PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Min beställning av PS5 DE på webhallen, har precis uppdaterats till en grön bock, yay!

Senaste ggr jag fick en grön bock så gick den tillbaka till gul och "ej i lager". Men denna gången måste det vara sant då de fick in 50+ igår.

Permalänk
Medlem

Vill meddela er jägare att de har fått in 10 stycken PS5 DE på Kjell och man behöver ringa butiken för att beställa. De hade 8 enheter kvar för 2 minuter sedan.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av markiiie:

Vill meddela er jägare att de har fått in 10 stycken PS5 DE på Kjell och man behöver ringa butiken för att beställa. De hade 8 enheter kvar för 2 minuter sedan.

Jag fick svaret att dessa egentligen inte fanns tillgängliga och att det var tal om förhandsbokningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Vill meddela er jägare att de har fått in 10 stycken PS5 DE på Kjell och man behöver ringa butiken för att beställa. De hade 8 enheter kvar för 2 minuter sedan.

Ringde precis min lokala butik och gjorde en beställning. Han kunde dock inte garantera något trots att det stod att de skulle finnas på lager, såg lite märkligt ut menade han. Han skulle höra av sig om någon timme igen och berätta hur det gått. Tack för tipset!

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Medlem

Jag ringde kjell och company och han som svarade sa att det hade blivit fel i deras system

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Jag fick svaret att dessa egentligen inte fanns tillgängliga och att det var tal om förhandsbokningar.

Skrivet av Psgamer:

Ringde precis min lokala butik och gjorde en beställning. Han kunde dock inte garantera något trots att det stod att de skulle finnas på lager, såg lite märkligt ut menade han. Han skulle höra av sig om någon timme igen och berätta hur det gått. Tack för tipset!

Skrivet av Bokstav:

Jag ringde kjell och company och han som svarade sa att det hade blivit fel i deras system

Detta SMS fick jag typ 10 min efter min order. Chatten kunde inte garantera någon tid men gissade på ungefär en vecka. Sen kom SMS:et och det ser ut som möjligtvis 23/1.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Vill meddela er jägare att de har fått in 10 stycken PS5 DE på Kjell och man behöver ringa butiken för att beställa. De hade 8 enheter kvar för 2 minuter sedan.

Det var verkligen hardcore, hur lyckades du ta reda på det? Ringer du runt till alla återförsäljare?

Permalänk

Han jag prata med sa att de var slut men att de skulle få in 19st av den dyra varianten den 30e januari!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarazi:

Det var verkligen hardcore, hur lyckades du ta reda på det? Ringer du runt till alla återförsäljare?

Någon tipsade igår om ett tillägg till Firefox, och tydligen också till Chrome, som heter Distill.

Skickar mail direkt när någon ändring sker på de hemsidor jag har valt. Helt vansinnigt häftigt 😁

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Någon tipsade igår om ett tillägg till Firefox, och tydligen också till Chrome, som heter Distill.

Skickar mail direkt när någon ändring sker på de hemsidor jag har valt. Helt vansinnigt häftigt 😁

Grymt kul för dig, hoppas den kommer!

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Kjell.
De är tyvärr slut. Det fanns 11 bokade och 9 kom in. Så två blir utan tyvärr. Han sa att det skulle komma in en liten leverans 01/21 men misstänker att det är den som kom in idag istället.
Får ringa och chansa imorgon igen.

Verkar som att flera har fått lite olika svar här. Hmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av DSPanther:

Han jag prata med sa att de var slut men att de skulle få in 19st av den dyra varianten den 30e januari!

Skrivet av Sulle001:

Pratade precis med Kjell.
De är tyvärr slut. Det fanns 11 bokade och 9 kom in. Så två blir utan tyvärr. Han sa att det skulle komma in en liten leverans 01/21 men misstänker att det är den som kom in idag istället.
Får ringa och chansa imorgon igen.

Verkar som att flera har fått lite olika svar här. Hmm

något suspekt om att kjell får in både den 21 & 30e jan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyxxic:

något suspekt om att kjell får in både den 21 & 30e jan

Allt har varit suspekt med den här releasen, tror inte jag har stött på så mycket rykten, lögner, orättvisor och olika kundtjänstsvar någonsin.

Gäller bara att vara aktiv och utforska allt.

Permalänk
Medlem

Fick en notis från Prisjakt att PS5an var i lager på Kjell&CO. Ringde även jag till min lokala butik som var förvånade och överrumplade då han menade att de väntade nästa leverans i mars. Killen som svarade la en beställningen på vinst och förlut, fick nu några minuter senare ett bekräftelse-sms likt Marks med preliminärt leveransdatum 21-01-23. Låter för bra för att vara sant efter månader av jagande.

Permalänk
Inaktiv

Har Kjell & Co haft någon typ av förhandsbokning? Vore ju väldigt konstigt om Kjell & Co av alla butiker redan har hunnit täcka upp alla förhandsbokningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Har Kjell & Co haft någon typ av förhandsbokning? Vore ju väldigt konstigt om Kjell & Co av alla butiker redan har hunnit täcka upp alla förhandsbokningar.

kollade precis med kundtjänsten och de har inte haft förhandsbokningar utan det är de lokala butikerna som kan lägga beställningen för dig. Killen jag chattade med skrev även att de censurerade lagersaldot på deras hemsida.

Permalänk
Skrivet av Bullen86:

Min beställning av PS5 DE på webhallen, har precis uppdaterats till en grön bock, yay!

Senaste ggr jag fick en grön bock så gick den tillbaka till gul och "ej i lager". Men denna gången måste det vara sant då de fick in 50+ igår.

Menar du till vänster om "1 st á 4990 kr" under aktiva beställningar? Har också en grön bock där men vet inte om jag sett att den varit något annorlunda där.

Visa signatur

REMOVE BEFORE FLIGHT

Permalänk
Skrivet av anon287298:

Har Kjell & Co haft någon typ av förhandsbokning? Vore ju väldigt konstigt om Kjell & Co av alla butiker redan har hunnit täcka upp alla förhandsbokningar.

Jag ringde typ 11:55 och han sa att dom skulle aktivera köpknappen snart och när samtalet var över så var dom slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackabajsaren:

Jag ringde typ 11:55 och han sa att dom skulle aktivera köpknappen snart och när samtalet var över så var dom slut

Jag pratade med dem 11:46 och fick beställt.
- Jag har även fått bekräftelsesms och leveransdatum 23/1.

Visa signatur

Stationär: I7 8700k | Asus prime Z370-a | 32GB Corsair Vengeance 3200Mhz CL16 | | Corsair RM750x | Corsair H110 V2 | Samsung Evo 960 500GB | Seagate 600 Pro 480GB | RTX 2080 | Be Quiet Dark Base Pro 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackabajsaren:

Jag ringde typ 11:55 och han sa att dom skulle aktivera köpknappen snart och när samtalet var över så var dom slut

Märkligt vad olika info vi har fått. Personen jag hade i chatten sade att man endast kunde ringa till butik för att beställa. Jag frågade för att det stod att de var i lager men där var ingen köpknapp.
Det verkade stämma överens med killen jag fick tag på i den ena butiken här i Kristianstad.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Soberz:

Jag pratade med dem 11:46 och fick beställt.
- Jag har även fått bekräftelsesms och leveransdatum 23/1.

Grattis, men man blir ju lite småsur när man själv ringde 11.41 och fick svaret att det inte gick att beställa...

Permalänk
Medlem

Precis pratat med webhallen och de får in en ny leverans den 27e. Som jag sa tidigare så förbokade jag 15 mars och jag är med i den batchen, så ni som bokat innan det datumet och inte fått bör få då.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Grattis, men man blir ju lite småsur när man själv ringde 11.41 och fick svaret att det inte gick att beställa...

Samma för mig.
Jag är trött med denna releasen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Precis pratat med webhallen och de får in en ny leverans den 27e. Som jag sa tidigare så förbokade jag 15 mars och jag är med i den batchen, så ni som bokat innan det datumet och inte fått bör få då.

Där ser man - Jag har en bokning för SE hos webhallen som jag la i Juni 2020 och jag kommer inte få ta del av denna senaste batch enligt info från Chatten förra veckan.

Hoppas på fler leveranser snart igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarpsvaerd:

Menar du till vänster om "1 st á 4990 kr" under aktiva beställningar? Har också en grön bock där men vet inte om jag sett att den varit något annorlunda där.

Fick ett meddelande nu att mitt paket är på väg! 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullen86:

Fick ett meddelande nu att mitt paket är på väg! 😁

Grattis! Postnord?
Har hämta i butik som leveranssätt på min order (SE, men borde vara samma in leverans som din order, 50+ weblager som sen försvann vid mottagandet).

hoppas den är påväg till butik, kommer inte får någon information förens den finns att hämta antar jag

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Grattis, men man blir ju lite småsur när man själv ringde 11.41 och fick svaret att det inte gick att beställa...

Känns lite som att personalen inte visste vad dem skulle göra.
- Jag sa att det stod på nätet att man skulle ringa sin lokala butik för beställning.

Mvh
Billy

Visa signatur

Stationär: I7 8700k | Asus prime Z370-a | 32GB Corsair Vengeance 3200Mhz CL16 | | Corsair RM750x | Corsair H110 V2 | Samsung Evo 960 500GB | Seagate 600 Pro 480GB | RTX 2080 | Be Quiet Dark Base Pro 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Grattis! Postnord?
Har hämta i butik som leveranssätt på min order (SE, men borde vara samma in leverans som din order, 50+ weblager som sen försvann vid mottagandet).

hoppas den är påväg till butik, kommer inte får någon information förens den finns att hämta antar jag

Tack! Fick mail från Postnord, bör vara framme senast på fre. Har en beställning från Amazon som jag ska avbeställa, men inte fan innan jag har paketet i handen, man vet aldrig 😂

Permalänk
Medlem

Kjell&co

Fick precis samtal från min lokala butik att beställningen blivit ”gråad” vilket betyder att den inte gick igenom. Surt. Ringde vid 10.30 när jag pratade med de första gången.

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psgamer:

Fick precis samtal från min lokala butik att beställningen blivit ”gråad” vilket betyder att den inte gick igenom. Surt. Ringde vid 10.30 när jag pratade med de första gången.

Fick du beställnings-SMS:et innan som alla andra?