Datorbygge till liten grabb - CPU/Mobo

Permalänk
Medlem

Datorbygge till liten grabb - CPU/Mobo

Letar lite komponenter till ett datorbygge, polarens son ska få en dator.

Det jag söker efter är ett paket med moderkort/cpu/minne.

6600k/6700k med moderkort gärna 16 gb ram. Funkar också med bara CPU/mobo.

Om ni sitter på en annan CPU så är jag öppen för förslag/idéer så länge det inte är allt för långt bort i pris/prestanda.

Pris 1000-2000 beroende på vad det är för paket.

Bor i Stockholm och kan hämta i Stor-Stockholm. Annars ser jag gärna att du har orginalkartong kvar och kan skicka.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej!

Har en annons uppe om de skulle vara av intresse https://www.sweclockers.com/forum/trad/1616736-saljer-cpugpu-...

Permalänk
Medlem

Har en i5 4690k med ett msi krait moderkort och 16gb ram, har även en phanteks ph-tc14pe kylare som finns i stockholm med om det är utav intresse

Visa signatur

Intel I9 10900K @5.0GHz | Gigabyte Z490 Vision G | Asus RTX 3080 Strix OC White | Corsair Vengeance LPX 64GB @3200Mhz | Intel 660p M.2 1TB | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX1000i | Fractal Design Celsius+ S28 | Fractal Design 7 White | Varmilo x Ducky Miya69-Pro MX Brown | Zowie EC2-A | Asus VG259Q | Benq XL2411Z

Permalänk

Jag kollar på att uppgradera mitt nuvarande paket, allt är i fint skick och fungerar utan problem.
Uppgraderar då jag behöver lite mer power.

-i7 5820K, kan klockas stabilt till 4.4GHz (matchar 6700K och lite mer)
-Asus x99-s
-Corsair Vengeance LED White, 2x8GB RAM, 3200MHz
-Corsair H100i, prestandamässigt helt fungerande, men vissa nyanser i LED har gett upp.

Intressant?
Finns i Uppsala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FFD:

Hej!

Har en annons uppe om de skulle vara av intresse https://www.sweclockers.com/forum/trad/1616736-saljer-cpugpu-...

tyvärr föll det inte i smaken

Skrivet av COBox72:

Har en i5 4690k med ett msi krait moderkort och 16gb ram, har även en phanteks ph-tc14pe kylare som finns i stockholm med om det är utav intresse

lite för gamla grejer

Skrivet av MVPernula:

Jag kollar på att uppgradera mitt nuvarande paket, allt är i fint skick och fungerar utan problem.
Uppgraderar då jag behöver lite mer power.

-i7 5820K, kan klockas stabilt till 4.4GHz (matchar 6700K och lite mer)
-Asus x99-s
-Corsair Vengeance LED White, 2x8GB RAM, 3200MHz
-Corsair H100i, prestandamässigt helt fungerande, men vissa nyanser i LED har gett upp.

Intressant?
Finns i Uppsala.

Jag blir lite intresserad, för det kan ju bli något för mig om man får tag på en bättre begagnad xeon men polaren vill ha mainstram-plattformen

Permalänk
Skrivet av oooyeah:

Jag blir lite intresserad, för det kan ju bli något för mig om man får tag på en bättre begagnad xeon men polaren vill ha mainstram-plattformen

Kul!
Vet dock inte om jag helt förstår. Är du sugen? Eller var det bara specifika delar?