PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Möjligt att det frigör ett visst parti ps5or men är osäker hur redan förpackade tyska produkter skulle behövas ompaketeras o skickas till Norden för försäljning. Nog dessvärre så att de stora webshoparna i Tyskland löser av partier som skulle sålts i butiker och säljer inrikes så länge efterfrågan är hög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasse1003:

Varför ska det blir problem mer garantin ?

UK går ur EU plus du måste förmodligen skicka den till UK fram o tillbaka om det blir problem med konsolen och det lär ta lång tid

Permalänk
Medlem

Fick precis en notis om att min beställning från CDON som jag gjorde i torsdags (10/12) är registrerad hos postnord. Digital Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woskar:

Fick precis en notis om att min beställning från CDON som jag gjorde i torsdags (10/12) är registrerad hos postnord. Digital Edition.

Var fick du den notisen?
Har dock en SE bokat sedan 10/12 (då DE inte gick att boka)

Permalänk
Skrivet av woskar:

Fick precis en notis om att min beställning från CDON som jag gjorde i torsdags (10/12) är registrerad hos postnord. Digital Edition.

Även jag fick en notis på postnord appen med förväntad leverans imorgon och på mina sidor på cdon står det att varan är skickad
Beställde också DE 10/12

Visa signatur

ASUS ROG Strix B550-F GAMING | AMD Ryzen 5 5600X | Corsair iCUE H100i RGB Pro XT | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB | Corsair RM 750W | LG 34'' UltraGear 34GK950F QHD Curved Nano IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Var fick du den notisen?
Har dock en SE bokat sedan 10/12 (då DE inte gick att boka)

Jag fick notisen i appen ”Mina paket”. Däremot står det att den inte är överlämnad till postnord än, men det verkar hoppfullt eftersom både paketets vikt och försändnings-ID står där.

Permalänk

Är det någon här som har beställt PS5 med skivläsare ifrån CDON under denna vecka och fått info om leverans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av woskar:

Fick precis en notis om att min beställning från CDON som jag gjorde i torsdags (10/12) är registrerad hos postnord. Digital Edition.

Vad var klockan när du la beställningen?

Permalänk
Skrivet av PriPPs123:

Är det någon här som har beställt PS5 med skivläsare ifrån CDON under denna vecka och fått info om leverans?

Vänta.. kunde man beställa PS5 med skivläsare på CDON denna veckan?? Står på hemsidan att dom får in i Februari!

Permalänk
Medlem

Nu har min skickats! Levenans imorgon enligt portnord

Skrivet av OBwon:

Vad var klockan när du la beställningen?

Jag la beställningen kl 13:51.

Permalänk
Skrivet av Gladion97:

Vänta.. kunde man beställa PS5 med skivläsare på CDON denna veckan?? Står på hemsidan att dom får in i Februari!

Ja, jag har en bekräftad beställning från CDON den 2020-12-09.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

Ja, jag har en bekräftad beställning från CDON den 2020-12-09.

Har en samma dag 17.23 SE "behandlas"

Permalänk

Jag har också en standard med skivläsare beställd 2020-12-09 från CDON, men vad jag sett i den här tråden så är det bara de som beställde digital som fått mer info om leverans. Vi som beställt standard verkar alla ha "behandlas", så februari känns troligast för oss

Permalänk
Skrivet av kalletheslayer:

Jag har också en standard med skivläsare beställd 2020-12-09 från CDON, men vad jag sett i den här tråden så är det bara de som beställde digital som fått mer info om leverans. Vi som beställt standard verkar alla ha "behandlas", så februari känns troligast för oss

Ja exakt så. Hoppas att det blir februari och inte försenat på obestämd framtid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

Hur: Online
Var: POWER
När: 10/12/2020
Modell: Digital
Status: Levereras imorgon måndag 14/12 kl 17-22 med Budbee hemleverans

Ibland har man tur!

Power !!!!

När/hur fick du information om leverans imorgon? Hade leverans i fredag egentligen men det blev det aldrig. Inte fått någon mer information om leverans från Budbee. Står bara att det meddelar när paketet anlänt till närliggande stad för utkörning (sorteringscentralen antar jag).

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

Ja exakt så. Hoppas att det blir februari och inte försenat på obestämd framtid...

Står fortfarande 5-15 dagars leveranstid så hoppet lever! Men föga troligt...

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem
Skrivet av hnkl:

När/hur fick du information om leverans imorgon? Hade leverans i fredag egentligen men det blev det aldrig. Inte fått någon mer information om leverans från Budbee. Står bara att det meddelar när paketet anlänt till närliggande stad för utkörning (sorteringscentralen antar jag).

Via appen budbee de kommer imorrn mellan 17-22

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Avstängd

Hej

Något nytt från amazon.se har beställt en DE ps5 20 november

Permalänk
Medlem
Skrivet av villhaps5:

Hej

Något nytt från amazon.se har beställt en DE ps5 20 november

Nej.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Vilken tid öppnade och stängde cdon "februatireleasen"?

Permalänk
Skrivet av OBwon:

Vilken tid öppnade och stängde cdon "februatireleasen"?

Inte säker på exakt tid den öppnades men det var i onsdags, så 9/12. Tror den stängdes runt kl 22:15, jag fick i alla fall igenom min standard edition ca 21:45

Permalänk

någon som har beställt hos cyperphoto .. vad står det på eran ordrar?.. läste nyss att det står Restnoterad.. innebär det att jag står i kö eller är jag bort plock ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gotkovski84:

någon som har beställt hos cyperphoto .. vad står det på eran ordrar?.. läste nyss att det står Restnoterad.. innebär det att jag står i kö eller är jag bort plock ?

Stått likadant för mig sedan 26/11. Betyder att varan inte finns i lager ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Vilken tid öppnade och stängde cdon "februatireleasen"?

Jag la min order någon minut efter den öppna, ca 16:55 tror jag det var

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Jag la min order någon minut efter den öppna, ca 16:55 tror jag det var

Bra, då är 17.23 rätt tidigt förhållandevis. Håller tummarna för leverans innan nyår då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Bra, då är 17.23 rätt tidigt förhållandevis. Håller tummarna för leverans innan nyår då..

Tror faktiskt inte vi får de innan nyår.. Känns VÄLDIGT optimistiskt då artikeln hetat "Playstation 5 - Release 2021" sedan någon månad tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Tror faktiskt inte vi får de innan nyår.. Känns VÄLDIGT optimistiskt då artikeln hetat "Playstation 5 - Release 2021" sedan någon månad tillbaka

Allright men jag håller tummarna ändå pga wordingen i kundtjänst svar ang leveransdatum.

Tror ni elgiganten kommer ha något mer släpp innan nyår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Allright men jag håller tummarna ändå pga wordingen i kundtjänst svar ang leveransdatum.

Tror ni elgiganten kommer ha något mer släpp innan nyår?

Kort och gott, nej.

Permalänk

Nu fick jag meddelande från budbee att dom kommer med mitt paket mellan 17-22 (Beställt DE från POWER)

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Allright men jag håller tummarna ändå pga wordingen i kundtjänst svar ang leveransdatum.

Tror ni elgiganten kommer ha något mer släpp innan nyår?

Jag har en förbokning på SE hos cdon från 2020-10-30 och den står bara som status: förbokad, i produktinfon står det prel. leverans februari. Har väldigt svårt att se att en bokning i december skulle innebära att få hem en konsol i år när det finns de som bokat PS5 2021 på cdon en bra bit innan mig, och det var i oktober som sagt.

Däremot släppte CDON konsoler separat när flera hade avbokat/inte hämtat ut konsoler, och de gick inte in i bokningskön. Nu senast verkar cdon sålt DE direkt, som jag antar innebär att de levererat konsoler till hela deras DE-förbokning innan (eller om det var en ny laddning av avbokade konsoler). I och med att SE öppnades som ”2021” borde det inte vara avbokade konsoler, utan fler platser i bokningskön.

Angående elgiganten så tycker jag det känns mindre troligt att de släpper fler konsoler i år, men med det sagt är det inte omöjligt att de kör ett till släpp.