Apple Mac Mini M1 Server?

Permalänk
Avstängd

Apple Mac Mini M1 Server?

Hej! Kör idag en Windows Server implementation och det fungerar väll relativt ok när det gäller DNS/DHCP, ibland tar det dock lite tid med namn-uppslag men det är dock inte alltför frekvent detta felet uppstår, jag har alltid tyckt om Apple's ekosystem och att det är stabilt att arbeta i (iallafall i min begränsade upplevelse som konsument). Min tanke var att fortsätta kör min Windows Server och skapa en Share eller liknande, kort och gott en Fil-Server, samt vill jag ha en AD struktur genom Windows miljön. Är det möjligt att implementera en Mac som hanterar DHCP/DNS samt Plex Server som är kopplad till min Win SRV "Share", vet att MacOS Server stödjer SMB så det bör väll fungera åt båda hållen så att säga? Hur är er erfarenhet av MacOS Server när det kommer till stabilitet och tillförlitlighet? Samt hur fungerar en ARM baserad processor till en implementation av denna typen? Fungerar det med Big Sur? Tar gärna all input för min erfarenhet med server system på Mac-sidan är lika med noll.

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |