Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Aj då. Torskar man allt annat man köpt. Men spelen kanske kan laddas ner på ena kontot och liras även via US kontot på samma konsol. Eller vice versa?

Du spelar sen på ditt Svenska konto som är huvudkonto, men köper på ditt US konto. Spelen kommer på bägge kontona

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Grymt. Man ska alltså knappt se symbolen sen klippa det med några nivåer till på alla 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Grymt. Man ska alltså knappt se symbolen sen klippa det med några nivåer till på alla 3?

Läste några sammanfattningar på reddit;

1/3 = Ska inte synas, tryck en gång till
2/3 = Ska inte synas, tryck en gång till
3/3 = Ska vara på allra mörkaste

"Step 1: Increase brightness until the logo disappears to your eye, or is so close to the background white you really can barely see it.
Step 2: Same as step 1.
Step 3: Lowest setting"

Ska prova detta ikväll med min Sony XE9305!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Läste några sammanfattningar på reddit;

1/3 = Ska inte synas, tryck en gång till
2/3 = Ska inte synas, tryck en gång till
3/3 = Ska vara på allra mörkaste

"Step 1: Increase brightness until the logo disappears to your eye, or is so close to the background white you really can barely see it.
Step 2: Same as step 1.
Step 3: Lowest setting"

Ska prova detta ikväll med min Sony XE9305!

Gäller inte detta om man sitter i "optimala ljusförhållanden"? Dvs källare utan fönster och ljus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Undra vilket håll det där plattorna på konsolen lossnar på. Känns lite sådär att ha den hängande i dessa endast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Grymt. Man ska alltså knappt se symbolen sen klippa det med några nivåer till på alla 3?

Verkar bara gälla om tvn stöder HGIG annars kör man enligt Sonys instruktioner.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Verkar bara gälla om tvn stöder HGIG annars kör man enligt Sonys instruktioner.

Säkert?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Om man läser diverse kommentarer på videon.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Om man läser diverse kommentarer på videon.

Tror det mer har med oled eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Tror det mer har med oled eller ej.

Enligt en kommentar:
"Nevermind, I went back to his Miles Morales video and read some of his comments. He said if your TV doesn't have HGIG, set it like Sony recommends in the PS5 settings ("barely visible")."

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Skrivet av Frager:

Va det digital eller disc?

Har en order på disc från början på oktober men har inte hört något

Oktober 2019 antar jag? Då borde du ju ha fått tilldelning redan om inte något har gått fel med din order.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk

Vad spelar ni för spel? Dumt nog så köpte jag NBA2k till Series X, så mitt playstation har stått och dammat sen i onsdags..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Vad spelar ni för spel? Dumt nog så köpte jag NBA2k till Series X, så mitt playstation har stått och dammat sen i onsdags..

Kört igenom Miles Morales och håller på med Sackboy. Funderar på att skaffa Valhalla men osäker. Sugen på Cyberpunk men tror jag ska vänta till ps5 versionen. Just nu lite torrt kan jag känna, får nog fortsätta på nåt ps4 spel.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Är det något galet med PSN? Försöker adda Just Cause 4, som är månadens spel, till Library, den snurrar en stund och säger Something went wrong. WS-116522-7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Vad spelar ni för spel? Dumt nog så köpte jag NBA2k till Series X, så mitt playstation har stått och dammat sen i onsdags..

Precis spelat klart God of War så funderar på vad jag ska spela nu. Försöker leta upp någon lista med spelen man "måste" spela från PS4 då jag inte hade någon. Ska nog försöka låna Spiderman av en kompis och testa om jag inte kommer på något bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Precis spelat klart God of War så funderar på vad jag ska spela nu. Försöker leta upp någon lista med spelen man "måste" spela från PS4 då jag inte hade någon. Ska nog försöka låna Spiderman av en kompis och testa om jag inte kommer på något bättre.

Samma läge som dig! Spelar remastered Last of us nu via PS Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Är det något galet med PSN? Försöker adda Just Cause 4, som är månadens spel, till Library, den snurrar en stund och säger Something went wrong. WS-116522-7

Citerar mig själv, och lösningen att dra ur och sätta i nätverkskabeln i konsollen. Det lustiga är bara att den hade kontakt och alla system var uppe, inlogg funkade osv men fick felmeddelandet på alla downloads i PSN store även efter bytt lösen, omstart osv.

Permalänk
Inaktiv

Kanske tagits upp redan, men påstås finnas tre olika fläktar PS5 levereras med. Den bästa fick recensenter, de sämre konsumenter: https://www.notebookcheck.net/PlayStation-5-fan-lottery-leave...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kanske tagits upp redan, men påstås finnas tre olika fläktar PS5 levereras med. Den bästa fick recensenter, de sämre konsumenter: https://www.notebookcheck.net/PlayStation-5-fan-lottery-leave...

Tror ni att det endast är review-kopiorna som har de bästa fläktarna? Undrar om de olika ÅF här har fått olika varianter, t.ex. de från Webbhallen är tystare än de från Komplett osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaSwe:

Tror ni att det endast är review-kopiorna som har de bästa fläktarna? Undrar om de olika ÅF här har fått olika varianter, t.ex. de från Webbhallen är tystare än de från Komplett osv

Min från Mediamarkt är tyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Gäller inte detta om man sitter i "optimala ljusförhållanden"? Dvs källare utan fönster och ljus?

Om du ändrar i den miljön du ska använda den så bör det väl bli rätt oavsett? Gör samma sak i ett ljust rum om du ska använda den där?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ErkaSwe:

Tror ni att det endast är review-kopiorna som har de bästa fläktarna? Undrar om de olika ÅF här har fått olika varianter, t.ex. de från Webbhallen är tystare än de från Komplett osv

Borde ju gå att byta fläkt i värsta fall, frågan är ju hur det ser ut garantimässigt bara. Sidorna på konsollen går ju att lossa utan något större ingrepp, fläkten är bara fastskruvad samt själva kabeln som går till själva konsollen.

Med min tur får jag nog sämsta möjliga fläkt, full med lösa lappar som tar i. Men med tanke på tiden som gått sedan första modellerna kom ut på marknaden så kanske en del av dessa problem redan är lösta. Elgiganten även för mig, 4 december och trolig leverans 7 december som tidigast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Precis spelat klart God of War så funderar på vad jag ska spela nu. Försöker leta upp någon lista med spelen man "måste" spela från PS4 då jag inte hade någon. Ska nog försöka låna Spiderman av en kompis och testa om jag inte kommer på något bättre.

Jag rekommenderar persona 5 om du tycker om RPGs.
Är med i ps plus collection, och är nog mitt favoritspel från ps4.

Fair warning though, det är långt.
Väldigt långt. Min första playthrough var runt 90h.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Borde ju gå att byta fläkt i värsta fall, frågan är ju hur det ser ut garantimässigt bara. Sidorna på konsollen går ju att lossa utan något större ingrepp, fläkten är bara fastskruvad samt själva kabeln som går till själva konsollen.

Med min tur får jag nog sämsta möjliga fläkt, full med lösa lappar som tar i. Men med tanke på tiden som gått sedan första modellerna kom ut på marknaden så kanske en del av dessa problem redan är lösta. Elgiganten även för mig, 4 december och trolig leverans 7 december som tidigast.

Har själv ett PS4 Pro (RDR2 modellen) som är väldigt tyst. Känns ju sådär att få ett PS5 som låter som en helikopter i vardagsrummet när man är van vid tystnad

Permalänk
Medlem

Har ännu inte hört något mer än startljudet på min PS5:a som står i en mediabänk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaSwe:

Har själv ett PS4 Pro (RDR2 modellen) som är väldigt tyst. Känns ju sådär att få ett PS5 som låter som en helikopter i vardagsrummet när man är van vid tystnad

Helikopter? Då är det ju såklart fel på den. My god vad folk tar i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av majep:

Helikopter? Då är det ju såklart fel på den. My god vad folk tar i...

Nu överdriver jag såklart, får mitt PS5 på måndag antagligen så då får man se

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Jag rekommenderar persona 5 om du tycker om RPGs.
Är med i ps plus collection, och är nog mitt favoritspel från ps4.

Fair warning though, det är långt.
Väldigt långt. Min första playthrough var runt 90h.

Tack för tipset. Jag kollade en video och det är jag nog väldigt långt ifrån mitt spel tyvärr. Var nog inget som lockade av det jag såg.

Permalänk
Medlem

Snart ryker en kontroll!!

Någon mer som klarat ”The builder” i Asgård på Valhalla!?