något sätt att verifiera en mailadress som inte existerar!

Permalänk
Medlem

något sätt att verifiera en mailadress som inte existerar!

något sätt att verifiera en mailadress som inte existerar! om jag anger den på en sida tex om skapar ett konto.
finns det något program eller sida på nätet som kan hjälpa till.

alla gånger vill man inte ange en äkta mail.

jag tänker inte på temp-mail att använda utan menar sätt att verifiera en påhittad mailadress.

Permalänk
Medlem

Om jag förstår vad du menar så känner jag inte till att det finns någon tjänst som erbjuder fake-adresser och som skulle kunna agera på verifieringsmejl som vanligen innehåller en URL man behöver gå in på. Har aldrig haft det behovet....
Men det är väl bara att du skapar ett konto på t.ex. outlook.com som verifieringsmejlet skickas till.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Du kan t.ex. använda dig av "+"-tecknet med en del mail-tjänster (Gmail tillåter även ".") och på så sätt skapa mailadresser som du sedan skapar regler för.

t.ex. mail som kommer till minmail+swec@gmail.com -> flytta till papperskorgen

https://gmail.googleblog.com/2008/03/2-hidden-ways-to-get-mor...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När man mejlar till mejlservrar så svarar de ofta med att adressen inte finns i registret och att mejlet inte kan levereras. Om man anger en icke existerande domän eller om det inte finns något så kallat mx-record då svarar den egna mejlservern att den inte kan leverera mejlet. Men det är inte många sidor som kollar sådant. Det de gör för att verifiera att du angivit en äkta adress är oftast då att de kräver att man verifierar sin e-post med en kod eller länk.

Permalänk
Hedersmedlem

Om sidan skickar ett verifieringsmail med en länk du måste öppna/kod du måste se så är det väl rätt svårt att föreställa sig ett sätt där man inte behöver ta emot det mailet?
Temp-adress är nog den enda lösningen utöver att ge ut en riktig (vilket man ju gör med +-tricket ändå -- alla med koll vet att man kan ta bort det och få "den riktiga" adressen).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200