Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Skrivet av Cappachino:

Kanske inte dina varor fanns i lager?
Kanske inte dina varor fanns på centrallaget utan i någon av butikerna och måste då först skickas till lagret för att sen skickas ut.
Tänk på att det är en pandemi som härjar, vi vet inte hur många som är sjuka hos Webhallen.
Tex största mekanomen verkstan och butik i Lund, där ligger alla hemma och är sjuka förutom två stycken som jobbar.

Fanns 15st på lager när jag beställde, centrallagret.
Absolut, hade varit hemskt om det är pandemin som har drabbat dem, men varför inte berätta det isf? Folk hade definitivt haft förståelse.

I princip verkar det som man måste komma upp lite i nivå för att kunna få saker packade, vilket för mig är helt ointressant att försöka "level up". Som jag skrev tidigare, Inet, netonnet och elgiganten beställde jag också saker ifrån samtidigt, de lyckades alla hålla sina leverans tider. Finns säkert folk som har haft den motsatta upplevelsen till vad jag har haft med dessa butiker.

Permalänk

@Webhallen någon status på denna? https://www.webhallen.com/se/product/287865-Corsair-SF600-V2-...

Väntar bara på den delen till datorn nu. Vill gärna köpa från Webhallen men det har stått "24st på väg" i över 2 veckor nu. Fick svar att den skulle komma in den här veckan men så blev det ej. Kommer den ej in på måndag så avbeställer jag tyvärr

Permalänk
Medlem

Jag kan inte längre se "Visa priser exkl. moms" längst ner på sidan. Varför har man tagit bort denna inställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrik1986:

Fanns 15st på lager när jag beställde, centrallagret.
Absolut, hade varit hemskt om det är pandemin som har drabbat dem, men varför inte berätta det isf? Folk hade definitivt haft förståelse.

I princip verkar det som man måste komma upp lite i nivå för att kunna få saker packade, vilket för mig är helt ointressant att försöka "level up". Som jag skrev tidigare, Inet, netonnet och elgiganten beställde jag också saker ifrån samtidigt, de lyckades alla hålla sina leverans tider. Finns säkert folk som har haft den motsatta upplevelsen till vad jag har haft med dessa butiker.

Sitter väl ungefär i samma sits. En vecka hittills och de har inte ens skickat min beställning (och nej, det är inget RTX 3080 eller liknande som är bristvara i allmänhet). Fanns i lager när jag beställde, fick sedan ett mail om det var slut, men i alla fall onsdag till fredag har det funnits 50+ när jag kollat. Senaste uppdateringen på min beställning säger fortfarande att den inte kunde packas p.g.a. att det inte fanns på lager. Visst kan man ha förståelse för att det kan ta lite längre med corona och black friday, men det känns ändå som att jag har passerat punkten för hur länge jag känner att det är motiverat att vänta. Vet de om att de har problem får de väl minska på vad de utlovar, och en liten vag notis om att det "kan" ta längre tid "dagarna efter" black week börjar bli svår att svälja när leveranstiden ser ut att kunna bli uppemot 2 veckor (om inte längre än så). Andra företag tycks inte ha samma problem, och hade jag vetat att det skulle bli så här hade jag nog beställt hos någon annan (vilket jag antar är en av anledningarna till att de inte säger något).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas H:

Sitter väl ungefär i samma sits. En vecka hittills och de har inte ens skickat min beställning (och nej, det är inget RTX 3080 eller liknande som är bristvara i allmänhet). Fanns i lager när jag beställde, fick sedan ett mail om det var slut, men i alla fall onsdag till fredag har det funnits 50+ när jag kollat. Senaste uppdateringen på min beställning säger fortfarande att den inte kunde packas p.g.a. att det inte fanns på lager. Visst kan man ha förståelse för att det kan ta lite längre med corona och black friday, men det känns ändå som att jag har passerat punkten för hur länge jag känner att det är motiverat att vänta. Vet de om att de har problem får de väl minska på vad de utlovar, och en liten vag notis om att det "kan" ta längre tid "dagarna efter" black week börjar bli svår att svälja när leveranstiden ser ut att kunna bli uppemot 2 veckor (om inte längre än så). Andra företag tycks inte ha samma problem, och hade jag vetat att det skulle bli så här hade jag nog beställt hos någon annan (vilket jag antar är en av anledningarna till att de inte säger något).

Om det verkligen är exakt samma vara som finns i lager nu (och det inte var någon del av nån speciell drive med bara några få som såldes eller liknande) och Webhallen säger rakt ut i din order att den inte finns på lager, så är det kanske läge att ta kontakt med dem istället för att vänta i veckor och knyta näven i fickan? Det kan ju blivit något fel helt enkelt... Händer alla

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Om det verkligen är exakt samma vara som finns i lager nu (och det inte var någon del av nån speciell drive med bara några få som såldes eller liknande) och Webhallen säger rakt ut i din order att den inte finns på lager, så är det kanske läge att ta kontakt med dem istället för att vänta i veckor och knyta näven i fickan? Det kan ju blivit något fel helt enkelt... Händer alla

Tja, loggar jag in på deras hemsida och kollar på ordern så refererar de till varan med artikelnummer och en länk, och klickar jag på den så kommer jag till produktsidan som säger att den finns i lager. Att döma av tillgängliga recensioner så har Webhallen sålt den i minst 2 år, och jag hade som sagt andra butiker jag kunde köpt från. Finns inte så mycket utrymme för att misstolka tycker jag. Senaste uppdateringen var tisdag förmiddag när jag fick mitt mail, och jag kollade visserligen inte lagerstatusen på tisdagen, men onsdag och framåt fanns den i alla fall.

Jag har som sagt viss förståelse för att saker kan ta längre tid än planerat, men i så fall vill jag gärna bli informerad. Tänkte höra av mig på måndag och se vad de har att säga om saken, men jag har av tidigare erfarenhet av liknande ärenden lärt mig att inte vara alltför optimistisk. Jag skrev mitt tidigare inlägg mest för att bekräfta att upplevelsen som jag citerade inte var unik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas H:

Tja, loggar jag in på deras hemsida och kollar på ordern så refererar de till varan med artikelnummer och en länk, och klickar jag på den så kommer jag till produktsidan som säger att den finns i lager. Att döma av tillgängliga recensioner så har Webhallen sålt den i minst 2 år, och jag hade som sagt andra butiker jag kunde köpt från. Finns inte så mycket utrymme för att misstolka tycker jag. Senaste uppdateringen var tisdag förmiddag när jag fick mitt mail, och jag kollade visserligen inte lagerstatusen på tisdagen, men onsdag och framåt fanns den i alla fall.

Jag har som sagt viss förståelse för att saker kan ta längre tid än planerat, men i så fall vill jag gärna bli informerad. Tänkte höra av mig på måndag och se vad de har att säga om saken, men jag har av tidigare erfarenhet av liknande ärenden lärt mig att inte vara alltför optimistisk. Jag skrev mitt tidigare inlägg mest för att bekräfta att upplevelsen som jag citerade inte var unik.

Jag beställde 28:e de har packat den nu över 1 vecka senare. Allt finns i lager. Har hört av mig till kundtjänst vid flertalet tillfällen de svarar inte.

Tycker som du att det kan vara bra att bli informerad. Nu är läget som de är, men som kund blir man otroligt besviken

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas H:

Tja, loggar jag in på deras hemsida och kollar på ordern så refererar de till varan med artikelnummer och en länk, och klickar jag på den så kommer jag till produktsidan som säger att den finns i lager. Att döma av tillgängliga recensioner så har Webhallen sålt den i minst 2 år, och jag hade som sagt andra butiker jag kunde köpt från.

Wow, och din order säger "ej i lager"? Det låter helt klart som läge att jaga på dem via nån kontaktväg!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

WH har allvarliga problem med orderhantering och annan backend.

Köpte en fyndvara. Fanns i lager, klippte den direkt, vet att den ej var såld. Betalade direkt och var nöjd och förväntansfull då jag länge funderat på den produkten.

Bekräftelsemailet hade också ”grön ikon” för i lager.

Får ett mail några dagar senare att varan är ”slut i lager”. De har ingen förklaring men jag misstänker att någon i personalen eller annan lyckats köpa den i butiken när de sett var sen fanns.

Det var ett bra pris som dessutom sänktes pga min medlemsnivå - men som skulle visa sig helt värdelöst. Jag är ”black” och kundservice betyder ingenting för WH längre. Ingen good will, ingenting.

Vi ska inte tala om medlemsystemet som inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Är det nån som fått poäng från sina köp under black week?

Permalänk
Skrivet av Krillec:

Är det nån som fått poäng från sina köp under black week?

Det står att jag fått "quad-xp weekend" men jag är osäker på om det verkligen har adderats till mina befintliga. Inga achievements har dykt upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillec:

Är det nån som fått poäng från sina köp under black week?

Jag har inte fått vare sig poäng eller achievements.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Jag har inte fått vare sig poäng eller achievements.

Inga poäng eller achievements här heller...

Permalänk
Medlem

Det står quad-xp för mig också, men det har inte kommit in några poäng.

Man undrar ju vad som hänt, alla mina ordrar är inte ens skickad än

Permalänk

Har webhallen ingen personal på kundtjänst nu? Mailade för över en vecka sedan utan något svar. Beställde en vara 1 december och har fortfarande inte fått något och den ska vara skickad.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är besviken på hur Webhallen hanterar förbokningar på faktura. Mycket möjligt att det inte är helt och hållet Webhallens fel utan kanske mer Klarnas, men de får tyvärr ta ansvar.

Förbokade en samlarutgåva av ett spel för ett antal år sedan. Har sedan dess flyttat. Mailade om att uppdatera min adress så spelet kommer rätt, men det gick inte. Fick bara svar att "det inte går så enda alternativet är att avboka och köpa om, men man kanske inte vill förlora sin köplats".

Nä no shit! Vad ska jag göra då? Var tvungen att avboka ändå, när jag såg att spelet gick att förboka igen (stod som fullbokat i flera år). Men det var för sent; jag hamnade sist i kön och nu är det utgått ur sortimentet och mitt spel står fortfarande som obekräftat även om jag hann förboka det. Kommer väl ett mail snart med info att det inte längre finns i lager, "sorry bruh".

Gillar Webhallen annars men just den här detaljen känns helt sjukt fyrkantig.

Update: Kontaktade Webhallen om det här och fick faktiskt bra svar om att de känner till problemet och jobbar på det. Så det är iaf en liten tröst! Förhoppningsvis går liknande situationer att lösa i framtiden iaf.

Permalänk
Skrivet av baseballigan:

Har webhallen ingen personal på kundtjänst nu? Mailade för över en vecka sedan utan något svar. Beställde en vara 1 december och har fortfarande inte fått något och den ska vara skickad.

över 60 min kö till chatt

Permalänk
Medlem

Idag har nu poäng och achievements från black week lagts till på mitt konto iaf

Permalänk
Skrivet av Chiefpiggum:

över 60 min kö till chatt

Underbart! Står att de kortat ner telefontider för att svara på mail. Har väntat i en vecka på mailsvar. Handlar om en julklapp till sonen som inte kommit fram så man vill ju gärna ha svar snart.

Permalänk
Skrivet av tachy13:

Idag har nu poäng och achievements från black week lagts till på mitt konto iaf

Mina poäng och achievements har inte dykt upp än.

Uppdatering kl 18:14. Nu har poängen och achievements dykt upp.

Uppdatering
Permalänk
Medlem

Jag måste vara världens trögaste människa men jag fattar inte hur supply drops funkar hos Webhallen. Jag har flertalet "Double Tap - Dubbel XP på nästa köp", hur aktiverar jag dessa supply drops? Har även t ex: "Buttered Toast - 150 XP", hur aktiverar jag denna så den försvinner från min inventory?

Permalänk
Medlem

Double tap kommer automatiskt, står din beställningen om du kollar upp den via hemsidan.
Men går du in varje vecka och klickar på 'supply drop' så får du lätt mer XP än via vanliga köp (om du inte är shopaholic eller inköpare för ditt företag)

Det enda kluriga är väl shilling banco / fri frakt så att man inte råkar aktivera den vid utcheckningen för något som redan är gratis eller billigt.

Permalänk
Medlem

Bara för att följa upp mitt tidigare inlägg så är här den fullständiga tidslinjen:

  • 01/12 10:51 - Bekräftelsemail på min order där en artikel påstås inte vara i lager (dock ganska säker på att så inte var fallet vid beställningen)

  • 02/12 ~17:00 - Jag kollar lagerstatus på artikeln, finns då 50+ i lager

  • 07/12 16:48 - Skickar en fråga till deras support

  • 09/12 18:17 - Får svar om att det kommer skickas inom kort

  • 11/12 20:40 - Får mail om att ordern är packad

  • 14/12 15:11 - Får SMS om att paket finns att hämta ut

2 veckor för leverans m.a.o. Kan även inflika med att jag den 8:e (eftermiddag/kväll) också beställde från CDON och fick det den 11:e, så viss skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Jag måste vara världens trögaste människa men jag fattar inte hur supply drops funkar hos Webhallen. Jag har flertalet "Double Tap - Dubbel XP på nästa köp", hur aktiverar jag dessa supply drops? Har även t ex: "Buttered Toast - 150 XP", hur aktiverar jag denna så den försvinner från min inventory?

Buttered Toast och dylika drops är bara XP som du fått. Perks är "Skilling Blanco" och "Dubble Tap" som används vid köp. Ditt inventory går således inte att "använda", medan perks (som visas under din level) används vid köp.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk

Jag använde skilling banco på en fyndvara som sedermera hade utgått (trots att produkten försvann precis efter Jag beställt 🤨)

Får man inte tillbaka den när man avbeställt? Riktigt kasst isf

Permalänk
Medlem

Är det rimligt att man ska vänta över två veckor på att få pengar för en retur?
Den 5e December lämnade jag in en vara i en butik som jag fått skickad till mig, den var ouppackad. Det skulle ta "en dag eller två" och sen "2-5 bankdagar" innan pengarna syns på kortet.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Är det rimligt att man ska vänta över två veckor på att få pengar för en retur?
Den 5e December lämnade jag in en vara i en butik som jag fått skickad till mig, den var ouppackad. Det skulle ta "en dag eller två" och sen "2-5 bankdagar" innan pengarna syns på kortet.

Det låter som att något har gått jättefel. I din sits hade jag i första hand kontaktat din bank. Jag har väldigt svårt att tro att Webhallen har gjort något fel i deras system då kortreturer i regel görs helt via kortterminaler, så om det står på returkvittot att du ska ha pengar tillbaka så är det nog banken som strular.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Det låter som att något har gått jättefel. I din sits hade jag i första hand kontaktat din bank. Jag har väldigt svårt att tro att Webhallen har gjort något fel i deras system då kortreturer i regel görs helt via kortterminaler, så om det står på returkvittot att du ska ha pengar tillbaka så är det nog banken som strular.

Jag fick ett kvitto när jag lämnade varan, men den är köpt online så pengarna skulle betalas med samma medel som jag betalat med.

Efter att ha lämnat varan hade jag väntat mig något mail som bekräftelse att de godkänt returen. Det skulle ta 1-2 dagar för returprocessen. Tänkte att det borde gå fort då kartongen var oöppnad och oskadd. Fick inget mail, så jag mailade supporten, 9e december fick jag svar att återbetalningen registrerats och pengarna borde synas om 2-5 dagar. Väntar 5 bankdagar, skriver igen. Får svar att något gick fel och att de nu gjort ett nytt försök. Nu har det gått 5 bankdagar igen och ser ingenting.

Jag har aldrig märkt att det tagit tid innan pengar syns på kortet när jag gjort returer, så ganska säker på att något gått snett igen.

Men det verkar vara upp till mig att spamma supporten för att det ska röra sig framåt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Inaktiv

Hur gör man retur till Webhallen?

Jag har läst på deras hemsida https://www.webhallen.com/se/info/15-Angerratt-och-oppet-kop men förstår fortfarande inte vilka val jag ska göra på https://portal.postnord.com/skickadirekt/

Man ska tydligen välja "Brevlåda" och inte "Ombud" då Webhallen ej hämtar ut hos ombud.

Sen ska man välja tillvalet företagspaket, och det är här det tar stopp för mig. Det enda jag ser är "Företagsleverans före kl 17:00 nästa vardag" vilket gör att frakten går från 49 kr till 200 kr...

Så vad menas med företagspaket? Betyder det bara att jag väljer "företag" som mottagare möjligtvis?

Permalänk
Medlem

Upptäckte nyss att det blir "mörkt" tema när man väljer "Gaming" som produktkategori. Jäkligt töntigt, och svårläst...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S