på eftersom fabriken brann. Kommer en ESS version senare. Verkar ha det man behöver inkl 3 gainlägen. MQA och Blåtand också.
Begränsad tillgång med start i April.
Vad kan priset bli tro....

Sen tycker jag man behöver matcha THX AAA kretsarna med rätt hörlurar, min THX AAA 789 är grym med vissa hörlurar men med andra hörlurar så gillar jag den inte alls.

Fiio K9 Pro

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/140754655_3741197669271072_4483360594196413608_o.jpg?_nc_cat=110&ccb=2&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=A_RkaWy1B_0AX_aPz1u&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=079f8e7a3be8acef8d3d8833dc7bf868&oe=60331031

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/141191056_3741197815937724_4832612011304101351_o.jpg?_nc_cat=109&ccb=2&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=lifnzPyarcwAX8J6Rhv&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=4168b0a07d3e35dfe9a2bb761c560874&oe=6034B4B6

Kul att se Fiio köra nytt!

Väntar själv på mer information angående Topping A30 Pro ☺️

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Warus:

Kul att se Fiio köra nytt!

Väntar själv på mer information angående Topping A30 Pro ☺️

Gillar utseendet på A30 Pro, hoppas den blir bra.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Ny THX AAA Amp/DAC med 6,3mm, balanserat 4,4mm och XLR. AKM 4499 DAC som det kommer bli brist på eftersom fabriken brann. Kommer en ESS version senare. Verkar ha det man behöver inkl 3 gainlägen. MQA och Blåtand också.
Begränsad tillgång med start i April.
Vad kan priset bli tro....

Sen tycker jag man behöver matcha THX AAA kretsarna med rätt hörlurar, min THX AAA 789 är grym med vissa hörlurar men med andra hörlurar så gillar jag den inte alls.

Fiio K9 Pro

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/140754655_3741197669271072_4483360594196413608_o.jpg?_nc_cat=110&ccb=2&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=A_RkaWy1B_0AX_aPz1u&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=079f8e7a3be8acef8d3d8833dc7bf868&oe=60331031

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/141191056_3741197815937724_4832612011304101351_o.jpg?_nc_cat=109&ccb=2&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=lifnzPyarcwAX8J6Rhv&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=4168b0a07d3e35dfe9a2bb761c560874&oe=6034B4B6

Min thx 789 tycker jag är för kall egentligen med alla mina lurar. Oförarglig men inte optimal för musik.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oqvist:

Min thx 789 tycker jag är för kall egentligen med alla mina lurar. Oförarglig men inte optimal för musik.

Jag gillar den med Fidelio X2 tex, och en del andra. Men med Focal Clear så gillade jag inte THX 789, lät för tunt och överdetaljerat.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Jag skulle behöva lite råd om några in-ears som jag kan ha på språng. Avskyr Samsung Budsen jag har just nu då det har en del problem utöver ljudet jag inte riktigt fastnar för. Funderade därför på att köpa ett par MEE Audio M6 Pro och sätta en sån där trådlös del till då jag har ett par äldre MEE IEMs, eller en liknande lösning. Hade hoppats på att hålla mig kring tusenlappen men kan nog toppa ut vid 1 500kr om de är värda pengarna. Om man får önska så gärna IEMs och trådlösa då Slemsung avskaffade hörlursuttaget på Note 10+...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk

Letar efter nya BT lurar. Använder i alla möjliga temperaturer, pendling och ljudböcker i hemmet. Främst till musik. Bör vara ANC eller någorlunda bra ljudisolering och bra ljud. Gärna inga sennheiser för de tycker jag låter tråkigt. Budget runt 2000kr.