Köpa Bitcoin i Sverige billigast?

Permalänk

Vill komplettera genom att nämna btcswe där man kan köpa bitcoin och skicka till valfri wallet mot en avgift på 4,5%. Man legitimerar sig med BankID och betalar med Swish om jag förstår saken rätt. Bra tjänst om man vill ta betalt i BTC av någon som inte har någon egen wallet. Har använt bt.cx för detta ändamål tidigare men ser att de har en högre avgift.

// Kent

Permalänk
Medlem
Skrivet av kentlarson:

Vill komplettera genom att nämna btcswe där man kan köpa bitcoin och skicka till valfri wallet mot en avgift på 4,5%. Man legitimerar sig med BankID och betalar med Swish om jag förstår saken rätt. Bra tjänst om man vill ta betalt i BTC av någon som inte har någon egen wallet. Har använt bt.cx för detta ändamål tidigare men ser att de har en högre avgift.

// Kent

Varför skulle man göra det kontra ta betalt med swish och köpa bitcoins själv?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Varför skulle man göra det kontra ta betalt med swish och köpa bitcoins själv?

Möjligen om man inte har rent mjöl i påsen ... Vet inte men det finns uppenbarligen underlag för en sådan tjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kentlarson:

Möjligen om man inte har rent mjöl i påsen ... Vet inte men det finns uppenbarligen underlag för en sådan tjänst.

Swish och bankid tillsammans med helt öppen transaktionshistorik för BTC gör nog det till den absolut sämsta betalningsmetoden för en kriminell.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av kentlarson:

Vill komplettera genom att nämna btcswe där man kan köpa bitcoin och skicka till valfri wallet mot en avgift på 4,5%. Man legitimerar sig med BankID och betalar med Swish om jag förstår saken rätt. Bra tjänst om man vill ta betalt i BTC av någon som inte har någon egen wallet. Har använt bt.cx för detta ändamål tidigare men ser att de har en högre avgift.

// Kent

Alla tjänster där man köper bitcoin har möjlighet att skicka coins till valfri adress. Hur ska man annars kunna använda dem eller föra över till sin egna wallet? Visst kan man göra så att man köper och gör en betalning direkt till någon annans wallet men det är inget unikt för just den där tjänsten.

Permalänk
Medlem

Efter att ha provat de flesta exchanges så skulle jag vilja påstå att https://coinmetro.com/se är den bästa och billigaste alternativet.

1€ i avgift för inbetalningar (oavsett storlek) sen när du vill handla krypto så är det 0% avgift vid limit orders och 0.1% i avgift på market orders. Köpte btc förra veckan för 9000 kr och totala avgiften allt som allt blev bara 1 euro.

Tror inte det finns ett billigare allternativ än så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinko:

Efter att ha provat de flesta exchanges så skulle jag vilja påstå att https://coinmetro.com/se är den bästa och billigaste alternativet.

1€ i avgift för inbetalningar (oavsett storlek) sen när du vill handla krypto så är det 0% avgift vid limit orders och 0.1% i avgift på market orders. Köpte btc förra veckan för 9000 kr och totala avgiften allt som allt blev bara 1 euro.

Tror inte det finns ett billigare allternativ än så!

Det blir 0.11% i fee, Binance har gratis SEPA och 0.1% trading fee. Brytpunkten hamnar runt 10k SEK innan coinmetro blir ”billigare” med andra ord.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Finns det ingen tjänst där man enkelt kan köpa bitcoin med Swish och slippa hålla på med massa verifikationer, som att skicka kopia på ID-kort, till okända säljare och annat krångel.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Finns det ingen tjänst där man enkelt kan köpa bitcoin med Swish och slippa hålla på med massa verifikationer, som att skicka kopia på ID-kort, till okända säljare och annat krångel.

https://bt.cx/sv/ Blir större avgifter och dom lämnar ut sin data till svenska staten, så du är medveten om det. Men det är snabbt och smidigt.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinko:

Efter att ha provat de flesta exchanges så skulle jag vilja påstå att https://coinmetro.com/se är den bästa och billigaste alternativet.

1€ i avgift för inbetalningar (oavsett storlek) sen när du vill handla krypto så är det 0% avgift vid limit orders och 0.1% i avgift på market orders. Köpte btc förra veckan för 9000 kr och totala avgiften allt som allt blev bara 1 euro.

Tror inte det finns ett billigare allternativ än så!

Sen kostar det ytterligare 0,15% att föra över till din egen plånbok, så totalt 1€ +0,15% per köp om jag förstår det rätt.

Vad väldigt få kryptobörser/handelsplatser INTE redovisar är vilken spread de har. Det är här de tjänar mest pengar. Men jag tror att det är svårt att komma billigare undan än detta. Men det stör mig att de mörkar spreaden då den är avgörande. Men så är det nästan över allt. Tyder på att det inte är en speciellt mogen marknad, utan lite vildavästern att handla krypto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Det blir 0.11% i fee, Binance har gratis SEPA och 0.1% trading fee. Brytpunkten hamnar runt 10k SEK innan coinmetro blir ”billigare” med andra ord.

Sen har Binance även en uttagsavgift när du flyttar bitcoin till din egen plånbok. Olika beroende på vilket network. Jag kan inte tillräckligt så jag förstår de olika networken, men det är stora prisskillnader mellan dem. Kan någon förklara?

Binance avgifter uttag/insättningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompa01:

Sen har Binance även en uttagsavgift när du flyttar bitcoin till din egen plånbok. Olika beroende på vilket network. Jag kan inte tillräckligt så jag förstår de olika networken, men det är stora prisskillnader mellan dem. Kan någon förklara?

Binance avgifter uttag/insättningar

Absolut, det stämmer. Det är få aktörer som inte tar ut en avgift för withdrawals, hur mycket den avgiften är baseras oftast på vad för kostnader transaktioner har på det nätverket.
Binance har relativt höga withdrawal-avgifter dock, "batchar" dom uttag så gör dom bra med vinst på detta också. De nätverk med väldigt låga fees är oftast de som har obefintliga transaktionsavgifter(så gott som alla förutom Bitcoin och Ethereum/ERC20 coins).

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Det blir 0.11% i fee, Binance har gratis SEPA och 0.1% trading fee. Brytpunkten hamnar runt 10k SEK innan coinmetro blir ”billigare” med andra ord.

Hur får du det till 0.11%?

Jag betalade 1 euro för sepa överföringen och sen la jag en limit order dvs en köporder i orderboken som någon säljer till vilket ger en 0% i avgift. De tar endast ut 0.1% i fee vid market orders där du köper direkt för bästa pris bland säljarna i orderboken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompa01:

Sen kostar det ytterligare 0,15% att föra över till din egen plånbok, så totalt 1€ +0,15% per köp om jag förstår det rätt.

Vad väldigt få kryptobörser/handelsplatser INTE redovisar är vilken spread de har. Det är här de tjänar mest pengar. Men jag tror att det är svårt att komma billigare undan än detta. Men det stör mig att de mörkar spreaden då den är avgörande. Men så är det nästan över allt. Tyder på att det inte är en speciellt mogen marknad, utan lite vildavästern att handla krypto.

0.15% är endast avgiften för att flytta ut crypto till andra plånböcker utanför deras plattform. 0-0.1% gäller för alla köp/sälj på plattformen. Spreaden bestämmer inte dem, det gör marknaden likt aktier som handlas på nasdaq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinko:

Hur får du det till 0.11%?

Jag betalade 1 euro för sepa överföringen och sen la jag en limit order dvs en köporder i orderboken som någon säljer till vilket ger en 0% i avgift. De tar endast ut 0.1% i fee vid market orders där du köper direkt för bästa pris bland säljarna i orderboken.

Räknar vi med att 1 euro = 10 SEK så blir uträkningen 10/9000=0,0011111 -> 0,11%

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Räknar vi med att 1 euro = 10 SEK så blir uträkningen 10/9000=0,0011111 -> 0,11%

Ah nu hänger jag med, my bad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinko:

Ah nu hänger jag med, my bad

Ingen fara Halv vetenskap att få fram slutgiltiga avgiften man åker på för hela affären. Utöver SEPA-avgift och taker-fee så tillkommer ju ofta också en withdraw fee samt eventuella valutakonverteringsavgifter, brukar själv använda Revolut för valutakonverteringen men där slog jag snabbt i taket så har fått uppgradera från den fria nivån.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinko:

0.15% är endast avgiften för att flytta ut crypto till andra plånböcker utanför deras plattform. 0-0.1% gäller för alla köp/sälj på plattformen. Spreaden bestämmer inte dem, det gör marknaden likt aktier som handlas på nasdaq

Jo, men har man mer än småpengar och ser det som en investering av kapital så så vill nog de flesta flytta dem till en egen plånbok för bättre säkerhet. Så denna avgift är högst relevant och varierar stort mellan aktörerna. 0,15% hör till de lägsta jag hittat.

Spreaden bestämmer de själva, det är här den stora vinsten ofta ligger. En av få jag hittat som redovisar spread är Coinbase som uppger 0,5% men att den kan bli högre vid låg omsättning. Jag har set någon annan som uppgav mellan 1,8 och 2,5% men kommer inte ihåg vilken ännu. Men de flesta uppger den inte ens. Och om de har mage att ta 7% för en insättning med swich så undrar jag stilla hur många % deras spread är.

Jag håller på att sätta mig in i detta, och det är en skog av olika avgifter. Lätt att göra bort sig och köpa dyrt pga detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Absolut, det stämmer. Det är få aktörer som inte tar ut en avgift för withdrawals, hur mycket den avgiften är baseras oftast på vad för kostnader transaktioner har på det nätverket.
Binance har relativt höga withdrawal-avgifter dock, "batchar" dom uttag så gör dom bra med vinst på detta också. De nätverk med väldigt låga fees är oftast de som har obefintliga transaktionsavgifter(så gott som alla förutom Bitcoin och Ethereum/ERC20 coins).

Kan man påverka/veta vilket network som används?
Som jag förstår det så är nätverkens avgifter så låga att de kan försummas för enstaka överföringar, men börserna lägger ibland på extra, som här där Binance tar för uttag av bitcoin från 0,0005 och ner till 0,0000015 bitcoin beroende på nätverk.

Jag har just löpt Ledger hårdvaruplånbok och håller på att sätta mig in var jag ska köpa billigast och samtidigt på ett ställe som känns tryggt. Man vill ju inte föra över stora summor vart som helst som kanske passar på att lägga ner eller gå i konkurs. Just här är en svag länk med kryptovalutor som jag ser det. Ingen insättningsgaranti eller liknande. Försvinner bolaget mellan det att du satt in pengarna och tagit ut dina bitcoin så är man rätt så rökt. Tips på hur detta kan göras säkert mottas gärna.

Ett senare problem blir att någon gång växla tillbaks till SEK på ett säkert och billigt sätt blir nästa problem, men en sak i taget. Nu har jag plånboken, nästa är köpa. Sälja får anstå tills vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompa01:

Kan man påverka/veta vilket network som används?

Ja du väljer det vid uttag, väljer du annat nätverk än kryptovalutans native blockkedja så kommer du få en "virtuell" produkt dock, kanske vettigt om du ska göra annat med dina bitcoin(t.ex leka med dom i något DeFI-projekt) men för 99% av användarna så är det native-kedjan som gäller. BTC för BTC och ERC20 för Ethereumbaserade tokens.

Skrivet av Tompa01:

Jag har just löpt Ledger hårdvaruplånbok och håller på att sätta mig in var jag ska köpa billigast och samtidigt på ett ställe som känns tryggt. Man vill ju inte föra över stora summor vart som helst som kanske passar på att lägga ner eller gå i konkurs. Just här är en svag länk med kryptovalutor som jag ser det. Ingen insättningsgaranti eller liknande. Försvinner bolaget mellan det att du satt in pengarna och tagit ut dina bitcoin så är man rätt så rökt. Tips på hur detta kan göras säkert mottas gärna.

Risken finns absolut, men skulle ändå säga att risken är försvinnande liten att bli av med några större summor om du håller dig till mer respekterade/reglerade aktörer som Coinbase/Binance/Kraken/Gemini och regelbundet tar ut dina coins till en egen wallet. Själv använder jag mest Coinbase Pro, högre avgifter för köp men har väldigt låga avgifter vid uttag. Eftersom jag köper veckovis så är det värt mer för mig än att ha en lägre avgift för en market/limit order som på Binance.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en sammanställning över kostnad för överföring med SEPA, köp av BTX och överföring till egen plånbok. Gjorde även exempel på total kostnad för köp av BTX för 2.000kr resp 10.000kr. (Ungefär med dagens kurser) Nätverkskostnader är inte med men är låga och lika för alla. Inte heller ev växlingsavgifter är med. På Binance kan du sätta in SEK och slipper då kanske denna. Växlingavgifter ligger ofta på 0,25 - 0,50% hos svenska banker. Jag tänkte försöka använda Revolut för överföring och slippa denna avgift.

Coinbase
Insättning SEPA gratis (Kort 3,99%)
Köp 1,49%
Överföring Gratis? Hittar ingen uppgift
Kostnad för 2.000kr 30kr / 10.000kr 149kr

Coinbase Pro
Insättning SEPA 0,15€ (Kort hittar inget)
Köp 0,5%
Överföring 0,15€
Kostnad för 2.000kr 12kr / 10.000kr 52kr

Binance
Insättning SEPA gratis (Kort 1,8%? Står inte tydligt)
Köp 0,1%
Överföring 0,0005BTX (Ca 95SEK)
Kostnad för 2.000kr 97kr / 10.000kr 107kr

Kraken
Insättning SEPA gratis (Kort 3,75%)
Köp 0,26% (kan bli lägre)
Överföring 0,0005BTX (Ca 95SEK)
Kostnad för 2.000kr 100kr / 10.000kr 121kr

Gemini
Insättning SEPA gratis (Kort 3,49%)
Köp 1,49%
Överföring Gratis (max 10/månad sedan avgift)
Kostnad för 2.000kr 30kr / 10.000kr 149kr

Trijo (Har väldigt lite info på sin sida)
Insättning SEPA 1,8%
Köp gratis?
Överföring Gratis?
Kostnad för 2.000kr 36kr / 10.000kr 180kr

På köp upp till ca 20.000kr blir Coinbase PRO billigast, över detta Binance.

Har jag missat något eller gjort fel så korrigera gärna.

Jag har inte prövat någon och vet inget om användarvänlighet respektive gränssnitt hos dessa. Jag avser att pröva Coinbase PRO först. Är det något jag bör tänka på vad gäller registrering och köpt första gången för att göra det smidigt? Använder Mac

Edit: Även coinmetro som nämndes några inlägg upp har bra priser. Men hittar inte så mycket på nätet om dem. Är det några här som har erfarenheter från dem?

Lagt till Coinmetro på slutet
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompa01:

Nätverkskostnader är inte med men är låga och lika för alla. Inte heller ev växlingsavgifter är med. På Binance kan du sätta in SEK och slipper då kanske denna. Växlingavgifter ligger ofta på 0,25 - 0,50% hos svenska banker. Jag tänkte försöka använda Revolut för överföring och slippa denna avgift.

Apple Pay -> Revolut -> Coinbase Pro använder jag själv, en SEPA från Revolut tar max 10 minuter för mig, kan ta upp mot en dag till Binance för mig. När du skriver nätverkskostnad vad syftar du på då? Är det avgiften vid uttag av crypto till egen wallet du syftar på då?

Skrivet av Tompa01:

Jag har inte prövat någon och vet inget om användarvänlighet respektive gränssnitt hos dessa. Jag avser att pröva Coinbase PRO först. Är det något jag bör tänka på vad gäller registrering och köpt första gången för att göra det smidigt? Använder Mac

Har du nån gång köpt aktier med market/limit orders så är Coinbase Pro väldigt enkelt, inte mycket att tänka på men tror du behöver göra din KYC-verifiering via Coinbase först, det är samma konto som används för båda plattformarna och du kan avgiftsfritt skicka coins/fiat mellan.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

När du skriver nätverkskostnad vad syftar du på då?

Den kostnad som går till nätverket/miners och inte påverkas eller behålls av handelsbörsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompa01:

Den kostnad som går till nätverket/miners och inte påverkas eller behålls av handelsbörsen

Ofta saltar handelsbörserns uttagsavgiften så den blir högre än om man skickar från en egen wallet. Men senast jag använde coinbase pro så var den avgiften inte högre än nätverksavgiften.

På sistone har coinbase ofta krånglat när det varit stora prisförändringar på bitcoin. Gissar att servrarna överbelastas när många användare är inne. Sett samma fenomen på binance också ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompa01:

Den kostnad som går till nätverket/miners och inte påverkas eller behålls av handelsbörsen

Ok, dom är inte lika för alla. Dom skiljer sig markant från Exchange till Exchange. När det gäller bitcoin så beror det också på vilken adresstyp som används (legacy, segwit bech32) och om exchangen batchar transaktioner för att sänka avgifterna.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Ok, dom är inte lika för alla. Dom skiljer sig markant från Exchange till Exchange. När det gäller bitcoin så beror det också på vilken adresstyp som används (legacy, segwit bech32) och om exchangen batchar transaktioner för att sänka avgifterna.

Ok, där ser man. Att det diffade pga konto/addresstypen du sänder till viste jag, men inte att de var olika mellan börserna. Hursomhelst har jag inte hittat någonstans där denna kostnad finns specificerad innan man är inloggad och ska genomföra transaktionen. Däremot finns börsens egna avgifter angivna, och det är dessa som jag tagit med.

Som jag har förstått det så är nätverksavgifterna på promillenivå och kan i princip bortses ifrån. De stora avgifterna är de börserna tar ut

Permalänk
Skrivet av Teval:

Apple Pay -> Revolut -> Coinbase Pro använder jag själv, en SEPA från Revolut tar max 10 minuter för mig, kan ta upp mot en dag till Binance för mig. När du skriver nätverkskostnad vad syftar du på då? Är det avgiften vid uttag av crypto till egen wallet du syftar på då?

Har du nån gång köpt aktier med market/limit orders så är Coinbase Pro väldigt enkelt, inte mycket att tänka på men tror du behöver göra din KYC-verifiering via Coinbase först, det är samma konto som används för båda plattformarna och du kan avgiftsfritt skicka coins/fiat mellan.

Jag använder Apple Pay och Revolut och nu har jag skaffat Coinbase och Coinbase Pro. I Coinbase Pro så blev jag jag uppmanad att skicka ett litet belopp via Revolut för att verifiera bankkontot vilket jag gjorde och jag var noggrann när jag fyllde i alla uppgifter och även referensen. Hur lång tid tar det innan detta syns i Coinbase Pro? Min Wallet Balance är fortfarande 0 och när jag provar Deposit så har jag bara möjlighet att föra över från Coinbase.com. Är det något jag missar eller har missat? Om jag fattat det ni skrivit tidigare så ska jag kunna sätta in pengar direkt till Coinbase Pro, stämmer det?

Visa signatur

Chassi: be quiet! Pure Base 500DX Vit, CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB, CPU-kylare: AMD Wraith Prism, RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO AMD, SSD: WD Blue SN550 1TB, Modekort: MSI MAG B550 TOMAHAWK, GPU: EVGA GeForce RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA GAMING, PSU: Corsair RM750X 750W v2 Bildskärm: Acer 32" Nitro XZ322QUP Curved 165 Hz, Tangentbord: Logitech G610 MX Cherry Red, Mus: Glorious Gaming Race Model D Vit, Musmatta: Glorious Gaming Race Mousepad Extended Svart

Permalänk
Skrivet av Teval:

Apple Pay -> Revolut -> Coinbase Pro använder jag själv, en SEPA från Revolut tar max 10 minuter för mig, kan ta upp mot en dag till Binance för mig. När du skriver nätverkskostnad vad syftar du på då? Är det avgiften vid uttag av crypto till egen wallet du syftar på då?

Har du nån gång köpt aktier med market/limit orders så är Coinbase Pro väldigt enkelt, inte mycket att tänka på men tror du behöver göra din KYC-verifiering via Coinbase först, det är samma konto som används för båda plattformarna och du kan avgiftsfritt skicka coins/fiat mellan.

En fråga till som kanske är dum men har bara handlat lite från bt.cx tidigare och det gäller de olika marknaderna. Om jag ska handla Bitcoin vilken marknad ska jag välja? Är det Fiat markets och BTC-EUR? Är rätt ny på detta som ni kanske förstår.

Visa signatur

Chassi: be quiet! Pure Base 500DX Vit, CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB, CPU-kylare: AMD Wraith Prism, RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO AMD, SSD: WD Blue SN550 1TB, Modekort: MSI MAG B550 TOMAHAWK, GPU: EVGA GeForce RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA GAMING, PSU: Corsair RM750X 750W v2 Bildskärm: Acer 32" Nitro XZ322QUP Curved 165 Hz, Tangentbord: Logitech G610 MX Cherry Red, Mus: Glorious Gaming Race Model D Vit, Musmatta: Glorious Gaming Race Mousepad Extended Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefanjson:

Jag använder Apple Pay och Revolut och nu har jag skaffat Coinbase och Coinbase Pro. I Coinbase Pro så blev jag jag uppmanad att skicka ett litet belopp via Revolut för att verifiera bankkontot vilket jag gjorde och jag var noggrann när jag fyllde i alla uppgifter och även referensen. Hur lång tid tar det innan detta syns i Coinbase Pro? Min Wallet Balance är fortfarande 0 och när jag provar Deposit så har jag bara möjlighet att föra över från Coinbase.com. Är det något jag missar eller har missat? Om jag fattat det ni skrivit tidigare så ska jag kunna sätta in pengar direkt till Coinbase Pro, stämmer det?

Att du inte kan föra över via SEPA på coinbase pro låter som att dom inte hunnit verifiera dina ID-handlingar/address ännu? Högt tryck på coinbase just nu så allt sådant tar ju väldigt lång tid just nu.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Teval:

Att du inte kan föra över via SEPA på coinbase pro låter som att dom inte hunnit verifiera dina ID-handlingar/address ännu? Högt tryck på coinbase just nu så allt sådant tar ju väldigt lång tid just nu.

Ok, tack för svar! Få ha tålamod helt enkelt.

När det gäller de olika marknaderna i Coinbase Pro. Om jag ska handla Bitcoin vilken marknad ska jag välja? Är det Fiat markets och BTC-EUR? Är rätt ny på detta som ni kanske förstår

Visa signatur

Chassi: be quiet! Pure Base 500DX Vit, CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB, CPU-kylare: AMD Wraith Prism, RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO AMD, SSD: WD Blue SN550 1TB, Modekort: MSI MAG B550 TOMAHAWK, GPU: EVGA GeForce RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA GAMING, PSU: Corsair RM750X 750W v2 Bildskärm: Acer 32" Nitro XZ322QUP Curved 165 Hz, Tangentbord: Logitech G610 MX Cherry Red, Mus: Glorious Gaming Race Model D Vit, Musmatta: Glorious Gaming Race Mousepad Extended Svart