Permalänk
Medlem

Gjorde jag en tabbe?

Då jag inte kan köpa ett 6800kort till mitt nya bygge så köpte jag ett tillfälligt kort som jag sen kan Sätta i min gamla dator.

Det blev detta, är det skit?

https://psauction.se/item/view/729673/grafikkort-asus-geforce...

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

Beror nog lite på vad du tänkt uppnå med ett RTX 2060. Att spela i ray tracing kan bli utmanande för det kortet, men annars är det väl starkare än ett GTX 1080, som ändå är ett skapligt kort? Jag tror att du fick det för ett okej/fair pris.

Däremot skiljer det en bra bit mot ett 6800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Beror nog lite på vad du tänkt uppnå med ett RTX 2060. Att spela i ray tracing kan bli utmanande för det kortet, men annars är det väl starkare än ett GTX 1080, som ändå är ett skapligt kort? Jag tror att du fick det för ett okej/fair pris.

Däremot skiljer det en bra bit mot ett 6800.

Nä, är inte så intresserad av RT, inte nu i alla fall.

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

Beror på hur man ser det, det är ändå en bra bit lägre i pris än om man skulle köpt ett nytt.

Lägsta tillgängliga på prisjakt är för 3679:- från CDON vilket säljs av Xstra Digital Storage i Holland, å där kan jag lungt säga att du känt det som en Tabbe!
Har haft med Xstra Digital Storage att göra, aldrig mer XDS eller CDON efter det

Nästa tillgängliga är 3863:- från MrPC.

Så var det vad du ville ha så länge och kortet fungerar fint, då vill jag absolut inte säga att det var en tabbe.

Förutom då, att du får ändra sign...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Beror på hur man ser det, det är ändå en bra bit lägre i pris än om man skulle köpt ett nytt.

Lägsta tillgängliga på prisjakt är för 3679:- från CDON vilket säljs av Xstra Digital Storage i Holland, å där kan jag lungt säga att du känt det som en Tabbe!
Har haft med Xstra Digital Storage att göra, aldrig mer XDS eller CDON efter det

Nästa tillgängliga är 3863:- från MrPC.

Så var det vad du ville ha så länge och kortet fungerar fint, då vill jag absolut inte säga att det var en tabbe.

Förutom då, att du får ändra sign...

Ja, får göra det för stunden

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked