Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Bara för att Bonnier kallar det en "gåva" är det inte det. https://lagen.nu/begrepp/G%C3%A5va

Om Bonnier erbjuder en specifik tidningsprenumeration och en "gåva" i form av en specifik produkt så utgör både de sakerna en del av köpet. De har ingen rätt att uppmana någon till köp med löfte om en specifik produkt och sen inte uppfylla det efter köp. Detta är ju bara ett helt vanligt fall av bedrägeri.

Skrivet av Gawgizz:

jag postade om samma sak innan jul, varpå jag mailade dem (två gånger) och har fortfarande inte fått svar, tänkte ringa imorgon
Hade det varit hörlurar värda mer än prenumerationen så hade jag väl tänkt att det inte är hela världen men när man betalar 200kr för något värt en tjuga blir det ju lite värre.

Bara för att jag råkade välja ordet gåva så använder istället Bonnier istället premie om man går in på deras nuvarande erbjudanden. Så haka inte upp dig på den lagmässiga betydelsen på vad jag skrev.

Däremot så skriver jag för tredje gången att det var en stjärna eller dylikt som tog upp att man kunde få en annan vara än just de specificerade adidas-lurarna. Och det var inte ens i det finstilta. Tyvärr finns inte annonsen kvar längre. Jag väl själv lite osäker på vad som skulle komma men fick mina adidas för ett bra tag sen.

Troligen har Bonnier lyckats köpa ett stort lager hörlurar för en väldigt väldigt bra peng (prenumerationen av två nr kostar 179kr och det säger väl sig självt att dom inte gett i närheten av 1100kr/hörlur då), hörlurarna tog slut och dom har behövt köpa in andra. Men utan större volym och förhandling av avtal så fick dom inte ner priset speciellt mycket utan det fick då bli de som nu har skickats.

Surt ja, fel nja. Men bäst är att kontakta Bonnier om man är missnöjd och se vad dom säger. Och nu släpper jag denna diskussion då det inte leder någonstans...

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tycker det mest är lustigt att någon anser att Adidas inte är en kinaskithörlur som säljs dyrt pga ett varumärke, skulle inte bli förvånad om en noname kinalur faktisk presterar bättre.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tycker det mest är lustigt att någon anser att Adidas inte är en kinaskithörlur som säljs dyrt pga ett varumärke, skulle inte bli förvånad om en noname kinalur faktisk presterar bättre.

Jag tänker att de som äger hörlurarna från Adidas förmodligen inte håller med dig.

Jag håller i varje fall inte med. Och jag äger hörlurarna. Äger du den? Kan du jämföra mot kinaskit? Bara mjukvaran märker man att den är påkostad och inte ihopslafsad, och att den laddas med USB-C är ju även det ganska ovanligt för kinaskit.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Specias:

Jag tänker att de som äger hörlurarna från Adidas förmodligen inte håller med dig.

Jag håller i varje fall inte med. Och jag äger hörlurarna. Äger du den? Kan du jämföra mot kinaskit? Bara mjukvaran märker man att den är påkostad och inte ihopslafsad, och att den laddas med USB-C är ju även det ganska ovanligt för kinaskit.

Jag har ännu inte hört nån hörlur från ett modemärke som låter bra men just denna adidaslur har jag inte hört men jag har svårt att tro att den är bra, de säljer ju framförallt på sin logotyp/"status" än på prisvärd kvalitet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har ännu inte hört nån hörlur från ett modemärke som låter bra men just denna adidaslur har jag inte hört men jag har svårt att tro att den är bra, de säljer ju framförallt på sin logotyp/"status" än på prisvärd kvalitet.

Någon har nämnt tidigare detta men "The house of Zound includes a portfolio of distinctive brands each catering to a unique audience. We are home to Urbanears, Marshall and now also adidas, a new partnership with the first products launched in 2019."
Det är ett svenskt företag som är bakom Adidas hörlurar, Zound Industries. Dem gör till många fler också, bland annat Marshall. Så inte direkt billigt Kina, men audiophiler kanske inte håller med att dem är bra. Men själv tycker jag dem är väldigt bra till löpning. Svårt att ha väldigt bra ljud när man springer för fullt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag tänker att de som äger hörlurarna från Adidas förmodligen inte håller med dig.

Jag håller i varje fall inte med. Och jag äger hörlurarna. Äger du den? Kan du jämföra mot kinaskit? Bara mjukvaran märker man att den är påkostad och inte ihopslafsad, och att den laddas med USB-C är ju även det ganska ovanligt för kinaskit.

@mrqaffe har troligen rätt. Knappast så att Adidas har ett helt ingenjörsteam som utvecklar hörlurar, utan de gör nog som Inet till exempel och kollar upp ’white label’ produkter från OEM-tillverkare i Kina och sätter på sitt klistermärke. Troligen finns samma (eller extremt likvärdig) modell med ett annat namn och märke för att antal färre kronor.

Ett exempel som är färskt i minnet:

https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/personvard-och-ha...

https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/personvard-och-ha...

Samma enhet, olika märken, olika pris

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SkyThread:

Någon har nämnt tidigare detta men "The house of Zound includes a portfolio of distinctive brands each catering to a unique audience. We are home to Urbanears, Marshall and now also adidas, a new partnership with the first products launched in 2019."
Det är ett svenskt företag som är bakom Adidas hörlurar, Zound Industries. Dem gör till många fler också, bland annat Marshall. Så inte direkt billigt Kina, men audiophiler kanske inte håller med att dem är bra. Men själv tycker jag dem är väldigt bra till löpning. Svårt att ha väldigt bra ljud när man springer för fullt

Marshall nånting som inte är gitarrelaterat är rent skräp det också, de har verkligen sålt ut sitt varumärke och design för att lura folk att köpa billiga blåtandshögtalare, jag är inte särskilt imponerad av hur såna prylar låter för de är inte ens seriösa med att försöka få det att låta bra utan det är lifestyleproduker där design och varumärket är mycket viktigt och det som man vill få folk att betala för.
Vinsten hamnar högst men prestandan kommer lång ner på prioritetslistan, troligen sist.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tycker det mest är lustigt att någon anser att Adidas inte är en kinaskithörlur som säljs dyrt pga ett varumärke, skulle inte bli förvånad om en noname kinalur faktisk presterar bättre.

I normala fall hade jag hållit med dig men tyvärr inte i det här fallet. (beats by Dre tex är ju överprisatt).

Tänk om allt hade varit så antingen svart eller vit men så är det tyvärr inte i det här fallet. Det finns en grå-zon här.

Adidas Fwd 01 är däremot verkligen en genomtänk produkt.

Allt från appen (med ljudinställningar man kan justera beroende på ens smak) till dessa magneter som förvandlar hörlurarna till ett halsband. Omöjligt att trilla av när man vill ta en paus med musiken. Genialt! Verkligen praktisk.

Och sen har den också fysiska knappar som är lärt att komma åt och de inkluderade även in en extra "smartknapp" där man kan programmera in vad man än vill göra med den.

Vilken billig kinaskit-produkt erbjuder allt detta?!?

Fwd 01 skriker kvalite rakt genom! Hade jag behövt köpa det för originala priset på runt 900 kr så hade jag också lätt gjort det! Det här får räknas som ett demo för mig.

Hoppas bara att de fortsätter att producera den här modellen i framtiden också ifall mitt batteri blir sämre med tiden. Då kommer jag att köpa samma modell.

Faktiskt positivt överraskad av produkten, använder den dagligen.

BTW: finns fast charge om jag har for mig. Laddas väldigt fort - medv usb type C!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Marshall nånting som inte är gitarrelaterat är rent skräp det också, de har verkligen sålt ut sitt varumärke och design för att lura folk att köpa billiga blåtandshögtalare, jag är inte särskilt imponerad av hur såna prylar låter för de är inte ens seriösa med att försöka få det att låta bra utan det är lifestyleproduker där design och varumärket är mycket viktigt och det som man vill få folk att betala för.
Vinsten hamnar högst men prestandan kommer lång ner på prioritetslistan, troligen sist.

Jasså, har tyvärr ingen erfarenhet av marshall prylar från senare än 2000. Kommer bara ihåg lite från när jag spelade på musikskola.
Angående hörlurarna så tycker jag byggkvalitets mässigt är dem väldigt bra. Mycket bättre än vanliga billiga hörlurar. Bättre än mina tidigare Anker som jag använde för träning. USB C är en fördel också, så dem har inte snålat. Ljudmässigt låter dem okej för det som är tänka för. Inga hörlurar för finlyssning, men för träning och bussen (när man börjar åka det igen) är dem väldigt trevliga. Inga dyra hörlurar för standardpriset så förväntade mig inte mycket. Men för runt 1000 kronor för träning är dem hittills tillräckligt bra att jag skulle rekommendera dem. Får se hur de håller i längden bara, det som är viktigt med träningshörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Marshall nånting som inte är gitarrelaterat är rent skräp det också, de har verkligen sålt ut sitt varumärke och design för att lura folk att köpa billiga blåtandshögtalare, jag är inte särskilt imponerad av hur såna prylar låter för de är inte ens seriösa med att försöka få det att låta bra utan det är lifestyleproduker där design och varumärket är mycket viktigt och det som man vill få folk att betala för.
Vinsten hamnar högst men prestandan kommer lång ner på prioritetslistan, troligen sist.

Jag äger och lyssnar vanligtvis i Sennheiser HD 650, Sennheiser 558, Philips Fidelio X2HR, Bowers & Wilkins PX, Sony WF-1000XM3, Master & Dynamic MW-60, Philips Fidelio S2, AKG N30, Sony XBA-H3, Supra Nitro, Sennheiser Momentum In-ear.

Adidaslurarna är helt ok. Allra helst för det priset vi som köpte dem via den här dealen betalade.

Så, nu kan vi släppa prestigen och gå vidare, åtminstone tills du själv provat produkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

I normala fall hade jag hållit med dig men tyvärr inte i det här fallet. (beats by Dre tex är ju överprisatt).

Tänk om allt hade varit så antingen svart eller vit men så är det tyvärr inte i det här fallet. Det finns en grå-zon här.

Adidas Fwd 01 är däremot verkligen en genomtänk produkt.

Allt från appen (med ljudinställningar man kan justera beroende på ens smak) till dessa magneter som förvandlar hörlurarna till ett halsband. Omöjligt att trilla av när man vill ta en paus med musiken. Genialt! Verkligen praktisk.

Och sen har den också fysiska knappar som är lärt att komma åt och de inkluderade även in en extra "smartknapp" där man kan programmera in vad man än vill göra med den.

Vilken billig kinaskit-produkt erbjuder allt detta?!?

Fwd 01 skriker kvalite rakt genom! Hade jag behövt köpa det för originala priset på runt 900 kr så hade jag också lätt gjort det! Det här får räknas som ett demo för mig.

Hoppas bara att de fortsätter att producera den här modellen i framtiden också ifall mitt batteri blir sämre med tiden. Då kommer jag att köpa samma modell.

Faktiskt positivt överraskad av produkten, använder den dagligen.

BTW: finns fast charge om jag har for mig. Laddas väldigt fort - medv usb type C!!

Detta!

@mrqaffe

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Någon har nämnt tidigare detta men "The house of Zound includes a portfolio of distinctive brands each catering to a unique audience. We are home to Urbanears, Marshall and now also adidas, a new partnership with the first products launched in 2019."
Det är ett svenskt företag som är bakom Adidas hörlurar, Zound Industries. Dem gör till många fler också, bland annat Marshall. Så inte direkt billigt Kina, men audiophiler kanske inte håller med att dem är bra. Men själv tycker jag dem är väldigt bra till löpning. Svårt att ha väldigt bra ljud när man springer för fullt

Livsstilskrafs. Zound är inte kända för kvalite.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Marshall nånting som inte är gitarrelaterat är rent skräp det också, de har verkligen sålt ut sitt varumärke och design för att lura folk att köpa billiga blåtandshögtalare, jag är inte särskilt imponerad av hur såna prylar låter för de är inte ens seriösa med att försöka få det att låta bra utan det är lifestyleproduker där design och varumärket är mycket viktigt och det som man vill få folk att betala för.
Vinsten hamnar högst men prestandan kommer lång ner på prioritetslistan, troligen sist.

Allt är ju relativt förstås. Visst har de sålt ut sitt varumärke som så många andra, men de har ju inte sålt det till vem som helst liksom utan det är ett företag som har vissa ambitioner. Marshall-lurarna eller BT-högtalarna är inte riktigt något för mig men för någon som gillar hårdrock så har de ju ett ganska passande ljud. Prisvärdheten är inte katastrof på något sätt heller utan de kostar ungefär som andra produkter i samma klass. Och de har ju fått till utseendet rätt bra ändå. Jag har haft ett par Marshall-gitarrförstärkare och de här ljudprodukterna är ju väldigt lika till utseende men också till kvalitetskänsla, ljudkaraktär och så. Sen har de ofta lite speciella funktioner, exempelvis hade Marshall-telefonen en rätt bra hörlursförstärkare, som inte fanns alls i den prisklassen på telefoner, och dessutom dubbla hörlursutgångar som de var helt ensamma om vad jag förstår. Visst får man betala lite för estetiken men det kan det ju vara värt om man gillar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fooesque:

Produkt: Asus PCE-AC56 WiFi-adapter PCIe
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/natverk/n...
Kategori: Nätverk
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2772777
Pris: 199kr

Ett varningens finger för detta kort då det inte lirar i alla W10-miljöer.
Vet folk som fått det att funka men hade själv ett j*vla aber för att få det att lira i sonens W10-burk och gav till slut upp!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av snajk:

Allt är ju relativt förstås. Visst har de sålt ut sitt varumärke som så många andra, men de har ju inte sålt det till vem som helst liksom utan det är ett företag som har vissa ambitioner. Marshall-lurarna eller BT-högtalarna är inte riktigt något för mig men för någon som gillar hårdrock så har de ju ett ganska passande ljud. Prisvärdheten är inte katastrof på något sätt heller utan de kostar ungefär som andra produkter i samma klass. Och de har ju fått till utseendet rätt bra ändå. Jag har haft ett par Marshall-gitarrförstärkare och de här ljudprodukterna är ju väldigt lika till utseende men också till kvalitetskänsla, ljudkaraktär och så. Sen har de ofta lite speciella funktioner, exempelvis hade Marshall-telefonen en rätt bra hörlursförstärkare, som inte fanns alls i den prisklassen på telefoner, och dessutom dubbla hörlursutgångar som de var helt ensamma om vad jag förstår. Visst får man betala lite för estetiken men det kan det ju vara värt om man gillar den.

Jag gillar hårdrock och känner flera andra hifimänniskor som gör det varav en del också spelar i band men inge tycker att Marshals hemmaprylar är särskilt trevliga att lyssna på oavsett musikstil.
Det är trams att en återgivningsanläggning ska färga på nått sätt, den ska återge.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Jag gillar hårdrock och känner flera andra hifimänniskor som gör det varav en del också spelar i band men inge tycker att Marshals hemmaprylar är särskilt trevliga att lyssna på oavsett musikstil.
Det är trams att en återgivningsanläggning ska färga på nått sätt, den ska återge.

Känns som om vi har haft liknande diskussioner tidigare, men det handlar ju om var man vill kompromissa liksom. En BT-högtalare för ett par tusen kommer förstås inte att vara ett under av ljudkvalitet men Marshalls alternativ är varken nämnvärt dyrare eller sämre än andra i samma klass. Gillar man den looken mer än säg B&W's aluminiumfuturism eller JBL's gummileksakslook så är det ju inte nödvändigtvis ett sämre val.

Och det är inte så att alla föredrar neutralt ljud, då hade alla haft studiomonitorer hemma eller så hade alla bättre system låtit som sådana liksom, och så är det ju inte, inte ens i toppklassen. Jag gillar neutralt ljud, till exempel mina Headphone Divine är riktigt bra och neutrala (för sitt pris), men ibland föredrar jag ju ett varmare ljud och skulle jag lyssna på techno eller något så hade det kanske passat bra med "bastunga" lurar från AKG eller något precis som ett par Dali-högtalare säkert hade passat väldigt bra om jag skulle lyssna på klassisk musik.

Sen är det ju inte direkt något nytt att Marshall gör produkter som inte riktigt lever upp till imagen. En polare till mig hade en Marshall gitarrförstärkare som var stor som ett halvt paket kaffe ungefär, gick på batteri och hade ett bältesclip, på nittiotalet. För att inte nämna de tomma förstärkarfrontarna som hårdrocksband använder för att bygga en vägg av förstärkare längst bak på scenen.

Permalänk
Medlem

Ingen som sett några bra erbjudanden på usb c till usb c kablar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Ingen som sett några bra erbjudanden på usb c till usb c kablar?

Inget bättre än IKEA. Hållbara

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av mattemaz:

Ingen som sett några bra erbjudanden på usb c till usb c kablar?

Ikea säljer ut sina vit/svarta modeller för en mycket billig peng. Rekommenderar

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Inget bättre än IKEA. Hållbara

Skrivet av Edvin-89:

Ikea säljer ut sina vit/svarta modeller för en mycket billig peng. Rekommenderar

Okej får försöka ta mig dit då.
Behöver ju ändå fylla på med värmeljus;)

Är det nån ny modell på g in?

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av mattemaz:

Okej får försöka ta mig dit då.
Behöver ju ändå fylla på med värmeljus;)

Är det nån ny modell på g in?

De har konmit med en helsvart (mörk mörkgrå?) och en ljusgrå modell istället.
Jag passade även på att köpa mig en kort usb-c sladd med för 19kr.
Edit.
Hittade kvittot, betalade 39kr för usb-c till usb-c sladden .

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det handlar troligen om att de använder rätt momssats i kassan i stället för den i det säljande landet.

Kan avhjälpas genom VPN. Har beställt mjukvarulicenser genom att sätta min IP-adress i Hong Kong som har noll moms, och fått licenserna totalt momsfritt. Fysiska varor som måste "skeppas"/"tullen kan ta" kanske det är krångligare med. Men ett tips är att köra VPN, sätta att man har ett IP i ett land som har noll moms (exempelvis Hong Kong) så levereras varorna (i mina fall oftast licenser) utan momssatser. Funkar antagligen bäst med licenser etc. (Som levereras digitalt). 25% är ganska mycket man kan spara genom "utländsk VPN". För övrigt är jag för snål med riktig VPN, kör Operas "falska VPN", den funkar bra vid momsfria beställningar!

Vet inte om detta räknas som "fusk"? Men det funkar fint ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Okej får försöka ta mig dit då.
Behöver ju ändå fylla på med värmeljus;)

Är det nån ny modell på g in?

Skratta inte åt värmeljus!
I mitt fall höll jag på att åka till IKEA för vanliga värmeljus, men tog "omvägen" till Rusta. Rusta sålde "elektriska värmeljus" den julen, och man kunde köpa extra batterier till diod-värmeljusen. Jag köpte inte några värmeljus, jag köpte "extrabatterier". 12-pack med CR2032 för 10 spänn! Var nog tio år sedan nu, men förvarar batterierna i kylen, och har bytt batterier ("CMOS-batterier) genom årens lopp på många moderkort. CR2032 håller en mansålder förvarade i kylen. Cirka en krona styck, mot normalt 20 kronor styck i övrig handel.

Så man kan löjligt nog hitta bra komponenter till datorerna på de mest oväntade ställen!
Gällande USB-C, kolla att den inte är bara en laddsladd alternativt en slö USB2. Förväntar man sig USB3 eller bättre, kan man nog bli väldigt besviken om det bara är en ladd-sladd/USB2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wirje:

Till alla er som hoppades på Stadia-kontroll plus Google ChromeCast Ultra med CYBERPUNK 2077-erbjudandet:

https://www.reddit.com/r/Stadia/comments/kcm1ff/the_cyberpunk...

Så, INGEN som beställde efter 13e får sitt shit. Snackade precis med support. D fuckd.

Stod alla beställningar fram till den 17 december. Jag beställde den 16 december, stod att jag skulle få kod för att lösa in mot Chromcast Ultra och Stadia handkontroll senast den 16 januari. Har dock inte hört något än.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Stod alla beställningar fram till den 17 december. Jag beställde den 16 december, stod att jag skulle få kod för att lösa in mot Chromcast Ultra och Stadia handkontroll senast den 16 januari. Har dock inte hört något än.

Om det stod så på deras sida när du genomförde köpet så bör du stå på dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Stod alla beställningar fram till den 17 december. Jag beställde den 16 december, stod att jag skulle få kod för att lösa in mot Chromcast Ultra och Stadia handkontroll senast den 16 januari. Har dock inte hört något än.

Jag hittade inte den texten när jag tänkte lägga en beställning så antog att de hade någon "*med risk för att produkten tar slut" eller så som hade kickat in, kollade den 17e.

Permalänk
Medlem

De hänvisar till "It's on the 4th bullet section." Det vill säga: "Erbjudandet gäller så länge lagret räcker och i mån av tillgänglighet. Erbjudandets kampanjvärde kan inte överlåtas, säljas vidare, lösas in mot kontanter eller återbetalas.".

Tycker personligen det är riktigt dåligt att de inte uppdaterat information om att det sålt slut eller ändrat datum.

Ser i tråden här att de postat på Reddit, men kom igen inte alla läser där, jag gör det inte.

Har lagt in en begäran av återköp trots överskriden tid pga. att jag väntat på Bundlekoden.

Första gången jag känt mig scammad av Google.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

De hänvisar till "It's on the 4th bullet section." Det vill säga: "Erbjudandet gäller så länge lagret räcker och i mån av tillgänglighet. Erbjudandets kampanjvärde kan inte överlåtas, säljas vidare, lösas in mot kontanter eller återbetalas.".

Tycker personligen det är riktigt dåligt att de inte uppdaterat information om att det sålt slut eller ändrat datum.

Ser i tråden här att de postat på Reddit, men kom igen inte alla läser där, jag gör det inte.

Har lagt in en begäran av återköp trots överskriden tid pga. att jag väntat på Bundlekoden.

Första gången jag känt mig scammad av Google.

Rätt agerat, det är för övrigt inte tydligt nog om man fortfarande kampanjar om att det skall ingå grejor på sidan när köpet gjordes.

Permalänk
Medlem

Fick just bekräftelse på återbetalning från Google Stadia på hela beloppet för Cyberpunk 2077.

Nu känns det som att det blev rätt och riktigt till slut.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Logitech G PRO X Superlight (tysk förpackning 🤷‍♂️)

https://www.amazon.se/gp/aw/d/B07W6J51XR?ref=ppx_pt2_mob_b_pr...
Pris ink frakt (gratis frakt) : 1103:-

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5638909
Billigast på prisjakt är 1590:-

Skrivet av lambdan:

Tackar! Hade bokat den från Inet för 1590:- men avbröt och tog denna istället. Är ju inte i lager här heller men kanske den kommer i lager någon gång

drogs pengar för mig nu på morgonen 1103kr för ultralight kändes mer värt än 1590:- ;D