Hjälp med och få fast externt ljudkort, USB hubbar och annat under skrivbordet

Permalänk
Medlem

Hjälp med och få fast externt ljudkort, USB hubbar och annat under skrivbordet

Hej jag undrar vad det e som behövs för att klistra fast ljudkortet och andra kringutrustningar under skrivbordet? För jag har ju cable clips för kablar men jag vill också få fast ljudkortet och usb hubbar under också.

Nån som vet vad det är för klister som behövs?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Frågan som följer är också hur pass permanent du vill ha det?
Jag vet att det finns dubbelhäftande tejp som är sjukt stark, vi tejpade fast ett handtag i ett bord för länge sedan som höll för 40kg iallafall. (flygplanstejp tror jag den kallades.)

Sen finns ju pl400 som förmodligen också skulle sitta för evigt :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Frågan som följer är också hur pass permanent du vill ha det?
Jag vet att det finns dubbelhäftande tejp som är sjukt stark, vi tejpade fast ett handtag i ett bord för länge sedan som höll för 40kg iallafall. (flygplanstejp tror jag den kallades.)

Sen finns ju pl400 som förmodligen också skulle sitta för evigt :s

Är det typ som detta dubbelhäftande tejp? Tejp

Tänker mer icke permanent, som jag kan ta bort lätt men att det sitter starkt fast.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Nae.. Kan titta om jag hittar men använder du den så sitter den väldigt permanent. För.... 8 år sedan när jag jobbade i en annan industri minns jag att dom sa att den kostade kring 220 kr per 0,5 meter som rullarna var på

Skall finnas kardborrband man kan köpa med tejp på vardera sida så man kan ta bort/flytta vid behov.

https://cdon.se/hushallsapparater/3m-sj-3550-kardborreband-fo... kan kanske fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Hej jag undrar vad det e som behövs för att klistra fast ljudkortet och andra kringutrustningar under skrivbordet? För jag har ju cable clips för kablar men jag vill också få fast ljudkortet och usb hubbar under också.

Nån som vet vad det är för klister som behövs?

Tillverka en enkel hylla som du fäster under skrivbordsskivan.

Permalänk

Jag har använt biltemas självhäftande kardborreband för att fästa diverse apparater under skrivbordet.
https://www.biltema.se/hem/kladvard/kladvardsrullar/kardborre...