PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raiku:

När beställde du från Media Markt och vilken version?
Har väntat på en digital edition som jag beställde 27/9.

Standard edition 24/9

Permalänk
Medlem

Fick precis en notis i postnords app om att en leverans är på väg från media markt. Trevligt

EDIT, 45 minuter senare kom även leveransbekräftelse via mail.

Permalänk
Skrivet av ml9l:

Känner minst 20 personer nu jag frågat, inte en enda har fått Mail...

Man kan ju ändå ta att man inte blev lottad. Men har man inte ens fått chansen pga ett formulär inte fungerat som det ska så blir man ju lite less...

Permalänk
Medlem

Jag är lite fundersam här. Det är överraskande många som ej får Mail och många som får Mail. Det finns inget som garanterar att de se inte fått Mail har ens varit med i utlottningen, man borde fått en bekräftelse på att man är med och deltar. Sen är det så sorgligt, finns så många själar där ute som verkligen vill ha konsolen. Har redan sett koder säljas och konsoler som är beställda med koden säljas...

Skrivet av keffosteffo:

Man kan ju ändå ta att man inte blev lottad. Men har man inte ens fått chansen pga ett formulär inte fungerat som det ska så blir man ju lite less...

Visa signatur

CPU: Intel i9 12900K | Grafikkort: ASUS RTX 3090 ROG STRIX | Moderkort: ASUS MAXIMUS HERO Z690|
PSU: ASUS ROG THOR PLATINUM 1200W | Minne: Corsair DOMINATOR DDR5 64GB | Systemdisk: SAMSUNG 980 PRO 2TB | Kylare: ASUS ROG RYUJIN II 360 | Chassi: ASUS ROG HELIOS | Skärm: ASUS PG27AQDM |

Permalänk

Varken jag, sambo eller granne har fått något mail. Trist men jag antar att det står eg fritt att sköta detta som de vill. Aldrig varit med om ngt liknande, att man ska lottas fram där vinsten är en möjlighet att köpa till fullpris 😅

Permalänk
Skrivet av ml9l:

Jag är lite fundersam här. Det är överraskande många som ej får Mail och många som får Mail. Det finns inget som garanterar att de se inte fått Mail har ens varit med i utlottningen, man borde fått en bekräftelse på att man är med och deltar. Sen är det så sorgligt, finns så många själar där ute som verkligen vill ha konsolen. Har redan sett koder säljas och konsoler som är beställda med koden säljas...

Jag kan ju tänka mig att formuläret såklart fungerade iom att folk fått mail men att det vid nån tidpunkt slutat fungera av någon anledning. Bottar? En hypotes iaf.. ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Fick ett mail att jag tyvärr inte "vann" utlottningen 10:30. Fick ett bekräftelsemail på att jag anmält mig till kundklubben men inget specifikt att jag anmält mig till utlottningen.
Vissa av er har skrivit att både ni och er sambo eller liknande skrivit upp sig. Det stod max en per hushåll, så det kan ju hända att alla som reggat mer än en per hushåll eller på annat sätt inte följt "reglerna" inte fick vara med i utlottningen.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Fick ett mail att jag tyvärr inte "vann" utlottningen 10:30. Fick ett bekräftelsemail på att jag anmält mig till kundklubben men inget specifikt att jag anmält mig till utlottningen.
Vissa av er har skrivit att både ni och er sambo eller liknande skrivit upp sig. Det stod max en per hushåll, så det kan ju hända att alla som reggat mer än en per hushåll eller på annat sätt inte följt "reglerna" inte fick vara med i utlottningen.

Var det inte en från första utlottningen som skrev att hen och sambon båda vunnit koder. Eller minns jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iksu:

Fick precis en notis i postnords app om att en leverans är på väg från media markt. Trevligt

Vad hade du för beställningsdatum på din?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raiku:

Vad hade du för beställningsdatum på din?

24.09.2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raizor1991:

Någon som beställt från Inet som har hört något hur det ligger till hos dom nu?
Jag beställde 29/07 och har inte fått ännu.

Order: 1
Hur: Online
Var: Inet
När: 29/07/2020
Modell: Disc
Status: ingen ETA

Beställde från inet 20-06-12 och när jag prata med supporten så hade jag 100st före mig i kön...

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raizor1991:

Någon som beställt från Inet som har hört något hur det ligger till hos dom nu?
Jag beställde 29/07 och har inte fått ännu.

Order: 1
Hur: Online
Var: Inet
När: 29/07/2020
Modell: Disc
Status: ingen ETA

Beställde standard edition hos Inet 16/6. Har fortsatt statusen "okänt leveransdatum".

Permalänk
Skrivet av HiZeY:

Beställde från inet 20-06-12 och när jag prata med supporten så hade jag 100st före mig i kön...

Åh fan, det var en del... ja då är det väl bara att sitta ned i båten, eller hoppas någon annan återförsäljare får lös lite fler konsoler tidigare, typ Elgiganten eller Mediamarkt.

Tackar för infon

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Skrivet av Narta:

Beställde standard edition hos Inet 16/6. Har fortsatt statusen "okänt leveransdatum".

Hmm okej, hoppas du får en snart, jag ligger nog en bra bit bakom, tack för info.
Haha ja man blir lika besviken varje gång man loggar in och ser statusen.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Fick ett mail att jag tyvärr inte "vann" utlottningen 10:30. Fick ett bekräftelsemail på att jag anmält mig till kundklubben men inget specifikt att jag anmält mig till utlottningen.
Vissa av er har skrivit att både ni och er sambo eller liknande skrivit upp sig. Det stod max en per hushåll, så det kan ju hända att alla som reggat mer än en per hushåll eller på annat sätt inte följt "reglerna" inte fick vara med i utlottningen.

Fast det verkar vara rätt många som inte fått några mail alls denna gång. Hoppas att de flesta likt mig enbart försökt en gång per hushåll. Tycker det luktar något buggigt antingen i själva anmälningsförfarandet eller deras system för mailutskick.

Permalänk
Medlem

Men jag är inte bitter, min PS5:a från Webhallen kommer säkert innan sommaren

Permalänk

Blir så jävla frustrerad. Har haft beställning sen i juni på en ps5.... Har även en reserv beställning från Amazon då jag hade en förhoppning om att dem skulle kunna leverera snabbar. Självklart så kommer jag att avboka den ena beställningen när jag får min konsol.

Det är ju pågrund av er, ursäkta uttrycket f**tor som sitter med med 14 jävla bokningar fast ni redan sitter och lirar på en ps5. Det är ju pågrund av erat jävla beteende som alla andra blir lidande i köerna. Precis som någon anna skrev här (ska köpa till min kusins bästa kompis) SKÄÄÄÄMS PÅ ER FÖR FAN

Permalänk
Medlem
Skrivet av pontansson1922:

Blir så jävla frustrerad. Har haft beställning sen i juni på en ps5.... Har även en reserv beställning från Amazon då jag hade en förhoppning om att dem skulle kunna leverera snabbar. Självklart så kommer jag att avboka den ena beställningen när jag får min konsol.

Det är ju pågrund av er, ursäkta uttrycket f**tor som sitter med med 14 jävla bokningar fast ni redan sitter och lirar på en ps5. Det är ju pågrund av erat jävla beteende som alla andra blir lidande i köerna. Precis som någon anna skrev här (ska köpa till min kusins bästa kompis) SKÄÄÄÄMS PÅ ER FÖR FAN

Amen brother, amen!

Permalänk

Discshop sålde tydligen ps5 digital edition under kvällen. Upptäckte detta på facebook i efterhand. Det tyder ju på att dom mindre butikerna börjar få in nu

Permalänk
Medlem

På cyberphoto.se kan man lägga konsolen i varukorgen med okänt leveransdatum. Värt att chansa?

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk

Någon som vet något om Dustin?
Ringde o prata med en kvinna som va trött på ”alla jävla frågor om ps5’an”.

Ja beställde 18/09/20 klockan 19:38 DE

Känns väll som att jag borde fått den by now eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Fick ett mail att jag tyvärr inte "vann" utlottningen 10:30. Fick ett bekräftelsemail på att jag anmält mig till kundklubben men inget specifikt att jag anmält mig till utlottningen.
Vissa av er har skrivit att både ni och er sambo eller liknande skrivit upp sig. Det stod max en per hushåll, så det kan ju hända att alla som reggat mer än en per hushåll eller på annat sätt inte följt "reglerna" inte fick vara med i utlottningen.

Det var några på Instagram som hade lite svårigheter med att förstå den där delen med "max 1 anmälan per kund och hushåll". Det var enligt vissa inte tillräckligt tydligt, så man började tolka det väldigt fritt. Allt från att det gör inget hur många som reggar sig per hushåll men bara en kan hämta ut vinsten, till att ens grannar inte kan vinna om du har vunnit.

Ganska spännande läsning ändå. Jag slänger in några skärmskott så får den som orkar läsa, läsa:

Dold text
Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk

Det går att beställa PlayStation 5 på Cyberphoto

Har någon fått leverans av dem? jag har redan en besällning som ligger hos GINZA, undrar om man ska beställa här med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bestone_swe:

Det går att beställa PlayStation 5 på Cyberphoto

Har någon fått leverans av dem? jag har redan en besällning som ligger hos GINZA, undrar om man ska beställa här med?

Gått att beställa av Cyberphoto hela tiden, så kön är nog rätt lång.

Permalänk
Skrivet av zulix:

Gått att beställa av Cyberphoto hela tiden, så kön är nog rätt lång.

Det är nog bäst att vänta tills jag lyckas beställa från större aktörer, finns ryckter om att Sony kommer att leveras 3 miljoner PS5 månadvis, första prio leverans är till UK, då marknaden är störst där, sedan delas ut till andra EU länderna, vet ej hur sant detta ryckte är.

Permalänk

Order: 1/2
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 17/9/2020
Modell: Disc
Status: Högst oklart, men kommer avbokas så snart ordern från MM anländer.☮️

Order: 2/2
Hur: Online
Var: MediaMarkt
När: 27/09/2020
Modell: Disc
Status: pling i PostNord appen 14/1/2021. Leverans bekräftelse på mailen 14/1/2021 😀

God fortsättning

Visa signatur

// AMD Ryzen5 5600X | Noctua NH-D14 | ASUS X570-E GAMING | Corsair LPX 3600 Mhz 2x16GB CL18 | Asus TUF RTX3800 | SSDs Samsung 980Pro 1TB + 860 1TB + 850 500GB + 830 256GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Corsair ML 120| Rear: Scythe Gentle Typhoon | LG 32GP850 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av littlewings:

Order: 1/2
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 17/9/2020
Modell: Disc
Status: Högst oklart, men kommer avbokas så snart ordern från MM anländer.☮️

Order: 2/2
Hur: Online
Var: MediaMarkt
När: 27/09/2020
Modell: Disc
Status: pling i PostNord appen 14/1/2021. Leverans bekräftelse på mailen 14/1/2021 😀

God fortsättning

Nu fick man ju lite hopp, lade min förbokning på MM på Standard Edition den 27/9 också, håller tummarna för att påfyllningen räcker till mig också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musse0414:

Någon som vet något om Dustin?
Ringde o prata med en kvinna som va trött på ”alla jävla frågor om ps5’an”.

Ja beställde 18/09/20 klockan 19:38 DE

Känns väll som att jag borde fått den by now eller?

Kan förstå att supporten är trött på frågor, men här borde Dustin vara lite självkritiska kring sin information till de som beställt.
Visst, dom kan inte säga när person X kommer få sin konsol, men dom skulle kunna berätta hur stor kö det är på respektive variant, vilken plats du har i kön, hur många konsoler dom levererat hittills och liknande.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Skrivet av Cyne:

Fick ett mail att jag tyvärr inte "vann" utlottningen 10:30. Fick ett bekräftelsemail på att jag anmält mig till kundklubben men inget specifikt att jag anmält mig till utlottningen.
Vissa av er har skrivit att både ni och er sambo eller liknande skrivit upp sig. Det stod max en per hushåll, så det kan ju hända att alla som reggat mer än en per hushåll eller på annat sätt inte följt "reglerna" inte fick vara med i utlottningen.

Skrivet av nimbus:

Fast det verkar vara rätt många som inte fått några mail alls denna gång. Hoppas att de flesta likt mig enbart försökt en gång per hushåll. Tycker det luktar något buggigt antingen i själva anmälningsförfarandet eller deras system för mailutskick.

Ja, för finns ju faktiskt vi ärliga (läs dumma) personer som bara anmäler sig en gång. Men sen som jag då säger till broder, kompisar, jobbkollegor och EX! 😅 för att maximera chanserna att få nåt. Att då inte nån fått ett endaste mail tyder ju på att nåt inte funkat. Om det då är formuläret som inte snappat upp våra anmälningar eller att deras mail inte funkat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keffosteffo:

Ja, för finns ju faktiskt vi ärliga (läs dumma) personer som bara anmäler sig en gång. Men sen som jag då säger till broder, kompisar, jobbkollegor och EX! 😅 för att maximera chanserna att få nåt. Att då inte nån fått ett endaste mail tyder ju på att nåt inte funkat. Om det då är formuläret som inte snappat upp våra anmälningar eller att deras mail inte funkat?

Gjorde själv också på det sättet, bad typ alla jag kunde från olika hushåll och kom upp i 8 anmälningar, av alla så var det endast jag själv och en till som fick ett tyvärr-mail (fick ingen bekräftelse då jag var medlem sedan tidigare). Kan det vara så dumt att det endast är de som varit elgiganten-medlemmar sedan tidigare som fått tyvärr-mailen?