Uppgradering utav dator alternativ köpa ny

Permalänk

Uppgradering utav dator alternativ köpa ny

Om cirka tre veckor har jag ägt min speldator i 6 år, en dator som har klarat de spelen jag har velat och den har inte haft några som helst problem under dessa år. Jag har nu ett tag spelat Call of Duty Warzone där jag i början inte hade några alls som problem men nu börjar jag få problem där jag ofta kraschar och det ska tydligen bero på min dators prestanda. Den börjar helt enkelt göra sitt sista arbete.

För tillägg också så i graphics inställningen i Warzone så lyser det rött på VRAM Usage, den har överstigit max och jag kan inte göra något för att dra ner på den då allt är på low. Bifogar en print på min nuvarande dator specs där ni ser vad jag har för specs i datorn. Bra även att veta att det är 24 GB RAM-minne och inte 2x4 GB som när jag köpte den. Specs till min nuvarande dator.

Nu till den viktigaste frågan, vad bör jag uppgradera i datorn för att kunna spela Warzone utan problem eller bör jag investera i en ny dator. Vilka produkter behövs för uppgradering och jag vill ha tips på varukorg (helst från Inet) med produkter för att bygga ihop min egna gaming dator.

Om jag väljer att bygga ihop en ny gaming dator vill jag ha ett chassi med belysning, alternativ fönster sedan installera belysning i datorn. Den behöver även klara att ha två skärmar inkopplade då jag ofta använder två skärmar.

Budget skulle jag nog säga cirka 10.000 kr. Min gamla dator köpte jag efter jul vilket var rabatterade priser och kostade 8.000 kr.

Permalänk
Medlem

I ditt fall skulle jag sålt din gamla dator och lagt pengarna på en ny istället inför kommande spelstunder! Önskar jag med kunde hålla mig så länge om 6 år mellan nya delar men de är alldeles för kul att byta upp sig!

Visa signatur

Zotac RTX 3080 Trinity 10GB OC | AMD Ryzen 7 3700X + Deepcool Castle V2 240mm | Corsair 16GB 3200MHz CL16 | Gigabyte X570 GAMING X | Corsair RM750x | Kolink Observatory
2x M.2 SSD 1TB/250GB | 2x SSD 500gb/250GB
Acer Predator XB271HU 27", Asus ROG Swift PG248Q 24", BENQ GC2870H 28"

Permalänk
Hedersmedlem

Att spelet kraschar behöver ju dock inte betyda att datorn är för långsam.

Min fru har en i9-10900K med ett RTX 3080 (man får ändå betrakta det som en ganska snabb speldator), och den kraschade också i Warzone efter ungefär 30-40 minuter speltid när hon testade. Hon har inte kört det sedan dess, så mer än så vet jag ej.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pv2b:

Att spelet kraschar behöver ju dock inte betyda att datorn är för långsam.

Min fru har en i9-10900K med ett RTX 3080 (man får ändå betrakta det som en ganska snabb speldator), och den kraschade också i Warzone efter ungefär 30-40 minuter speltid när hon testade. Hon har inte kört det sedan dess, så mer än så vet jag ej.

Hon försökte spela igen, och det var en total stutterfest, så det är nog bra att reda ut varför det är så innan du går och köper en ny PC helt i onödan.