PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

*leverans sker 21 Januari 2021- Spanien*
*Leverans sker 22-24 december - Tyskland*

Vi får väl se om vi följer Tyska amazon eller Spanska

Permalänk
Medlem

Jag beställde från Netonnet 19 November fick leverans idag Lördag. Nästan glömt bort att jag beställt. Får ge den till brorsan i julklapp, han få hem en Xbox Series X under tiden som jag gillar mer.

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuPrAn:

Jag beställde från Netonnet 19 November fick leverans idag Lördag. Nästan glömt bort att jag beställt. Får ge den till brorsan i julklapp, han få hem en Xbox Series X under tiden som jag gillar mer.

Wow ge den till bror. Måste vara rika 😁 inte fan ger jag och min bror varandra julklappar för 5-6 tusen hmm

Permalänk
Medlem

Ju mer man läser här desto mer inser man vilket djävla nedköp man gjorde som trott på att man skulle få något från Webhallen när man bokat i April... Verkar ju ha varit de som hanterat hela launchen absolut sämst av alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Ju mer man läser här desto mer inser man vilket djävla nedköp man gjorde som trott på att man skulle få något från Webhallen när man bokat i April... Verkar ju ha varit de som hanterat hela launchen absolut sämst av alla.

word !! , webhallen har lätt hanterat PS5 releasen sämst av alla ! , beställde i jan 2020 inte hört ett skit.

Ska avbeställa denna när jag får besked att den finns o hämta , hade tur o fick min idag från netonet.

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av vg132:

Order 1
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 2020-01-23
Modell: SE
Leverans: 2021

Order 2
Hur: Online
Var: Elgiganten
När: 2020-11-19, kl 09:02
Modell: SE
Leverans: 2020-11-26

Hämtade ut PS5 från Webhallen igår så de är framme vid ordrar lagda början av 2020 nu.

/Viktor

Permalänk
Medlem
Skrivet av vg132:

Hämtade ut PS5 från Webhallen igår så de är framme vid ordrar lagda början av 2020 nu.

/Viktor

Ja folk blir glada att kön nu är under 12 månader Helt galet

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Ja folk blir glada att kön nu är under 12 månader Helt galet

Om det inte är DE för jag skrev upp mig 10 september i år, dvs 2020 och hämtade ut min igår i butik! Håll ut alla

Permalänk

Min order ligger på Ginza (25/11) och CDON (9/12), Ginza har inte stor hopp för, fick även epost från CDON att Om leveransen inte ankommit inom 60 dagar så kommer vi återbetala dig.

Jag vill inte betala mer än butik pris för PS5, kommer några andra butiker släppa PS5 innan nyår eller direkt efter?

Permalänk
Medlem

Någon som beställde i fredags från EG som har skickad som status hos dem men inte scannat hos Bring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yennero:

Någon som beställde i fredags från EG som har skickad som status hos dem men inte scannat hos Bring?

Ja

Permalänk
Skrivet av Yennero:

Någon som beställde i fredags från EG som har skickad som status hos dem men inte scannat hos Bring?

Japp. Fått kvittot också så den är på gång nu. Innan jul skall den förhoppningsvis komma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Govno_swe:

Japp. Fått kvittot också så den är på gång nu. Innan jul skall den förhoppningsvis komma!

Samma här. Väntar med spänning!

Permalänk
Medlem

Hoppas samtliga åf får in en xmas batch imorgon.

Permalänk
Medlem

MediaMarkt

Någon som har någon uppdatering från MediaMarkt? Beställde en DE 27 September. Fått ett svar från butiken och de sa Maj. Ringde kundservice som sa allt mellan december och februari. Sista mailet från dom var att allt från november till mars. Sjukt oklart vad som gäller. Någon som fått sin från MediaMarkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yennero:

Någon som beställde i fredags från EG som har skickad som status hos dem men inte scannat hos Bring?

Precis så

Permalänk
Medlem

Beställt 15/11 från Cdon och nu är paketet registrerat i PostNordappen. Hoppas på leverans innan jul nu då!

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

Lugn nu alla som lusläser Bring/EG status. Allt det där är normalt.
De flesta Återförsäljare "skickar" inte sina paket i den mening att de lämnar in dem till något transportföretag. Istället så är det transportföretaget som hämtar upp dem hos EG lager/distributionscentral.
Så när EG har packat och det är redo för upphämtning så har EG gjort sin del och deras lokala orderstatus når sluttillståndet "skickad" (då borde det dock finnas ett ID hos transportföretaget).

Så för EG är det normalt att deras status säger skickad medans bring säger att den bara är registrerad

Vissa företag synkar sin orderstatus med transportföretaget, men så gör troligen inte EG.
De skulle t.ex. kunna haft "packad" medans de väntar på upphämtning och sedan "skickad" när den blivit upphämtad.

Permalänk
Medlem

Och där registrerades mitt paket från CDON i postnord-appen. Hoppas det hinner fram innan julhelgen! Står att det normalt ska vara leverans nästa vardag med leveranssättet CDON valt, så hoppet lever ännu!

Edit: bokade 30 oktober, PS5 SE. Tycks som att CDON fått in en leverans stor nog att täcka hela oktober och en bra bit in i november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscsko:

Och där registrerades mitt paket från CDON i postnord-appen. Hoppas det hinner fram innan julhelgen! Står att det normalt ska vara leverans nästa vardag med leveranssättet CDON valt, så hoppet lever ännu!

Edit: bokade 30 oktober, PS5 SE. Tycks som att CDON fått in en leverans stor nog att täcka hela oktober och en bra bit in i november.

Förhoppningsvis täcker den hela november för då innebär det att 9 december leveranserna är nästa batch.

Permalänk
Medlem

Så denna vecka så har tråden kommit fram till att köerna hoppat fram så här (SE modellen):
Webhallen: Oktober 2019 --> 23 Januari
CDON: September --> 16 November.
Inet: April --> ???? (Har inte hörts ett knyst. De har inte svarat och ingen har rapporterat att de fått något från Inet på evigheter)
Netonnet : 19 Nov

CDON flyttad fram en dag
Permalänk

Har också fått ett paket från CDON i Postnord-appen. Beställde 16/11.

Standard Edition. Hoppas att kollivikten på 3,5kg bara är en placeholder.

Visa signatur

Sovrum: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | EOS
NAS: Ryzen 3 4300G | Gigabyte A520M H | 32GB DDR4 | 4x4TiB | Corsair Obsidian 550D | TrueNAS Scale
Laptop 1: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 48GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora Workstation 40
Laptop 2: IBM ThinkPad A30 | PIII-M 1GHz | 512MB SDRAM | ATi Mobility Radeon | XP Pro
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Medlem

Cdon levererar men jag i oktober valde dustin.😥

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle238:

Har också fått ett paket från CDON i Postnord-appen. Beställde 16/11.

Standard Edition. Hoppas att kollivikten på 3,5kg bara är en placeholder.

Det där låter mer som vikten för Digital Edition. Men som du säger, förhoppningsvis är det någonting som ersätts med den riktiga vikten när PostNord väl har lagt vantarna på den.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Det där låter mer som vikten för Digital Edition. Men som du säger, förhoppningsvis är det någonting som ersätts med den riktiga vikten när PostNord väl har lagt vantarna på den.

Jag hoppas det då priset är 5990kr...

Visa signatur

Sovrum: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | EOS
NAS: Ryzen 3 4300G | Gigabyte A520M H | 32GB DDR4 | 4x4TiB | Corsair Obsidian 550D | TrueNAS Scale
Laptop 1: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 48GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora Workstation 40
Laptop 2: IBM ThinkPad A30 | PIII-M 1GHz | 512MB SDRAM | ATi Mobility Radeon | XP Pro
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Medlem

https://www.tradera.com/item/1000006/436430266/ooppnad-playst...
https://www.tradera.com/item/1000006/436591823/playstation-5-...

HAHA . tror köparen jäklas med säljarna , samma köpare som leder båda auktionerna

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem

Varför står det bud borttaget på Tradera på båda annonserna? Det låter helt sjukt ju, då kan man skaffa en bulvan som trissar upp priset (maxat ut folks autobud) och därefter drar tillbaka sitt högsta bud???

Permalänk
Medlem

Svårt o tro att någon betalar 15000kr det är helt sinnes.

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Varför står det bud borttaget på Tradera på båda annonserna? Det låter helt sjukt ju, då kan man skaffa en bulvan som trissar upp priset (maxat ut folks autobud) och därefter drar tillbaka sitt högsta bud???

Det är Tradera själva som tar bud. Oftast på grund av att det är någon som inte tänker köpa det för det priset man har budat på.

Permalänk