Permalänk
Medlem

Fick precis sms från Inet att min 5600x plockas nu och den har dykt upp i postnords app också. Beställd 7/12...

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk

Min plockas också nu, skickar de även på lördagar? Isåfall kanske man får hem den imorgon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Fick precis sms från Inet att min 5600x plockas nu och den har dykt upp i postnords app också. Beställd 7/12...

Samma här. Fast beställde den 1/12 🔥🔥
Fan vad Inet levererar iår. Först 3080 innan datumet som stod och nu denna😛
Sveriges bästa datorbutik 2020

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Idag kommer min 5800X från NoN, avbokar därmed en 5600x från webhallen. RTX3070 kom tidigare, hade tur och hittade ett i lager på webhallen som jag tog snabbt. Måste ge kudos till kundtjänsten på instabox. Dom har sjukt bra öppettider och support om man ställer dom mot postnord.

Permalänk
Medlem

Fick också sms från Inet angående min 5600x. Innebär "plockas" att den har kommit till Inet och att leveransen är säkrad?

Permalänk
Medlem

Äntligen kom min 5900x igår efter varit på vift en vecka och instabox tappat bort den men igår kl 06:09 kördes den från sthlm mot Enköping MEN tog 11h för de lägga i skåpet, första erfarenhet av instabox så får bli sista gången! Men kvällen spenderades av bygga ihop datorn och komma från en i7 4770 som startar varannan gång så är de natt och dag, idag återstår lite installationer av spel och annat kul:)

Synd and NoN farcry6 då jag pratade med supporten och hon där mena att dd va med i kampanjen då ja länka till den och att sa att kod låg med i lådan, vilket de inte gjorde som flera av er rapporterat här men men nöjd som fan av cpu iaf:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Min status på 5600x har också uppdaterats till "I lager på onsdag". Jag beställde 29/11.

Ändrat till bara "Bokad" igen.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av nukie:

Fick också sms från Inet angående min 5600x. Innebär "plockas" att den har kommit till Inet och att leveransen är säkrad?

Med störst sannolikhet japp. Dom kanske bara har plockat runt morgonen men skickar inte förens på kvällen, så post notifikationen brukar dröja ibland.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Då har jag hämtat ut min Ryzen 7 5800X som jag beställde ifrån NetOnNet på onsdagen. Och på måndag borde moderkortet jag beställde ifrån Proshop anlända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

NoN och FC6 är alltså en no go? Diffusa svar i tråden och från kundtjänst. Låg såklart inget i lådan.

Jag tror de är no go, men vi kan ju alltid försöka

Permalänk
Medlem

Enlit på min sida på inet så är min ryzen 9 5900x i lager på fredag vilket jag håller tummarna för att de stämmer beställde ju den 8/11

Permalänk
Medlem

Kul att så många fått hem sina proppar! Själv har man fått tilldelning på 5900X (beställd 15:04) men trots att jag valde hemleverans skickades det till ombud och jag har inte möjlighet att kånka på 20kg grejjor då jag passade på att köpa mer saker... Får se om ÅF löser detta eller ej. De har ändå returnerats från ombud så räknar att ha den i hand kanske på tisdag. Bara en vecka senare än när jag skulle fått den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Jag beställde en 5950X 5 november kl 15:02 enligt bekräftelsen från WH. Jag hade hyfsat lågt turordningsnummer. Exakt vet jag inte men det bör ha varit ca 100-300 enligt diskussioner tidigare. Igår fick jag sms och idag hämtade jag ut den. Men, både moderkort och GPU är på väntlistan, så det finns inget att testa den med...

Äntligen, en snabb Windows åxå. Jag kör ju 1950X på Debian Linux sedan lanseringsåret för den, men nu har även Windows fått en 32-trådars maskin, 5950X, Dark Hero VIII X570, be quiet! Dark Rock 4 Pro, 4x8GB RAM 3600MHz, Fractal Define 7, mm.

Fast, grafikkortet är ju kvar på stenåldern ännu ett tag. RTX 3080, när kommer den? Suck.

Men, med ny CPU så fungerar faktiskt även gammelkortet bättre, tydligast på moderna spel!

EDIT cpu:n beställdes 5 november, inte 5 december som det stod först

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Kul att så många fått hem sina proppar! Själv har man fått tilldelning på 5900X (beställd 15:04) men trots att jag valde hemleverans skickades det till ombud och jag har inte möjlighet att kånka på 20kg grejjor då jag passade på att köpa mer saker... Får se om ÅF löser detta eller ej. De har ändå returnerats från ombud så räknar att ha den i hand kanske på tisdag. Bara en vecka senare än när jag skulle fått den...

Valde hemleverans av samma orsak. Resultatet i postkaoset just nu var att leveransen inte kom överhuvudtaget och att ny leverans fick låsas upp igen för ny bokning, valde då ombud istället för att de fixar ju inte utkörning verkar det som. Detta var postnord, var 300+ i telefonkö men lyckades säga något till tele-botten eller så var mitt id flaggat som försenat då jag fick ett sms för att starta en chat, med en bot igen men skrev typ "hemleverans kom ej" , då kopplades jag till en handläggare efter ca 4 min. Och de kunde lösa det direkt då.

Ang. ryzenbeställningen ligger den separat och testar instabox denna gång från Inet.

Lite offtopic, så la till om ryzen.
Permalänk
Medlem

En bra givande tråd detta. Jag beställde min 5900x från NetOnNet 2020-12-04 runt 17 snåret med fri frakt tillsammans med moderkort. Den packades igår och kommer fram på Måndag. Hade en i kö från Inet sedan 2020-11-18, men avbokade den därifrån nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk

Hehe; min 5600x från
Webhallen som var beställd 5e nov är framme! ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av freizo:

Valde hemleverans av samma orsak. Resultatet i postkaoset just nu var att leveransen inte kom överhuvudtaget och att ny leverans fick låsas upp igen för ny bokning, valde då ombud istället för att de fixar ju inte utkörning verkar det som. Detta var postnord, var 300+ i telefonkö men lyckades säga något till tele-botten eller så var mitt id flaggat som försenat då jag fick ett sms för att starta en chat, med en bot igen men skrev typ "hemleverans kom ej" , då kopplades jag till en handläggare efter ca 4 min. Och de kunde lösa det direkt då.

Ang. ryzenbeställningen ligger den separat och testar instabox denna gång från Inet.

Å fy tusan, lider med dig. Min ryzen beställdes ändå med hemleverans med annan leverantör än posten, men ändå hamnade den konstigt nog hos postnords ombud. Håller tummarna för oss båda nu så vi kan skåla inifrån 5000X klubben snart.

Permalänk

Och däääär var min 5600 skickad från Inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreassJohansso:

Och däääär var min 5600 skickad från Inet!

Oh samma här
Känns skönt att kunna avsluta 2020 med en "utbytt" dator princip och blicka 2021 mot andra utgifter istället

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Hade tänkt vänta med att lägga en beställning på en 5600X till min nya gaming PC, men ändrade mig den 1 December. Och blev minst sagt jävligt förvånad när jag fick ett SMS ifrån Inet igår kl 07:00 om att processorn gick till packning, och idag är den skickad.

Trodde leverans skulle bli först i Feb, Mar någon gång nästa år för en sådan långsam rackade som mig.

Permalänk
Medlem

Fått min 5600X skickad av Inet också, beställde den 7:e December så kan verkligen inte klaga.

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk

Min 5600x från Inet ligger fortfarande som Plockas, och har gjort det i över 24 timmar nu, måste vara svår att hitta på hyllorna i lagret.

Permalänk
Medlem

Beställde en 5600X 7/12, förväntade mig att få den först nästa år men nu blev det status "Skickad" helt plötsligt. Då får man ju sätta lite fart att välja moderkort och minnen också...

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt, jag beställde min 5600x på Inet den 1/12 och det står fortfarande bara bokad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nol78:

Mycket märkligt, jag beställde min 5600x på Inet den 1/12 och det står fortfarande bara bokad...

Min med från 4/12. Stod dessutom förväntad leverans 31/12. Hade chansat på 5800X från NoN och den kommer imorgon så jag kör på det istället.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk

Då var min nya dator up and running. 5900x som jag fick ifrån NON. Jag har fortfarande en order hos Inet för en 5900x som tydligen ska skickas nu på fredag men jag lär nog avboka denna då jag redan har en så får någon annan av er komma ett snäpp närmare en processor

Är det normalt med att en 5900x går upp till 5 GHz auto? Jag har inte gjort några ändringar i Bios förutom XMP/DOCP och den boostar till 5GHz Single. Peak på 5020 MHz.

Permalänk
Medlem

Prylarna har börjat dimpa in men saknas som sagt minne och chassi, hoppas på nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silvowitch:

Då var min nya dator up and running. 5900x som jag fick ifrån NON. Jag har fortfarande en order hos Inet för en 5900x som tydligen ska skickas nu på fredag men jag lär nog avboka denna då jag redan har en så får någon annan av er komma ett snäpp närmare en processor

Är det normalt med att en 5900x går upp till 5 GHz auto? Jag har inte gjort några ändringar i Bios förutom XMP/DOCP och den boostar till 5GHz Single. Peak på 5020 MHz.

Verkar normalt, ja, har min på +200 override då boostar den till 5150MHz

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Äntligen ser det ut som min 5600x har trillat in till Webhallens custom config!

@webhallen Såg att det står på er sida att det är tre veckors leveranstid på monteringarna just nu. Gäller det även min beställning eller ligger den långt fram i kön med tanke på att jag beställde allt 5 november? Order: 9658

Permalänk

Min 5-8 på WH (5 nov, 17.13) har gått från grön bock i början på veckan till gul med förväntad leverans på tisdag (centrallagret) till "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum." nu på kvällen.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |