Razer Blade Advanced Model (2019) 144Hz RTX 2070 Max-Q G-SYNC Core i7-8750H 16 GB 256 GB SSD

Permalänk

Razer Blade Advanced Model (2019) 144Hz RTX 2070 Max-Q G-SYNC Core i7-8750H 16 GB 256 GB SSD

Säljer min laptop, haft när jag arbetat kringresandes under förra året. Kostade 24990 kr köpt ett drygt år sedan. Har innan årsskiftet efter rekommendation från min revisor inhandlat en ny dator, vilket gör denna överflödig. Laptopen klarar spel galant på sin 1080p 144Hz IPS-skärm. Den har även Thunderbolt 3 på USB 3.1 så man kan använda externa grafikkort att spela med (som exempelvis ihop med en Razer Core). Under Covidpandemin har jag inte rest alls, har hemma en 165 Hz gamingskärm med G-SYNC (ASUS ROG PG279) som jag kopplat med en Mini Displayport-Displayport adapter då man kan få 165 Hz med G-SYNC på den externa skärmen.

Om man stänger av den LED-belysta loggan på skärmens baksida kan man ha den i kontorsmiljöer, då den inte skriker gaming i övrigt. Alla tangenter är RGB-belysta och om man som jag önskar ett mer subtilt utseende kan man ställa in dem i lägre ljusstyrka och utan discofärgerna. Formatet och layouten tyckte jag var det bästa möjliga med ett 2070 Max-Q när jag köpte den. I jämförelse med HP Omen, Lenovo Legion och MSI som i mitt tycke gör mer prisvärda laptops har Razer en sleekare formfaktor, stilrenare design och mattsvart puderlackerat aluminiumchassi utan flex eller plastkänsla alls. Den känns helt enkelt rigid och påkostad. Stor touchpad med Microsoft precision drivers. Windows 10 Home ingår förinstallerat. Inga fel eller skador även om jag inte kan påstå att den ser helt oanvänd ut. Kvitto kan skickas med om man önskar.

Vill man ha fullständiga specifikationer finns dessa här:
https://www.dustin.se/product/5011123206/blade-advanced-model...

Verkar inte säljas mycket laptops just nu, därav utropspriset. Jag väljer om och till vem jag säljer, men det är fritt att buda som man önskar. Jag bor i Värnamo om man vill hämta, annars postar jag rekommenderat postpaket om man vill ha den fraktad.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Byta mot nuc hades 32gb/512gb ssd+ dell U2518D?
Halmstad

Permalänk
Medlem

Bjuder 9000 kr + frakt. Har du några omdömen?

Permalänk
Inaktiv

Hur är värmen på denna anser du under spelande ?
Läst mycket om razer med värme och fläktljudsproblem men dom verkar gediget byggda annars ?

Permalänk
Medlem

9300 + frakt

Visa signatur

Ryzen 5 5600 || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16GB || Corsair 2x16GB 3200MHz || NZXT H1 V1 Custom Mod ||

Permalänk

@MuffeG: Har köpt en stationär precis, behöver inte NUC eller monitor tyvärr, så får tacka nej.

@lAlAz0r: Tack för budet. Har bara sålt ett grafikkort på sweclockers än så länge som jag lade på posten idag, så inte fått något omdöme än på det planet

@anon322047: Den blir varm! Svårt att ha i knäet om man spelar FPS med maxade inställningar och performance mode. Väntade på att få checka in på ett hotell och spelade Outer Worlds när det släpptes. Jag fick ta en bok från lobbyn för att sätta den på. Ingen fara om man surfar eller arbetar dock. Jag fick ett PM från en annan person om fläktljudet så jag tänkte jag kunde bifoga samma meddelande om någon annan skulle vara intresserad.

Den viner ordentligt när man anstränger den till max, men är i princip ljudlös vid kontorsarbete. Ljudet är mer blåsande, inte tjutande i karaktären, vilket är ett plus. Vad jag läste i reviews jämfört med liknande laptops med samma specifikationer (asus zephyrus, acer helios, alienware) var det en bättre ljudprofil i razer blade och mindre totaldecibel. Men jag har faktiskt inte testat någon annan laptop, bara läst reviews. När jag arbetade satte jag performance på balanced. Man kan sätta fläkten på önskad nivå, men jag kan tänka mig att den blir för varm då och minskar prestandan när man spelar fps och liknande.

Permalänk
Inaktiv

tack för det utförliga svaret , har sneglat på denna modellen länge då dom ser ut att vara av väldigt bra kvalitet .

funderar

Permalänk
Medlem

Hej,

Är intresserad för en väninnas räkning och undrar när du tänker stänga budgivningen?

Permalänk

@joabor: Håller öppet till fredag tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trenchant:

@joabor: Håller öppet till fredag tror jag.

Tack, då vet jag:)

Permalänk
Medlem

Hej!

Intresserad utav ett byte? denna datorn skulle passa mig perfekt!
https://www.sweclockers.com/marknad/193679-asus-rog-gx701gwr-...

Även nära och bra, så jag kan åka till Värnamo utan problem

Hör gärna av dig

Visa signatur

- Chassi: NZXT 510 Elite, CPU: INTEL I7 6950X @ 4Ghz RAM: 64 GB DDR4 3000 mhz, MB: ASUS X99 DELUX II , GPU: RTX 3090 HOF Nätagg: 1200 watt plat, CPU Kylare: NZXT X53 , HDD: 2 x 2 TB 7200 RPM, 512 Gb SSD, 1 Tb Samsung 970 EVO M2 OS: Win10 Pro 64-Bit.

Permalänk

@Rikiru: Hej, tyvärr inte intresserad av ett byte. Jag har köpt en stationär och kommer inte behöva arbeta på resandes fot på ett bra tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trenchant:

@Rikiru: Hej, tyvärr inte intresserad av ett byte. Jag har köpt en stationär och kommer inte behöva arbeta på resandes fot på ett bra tag.

Hej!

Okej! förstår! tack ändå och lycka till med försäljningen!

Visa signatur

- Chassi: NZXT 510 Elite, CPU: INTEL I7 6950X @ 4Ghz RAM: 64 GB DDR4 3000 mhz, MB: ASUS X99 DELUX II , GPU: RTX 3090 HOF Nätagg: 1200 watt plat, CPU Kylare: NZXT X53 , HDD: 2 x 2 TB 7200 RPM, 512 Gb SSD, 1 Tb Samsung 970 EVO M2 OS: Win10 Pro 64-Bit.

Permalänk
Medlem

Ville bara inflika att nu har @trenchant ett gott omdömme lagt i swec marknadsreferenser från mig som köpte hans grafikkort, såg att det var någon som undrade detta

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Medlem
Skrivet av evoxer:

Ville bara inflika att nu har @trenchant ett gott omdömme lagt i swec marknadsreferenser från mig som köpte hans grafikkort, såg att det var någon som undrade detta

Snyggt, fint att du tog dig tid. Big up!

Permalänk

@evoxer: Stort tack!

Permalänk
Medlem

Kommentar till Razer Blade 15 advanced:
Känner inte säljaren på något sätt utan vill bara ge min syn på Razer Blade 15 till er som är intresserade, jag har den något senare modellen som har en 9750H och 240 Hz skärm.

Den absolut bästa bärbara speldatorn jag har haft och byggkvaliteten är top notch (typ Apple klass), stilren utan en massa RGB. Det är klart att det låter lite mer när man pressar den än större byggen men som bärbar speldator kan jag inte komma på något bättre i dagsläget.

Vad är det som gör den så bra? Det är svårt att sätta fingret på en enskild sak utan det är hela paketeringen, allt från chassi utan flex till komponenterna, är relativt enkel att uppgradera samt human vikt på lite drygt 2 kg och bra anslutningsmöjligheter. Advanced modellen har dessutom en ångkammare som ska vara ännu effektivare än vanliga kopparrör. Min Razer Blade 15 (mid 2019) är dessutom undervoltad direkt från fabrik med -100mV, jag hade en inte en sån tur när det gäller silikonlotteriet och har lyckats få till max -115mV stabilt.

En grym dator helt enkelt som har få konkurrenter om man tittar på hela paketeringen inte bara en enskild komponenter och jag är super nöjd.

Permalänk

@joabor: Tack för recensionen, du får gärna lägga ett bud också

Permalänk
Medlem
Skrivet av trenchant:

@joabor: Tack för recensionen, du får gärna lägga ett bud också

Hehe, tyvärr har jag redan för många datorer och vår väninna som skulle köpa till sin son har inte hört av sig, det var därför jag tänkte att jag kan kommentera.

Jag är lite sugen dock...

Permalänk
Medlem

@trenchant
Verkar vara i fint skick! Men mycket pengar så bäst att ställa några specifika frågor för säkerhets skull, fint skick för vissa kan vara "har du släpat den i grus!?" för andra Du verkar rätt öppen och ärlig med svar så här kommer några frågor som jag funderar på:
Display: har den några pixelfel? repor eller gnuggmärken?
Ljud: Lider den av coil whine?
BSOD: råkat ut för några blåskärmar eller plötsliga omstarter?

Permalänk

@izam: Bara att fråga på om du har fler frågor. Stänger budgivningen ikväll.

Displayen ser fin ut utan repor, pixelfel eller gnuggmärken. Har använt det medföljande tyget mellan displayen och tangentbordet (som den förpackas med) när jag fällt ihop den för att minska risken för just sådant. Ingen coil whine vad jag märker. Den är stabil utan att jag haft problem med blue screens eller plötsliga omstarter.

Och... har inte släpat den i grus 🤣.

Permalänk
Medlem

@trenchant
Tack för svar! Ja, bäst att fråga lite extra då garantin troligen gått ut och Razer verkar inte ha det bästa betyget vad gäller support
Hade egentligen inga planer att införskaffa en bärbar nu, men vill gärna byta ut min stora låda under skrivbordet och jag gillar Razers design.

Bjuder 10000:- + frakt.

Permalänk

@izam: Grattis! Inga fler bud. Izam har vunnit.

Permalänk
Medlem

@trenchant
Tackar! Härligt, får fira med en liten whiskey, hjälper även när ångesten slår till lite senare över att man köpt nått dyrt man inte behöver...