Tänkte köpa Forza Motorsport via Microsoft på PC

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa Forza Motorsport via Microsoft på PC

Min son vill ha Forza, eftersom det ägs av Microsoft ( tror jag ) så kollade jag i "butiken" på datorn. Jodå, där fanns det, till och med rabatt. Det som gör mig konfus är att det står " Fungerar med XBox gamepass" och en massa xbox hit och xbox dit. Längre ner står: Tillgängligt på Xbox xIs, Xbox one, PC
Söker man efter PC spel, klickar på Forza, så är man tillbaka på samma sida.

Min fråga: Kan jag lita på att det fungerar till PC? jag vill ju inte råka köpa en Xbox version :), jag äger ingen xbox.

Mvh Emil

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Min son vill ha Forza, eftersom det ägs av Microsoft ( tror jag ) så kollade jag i "butiken" på datorn. Jodå, där fanns det, till och med rabatt. Det som gör mig konfus är att det står " Fungerar med XBox gamepass" och en massa xbox hit och xbox dit. Längre ner står: Tillgängligt på Xbox xIs, Xbox one, PC
Söker man efter PC spel, klickar på Forza, så är man tillbaka på samma sida.

Min fråga: Kan jag lita på att det fungerar till PC? jag vill ju inte råka köpa en Xbox version :), jag äger ingen xbox.

Mvh Emil

Många (alla?) nya microsoft-spel som köps/spelas via store/butiken är både xbox och PC, dvs om du köper det så får du det både till PC och Xbox. Jag kan inte svara för alla andra spel, men just forza vet jag är både och, så du kan inte köpa fel

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Då Forza är kodat via UWP (Universal Windows Platform) så funkar detta på både PC och Xbox, Xbox Game pass heter Game passet till datorn, skapar mycket förvirring men ja även våra dator saker måste heta Xbox för att förvirra

Permalänk
Medlem

Lysande, tack för hjälpen.

Feliz Navidad 🙂