Permalänk
Medlem
Skrivet av HalfSack:

kommer dom här spelen att förvinna eller har man dom för alltid ?
"THE PLAYSTATION PLUS COLLECTION"

Fattar inte hur man kommer åt dessa? Inte tillgång till mitt ps5 just nu men går det med PS appen på mobilen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thademan:

Fattar inte hur man kommer åt dessa? Inte tillgång till mitt ps5 just nu men går det med PS appen på mobilen ?

Man kommer åt dem genom playstation store på sitt ps5 😉

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av HalfSack:

kommer dom här spelen att förvinna eller har man dom för alltid ?
"THE PLAYSTATION PLUS COLLECTION"

Om du är orolig om dom kommer försvinna så kan man alltid for safety lägga till alla spelen till ditt konto så kommer du ha dom så länge som du har ett aktivt PS+ konto

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Har inte spelat nhl, men det EA är ökänt för mycket mikrotransaktioner, så om det går köra via föräldrakontroll som blockerar(?) de funktionerna så är det nog helt rätt, finns säkert många familjer som påverkats negativt av deras gamblingsystem. Fortnite ska inte behöva playstation plus(dvs online) men andra spel gör det. Tror det var rätt många extra ps4spel man får tillgång till på playstation + med PS5 sålänge prenumerationen är igång https://www.youtube.com/watch?v=iEsLzh0xLZc

Börjar förstå lite hur det funkar nu. Hade ett psn konto sen 2008 som jag använder som huvudkontor. Har gjort ett barnkonto till sonen med rätt ålder. Fick logga in på mig och ladda ner fortnite. Syndes ej för honom. När han sen ville starta så fick han skicka en begäran att få spela till mig som jag godkände. Fungerade bra.

NHL kan han spela lokalt men när han vill gå online så måste han begära. Detta verkar ske hela tiden men han kan avbryta bort det? Den begäran går ej till godkända spel utan kommer under kommunikation. Där verkar familjedelning bugga. Skall felsöka det mera.

Har ni tips är jag tacksam. Verkar ha varit samma system på PS4 så har väl funnits ett tag.

Appen är väl sådär. Ser ej när han spelar i den och vad utan bara mitt konto. Hade velat se honom med.

Permalänk

Skulle behöva en 4k tv . Pris runt 6-8000 . Finns det nån bra att köpa eller måste man upp i högre prisklass ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jörgen-A44:

Skulle behöva en 4k tv . Pris runt 6-8000 . Finns det nån bra att köpa eller måste man upp i högre prisklass ?

Är man kravlös så är det bara ta vilket som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jörgen-A44:

Skulle behöva en 4k tv . Pris runt 6-8000 . Finns det nån bra att köpa eller måste man upp i högre prisklass ?

Philips the one är prisvärd
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/149932/philips-t...

Permalänk
Medlem

Tjena kanske någon som kan rekommendera en bra 26 eller max 32 skärm till ps5. Ska man köra 4k eller Quad HD. Tacksam för hjälp vet inte mycket om skärmar

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Ledkung:

Tjena kanske någon som kan rekommendera en bra 26 eller max 32 skärm till ps5. Ska man köra 4k eller Quad HD. Tacksam för hjälp vet inte mycket om skärmar

Skulle faktiskt rekommendera att vänta till Q1 2021 då HDMI 2.1 skärmarna kommer till marknaden

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Skulle faktiskt rekommendera att vänta till Q1 2021 då HDMI 2.1 skärmarna kommer till marknaden

Sant men dom lär inte bli billiga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutMeNut:

Köpte du skivan ny? Om jag minns rätt ska det ligga en kod i fodralet som aktiverar Modern Warfare och Season Pass. Har du fyllt i den på PS Store?

Tack, ska kika!

Permalänk
Skrivet av Ledkung:

Tjena kanske någon som kan rekommendera en bra 26 eller max 32 skärm till ps5. Ska man köra 4k eller Quad HD. Tacksam för hjälp vet inte mycket om skärmar

Jag har en Asus VG27AQ. Ps5:an tror att det är en 4K skärm och skickar ut en signal för det, skärmen drar sedan ner upplösningen till 1440p internt. Det ser faktiskt bra ut OM man stänger av HDR (skärmen har den lite billigare HDR400 och inte HDR .. det blir lite mörkt med HDR funktionen påslagen).

Googla "playstation 5 downscaling 1440p" för monitorer som klarar av detta läge om du är ute efter en lite billigare monitorer innan 4K-monitorerna sjunker i pris (ps5 stöder ju inte 1440p just nu).

Permalänk
Medlem

Har ett problem med need for speed.

För mig som vuxen med mitt huvudkonto funkar det. Sonen har ett barnkonto.

Spelet är ett PS4 spel så har ökat nivån i PS4 delen så det tillåts.

Jag har PSplus på mitt konto om det påverkar.

Origin har 14 års gräns på att skapa ko ton vet ej om det påverkar.

Hade jag vetat att det var online bara så hade jag kanske inte köpt. Vi får troligen inte igång det på annat vis än att han spelar på mitt konto.

Han får error 00000002 och ingen inloggning alls.

Läst något om att gå in på Origin och koppla psn kl to mot Origin.

Kan man lösa detta?

Permalänk
Inaktiv

Sett någon nämna just detta innan men verkar som att problem med L2 och R2 triggers på DualSense-kontrollern förekommer en del. Själv inte märkt något på min men samtidigt har jag knappt spelat något som använder funktionaliteten heller.

https://www.notebookcheck.net/Game-changing-PlayStation-5-Dua...

Permalänk
Medlem

Jaha då har men där klisterlappen som ligger mot fläkten! Jag märker egentligen inget då jag spelar med lurar men märkte det nu och haft den sen release! Blir väl att ha den till det kommer in fler i lager sen försöka byta den! Hur fan kan man sätta något sånt där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutMeNut:

Köpte du skivan ny? Om jag minns rätt ska det ligga en kod i fodralet som aktiverar Modern Warfare och Season Pass. Har du fyllt i den på PS Store?

Hittade koden men den är utgången. Stog inget om det hos CDON...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Jaha då har men där klisterlappen som ligger mot fläkten! Jag märker egentligen inget då jag spelar med lurar men märkte det nu och haft den sen release! Blir väl att ha den till det kommer in fler i lager sen försöka byta den! Hur fan kan man sätta något sånt där!

Den där klister lappen var en gångs företeelse. Resten av oss har den hög frekventa Nidec fläkten. Du kan ta loss fläkten med kabeln i och lyssna med örat. Många skulle kunna tro att det är coilwhine men det är från fläkten. Högfrekvent ljud som inte går att ignorera. Vi kan hoppas på att Delta fläkten dyker upp på Ebay men det är mest ett önsketänkande då de har 100% kontroll på sitt supplychain och det som säljs där för ps4 är piratkopior eller begagnade enstaka exemplar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

Den där klister lappen var en gångs företeelse. Resten av oss har den hög frekventa Nidec fläkten. Du kan ta loss fläkten med kabeln i och lyssna med örat. Många skulle kunna tro att det är coilwhine men det är från fläkten. Högfrekvent ljud som inte går att ignorera. Vi kan hoppas på att Delta fläkten dyker upp på Ebay men det är mest ett önsketänkande då de har 100% kontroll på sitt supplychain och det som säljs där för ps4 är piratkopior eller begagnade enstaka exemplar.

Men jag hör typ när den slår i varje gång. Det hörs verkligen som att något tar i fläkten när den snurrar, även när man stänger av maskinen så blir det mindre och mindre när fläkten varvar ner.

Permalänk
Medlem

Hur känns köpet av PS5 nu efter ni haft den ett tag?
står den och sammlar damm?
var "next gen" mest hype?
har det kommit några next gen spel ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Hur känns köpet av PS5 nu efter ni haft den ett tag?
står den och sammlar damm?
var "next gen" mest hype?
har det kommit några next gen spel ännu?

Jag använder min flitigt. Säkert 8-10 timmar i veckan. Ganska mycket för mig med två små barn, sambo och jobb). Används betydligt mer än min ps4 gjordes. Ska dock nämnas att jag mest spelar ps4-spel på mik ps5 just nu.

Ps4-spelen var dock planen när jag köpte den. Den är betydligt tystare än min ps4 var och skillnaderna i laddningstider är så stora att det gör köpet värt det för mig. Witcher 3 laddar på sekunder istället för minuter. Det gör att när jag spelar så hinner jag faktiskt spela mer än jag behöver vänta.

Jag och sambon spelar sackboy tillsammans med. Kanske ingen killer app, men mysigt och rogivande spel.

Next-gen titlar finns det inte så många av ännu, och jag kan vänta på reor. Då hinner jag spela lite mer av mina ps4-spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Hur känns köpet av PS5 nu efter ni haft den ett tag?
står den och sammlar damm?
var "next gen" mest hype?
har det kommit några next gen spel ännu?

Småbarn hemma och sambon har börjat klaga. Så mycket används den. Älskar PS5 och har över 100 timmar i Valhalla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Hur känns köpet av PS5 nu efter ni haft den ett tag?
står den och sammlar damm?
var "next gen" mest hype?
har det kommit några next gen spel ännu?

Använder min flitigt också. Köpte av Amazon första rundan så fick min 1 dag efter release. Hade inte PS4 så har varit väldigt uppskattat här hemma att ha något att bryta av med. Har spelat ut Astro, GoW och Spiderman hittills. Är just nu ca 10h in i Ghost of Tsushima och gillar det verkligen. Kan nog bli att sikta på 100% av spelet innan jag går vidare till AC Valhalla. Funderar just nu om jag ska köpa på mig något spel på rean för att utöka backloggen mer eller om jag ska nöja mig tills vidare.

Permalänk
Medlem

Min står mest och samlar damm i ärlighetens namn. Vilket också var väntat.

Planen är fortfarande att skaffa Demon Souls under vintern men har gott om annat att spela på andra håll så väntar på en prisnedgång. Tänker inte betala 800kr (eller mer) för ett spel, en ren principsak.

Har även lagt en prisbevakning på Sackboy. Möjligt att det blir Cyberpunk också när väl next gen-uppdateringen kommer. Allt detta lär räcka något år, så för min del gör det ingenting ifall det blir lite sparsmakat på spelfronten framöver.

Permalänk
Medlem

Spelat en hel del Fifa, Days Gone och klarat Spiderman - Remastered. Började precis med Spiderman Miles Morales.

Så en hel del spelande här

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Hur känns köpet av PS5 nu efter ni haft den ett tag?
står den och sammlar damm?
var "next gen" mest hype?
har det kommit några next gen spel ännu?

Gick från xbox, med game pass, till PS5 och är riktigt nöjd. Den har nu under julledigheten, i kombination med Corona och allmänt skitväder (minns knappt hur solen ser ut), gått varm här hemma. Allas stora favorit och överraskning äg Astro. Hela familjen har kört igenom mer eller mindre hela spelet. Själv sitter jag och är helfast i Days gone. Förvånad över hur ljummet mottagande det fick när jag läser gamla recensioner, men tjusig grafik (vet ej om det har piffats något till PS5) i stabila 60 fps, samt en spännande berättelse (om man gillar walking dead etc) har fått mig att fastna iaf ett par timmar om dagen.

Permalänk
Skrivet av Simpa96:

Den där klister lappen var en gångs företeelse. Resten av oss har den hög frekventa Nidec fläkten. Du kan ta loss fläkten med kabeln i och lyssna med örat. Många skulle kunna tro att det är coilwhine men det är från fläkten. Högfrekvent ljud som inte går att ignorera. Vi kan hoppas på att Delta fläkten dyker upp på Ebay men det är mest ett önsketänkande då de har 100% kontroll på sitt supplychain och det som säljs där för ps4 är piratkopior eller begagnade enstaka exemplar.

Min låter som den här.

https://streamable.com/d9s4jm

Kanske Nidec-fläkten då. 😒

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBKEeyore:

Min låter som den här.
https://streamable.com/d9s4jm

Kanske Nidec-fläkten då. 😒

Förmodligen! Min luftrenare lät så, fick skicka in den.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danwi:

Gick från xbox, med game pass, till PS5 och är riktigt nöjd. Den har nu under julledigheten, i kombination med Corona och allmänt skitväder (minns knappt hur solen ser ut), gått varm här hemma. Allas stora favorit och överraskning äg Astro. Hela familjen har kört igenom mer eller mindre hela spelet. Själv sitter jag och är helfast i Days gone. Förvånad över hur ljummet mottagande det fick när jag läser gamla recensioner, men tjusig grafik (vet ej om det har piffats något till PS5) i stabila 60 fps, samt en spännande berättelse (om man gillar walking dead etc) har fått mig att fastna iaf ett par timmar om dagen.

Days Gone är en extremt underskattad titel helt klart. Fick aldrig det erkännande den borde fått när den lanserades, hoppas fler inser hur bra titeln är nu.

Spelade igenom min andra genomspelning igår, första var vid lanseringen 2019. Blir en tredje genomspelning men längre fram i tiden. Tyckte spelet överlag höll bra en andra genomspelning med, även om jag mest bara gjorde storyn samt massakrerade ett par hordes för nöjes skull denna gång. Tog Platinum första genomspelningen.

Nästa gång jag kryper upp i soffan blir det äntligen att sätta igång med Ghost of Tsushima. Också en riktigt välfungerande titel på PS5.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FBKEeyore:

Min låter som den här.
https://streamable.com/d9s4jm

Kanske Nidec-fläkten då. 😒

Min låter inte sådär, eller snarare låter den ju inget alls. Bara när jag stoppat i en skiva den hörs.

Min PS4 Pro krävde brusreducerande hörlurar för att jag skulle höra dialog i spel. Denna är detta inget problem med. Synd dock på så varierande kvalitet och framförallt fläktar på lanseringsmodellerna. Någon på Sony borde inse att kunderna snabbt inser att det är så pass stora skillnader. Skicka ut en gratis fläkt att montera för de som fått hem en modell med en dåligt fungerande fläkt hade varit snyggt, typ likt med VR adaptern.

Permalänk
Medlem

Någon som har fixat ett USA konto och köpt spel via kontot sen laddat ner spelen på sin main kontot?

Fick reda på en vän man kunde göra detta. Man spara minst 200 kr varje spel man köper. Någon som gör detta och kan dela med sig?