Mellanox skillnader mellan individuella kort (Samma modell) ?

Permalänk
Inaktiv

Mellanox skillnader mellan individuella kort (Samma modell) ?

Hej! Jag är på jakt efter ett "Mellanox ConnectX-5 VPI" pcie-instickskort och kikar lite på eBay och andra sidor.

Jag har hittat en annons på eBay med 2st kort till salu, precis vad jag söker. Dock ser korten på bilden lite annorlunda jämfört med varandra. Är det normalt? Säljaren har extremt bra recensioner, 100% positivt på över 18.000 omdömen, så känns konstigt om det skulle vara så att ett av korten är fake?

Nedan är bilderna från annonsen, på första bilden har jag markerat vad jag funderar över:

Bilder på korten

Har även skrivit till säljaren och frågat om detta, men inte fått svar än. Jag hade varit väldigt tacksam om någon här kunde dela med sig lite av sin kunskap också

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon265474:

Hej! Jag är på jakt efter ett "Mellanox ConnectX-5 VPI" pcie-instickskort och kikar lite på eBay och andra sidor.

Jag har hittat en annons på eBay med 2st kort till salu, precis vad jag söker. Dock ser korten på bilden lite annorlunda jämfört med varandra. Är det normalt? Säljaren har extremt bra recensioner, 100% positivt på över 18.000 omdömen, så känns konstigt om det skulle vara så att ett av korten är fake?

Nedan är bilderna från annonsen, på första bilden har jag markerat vad jag funderar över:

Har även skrivit till säljaren och frågat om detta, men inte fått svar än. Jag hade varit väldigt tacksam om någon här kunde dela med sig lite av sin kunskap också

Hade varit intressant att se etiketterna på baksidan av båda korten. Gissar ju spontant att det antingen är olika modeller eller åtminstone olika revisioner.

Sen kanske det inte spelar någon roll...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304