Vilken av dessa två Nintendo Switch kontroller?

Permalänk
Medlem

Vilken av dessa två Nintendo Switch kontroller?

Vilken av dessa två Nintendo Switch kontroller är mest prisvärd utifrån komfort, användbarhet och kvalitet?

Står i valet mellan dessa:

Dual controller (nintendo) 499:-

Pro Controller (nintendo) 649:-

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

Värt att veta är att Dual controller inte är en nintendo-tillverkad produkt, även om det står så på webhallens information.

De flesta verkar nöjda med dual controllern på amazon, så inte sagt att den är dålig https://www.amazon.com/KINVOCA-Controller-Nintendo-Replacemen...

Har bara testat pro-controllern, och den har ju nackdelen att den inte kan ersätta joycons på switchen som dual controllern har, men den är ok i ergonomi.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Har inte testat Dual-kontrollen men den ser verkligen hemsk ut. Kan däremot intyga att Pro-kontrollen är legit; bra byggkvalitet, bra knappar, komfortabel, bra batteritid. Bästa konsoldosan efter PS5-kontrollen enligt mig. Till det priset hade jag gått på den alla dar i veckan.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Den där "Dual controller" är nån tredjeparts-skit. Skulle hålla mig långt bort från den. Originalkontroller alla dagar i veckan. Så min röst faller på Pro Controller.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Du kanske redan räknat bort den, men kan annars varmt rekommendera 8bitdo SN30 Pro+.

Byggkvalitet i samma klass eller bättre än Pro Controller, den känns rejälare. Min subjektiva åsikt är att den är mycket trevlig att använda, i klass med min absoluta favorit Xbox 360-handkontrollen. Batteritiden är gissningsvis runt 20 timmar. Har inte upplevt minsta strul med den. Som bonus funkar den till andra plattformar också.

Det enda minimala minus som finns är att man inte kan starta Switchen från handkontrollen, man måste trycka powerknappen på Switchen. Ingen jättegrej, men du kanske har din Switch stående på något ställe som gör det bökigare att komma åt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!