Permalänk
Medlem

Köpes vettig spellaptop

Tjena!

en polare till mig söker en gaminglaptop han kan spela Cod Warzone på och jag ska försöka hjälpa honom att hitta en tänkte jag.

vi tänker att budget är 2500- 3000kr.

Gör ingenting om den har lite skavanker, så lämge den funkar som den ska prestandamässigt.

vi finns i Uppsala men kan ta oss wn loten bit utanför.

mvh,

Läs hela annonsen här

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem

3000 för en laptop att spela Warzone på? Min Dell XPS 9570 med 1050 ti klarade inte av det, helt ospelbart. Den kostar begagnad 12000 på Blocket. Även om det kanske finns billigare med något högre prestanda så tror jag ni får det riktigt svårt tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

3000 för en laptop att spela Warzone på? Min Dell XPS 9570 med 1050 ti klarade inte av det, helt ospelbart. Den kostar begagnad 12000 på Blocket. Även om det kanske finns billigare med något högre prestanda så tror jag ni får det riktigt svårt tyvärr.

Jag tror hen har missat en nolla. 25000-30000tusen ska det vara. Eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rådström:

3000 för en laptop att spela Warzone på? Min Dell XPS 9570 med 1050 ti klarade inte av det, helt ospelbart. Den kostar begagnad 12000 på Blocket. Även om det kanske finns billigare med något högre prestanda så tror jag ni får det riktigt svårt tyvärr.

Vem köper en sån för sådant pris kan man med fråga sig för gaming ?
En burk med 1050ti bör han få för 3500ca med äldre i7 mm .
En med 1060 för tusennlappen mer

Har dock ingen koll på vad som krävs för COD men 2500-3000 räcker absolut ingenstans håller med

Permalänk
Hedersmedlem

För referens, detta är minimispecifikationerna för att köra COD Warzone. D.v.s. specifikationerna som krävs för att spelet ska starta.

Citat:

Minimum Specifications

Here are the minimum specs needed to play Call of Duty: Warzone:

OS: Windows 7 64-Bit (SP1) or Windows 10 64-Bit
CPU: Intel Core i3-4340 or AMD FX-6300
RAM: 8GB RAM
HDD: 175GB HD space
Video: NVIDIA GeForce GTX 670 / GeForce GTX 1650 or Radeon HD 7950
DirectX: Requires DirectX 12 compatible system
Network: Broadband Internet connection
Sound Card: DirectX Compatible

Källa: https://support.activision.com/call-of-duty-warzone/articles/...

Kan även tillägga att ovan i tråden så har någon försökt köra spelet på en dator med ett GTX 1050 Ti. Prestandamässigt ligger detta ungefär som ett GTX 1650, så man undrar ju vad de faktiskt menar med "minimum". Förmodligen ska man försöka sikta allra minst på dessa "rekommenderade" specifikationer för att ens vara i närheten av nöjd:

Citat:

Recommended Specifications

Here are recommended Specs to run at 60FPS in most situations with all options set to medium:

OS: Windows 10 64 Bit (latest Service Pack)
CPU: Intel Core i5-2500K or AMD Ryzen R5 1600X processor
RAM: 12GB RAM
HDD: 175GB HD space
Video: NVIDIA GeForce GTX 970 / GTX 1660 or Radeon R9 390 / AMD RX 580
DirectX: Requires DirectX 12 compatible system
Network: Broadband Internet connection
Sound Card: DirectX Compatible

En bärbar dator med dessa specar kostar från cirka 10 000 kr ny.

Utifrån detta kan man göra en bedomning om hur sannolikt det är att få tag på en lämplig begagnad bärbar dator för 3500 kr. Personligen tror jag man får gå upp lite i budget.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rådström:

3000 för en laptop att spela Warzone på? Min Dell XPS 9570 med 1050 ti klarade inte av det, helt ospelbart. Den kostar begagnad 12000 på Blocket. Även om det kanske finns billigare med något högre prestanda så tror jag ni får det riktigt svårt tyvärr.

Det där är iofs sannolikt ett 1050 Ti Max-Q som satt i denna dator, d.v.s. man har optimerat kortet för minimal strömförbrukning istället för maximal prestanda. Då hamnar du under minimi specarna.

Ett "vanligt" mobilt 1050 Ti borde ha en bättre chans att köra spelet.

Permalänk
Medlem

Tack allihopa för eran input om hur läget ligger till!😊 hade ingen aning att det var så krävande tillomed i minimum men jag tänker att har man en laptop med antingen ett 1050ti eller kanske 980m så borde det funka om man kör typ 720p? det borde gå att få tag i för runt 3000 nånstans. som sagt den behöver inte vara i något fint skick, bara fungera.

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm