Sous vide(clockers) - tillaga mat i vakuum vid perfekt temperatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av clnr:

Det är ett lager livsmedelsgodkänd plast mellan maten och vattnet...

Finns fortfarande en risk - om än mycket låg - att den inte håller helt tätt

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Jag hade nog skippat den från IKEA.
Det är samma sorts plast (PP), men den från IKEA kan ju innehålla tillsatser som inte är så trevliga i mat.

Tanken är inte att maten ska simma runt i vattnet, men det framgår iofs av namnet ”under vacuum” = vacuumpackad

Så jag hade då inte oroat mig för vilken typ av plast som lådan innehåller, pga just den frågan.

Permalänk
Medlem

Plasten kan ju reagera på värmen från vattnet och börja släppa mjukmedel och annat som går ut i luften till slut. Jag skulle inte vilja chansa med en låda som inte är livsmedelssäkrad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Tanken är inte att maten ska simma runt i vattnet, men det framgår iofs av namnet ”under vacuum” = vacuumpackad

Så jag hade då inte oroat mig för vilken typ av plast som lådan innehåller, pga just den frågan.

Jo men vissa kör zip-lock, man kan misslyckas med förseglingen etc. Sen kan den släppa ifrån sig något vid upphettning, vad vet jag. En livsmedelsgodkänd kostar inte mer.. Men valet är fritt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Det är ganska imponerande att man 2021 fortfarande inte hantera å ä ö korrekt för leveranser hos DHL.

Min adress innehåller två "ä" . Dessa har lästs in av något system som "ae". Nu hålls paketet tills dess att dhl kontaktat mig för uppgifter. Antar att ni är fler som råkat ut för detta.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

När jag ringde DHL så sa de att "Bad Address" berodde på att de inte kunde leverera eftersom avsändaren inte beställt tilläggstjänsten "avisering" så nu hade paketet fångats upp för manuell hantering. Det innebar att paketet fått ett nytt kollinummer och kommer att köras till ombud imorgon.

"- Då får jag vänta på brevavisering då, sa jag, och den kommer väl på fredag eller måndag?"
"- Nej, du får ett sms", svarade tjejen i kundtjänst
"- Men du sa ju just att ni inte kunde avisera mig?"
"- Nej, jag sa att avsändaren inte beställt avisering men nu när vi gett paketet ett nytt kollinummer så kan vi göra det"
"- ..."

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

När jag ringde DHL så sa de att "Bad Address" berodde på att de inte kunde leverera eftersom avsändaren inte beställt tilläggstjänsten "avisering" så nu hade paketet fångats upp för manuell hantering. Det innebar att paketet fått ett nytt kollinummer och kommer att köras till ombud imorgon.

"- Då får jag vänta på brevavisering då, sa jag, och den kommer väl på fredag eller måndag?"
"- Nej, du får ett sms", svarade tjejen i kundtjänst
"- Men du sa ju just att ni inte kunde avisera mig?"
"- Nej, jag sa att avsändaren inte beställt avisering men nu när vi gett paketet ett nytt kollinummer så kan vi göra det"
"- ..."

Härligt system.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Det är ganska imponerande att man 2021 fortfarande inte hantera å ä ö korrekt för leveranser hos DHL.

Min adress innehåller två "ä" . Dessa har lästs in av något system som "ae". Nu hålls paketet tills dess att dhl kontaktat mig för uppgifter. Antar att ni är fler som råkat ut för detta.

Visserligen bara 1 "Ä" för mig, men hade inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av lgr:

Vad behöver en sådan här enhet för effekt när vattnet väl är uppvärmt? Funderar på om den kommer gå att använda i båten i sommar, med sitt 12 V-system och solceller. Uppvärmningen av vattnet får nog ske på spisen men att sedan hålla värmen (cirkulationen drar väl så lite att den kan man bortse från) - vad kan man tänka sig att det kräver för effekt?

Det lär variera från modell till modell men det är väldigt vanligt i andra system som siktar på en viss temperatur, ex golvvärme att bara regleras med på/av. Det vill säga pendla mellan av och full effekt och med hjälp av lite magiska regulatorer på så vis hålla temperaturen väldigt jämn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

När jag ringde DHL så sa de att "Bad Address" berodde på att de inte kunde leverera eftersom avsändaren inte beställt tilläggstjänsten "avisering" så nu hade paketet fångats upp för manuell hantering. Det innebar att paketet fått ett nytt kollinummer och kommer att köras till ombud imorgon.

"- Då får jag vänta på brevavisering då, sa jag, och den kommer väl på fredag eller måndag?"
"- Nej, du får ett sms", svarade tjejen i kundtjänst
"- Men du sa ju just att ni inte kunde avisera mig?"
"- Nej, jag sa att avsändaren inte beställt avisering men nu när vi gett paketet ett nytt kollinummer så kan vi göra det"
"- ..."

Hehe, frågan är om det är Anova eller om det är DHL som inte riktigt har klart för sig vad de håller på med. I mitt fall så tog det 60 timmar efter att paketet skulle varit skickat som det gick att börja spåra. Och idag när jag ringde till kundtjänst och frågade vart mitt paket kunde tänkas vara så fick jag reda på att det hade fått ett nytt nummer när det kommit till Sverige. Och efter att jag fått detta så gick det att se att det kommit till Sverige och var på väg att delas ut. Tyvärr så var det något "fel" med det så det behövde tittas på enligt kundtjänst. Efter att det inte hänt något under dagen så ringde jag idag senare på eftermiddagen och då fick jag reda på att problemet med paketet var att det varit valt att det skulle skickas till ett företag och jag är ju en privatperson så det var därför det inte hade delats ut till mig idag. Men det skulle nu vara fixat så och jag har idag vid 17-tiden fått ett sms där jag kunde välja att jag ville ha hemleverans imorgon. Så frågan är vad det är som har hänt. Vissa får hemleverans och andra måste hämta upp det själv. Jag har blivit till ett företag osv. Så frågan är vart det blivit fel. Många problem har det tydligen varit.

Permalänk
Avstängd

Har alla fått lika dålig DHL-leverans som jag, dvs leverans till dörren eller hämta i Västberga? Suger ju! Mycket bättre att få paketet till en "service point" som ligger ett halv kvarter bort och där jag kan hämta när jag har tid. Nu måste jag sitta hemma en hel eftermiddag och vänta:-(

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Det är ganska imponerande att man 2021 fortfarande inte hantera å ä ö korrekt för leveranser hos DHL.

Min adress innehåller två "ä" . Dessa har lästs in av något system som "ae". Nu hålls paketet tills dess att dhl kontaktat mig för uppgifter. Antar att ni är fler som råkat ut för detta.

ae är väl iof den korrekta översättningen av ä så det borde väl fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReVco:

ae är väl iof den korrekta översättningen av ä så det borde väl fungera?

Ja efter att ha läst andras problem och deras kontakt med DHL verkar det inte alls ha att göra med någon "bad_address" även om det borde vara ganska svårt att tyda det meddelandet felaktigt.

Men 2021 kan man väl ändå tycka att stora bolag borde kunna hantera ett antal specialtecken?
Vi är ju inte ensamma om att använda dem heller.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Jag hade nog skippat den från IKEA.
Det är samma sorts plast (PP), men den från IKEA kan ju innehålla tillsatser som inte är så trevliga i mat.

Som andra nämt har det ingen som helst betydelse för just sous vide. Det är plasten (påsarna) man förpackar maten in som är viktigt att de är livsmedelssäkra, tål upp till 100 grader, och att de är helt fri från bisfenoler. Fokusera på att få de riktigt.

Skall du däremot värma annan typ av mat direkt i ett vattenbad (utan någon skyddande förpackning runt om) så är det däremot viktigt, och då är "random" boxar (som dessa från IKEA) olämpliga.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@martinot: Jo jag vet att maten vakuumpackas i en påse och inte är i kontakt med vattnet, det behöver inte upprepas för mig
Jag väljer hellre en låda som är livsmedelsgodkänd och tål hög temperatur - dessa finns nästan överallt så ser ingen anledning att välja en som inte är det.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

@martinot: Jo jag vet att maten vakuumpackas i en påse och inte är i kontakt med vattnet, det behöver inte upprepas för mig
Jag väljer hellre en låda som är livsmedelsgodkänd och tål hög temperatur - dessa finns nästan överallt så ser ingen anledning att välja en som inte är det.

Det är dig givetvis fritt att göra som du vill. Men är bara noga med att det inte fars med osanningar här på forumet om saker som inte stämmer eller är relevanta.

Blir lite som när folk felaktigt skrämmer upp andra att vara rädda för "farliga" 5G-master och 5G-telefoner... Mer religon och troende än fakta.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det är dig givetvis fritt att göra som du vill. Men är bara noga med att det inte fars med osanningar här på forumet om saker som inte stämmer eller är relevanta.

Blir lite som när folk felaktigt skrämmer upp andra att vara rädda för "farliga" 5G-master och 5G-telefoner... Mer religon och troende än fakta.

Ursäkta om jag trampat på en öm tå över ditt val av låda.

Det är fakta att plast som hettas upp kan släppa ifrån sig skadliga ämnen, till vatten och i luften. Att risken är ytterst liten att vattnet kommer i kontakt med maten är en sak, men den är inte 0. Svetsen kan t.ex släppa på något ställe, det har jag varit med om själv när jag hade marinad i påsen. Vissa använder inte vakuumförpackare heller utan zip-lock där risken är ännu större. Luft andas man in och jag kör min sous vide i köket där hela familjen uppehåller sig en längre stund.

Så här skriver Naturvårdsverket om PP

Polypropen är en ofarlig plast, så länge inte farliga tillsatsämnen är tillsatta, som till exempel halogenerade flamskyddsmedel till elektroniska produkter. Dock har vissa studier visat att produkter tillverkade av polypropen släpper ifrån sig plastkemikalier vid kontakt med livsmedel, därför avråder vi från att använda polypropen i kombination med varma livsmedel.

Dold text

https://m.naturskyddsforeningen.se/node/35087/#F

Misstänker att vi inte kommer längre så jag lämnar diskussionen för den börjar bli väldigt off topic

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Fick som en del andra "bad adress" och nu är enligt spårningen paketet lagt på lager (bara några km ifrån mig dessutom), för er andra som har samma problem, hur löste ni det? blev ni kontaktade eller kontaktade ni kundservice?

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Som andra nämt har det ingen som helst betydelse för just sous vide. Det är plasten (påsarna) man förpackar maten in som är viktigt att de är livsmedelssäkra, tål upp till 100 grader, och att de är helt fri från bisfenoler. Fokusera på att få de riktigt.

Skall du däremot värma annan typ av mat direkt i ett vattenbad (utan någon skyddande förpackning runt om) så är det däremot viktigt, och då är "random" boxar (som dessa från IKEA) olämpliga.

Skrivet av glemmy:

@martinot: Jo jag vet att maten vakuumpackas i en påse och inte är i kontakt med vattnet, det behöver inte upprepas för mig
Jag väljer hellre en låda som är livsmedelsgodkänd och tål hög temperatur - dessa finns nästan överallt så ser ingen anledning att välja en som inte är det.

Skrivet av glemmy:

Ursäkta om jag trampat på en öm tå över ditt val av låda.

Det är fakta att plast som hettas upp kan släppa ifrån sig skadliga ämnen, till vatten och i luften. Att risken är ytterst liten att vattnet kommer i kontakt med maten är en sak, men den är inte 0. Svetsen kan t.ex släppa på något ställe, det har jag varit med om själv när jag hade marinad i påsen. Vissa använder inte vakuumförpackare heller utan zip-lock där risken är ännu större. Luft andas man in och jag kör min sous vide i köket där hela familjen uppehåller sig en längre stund.

Så här skriver Naturvårdsverket om PP

Polypropen är en ofarlig plast, så länge inte farliga tillsatsämnen är tillsatta, som till exempel halogenerade flamskyddsmedel till elektroniska produkter. Dock har vissa studier visat att produkter tillverkade av polypropen släpper ifrån sig plastkemikalier vid kontakt med livsmedel, därför avråder vi från att använda polypropen i kombination med varma livsmedel.

Dold text

https://m.naturskyddsforeningen.se/node/35087/#F

Misstänker att vi inte kommer längre så jag lämnar diskussionen för den börjar bli väldigt off topic

Jag jobbar som livsmedelsinspektör och kontrollerar detta inom industri och restaurangkök. Flera av dessa använder IKEAs lådor då de är godkända för livsmedel. På samtliga lådor ska det sitta märket som är gaffeln och glaset för att markera att de är livsmedelsgodkända.

Plasten i påsen ska vara godkänd för livsmedel och bör vara anpassad för de temperaturer de används i. Själv köper jag olika märken och en del av dessa anger "endast" 70C som max vilket gör att jag inte kan använda de till allt men att de är billigare. Bara att välja hur var och en vill ha det.

Om förpackningen är korrekt försluten ska inget av vattnet från vattenbadet ta sig in i påsen. Detta är inget problem med en vakuumförpackare men kan vara svårare om en ziplockpåse används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HDG:

Jag jobbar som livsmedelsinspektör och kontrollerar detta inom industri och restaurangkök. Flera av dessa använder IKEAs lådor då de är godkända för livsmedel. På samtliga lådor ska det sitta märket som är gaffeln och glaset för att markera att de är livsmedelsgodkända.

Plasten i påsen ska vara godkänd för livsmedel och bör vara anpassad för de temperaturer de används i. Själv köper jag olika märken och en del av dessa anger "endast" 70C som max vilket gör att jag inte kan använda de till allt men att de är billigare. Bara att välja hur var och en vill ha det.

Om förpackningen är korrekt försluten ska inget av vattnet från vattenbadet ta sig in i påsen. Detta är inget problem med en vakuumförpackare men kan vara svårare om en ziplockpåse används.

Sjyst med info från någon inom branchen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikDah:

Fick som en del andra "bad adress" och nu är enligt spårningen paketet lagt på lager (bara några km ifrån mig dessutom), för er andra som har samma problem, hur löste ni det? blev ni kontaktade eller kontaktade ni kundservice?

För mig löstes det av dhl utan kontakt.
Hämtade precis ut paketet från närmaste ombud.

😁

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HDG:

Jag jobbar som livsmedelsinspektör och kontrollerar detta inom industri och restaurangkök. Flera av dessa använder IKEAs lådor då de är godkända för livsmedel. På samtliga lådor ska det sitta märket som är gaffeln och glaset för att markera att de är livsmedelsgodkända.

Plasten i påsen ska vara godkänd för livsmedel och bör vara anpassad för de temperaturer de används i. Själv köper jag olika märken och en del av dessa anger "endast" 70C som max vilket gör att jag inte kan använda de till allt men att de är billigare. Bara att välja hur var och en vill ha det.

Om förpackningen är korrekt försluten ska inget av vattnet från vattenbadet ta sig in i påsen. Detta är inget problem med en vakuumförpackare men kan vara svårare om en ziplockpåse används.

Tack för bra input, om den är godkänd för livsmedel så har jag förstås inga som helst invändningar mot den lådan! Billig var den också.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HDG:

Jag jobbar som livsmedelsinspektör och kontrollerar detta inom industri och restaurangkök. Flera av dessa använder IKEAs lådor då de är godkända för livsmedel. På samtliga lådor ska det sitta märket som är gaffeln och glaset för att markera att de är livsmedelsgodkända.

Plasten i påsen ska vara godkänd för livsmedel och bör vara anpassad för de temperaturer de används i. Själv köper jag olika märken och en del av dessa anger "endast" 70C som max vilket gör att jag inte kan använda de till allt men att de är billigare. Bara att välja hur var och en vill ha det.

Om förpackningen är korrekt försluten ska inget av vattnet från vattenbadet ta sig in i påsen. Detta är inget problem med en vakuumförpackare men kan vara svårare om en ziplockpåse används.

Intressant! Jag hittar då ingen "gaffeln och glaset" på mina ikea-lådor av modellen "Samla". https://www.ikea.com/se/sv/p/samla-lada-med-lock-transparent-...

Sedan ska det ju som du säger inte ta sig in vatten från badet in i själva påsen men kan man vara 100% säker att ingenting kryper igenom den uppvärmda plasten? Skulle du våga använda t.ex avloppsvatten i badet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReVco:

Intressant! Jag hittar då ingen "gaffeln och glaset" på mina ikea-lådor av modellen "Samla". https://www.ikea.com/se/sv/p/samla-lada-med-lock-transparent-...

Sedan ska det ju som du säger inte ta sig in vatten från badet in i själva påsen men kan man vara 100% säker att ingenting kryper igenom den uppvärmda plasten? Skulle du våga använda t.ex avloppsvatten i badet?

Värt, for science! 😁

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

För er som fått makiner eller har kan jag säga att fisk är fenomenalt gott att köra. Tar inte så lång tid heller.

Nu ska jag prova Mahi-Mah (51,7 i 45 min) och i förra veckan körde vi svärdfisk (48 grader, 25-30 min). Funkar prima att defrosta i kylen över natten och sedan köra ner innan typ lunch.

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikDah:

Fick som en del andra "bad adress" och nu är enligt spårningen paketet lagt på lager (bara några km ifrån mig dessutom), för er andra som har samma problem, hur löste ni det? blev ni kontaktade eller kontaktade ni kundservice?

Ring till kundtjänst och kolla om de inte kan fixa så du kan hämta upp den där den finns nu om det är så nära hem till dig. För min del så var/är det närmare 8 mil enkel resa så jag väntar allt in hemleverans idag

Permalänk
Skrivet av ErikDah:

Fick som en del andra "bad adress" och nu är enligt spårningen paketet lagt på lager (bara några km ifrån mig dessutom), för er andra som har samma problem, hur löste ni det? blev ni kontaktade eller kontaktade ni kundservice?

Jag kom precis av telefonen med DHL, mitt paket har legat på terminalen sedan fredags men eftersom Anova hade fuckat upp mitt telefonnummer så kunde de inte kontakta mig.
Har du inte redan fått en avisering med sms från dem så skulle jag ringa och kolla.

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt kit nyss. Börjar lite lugnt med ett "bra" hårdkokt ägg a la matgeek. 75 grader i 15 min. sk bli spännande detta.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Ringde DHL och hon jag pratade med hade pratat med en annan ifrån Växjö med namn på F. Gissningsvis nån här i tråden kanske?
Får mitt imorgon.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Fick hem mitt kit nyss. Börjar lite lugnt med ett "bra" hårdkokt ägg a la matgeek. 75 grader i 15 min. sk bli spännande detta.

Detta ägg blev precis som jag vill ha det, men skulle inte kalla det för hårdkokt. Fortfarande väldigt lös i konsistensen, nästan lite geléaktigt. Om min fru ska äta det så behöver den köras lite hårdare tror jag, men kommer nog köra vidare på denna temp för min egen del.

Förresten, ni som fått hem Anova-paketet. Är det någon som fattar hur rullen ska ligga i vacuumförpackaren? Tycker inte instruktionerna visar så tydligt om plasten ska komma underifrån, eller ovanifrån.

Tilläggsfråga
Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz