Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

https://varvat.se/nyheter/stor-frustration-kring-leveransen-a...

Lite oroväckande när han säger att enheterna redan levererats och nästa batch för HP Store är februari

Inga ordrar har raderats.
Detta är en lögn då min order togs bort efter 3 månader. Pengarna hade dragtis redan då via paypal och förra söndagen fick jag mail attt min order blivit makulerad.
När jag ringer dom på måndagen därpå säger dom att det blivit teknisk fel och att jag får göra en ny beställning när varan åter kommer i lager.
Många andra användare runt om i världen som beställt via hp direkt har också blivit av med sina ordrar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av xerno:

Inga ordrar har raderats.
Detta är en lögn då min order togs bort efter 3 månader. Pengarna hade dragtis redan då via paypal och förra söndagen fick jag mail attt min order blivit makulerad.
När jag ringer dom på måndagen därpå säger dom att det blivit teknisk fel och att jag får göra en ny beställning när varan åter kommer i lager.
Många andra användare runt om i världen som beställt via hp direkt har också blivit av med sina ordrar

Ja deras bokningssystem verkar extremt svajjigt. Ordrar försvinner, kommer tillbaka. Datum flyttas fram. Jag är inte så säker på att någon i Sverige fått något headset överhuvudtaget som det står i intervjun. Då hade vi hört om det här på Sweclockers tror jag. De som beställer är VR entusiaster och rent statistiskt borde några borde häcka här tycker man.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av wahlander:

Ja, utifrån den artikeln ställer jag in mig på tidigast februari. Tyckte 3080 släppet var under all kritik, antar att allt är relativt.

Ja, lagom tills man börjar läsa rykten om G3 så blir väl G2 tillgänglig.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Själv beställde jag från Bestware i Juli. Den ska skickas på måndag vad jag vet så snart finns den här.

Beklagar verkligen att så många inte fått igenom sina HP ordrar. Jag tipsade ju om det erbjudandet. HP har verkligen gjort ett uselt jobb under den här lanseringen.

Permalänk
Medlem

Detta år har varit värdelöst av många anledningar, kassa hårdvarulanseringar är ett av skälen.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

Själv beställde jag från Bestware i Juli. Den ska skickas på måndag vad jag vet så snart finns den här.

Beklagar verkligen att så många inte fått igenom sina HP ordrar. Jag tipsade ju om det erbjudandet. HP har verkligen gjort ett uselt jobb under den här lanseringen.

Grattis till dig! och det var ju ett bra tipps

Med rabatt och från HP:s egna online handel, kändes det ju ganska säkert.
Hade också ett förbokat på Bestware sen 29 juli. Valde efter ett snabbt beslut att avboka och beställa från HP istället.
Ett misslyckat beslut och jag får stå mitt kast. Osäkert när man får ett exemplar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smith:

Grattis till dig! och det var ju ett bra tipps

Med rabatt och från HP:s egna online handel, kändes det ju ganska säkert.
Hade också ett förbokat på Bestware sen 29 juli. Valde efter ett snabbt beslut att avboka och beställa från HP istället.
Ett misslyckat beslut och jag får stå mitt kast. Osäkert när man får ett exemplar nu.

Samma här. Valde att avboka min köplats/bokning hos Inet. Ingen skugga skall falla på tipset vi fick i tråden. Det var på pappret ett solklart tips och kändes så övertygande när man beställde.

Tycker inte det var ett misslyckat beslut av dig. Grundtanken med förbokning faller om alla bokar upp flera ex av samma vara hos varenda tillgängliga ÅF. Även om det sker avbokningar så blir det svårt att få koll på hur många som faktiskt köar.

https://www.youtube.com/watch?v=NHbLaSGYFnQ&t=1085s

Sebastian ger rejäla kängor (som tycks öka i takt med ölen ) och jag ganska övertygad att våra headsets egentligen skulle ha skickats ut i fredags men blev återkallade. Så nu blir det lika illa åt andra hållet. Vi har stått i kö hos andra återförsäljare, gått ur kön baserat på HPs löfte och nu snor HP (av allt att döma) leveransen från oss och vi hamnar ännu längre bak i kön. Om man ens har energin och motivationen att förboka igen.

Jag ger HP en chans den här veckan att skicka ut men det lät fan inte bra i fredags.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Min order är återigen uppe på HP store.

Orderdatum 25/11/2020
Under behandling 25/11/2020
Paketering 25/11/2020

Uppskattat leveransdatum 07/12/2020

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Skrivet av dwd:

Min order är återigen uppe på HP store.

Orderdatum 25/11/2020
Under behandling 25/11/2020
Paketering 25/11/2020

Uppskattat leveransdatum 07/12/2020

jepp samma för mig

Permalänk
Medlem

Någon som hört nåt från andra ÅF än HP?
Tror jag skiter i att vänta snart och köper nåt annat.
Ovissheten frustrerar.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Skrivet av vkn:

Någon som hört nåt från andra ÅF än HP?
Tror jag skiter i att vänta snart och köper nåt annat.
Ovissheten frustrerar.

Den kommer skickas imorgon eller övermorgon till mig från Bestware, Tyskland. Produktionen är äntligen i full gång nu efter vad som verkar vara ett avbrott och jag tror de skriver att alla nuvarande liggande bokningar kommer att vara uppfyllda i Januari. Har man bokat oktober och bakåt tror jag det finns goda chanser att man får sitt innan december är slut. Leveranserna har eskalerat kraftigt sista veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Min order är återigen uppe på HP store.

Orderdatum 25/11/2020
Under behandling 25/11/2020
Paketering 25/11/2020

Uppskattat leveransdatum 07/12/2020

Min också! Detta känns som ett otroligt positivt besked

Många i tråden verkar för övrigt ha missuppfattat vad "Uppskattat leveransdatum" står för, detta är alltså INTE det datum du beräknas att ha paketet på lådan. Utan snarare det datum HP räknar med att skicka paketet, saxar från deras hemsida nedan:

Skrivet av HP Sverige:

Beräknat leveransdatum
Beräknat leveransdatum på vår hemsida ger en indikation på när varan kommer att skickas från vårt lager för leverans. Exempelvis, skickas produkter som visar "Beräknat leveransdatum: Nästa arbetsdag" från vårt lager nästa arbetsdag efter orderbekräftelse. För produkter som inte är omedelbart tillgängliga från vårt lager visas ett beräknat leveransdatum tillsammans med produktbeskrivningen. Om du beställer en produkt som inte finns på lager för tillfället skickar vi dig ett e-postmeddelande som anger att vi kommer att acceptera din beställning så fort produkten är tillgänglig och klar för frakt.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Många i tråden verkar för övrigt ha missuppfattat vad "Uppskattat leveransdatum" står för

Inte märkt av för många här i tråden som påstår att det ska levereras då, men att de istället klagar på oklarheten och levt på hoppet. Sen vet jag inte helt hundra, men HP själva skrev väl under varan när man köpte den att det var 5-10 dagars leverans. Kan ju minnas fel och det kanske nämndes "uppskattas" där med.

Permalänk
Medlem

Enligt HP så skulle ju leveransen anlända deras lager i fredags men det gjorde den inte. Detta tillsammans med olika besked från HPs kundservice och HPs svenska produktchefs kommentar om att några fåtal enheter redan skickats ut och resten anländer i januari-februari OCH historiken med en rad olika förseningar gör ju att man blir skeptisk.

Hoppas verkligen att jag har fel och att statusbeskedet i ordern stämmer den här gången.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Ringde idag på lunchen. Inga nya besked. Några headsets har inte kommit och de vet inte när nästa leverans kommer.

Dom hävdar fortfarande att "någon" aktiverat köp-knappen av misstag. Märkligt då att kundservice kunnat ge ett datum när man talat med dom efteråt på telefon.

Behåller min teori om att headseten fanns men gått till ÅF istället när någon upptäckte att vissa köpare kanske kunde ha beställt ett headset utan att stå i kö hos annan ÅF.

Så var det med det...och köplatsen hos Inet har man förstås sagt upp så det är bara att ställa sig sist igen dessutom. Detta året suger på alla nivåer.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Skrivet av flightsim18:

Behåller min teori om att headseten fanns men gått till ÅF istället när någon upptäckte att vissa köpare kanske kunde ha beställt ett headset utan att stå i kö hos annan ÅF.

Känns det verkligen troligt? Att annulera nya ordrar till förmån för gamla är väl minst lika illa eftersom man ändå kommer göra någon besviken. Det enda vettiga vore att hedra alla ordrar, oavsett när de lagts, men kompensera de som blivit orätt behandlade (med 50€ eller vad nu snacket på tuben nämner).

Permalänk
Medlem

Fel i databas kan det ju bli. Sen så den interna kommunikationen är inte alltid toppen. Köpte reverb hos HP Sverige. När jag reklamerade blev jag bollad mellan retur och sälj avdelningen vem som ska ta ansvar. För de förstod inte att jag köpt av dem. Han på sälj bara skrattade de är vägg i vägg med varann men tog ändå över en vecka av bollande.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Ringde idag på lunchen. Inga nya besked. Några headsets har inte kommit och de vet inte när nästa leverans kommer.

Dom hävdar fortfarande att "någon" aktiverat köp-knappen av misstag. Märkligt då att kundservice kunnat ge ett datum när man talat med dom efteråt på telefon.

Behåller min teori om att headseten fanns men gått till ÅF istället när någon upptäckte att vissa köpare kanske kunde ha beställt ett headset utan att stå i kö hos annan ÅF.

Så var det med det...och köplatsen hos Inet har man förstås sagt upp så det är bara att ställa sig sist igen dessutom. Detta året suger på alla nivåer.

Fan..

Samma här. Ringde nyss in och fick inget annat än ursäkter och oklarheter. Han stammade fram något om januari-februari, medan det förra veckan var tvärlugnt och ordern/varan var allokerad med lager 4 dec + leverans 7 dec spikat.

Begärde kompensation för att:
1. Ordern försvann förut från sajten utan anledning
2. Datumet har visat sig inte stämma men HP har inte informerat om detta.
3. Beloppet som de påstår endast ska vara reserverat är de facto draget från mitt kort.
3. De aldrig återkopplar utan man måste på eget initiativ kolla status och höra av sig.

Ärendet eskalerat.

Deppigt nu...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Najs... ska man behöva vänta på denna beställning i några månader samma som 3080. Gällande 3080 så hade jag haft mitt i handen redan om man hade varit lite mer skeptisk till butiker. Tog bort en 15:16 beställning då de andra såg ut att ha i lager (det stämde såklart inte då). Historien verkar ju upprepa sig här också. Värdelöst.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ValdrGalga:

Känns det verkligen troligt? Att annulera nya ordrar till förmån för gamla är väl minst lika illa eftersom man ändå kommer göra någon besviken. Det enda vettiga vore att hedra alla ordrar, oavsett när de lagts, men kompensera de som blivit orätt behandlade (med 50€ eller vad nu snacket på tuben nämner).

Allt verkade frid och fröjd, vi var flera som ringde och fick bekräftelse flera gånger under förra veckan. Vid ett tillfälle fick jag från HP: "jag vet att det varit många förseningar men nu är dom faktiskt på väg, detta känns safe att säga". Jag fick till och med ett personligt mail från en medarbetare på HP Store som skrev mitt leveransdatum så jag skulle känna mig safe.

Sedan uppmärksammades det att HP sålt ett gäng headsets via HP Store. Dels i denna tråden men även på annat håll och även internationellt. Varvat.se intervjuade till sist HPs svenska produktchef i fredags som sa att alla headsets nu skall till ÅF. "Ett litet gäng kunder" hade fått sina headsets tidigare men det var några få och resten skall till ÅF.

Och...voila. Plötsligt försvann våra headsets. Samma dag. Puts väck och helt plötsligt är det januari-februari för att "någon aktiverade köpknappen av misstag"

Nope! I don't buy it for a second...

Sedan så anser jag inte att en order är ny om man stått i kö tidigare hos en av deras ÅF. Man är måhända ny i HPs system men inte för mig som väntande kund. Förstår att det är svårt för HP att kolla upp sådant men effekten blir ju att man dels blivit blåst på en leverans OCH hamnar längst bak i kön eftersom man (eller åtminstone jag) klev ur kön på annat håll. Nu har jag tjatat om min köplats i alla mina inlägg på sistone, I know! Men det är så sjukt jävla irriterande så det saknar motstycke.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Känns som det var klokt låta min beställning på Bestware ligga kvar ändå.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Min order hos HP har gått från Paketering till "AVVAKTAR LAGERSTATUS", känns som de skickade vår leverans någon annanstans

Permalänk
Skrivet av Taliyah:

Min order hos HP har gått från Paketering till "AVVAKTAR LAGERSTATUS", känns som de skickade vår leverans någon annanstans

Intressant... Min status är (via mobiltelefon) fortfarande "ute för leverans" men med ett uppdaterat datum satt till 11/12/2020. Via datorn står det fortfarande "paketering". Jag skulle nog vilja satsa en del cash på att det inte kommer något definitivt leveransbesked på fredag

Permalänk
Medlem

Katastrofalt illa skött.
Nä, nu skiter jag i HP, hur svårt kan det vara att kommunicera med sina ÅF eller kunder som bokat via deras sida?

Kliver av kön å väntar till den finns i lager hos en lokal ÅF.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Jag är fast på samma sätt som med 3080, köpte från HP med 15% rabatt och vill gärna ha det erbjudandet.
Dock vill jag helst ha mitt 3080 innan jag får mitt G2 så får bara sitta snällt och vänta några månader till då.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

De får dålig pr nu för att de försöker undvika dålig pr genom att det gick att beställa och få tidigare via hp store än återförsäljare?

Några här har ju uttryckt frustration över detta åsidosättande av kö men ja går nog inte vinna oavsett hur de gör. Kanske är återförsäljare som surnat till att inte få lovade leveranser och så har hp i lager helt plötsligt.

Jaja hur som det ser ju ändå ut som att min mars kommer va felaktig vilket är positivt så ändå förvånandsvärt bra launch så här långt. Hoppas och ber nu att de inte har några barnsjukdomar i första batchen bara men de borde väl börjat dyka upp vid det här laget.

Nu hoppas man det lossnar med 3080 också. 6900xt släpps ju i morgon men kommer inte gå att få tag på och jag kommer inte vilja betala för det heller misstänker jag...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

De får dålig pr nu för att de försöker undvika dålig pr genom att det gick att beställa och få tidigare via hp store än återförsäljare?

Några här har ju uttryckt frustration över detta åsidosättande av kö men ja går nog inte vinna oavsett hur de gör. Kanske är återförsäljare som surnat till att inte få lovade leveranser och så har hp i lager helt plötsligt.

Jaja hur som det ser ju ändå ut som att min mars kommer va felaktig vilket är positivt så ändå förvånandsvärt bra launch så här långt. Hoppas och ber nu att de inte har några barnsjukdomar i första batchen bara men de borde väl börjat dyka upp vid det här laget.

Nu hoppas man det lossnar med 3080 också. 6900xt släpps ju i morgon men kommer inte gå att få tag på och jag kommer inte vilja betala för det heller misstänker jag...

Antar att du missat reverb redditen? Släppet är krap och fylld av massor med problem. AMD moderkort har problem med deras USB portar och G2 (HPs lösning köp en USB hub, internt kort med USB). AMD GPUs fungerar inte med G2 (dom senaste iaf). Vissa som lyckats "bränna" kabeln till G2an (hur fasiken då?). Kabel har tydligen glappat ur för vissa. Kör du volymen på max svartnar skärmarna. Säkert missat men detta var vad som dök upp i minnet såhär.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Det med ljudet och svartnande skärmar hade väl att göra med att man inte hade tillräckligt med ström via sin USB, och att det bara gällde vissa spel, som jag förstått det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Några här har ju uttryckt frustration över detta åsidosättande av kö

Initialt kan man tänka så men då förutsätter man också att de som handlade på HP store den 25:e gjorde det spontant och inte stod i kö på andra ställen. HP hade inget priviligierat kösystem tidigare (gick inte ens att beställa) så sannolikt har/hade många av de som beställde stått lika mycket i kö som alla andra hos WH, Inet eller Komplett. Det som är svårt att avgöra är förstås den faktiska kötiden hos resp kund. Alldeles säkert så hade dock några headsets gått till kunder som inte köat lika länge. Det är fullt rimligt att anta.

Men...nu blev det ju inte så oavsett. Om det är rättvist eller ej beror på hur man ser det. Bokningar år 2020 är uppenbarligen svajjigt lite varstans. Fick höra att folk bokar upp flera 3080 kort överallt. Läste om någon här på SC som hade fyra aktiva bokningar för att knipa ett ex. Visst...de överblivna bokningarna släpps sedan men det skapar obalans i systemet och svårt läge för potentiella kunder att planera sin bokning och välja rätt kort.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz