Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Techlab:

Vet du när på ungefär man kan börja att roama runt? Vilken del är det? Jag försöker spela lite varje dag bara för att komma förbi alla dessa "obiligatoriska uppdrag" men det är roligare att få göra sin egen grej (vill inte vara gnällig - men det hade varit bra om CDRP gjort detta optional för de som vill lalla runt lite bara)

Tyvärr inte, har inte spelat så mycket själv. Tyckte någon skrev om att man kommer förbi "titelscreen" så att säga

Någon som spelat mer kanske kan flika in!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Börjar man granska världen faller spelet kort. Storyn verkar bra men världen i sig, jäklar vad ytlig och tom.

Börjar man jämföra med red dead 2, så blir man duktigt besviken. Detaljerna är viktiga iaf för mig. Försök prata med en random npc på stan så ber han dig dra bara sen försvinner framför ögonen på dig. Får man polisen efter sig så spawnar dom framför dig. Detta spel hade behövt mkt mer tid i ugnen.

Reddit-tråd med grejer som fattas:

https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kb22xs/compil...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robajn:

Börjar man jämföra med red dead 2, så blir man duktigt besviken.

TBF kan väl inget jämföra sig med RDR2 Det spelet sabbade ju typ alla andra open world spel.
Även om de jobbat väldigt många år med detta spel hade man velat se en jämförelse med man-hours spent och budget i dessa två spel.

Men jag håller med att det verkar kännas lite tomt och ytligt. Läste listan på reddit och höll med på alla trots att jag inte spelat så mycket

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

TBF kan väl inget jämföra sig med RDR2 Det spelet sabbade ju typ alla andra open world spel.
Även om de jobbat väldigt många år med detta spel hade man velat se en jämförelse med man-hours spent och budget i dessa två spel.

Men jag håller med att det verkar kännas lite tomt och ytligt. Läste listan på reddit och höll med på alla trots att jag inte spelat så mycket

Ja så sant, rockstar är i en liga för sig 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av robajn:

Börjar man granska världen faller spelet kort. Storyn verkar bra men världen i sig, jäklar vad ytlig och tom.

Börjar man jämföra med red dead 2, så blir man duktigt besviken. Detaljerna är viktiga iaf för mig. Försök prata med en random npc på stan så ber han dig dra bara sen försvinner framför ögonen på dig. Får man polisen efter sig så spawnar dom framför dig. Detta spel hade behövt mkt mer tid i ugnen.

Reddit-tråd med grejer som fattas:

https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kb22xs/compil...

Tyvärr stämmer allt för mycket :'( Får ingen känsla att jag lixom är där och då. Mer att jag springer runt bland idioter till medborgare som antingen skriker på mig eller sitter och hukar sig bara vinden blåser lite hårt/stirrar in i väggen, inte bryr sig om jag snor saker framför dem i deras lägenhet.
De känns inte levande, de är inte där. Gjorde ett uppdrag:

The heist, när man ska ta sig ut och smyga sig ut. Jackie springer runt mitt framför fienden men de ser inte honom, han blir skjuten i huvudet och går sakta för jag klickat på hissen. Fienden reagerar på mig, att han springe runt som en tjock flodhäst finns ej med. Hade hellre sett att han däckat och jag bar ut honom än att få uppleva det kassa gameplayet. Spelar på svåraste svårighetsgrad, smyger upp bakom två personer sliter med mig ena som står 0,5 m från andra personen, stryper honom hans kollega märker ingenting.

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag har väntat sen första teasern kom upp på Youtube 2015 eller vad det var. Jag har beställt fysisk kopia (som inte innehåller nån skiva förresten) men av vad jag har läst på reviews och forum så kommer jag inte spela det på någon månad så att dom hinner fixa dom allvarligaste buggarna. Spel är inte spelbara vid release har jag lärt mig, eller så är jag grinig gammal gubbe.

Permalänk

Jag håller med om open world men har blivit emotionellt investerad i spelet nu via storyn iaf. Så pass att jag kan leva med buggar och bluescreens. När det händer är det bara upp och hoppa, på det igen så att säga.

De kommer aldrig på samma ställe dvs de upprepar inte sig för mig vid omstart. Tyder på någon slags memory leak som rinner över, oftast i samband med att jag spelat ett en stund och sedan sätter mig i en bil eller liknande sekvens där det ska tvångs-laddas in nya föremål i rask takt. Så det är ju lite positivt på så sätt iaf.

Kör 10 manuella save slots som jag roterar utöver autosave, old school säkerhet så har inget emot det 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av robajn:

Börjar man granska världen faller spelet kort. Storyn verkar bra men världen i sig, jäklar vad ytlig och tom.

Börjar man jämföra med red dead 2, så blir man duktigt besviken. Detaljerna är viktiga iaf för mig. Försök prata med en random npc på stan så ber han dig dra bara sen försvinner framför ögonen på dig. Får man polisen efter sig så spawnar dom framför dig. Detta spel hade behövt mkt mer tid i ugnen.

Reddit-tråd med grejer som fattas:

https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kb22xs/compil...

Samma här

Ville inte klaga för mycket men det är så hemskt synd för det finns tyvärr inte mångra bra spel med retrowave-Bladerunner-tema. CDRP gjorde en sak rätt och det är att skapa ett spel runt just det här temat och miljön. Bingo! Här finns redan stor potential.

Jag hade faktiskt hellret velat se Rockstar göra just det här spelet för att se vad de kan åstadkomma.

Sen tycker jag allt är fokuserad på just mission. Det finns roligare saker att göra än bara mission och därför är det viktigt att man kan utforska världen på ett sätt som att man är en del av den världen. Börjar alla dessa "statister" att ignorera en... ja, då blir det inte mycket att utforska (förutom storyn/mission då dvs).

Jag kommer att ge spelet en ärlig chans och kanske följa upp på alla updates men jag har tyvärr inte stora förhoppningar vad gäller just den här biten. Buggar kommer de säkert att fixa men jag tror inte det blir dramatiska förändringar kring själva gameplay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkkn:

Hej,
Är det med datorn i signaturen eller något annat ?

Ändrade sig nu. Kör med 2060 1440p rullar på 60-70 fps RT off såklart. Sen high/medium

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Då kanske du senare råkar ut för problemet jag haft i ett par långa shoot-outs. Att ammunitionen tar slut. Jag fick gå över till knytnävar medans jag sprang runt och lootade för mer ammo (som sen tog slut igen).

Har valt att rikta in mig på melee på grund av just min värdelösa förmåga att träffa ordentligt i sådana här spel, var riktigt värdelös redan då jag spelade Mass Effect triologin för en massa år sedan och har inte blivit bättre sedan dess, snarare sämre med åldern.

Permalänk
Medlem

Har bara stött på buggen med grejer på marken med ikon över sig och som inte går att plocka upp. Annars flyter spelet på bra. Har tweak:at inställningarna något. G-sync räddar en här. Känns helt ok att köra i ca 60 fps.

Så hur rollspelar alla?
Kör corpo och maxxar intelligence och därefter technical ability. Ska hacka och bygga egna vapen.

Permalänk

Kommit in i spelet nu efter ett par timmar och... JÄKLAR vilket spel! Helt fast och vill bara fortsätta, glömde bort tiden och kom nästan försent iväg till jobbet hehe.
Kan nu se förbi alla buggar som jag störde mig på som f*n i början.
Sett att en del klagat på att grafiken ser ut som skit vilket jag inte alls håller med om. Ser sinnessjukt bra ut, åtminstone på ultra.
Slå av film grain, motion blur, lense flare, chromatic aberration och depth of field så blir bilden mycket behagligare att titta på.
Det enda jag har att klaga på just nu är att det inte finns särskilt mycket att göra i free roam. Random events och roliga/intressanta dialoger vill jag ha mer av.

Någon som vet hur man får tillgång till fotoläge?

Visa signatur

GPU: Asus Strix 3090 OC
CPU: Intel i9-10850k
RAM: G.Skill Trident Z Royal 3600MHz CL16
MOBO: MSI Z490 MEG Unify

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

TBF kan väl inget jämföra sig med RDR2 Det spelet sabbade ju typ alla andra open world spel.
Även om de jobbat väldigt många år med detta spel hade man velat se en jämförelse med man-hours spent och budget i dessa två spel.

Men jag håller med att det verkar kännas lite tomt och ytligt. Läste listan på reddit och höll med på alla trots att jag inte spelat så mycket

För mig hamnade RDR2 på andraplats efter Witcher 3 i öppna världar jag njutit av så nog kan folk ha haft goda förväntningar på CDPR. Kommer avvakta med Cyberpunk så har ingen egen åsikt om hur de lyckades.

Permalänk

Någon som vet något om patchen för att ta bort de epilepsiframkallande scenerna? Kommer inte kunna spela för än det är åtgärdat och vill ju samtidigt inte spoila mig själv genom att söka på spelet.

Permalänk

Håller med om att det skulle varit intressant om Rockstar byggde en sådan här värld. Det känns lite som att CDPR plockat russinen ur flera spel och klistrat ihop allt men missat vissa bitar. De avslöjar sig själva ibland utan att nämna för mycket.

Spekulerar bara. Men samma sak med alla referenser man ser som de lagt in som man antingen ska känna igen eller så har de bara stulit dem. Allt från karaktärer som ser ut som tagna ur original Blade Runner, eller asiatiska sci-fi element och annat. I en intervju med CDPR som sändes i kulturnyheterna sa de ungefär ”vi ville ha Keanu Reeves och hade ingen plan B, vi skulle bara stoppa in honom i spelet”. Då tänker man jaha, varför då?

Lite så ihopklistat känns det med alla olika referenser och element man känner igen från alla möjliga håll.

OBS jag gillar retrowave/scifi/neon/palmer/hologram så jag klagar inte. Tycker det är intressant för det känns som de tänkt att de ska sälja den här drömmen/fetishen till folk för att det är enkelt.

Får väl hoppas på ett MMORPG eller liknande i retrowave/scifi stil. Om man orkar spela när det väl kommer ett sånt. Kanske vi har bra VR då så det blir mer än ett spel, en riktig virtuell verklighet.

Men uppskattar storyn och min egna karaktär så här långt. Det är bra tidsfördriv och värt slantarna även om det har förbättringspotential.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

För mig hamnade RDR2 på andraplats efter Witcher 3 i öppna världar jag njutit av så nog kan folk ha haft goda förväntningar på CDPR. Kommer avvakta med Cyberpunk så har ingen egen åsikt om hur de lyckades.

Håller helt med att de två spelen är top 2 i alla fall Inbördes ordning har jag svårare för, men Witcher 3 är magi.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Spelet är bättre än vad jag trodde på alla sätt och vis (förväntade mig buggar och prestandaproblem). Jag tror att om 3-6 månader så kommer det vara en ideal tid att börja eller testa en ny kampanj beroende på om man kan hålla sig.

RT och DLSS är här för att stanna.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Fick mitt spel idag 24timmar försenat men paketet va större än planerat tur att man är van att cykla. Men nu får man vänta nån timme på att laddat ner 30GB som återstår.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Jag skapade en tråd för screenshots! Posta gärna din V där, eller vad som helst. Synd att spamma den här allmän-tråden med screenshots tänkte jag då det är en hel del annat att dryfta kring detta spel.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1618475-cyberpunk-2077...

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

En sak jag stör mig på är hur de implementerat dodging. Dubbeltryck på W,A,S,D gör att karaktären hoppar åt det hållet, men jag gör detta av misstag hela jävla tiden då det är så jag lärt mig spela FPS spel för att få större kontroll, speciellt om jag vill krypa närmare någonting, exempelvis en kant.... oh wait hoppade över kanten. OH WELL.

Permalänk
Medlem

Börjar bli trött på de här jävla crasharna asså, är det min gpu overclock som inte är stabil eller är det något annat (har inte crashat i varken benchmark eller andra spel som cold war eller warzone)?

Jag har senaste nvidia drivrutin 460.79 och spelet crashar för mig under skapandet av min karaktär (hänt 2 gånger redan) , börjar bli trött att skapa om karaktären hela tiden.

Nån annan som upplevt crashar?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Håller helt med att de två spelen är top 2 i alla fall Inbördes ordning har jag svårare för, men Witcher 3 är magi.

Ja, de ligger nära varandra så inbördes ranking är inte så relevant jämfört med hur långt framför den övriga konkurrensen de är. Jag hoppas att fler kan möta upp framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Börjar bli trött på de här jävla crasharna asså, är det min gpu overclock som inte är stabil eller är det något annat (har inte crashat i varken benchmark eller andra spel som cold war eller warzone)?

Jag har senaste nvidia drivrutin 460.79 och spelet crashar för mig under skapandet av min karaktär (hänt 2 gånger redan) , börjar bli trött att skapa om karaktären hela tiden.

Nån annan som upplevt crashar?

Nope. Provat att inaktivera ocn?

Permalänk
Skrivet av Canson:

Börjar bli trött på de här jävla crasharna asså, är det min gpu overclock som inte är stabil eller är det något annat (har inte crashat i varken benchmark eller andra spel som cold war eller warzone)?

Jag har senaste nvidia drivrutin 460.79 och spelet crashar för mig under skapandet av min karaktär (hänt 2 gånger redan) , börjar bli trött att skapa om karaktären hela tiden.

Nån annan som upplevt crashar?

Ta bort din överklock helt eller sänk den rejält! Jag hade inför detta spel tagit fram en stabil överklock i Heaven men det fungerade inte alls i spelet. Det kraschade efter ca 20 minuter varje gång. Fick sänka massvis, sedan dess har jag inte haft några krascher alls.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Om nya spel kraschar hade nog att ta bort OC på GPU varit en av de första åtgärderna jag gjort.

Framför allt på ett spel som är så krävande som Cyberpunk.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man "hölstrar" sina händer, trycke 4 under tutorial och nu får jag inte ner dem så jag kan zooma med höger musknapp?
Samt nån som lyckats binda om F som används i konverationer?

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Ta bort din överklock helt eller sänk den rejält! Jag hade inför detta spel tagit fram en stabil överklock i Heaven men det fungerade inte alls i spelet. Det kraschade efter ca 20 minuter varje gång. Fick sänka massvis, sedan dess har jag inte haft några krascher alls.

Jag tog bort min custom overclock och körde med msi afterburners egen OC Scanner, crashade den här gången efter 30 min kanske.
Ska prova i helt stock settings nu och får se vad som händer.

Skrivet av MinscS2:

Om nya spel kraschar hade nog att ta bort OC på GPU varit en av de första åtgärderna jag gjort.

Framför allt på ett spel som är så krävande som Cyberpunk.

Tog bort min överklockningen och körde med msi afterburner OC Scanner profilen. crash efter ca 30 min

Men ska prova nu min gpu i helt stock settings bara för att se om det bir bättre

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Spelar på PS5, och tycker precis som alla andra att det inte ser 100% ut. Nån som stängt av HDR och meckat med grafikinstälningarna (motion blur och sånt)? Jag stängde av allt, men undrar om man inte ska köra med vissa igång och vissa avstängda. Nån som vet eller har en länk till nåt?

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

..och där fick jag en återbetalning av steam. tog typ 1 timme bara, sjukt snabba. då hade jag dessutom dragit över "provtiden" med typ en timme.

spelet var inte alls min cup of tea, även om jag inte hade problem med buggar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Darkie:

Någon som vet hur man "hölstrar" sina händer, trycke 4 under tutorial och nu får jag inte ner dem så jag kan zooma med höger musknapp?
Samt nån som lyckats binda om F som används i konverationer?

Dubbelklick Alt kanske?

Visa signatur

Mr. Scriptman