Varför valde du en Android-mobil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

iPhones ska ha bättre kamera, men min mobils kamera är ändå bättre än vad jag kan utnyttja.

Vad har du för någon mobil?

Själv har jag gått från Nokia 3110 (1997) till Ericsson T68 (2002) samt ett gäng budgetlurar för att sedan gå igenom iPhone 3GS, iPhone 4S samt iPhone 5.

Efter att min iPhone 5:a blev stulen, så körde jag ett tag en Galaxy S3:a via jobbet. Försäkringspengarna räckte inte till en ny iPhone, så köpte senare en Samsung S4 mini privat.

Har kör Android sedan dess och gillar friheten och prisvärdheten, men min Xiaomi Redmi 4X börjar bli dags att byta ut.

Är på jakt efter en ny mobil, men känner att det lika gärna kan bli en iPhone igen. Många av fördelarna med Android har försvunnit med åren, såsom utbyttbart batteri, sd-minnen, IR-sändare m.m.

Permalänk
Medlem

Mjukvara och customization... Du är ALDRIG låst om du verkligen vet vad du håller på med.
Spoofa MAC adress för extra surf utomlands, APK filer för få äldre/nyare versioner av program, tredjepartsprogram som inte finns i Store.
Återuppliva äldre telefoner med Custom Roms.
Sist men minst:
Logisk! Du går in på XX setting för hitta rätt setting - de finns där och speciellt att inställingarna är i programmet du använder. Inte som iOS efter en plötslig update tycker att "Auto Brightness" på skärmen är en "accessibility" och att ändra kamera kvalité kräver Settings -> Camera istället för göra det i appen direkt - gäller ALLA appar i telefonen. -.-
(Logisk är inte enkel - två åtskilda saker.)

En iPhone är två tre hemskärmar åt sidorna och sen har du sett allt, inga möjlighet till något om du sätter dig i skiten förutom att ringa för hjälp.

Skrivet av walkir:

Är på jakt efter en ny mobil, men känner att det lika gärna kan bli en iPhone igen. Många av fördelarna med Android har försvunnit med åren, såsom utbyttbart batteri, sd-minnen, IR-sändare m.m.

Xiaomi Note serie? Utbytt batteri finns ingenstans längre alls. men allt annat. 3.5mm IR och SD/DubbelSim.
Har själv Note 8 Pro och är överdrivet nöjd för 3000kr. Note 9 Pro ska ha samma men bättre på allt, eller en Mi9(T)/Mi10 för dig.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Vad har du för någon mobil?

Själv har jag gått från Nokia 3110 (1997) till Ericsson T68 (2002) samt ett gäng budgetlurar för att sedan gå igenom iPhone 3GS, iPhone 4S samt iPhone 5.

Efter att min iPhone 5:a blev stulen, så körde jag ett tag en Galaxy S3:a via jobbet. Försäkringspengarna räckte inte till en ny iPhone, så köpte senare en Samsung S4 mini privat.

Har kör Android sedan dess och gillar friheten och prisvärdheten, men min Xiaomi Redmi 4X börjar bli dags att byta ut.

Är på jakt efter en ny mobil, men känner att det lika gärna kan bli en iPhone igen. Många av fördelarna med Android har försvunnit med åren, såsom utbyttbart batteri, sd-minnen, IR-sändare m.m.

Jag har en Xiaomi Mi A2. Det är en utgången modell, och jag kan inte rekommendera några andra Xiaomi mobiler då de inte är av Android One typ. Du har säkert lite tråkig erfarenhet av mjukvaran från din Redmi? Helt fantastiskt med så mycket mobil i en så fin metallkropp för bara 1690, men nu verkar Google lägga ner Android One konceptet.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Det där är inte en bra telefon för pengarna, det finns bättre mobiler. Vad spelar prestanda för roll om batteriet dör fortare än fortast? Skärmen är inget att hänga i julgranen heller.

Nä tack!

En bra telefon för pengarna är däremot en Poco X3 för 3000kr. Det är något som jag skulle kunna rekommendera som budgettelefon.

Det korta svaret för varför jag valde en Android-mobil är för att jag får mest för pengarna då. Sen är det för mig inte ett alternativ att köra IOS heller när jag har Android på allt annat.

Att förkasta konkurrenternas alternativ bara för att man inte gillar deras utbud är ju bara pinsamt. Rent objektivt är det fortfarande en bra telefon, varesig om man gillar eller inte gillar Apple som företag.

Permalänk
Medlem

Pris. Har ingen lust att lägga mer än 3-3500 kr på en telefon, gärna i någon form av vettig storlek också. Och framförallt så vill jag inte äga en Appleprodukt igen, haft 3GS och nån Ipad 2, inte imponerad, och jag hoppas filhanteringen blivit bättre med tiden. Men är emot hela det företagets agerande, egna hårddiskkontakter (kan ha ändrats på senare år det här också) och annat jox som de döljer bakom "säkra en bra användarupplevelse" när sanningen är "suga ut så mycket pengar som möjligt ur användaren". Men i grund och botten är det för egen del en prisfråga, som tur är faller övriga saker in i rätt linje de också.

Iphone 3GS -> Sony Xperia S -> Sony Z1 Compact -> Xiaomi Redmi 4x -> Xiaomi Mi A2 (som tyvärr förolyckades i förtid) -> Motorola Moto G7 Play (tänkt som mellantelefon då jag skulle flytta utomlands, men har fungerat förvånansvärt bra så har varit med mig i 1,5 år). Nästa telefon blir Google Pixel 4a, antagligen efter jul.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag har en Xiaomi Mi A2. Det är en utgången modell, och jag kan inte rekommendera några andra Xiaomi mobiler då de inte är av Android One typ. Du har säkert lite tråkig erfarenhet av mjukvaran från din Redmi? Helt fantastiskt med så mycket mobil i en så fin metallkropp för bara 1690, men nu verkar Google lägga ner Android One konceptet.

Går däremot med många Xiaomi telefoner o installera en custom rom som är byggd på stock Android. Det har jag gjort med min Redmi Note 5

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av fromis:

Att förkasta konkurrenternas alternativ bara för att man inte gillar deras utbud är ju bara pinsamt. Rent objektivt är det fortfarande en bra telefon, varesig om man gillar eller inte gillar Apple som företag.

Iphone SE (2nd) är en bra telefon för de som gillar den lilla storleken på 4.7". För de som idag vill ha vad som idag anses vara en normalstor mobil, så känns iPhonen lite som att köpa ett par skor i storlek 37, när man letar efter storlek 47.
Det allra viktigaste på mobilen är liksom den storlek man vill ha på skärmen, det andra kommer långt efteråt. Speciellt idag när "alla" mobiler i sveirge håller accepterad annan hårdvara som inte helt och hållet suger.

Och så är det rakt igenom med Apple, ska man ha något väldigt litet och inte den bästa hårdvaran så kan Apple vara ett riktigt bra val där få säger emot. Men går man upp i kraven så skenar priserna iväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

Att förkasta konkurrenternas alternativ bara för att man inte gillar deras utbud är ju bara pinsamt. Rent objektivt är det fortfarande en bra telefon, varesig om man gillar eller inte gillar Apple som företag.

Iphone SE 2 är en bra telefon skulle inte säga att den är toppklassad no brainer för mig vid den prispunkt.

Några negativa aspekter

64GB Internminne är väldigt lite idag speciellt för prisklassen missade 64GB versionen går inte heller att utöka genom SD kort.

Stödjer inte 2 sim kort ifall man inte anväder eSIM tyvärr är stödet ganska dåligt ifall man använder budget operatörerna.

Ingen fast charger kommer med Telefonen heller så man är tvungen att punga ut 200 kr extra för en Apple Fastcharger.

Skärmen är okej men Android mobiler i denna prisklass har oftast OLED 90 Hz eller IPS 90 Hz skärmar och är större för min del så är 4,7 tum för lite helt.

Det Iphone SE 2 gör bra är att den är liten men dess prestanda som är toppklass är delvis bortkastad för att skärmen är ganska så liten gör den vanligaste krävande uppgifterna som Gaming inte speciellt trevlig tack vare skärmen.

Typ man hittar Realme X50 Pro för 4,5 K kommer med Snapdragon 865, 8GB RAM, 128GB Internminne, 65W Fastcharger, Dual sim och 90 Hz OLED skärm

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Inaktiv

Det hela började på xda developers då jag läste ordet root för första gången och tänkte att det måste jag testa, åkte iväg och köpte en sony ericsson android mobil, och på den vägen är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Iphone SE 2 är en bra telefon skulle inte säga att den är toppklassad no brainer för mig vid den prispunkt.

Det har jag aldrig heller påstått? Skrev att skrev att den generellt "anses" vara en av de bästa mobilerna för under 5k. Det är alltså inte vad jag anser, det är var andra anser. Så tillbaka till min första kommentar, att påstå att det inte finns en vettig iPhone under den prislappen är fel.

Förstår inte heller varför du rabblar upp en massa nackdelar med telefonen, jag är redan fullt medveten om det. Klart det kan finnas andra telefoner för de pengarna som är bättre, exempelvis Realme X50 Pro som du nu nämnde.

Oavsett om jag ogillar Apple som företag så måste man ju kunna objektivt erkänna att en del av deras produkter är bra. Vet inte riktigt varför du ger dig in på ett diskussionsforum om du inte klarar av det?

Nåväl, verkar som att det minsann är omöjligt att inte raljera en diskussion så fort det kommer till iOS/Android. Jag ger mig av för den här gången.

Permalänk
Medlem

Bakåtknappen.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

För att jag ville ha en "smartphone" men inte en ifåne.

Permalänk

Det jag inte förstår med Apple är hur de kan låsa mobilerna så användare inte kan installera appar utanför appstore.

Tycker det är helt befängt och endast den anledningen gör att jag aldrig skulle kunna tänka mig en Apple.

Visa signatur

Fractal Design Define S | AMD Ryzen 3700x |Dark Rock pro 4| MSI x570 Gaming Edge WIFI | Corsair LPX 32GB | AMD RX 5700 XT |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

Det har jag aldrig heller påstått? Skrev att skrev att den generellt "anses" vara en av de bästa mobilerna för under 5k. Det är alltså inte vad jag anser, det är var andra anser. Så tillbaka till min första kommentar, att påstå att det inte finns en vettig iPhone under den prislappen är fel.

Förstår inte heller varför du rabblar upp en massa nackdelar med telefonen, jag är redan fullt medveten om det. Klart det kan finnas andra telefoner för de pengarna som är bättre, exempelvis Realme X50 Pro som du nu nämnde.

Oavsett om jag ogillar Apple som företag så måste man ju kunna objektivt erkänna att en del av deras produkter är bra. Vet inte riktigt varför du ger dig in på ett diskussionsforum om du inte klarar av det?

Nåväl, verkar som att det minsann är omöjligt att inte raljera en diskussion så fort det kommer till iOS/Android. Jag ger mig av för den här gången.

Fast jag erkände ju att Iphone SE är en bra telefon problemet är väl den inte riktigt klarar av det grundläggande kravet jag har på en bra mobil som är 128GB Internminne inget orimligt krav anser jag billigaste Iphone SE 2 med 128GB kostar 5200 kr fyller helt enkelt upp 64GB Internminne lite för snabbt för att vara bekväm med 64GB Internminne.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Avstängd

Billigare, och sedan för att jag är van Android. Har en iPhone SE (första modellen) på jobbet och kommer inte överens med den tyvärr så även om jag nu har råd med iPhones blir det Android i framtiden också, även om Apple har bra policys på många sätt. Har nu en Galaxy s9 jag köpte på tradera för några månader sedan och den kommer jag ha tills den självdör.

Permalänk
Medlem

Adblocker och root så att jag kan avinstallera all spyware och skit som skickas med.

Permalänk
Medlem

Detta är min subjektiva bedömning:

Android:
+ Där den senaste hårdvarudesignen oftast finns.
+ Man är inte låst till valen en enskild tillverkare gör åt dig.
+ Mer funktionalitet i OS:et.
+ Väldigt anpassningsbart.
+ Bättre UX om man är en power user, samtidigt som det går att hålla det enkelt.
+ Möjlighet att helt slänga bort tillverkarens mjukvara vid behov (bortsett från firmware).
+ Bästa kameran om man ser till att välja rätt modell. Finns dock hela spekrat.
+ Skärmar med hög uppdateringsfrekvens.
- Apple har bättre SoC:er, även om det inte är säkert att man märker av skillnaden (särskilt begränsad till 60 Hz).
- Färre antal OS-uppdateringar och potentiellt mer sällan, beroende modell och på tillverkare.

iOS/iPhone:
+ Bästa SoC på marknaden.
+ Kamera i toppskiktet.
- Begränsat till de val Apple gör åt dig, både när det gäller hårdvara och mjukvara.

Har kört Android väldigt länge och föredrar det av anledningarna ovan. OS-uppdateringarna kan jag lösa själv vid behov. En av de absolut största anledningarna är att jag inte orkar med när det gäller Apple är deras "Våra produkter är alltid bäst och felfria. Får kunden problem är det deras eget fel."-attityd. Har inga problem att betala för telefoner i premium-segmentet, men då vill jag också ha det senaste.

För folk som har andra prioriteringar så händer det dock absolut att jag rekommenderar iPhones. De passar bara inte mig.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Börjar faktiskt redan tröttna på Android och hoppas verkligen Apple kommer med något vikbar snart. Det känns lite som att gå tillbaka till mobil år 2013 med tanke på de problem som uppstår och hur lite hjälpmedel som finns. Behövde testa att resetta telefonen härom dagen och trots både backup via Google och Samsung så behövde jag spendera massa tid på att manuellt återställa inställningar med mera.

Permalänk
Medlem

För att den var billigare och bättre hårdvara på pappret. Men den var för seg, så det blev byte till iPhone ändå.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anders9110:

Fast jag erkände ju att Iphone SE är en bra telefon problemet är väl den inte riktigt klarar av det grundläggande kravet jag har på en bra mobil som är 128GB Internminne inget orimligt krav anser jag billigaste Iphone SE 2 med 128GB kostar 5200 kr fyller helt enkelt upp 64GB Internminne lite för snabbt för att vara bekväm med 64GB Internminne.

Då kan jag passa på och fråga: Hur fyller folk upp 64GB med vanlig användning? Jag lyckades fylla upp minneskortet på surfplattan, som var på 64GB, genom att ladda ned allt lokalt istället för att strömma, men jag antar att de flesta inte gör så. Jag har 64GB i min Samsung S9 och efter några månader har jag 40GB kvar och jag tror inte att jag någonsin kommer fylla den såpass att jag behöver ett minneskort ... om jag inte börjar ladda ned allt, men varför skulle jag göra det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Alla har vi olika behov och prioriteringar. Som rubriken lyder, varför valde du en Android-mobil?

För att det är Linux i botten.

Jag har sett Apple-telefoner också, men de känns på samma sätt som en kvinna med allt för mycket makeup - man vågar inte närma sig för att inte skada den perfekta bilden.

Permalänk
Medlem

Kort och gott frihet, iOS är ett tråkigt och instängt operativsystem.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Även fast jag har råd med en ny iPhone så använder jag min telefon så pass lite att det inte skulle vara värt det.

Gillar att Android bygger på F/OSS-delar, men som slutanvändare är det relativt ointressant, det är inte byggt för att man ska kunna ändra allt själv, där alla drivrutiner, DRM och allt som behövs också finns fritt tillgängligt. Att det finns flera tillverkare som gör ett bra jobb är intressantare.

Sitter på en Motorola Moto G7 just nu och kommer förmodligen inte köpa nytt fören 5G NR-lurar finns i samma prisklass, betalade 2000 kr för min när modellen var ny. Snart 2 år jag haft mobilen, för det jag använder telefonen till finns det inget jag saknar, kan t.o.m. använda kontaktlösa betalningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Då kan jag passa på och fråga: Hur fyller folk upp 64GB med vanlig användning? Jag lyckades fylla upp minneskortet på surfplattan, som var på 64GB, genom att ladda ned allt lokalt istället för att strömma, men jag antar att de flesta inte gör så. Jag har 64GB i min Samsung S9 och efter några månader har jag 40GB kvar och jag tror inte att jag någonsin kommer fylla den såpass att jag behöver ett minneskort ... om jag inte börjar ladda ned allt, men varför skulle jag göra det?

Musik sparar Hifi musik lokalt drar för mycket data annars har också ganska många appar.

Edit Glömde också Netflix sparar också lite filmer och serier lokalt för arbets pendlingen ibland

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Mängden ram, sparminne och batteri, så i princip value men inte absolut billigaste, vilket blev xiaomi redmi note 9s. 2400(+skärmskydd typ) för en telefon som prestandamässigt kunde tävla med 3000 eller tom 3500krs modellerna, och trots det ha bättre batteri (sämre kamera iirc).

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag har en Xiaomi Mi A2. Det är en utgången modell, och jag kan inte rekommendera några andra Xiaomi mobiler då de inte är av Android One typ. Du har säkert lite tråkig erfarenhet av mjukvaran från din Redmi?

Är faktiskt supernöjd med MIUI, men är fast på version 9.6, då senare versioner är fulla med reklam. Har bytt launcher till Evie och rensat bloat med Titanium Backup, men annars är allt annat standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

För att det är Linux i botten.

Jag har sett Apple-telefoner också, men de känns på samma sätt som en kvinna med allt för mycket makeup - man vågar inte närma sig för att inte skada den perfekta bilden.

Vad jag vet är iOS också Linux i botten

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad jag vet är iOS också Linux i botten

Nej.

https://en.wikipedia.org/wiki/Berkeley_Software_Distribution

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Använt googles ekosystem sen långt innan smartphones som t.ex. gmail, google photos och google drive så att köra vidare på det var ett naturligt val, kanske blir en iPhone SE i #framtiden men min huawei p30 får hänga med ett bra tag till.

Min första riktiga android telefon var Nexus 4 och där rootade jag och låste upp bootloadern och flashade custom rom och recovery (cyanogenmod och CWM) men det var ett par år sen man sysslade med sånt nu.

Förr var ju också apple ett löjligt dåligt alternativ för en låg prislapp men nu på sistone är ju top-tier android lurar i samma prisklass och apple kryper sig närmare med sina skräddarsydda kretsar.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

Att förkasta konkurrenternas alternativ bara för att man inte gillar deras utbud är ju bara pinsamt. Rent objektivt är det fortfarande en bra telefon, varesig om man gillar eller inte gillar Apple som företag.

Jo men inte vad man får för pengarna. 2600kr vs 4200kr i exemplet som jag nämnde. Ganska stor skillnad om man rör sig i budgetsegmentet. Priset är väl ganska viktigt ändå? Om priset inte spelar någon roll. Lägg då till mellanskillnaden mellan dessa två telefoner...ser du vart jag vill komma?

Varför är det pinsamt att förkasta något pga utbudet? Inte för att det är endast därför i mitt fall.

Iphone SE 2 är inte den bästa budgettelefonen, däremot är det den enda budgettelefonen från Apple. Det finns fler budgettelefoner i den prisklassen som är lika bra eller bättre.

Jag har inga problem med Apple som företag, jag gillar bara inte mobilerna. Dom är också bra på att ta betalt. Dom gör bra videoredigeringsmaskiner. Telefonerna är lite meh...och som sagt för dyra för vad dom kan göra.

Objektivt är det säkert en bra mobil i vissa aspekter, i andra inte alls så bra. Väger man då in priset så ser det helt plötsligt inte så bra ut längre...om vi nu pratar "budgettelefoner" som är en ganska lös term.

Tycker att du tolkar in lite väl mycket i vad jag sa.

Har du testat båda mobiler? Det har jag och skulle välja Poco X3 alla dar i veckan. Vi har båda på jobbet och jag är grymt imponerad av hur mycket mobil man kan få för pengarna. Iphonen är också bra prestandamässigt, riktigt snabb är den. Men det är allt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.