Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Nu när BF & CM är snart över så är jag lite nyfiken:

Hittade ni verkligen någonting som var värt att köpa?

Komiskt nog så var den bästa dealen de där Adidas-hörlurar som inte ens var ämnade för just BF..... Så ja, det säger redan en hel del om årets BF - för min del iaf.

Men jag är glad ifall ni andra hittade andra fina grejer!

Kollade inte ens efter elektronik i år. Köpte en Garden robotgräsklippare på Elgiganten och sparade ett par tusen så det var bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Nu när BF & CM är snart över så är jag lite nyfiken:

Hittade ni verkligen någonting som var värt att köpa?

Själv köpte jag bara Win10 som någon tipsade om och missade tyvärr G915 Tactile-tangentbord som Inet lade upp för oss SweC. Såg att det var en hel del tips om hårddiskar. Det här året dominerades mest av hårddiskar på BF verkar det som.

Komiskt nog så var den bästa dealen de där Adidas-hörlurar som inte ens var ämnade för just BF..... Så ja, det säger redan en hel del om årets BF - för min del iaf.

Men jag är glad ifall ni andra hittade andra fina grejer!

Va det win 10 pro?

Vart isånafall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Komiskt nog så var den bästa dealen de där Adidas-hörlurar som inte ens var ämnade för just BF..... Så ja, det säger redan en hel del om årets BF - för min del iaf.

Har fått hem mina Adidas-lurarna från erbjudandet, men jag stör mig lite på hur mycket ljud som släpps igenom när man är utomhus. Svårt när man cyklar i trafik, åtminstone, då man behöver höja lite mer än vad jag är bekväm med för att lyssna på ljudbok exempelvis.

Ljudet när man sätter igång/stänger av, samt startar/pausar är väldigt högt också.

Väldigt stora och otympliga, men inte en dealbreaker, direkt.

Visst, för 269 eller vad det var så är det helt klart vettigt, men det är inte perfekt för mina ändamål.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Moderator
Moderator

Tips på något vettigt att lägga till för att nå fri frakt på sin beställning hos Komplett?
Minst summan 101 :-
Har kompressor så tryckluft på burk känns onödigt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

För en vecka sedan var det diskussioner om dammsugare. En som blev lite halvpoppis var lillebror till följande. Den här är bättre (och rekommenderas före den mindre av mistore).

Kostade 1990:- i början på veckan och höjdes till 2990:- på själva BF. Ändrades dock tillbaka efter kontakt med mistore och kan fortfarande köpas till det billiga priset. Jag köpte en, men då jag inte fått den ännu vet jag inte hur den är i praktiken.

Xiaomi Jimmy JV71
https://www.mistore.se/sv/smarta-hem/handhallna-dammsugare/xi...
1990:- (3490:-)

Permalänk
Skrivet av mattemaz:

Va det win 10 pro?

Vart isånafall?

Kan ha syftat på detta erbjudande
Se till att betala i USD så tror jag att det blir som billigast

https://software.pcworld.com/index.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Har fått hem mina Adidas-lurarna från erbjudandet, men jag stör mig lite på hur mycket ljud som släpps igenom när man är utomhus. Svårt när man cyklar i trafik, åtminstone, då man behöver höja lite mer än vad jag är bekväm med för att lyssna på ljudbok exempelvis.

Ljudet när man sätter igång/stänger av, samt startar/pausar är väldigt högt också.

Väldigt stora och otympliga, men inte en dealbreaker, direkt.

Visst, för 269 eller vad det var så är det helt klart vettigt, men det är inte perfekt för mina ändamål.

Fick också hem mina. Tyckte som du att de släppte igenom lite väl mycket ljud. Bytte "gummi" till en större på båda "hördelen" och "hålla-fast-i-örat-delen" och vips så blev ljudet mycket mycket mer isolerande och de ramlade inte ur mitt öra för minsta lilla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Fick också hem mina. Tyckte som du att de släppte igenom lite väl mycket ljud. Bytte "gummi" till en större på båda "hördelen" och "hålla-fast-i-örat-delen" och vips så blev ljudet mycket mycket mer isolerande och de ramlade inte ur mitt öra för minsta lilla.

Precis!

Så gjorde jag också, storleken på dessa kuddarna verkar spela stor roll om man vill isolera ljudet och det är ju inga ANC lurar precis men för 257 kr så tycker jag att det är årets kap!

Jag tror inte man kan få det mer prisvärt än så. Var också intresserad av Bose eller Sony 1000XM4 eller vad dessa nu heter men de kostar en hel del.

Permalänk
Medlem

Var det nån mer än jag som fick en AOC CQ32G1 skärm från Elgiganten för 2790?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5051872

Nån hade tipsat om den här så den fanns i listningen ett tag, men förutom några enstaka ex i butiker så gick den inte att beställa.

Däremot kunde man, om man kollade på en annan skärm på Elgigantens hemsida, få upp den som ett sånt tips i underkant av sidan - och där stod det att den var beställningsbar och att de hade 100+ i lager.

Så jag uppdaterade den där sidan ett antal gånger och kollade, för att se om de släppt dem (tänkte att de hade tänkt släppa dem senare under veckan, för att hålla intresset uppe) - och plötsligt en gång så gick den att beställa, så då gjorde jag det.

Men sen har den inte varit beställningsbar mer, såvitt jag sett - och nu finns den inte ens på Elgigantens hemsida.

Men jag fick hem mitt ex idag iaf.

Nyfiken på om nån annan lyckades med samma sak och om nån vet varför sidan betedde sig så där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Va det win 10 pro?

Vart isånafall?

Ja, det var PCWorld som någon länkade innan med usd som valuta och då får man det för runt 350 kr.

Och det är det Pro med Retail så då kan du använda det igen även om du byter MOBO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kan inte svara på hur bra ovpn och nordvpn är, men mullvad som tjänst har inte krånglat för mig i alla fall.
Däremot har Mullvad i alla fall oslagbar kundservice. De svarade på under en timme, på en Söndag, och löste problemet snabbt och utan krångel.

EDIT: Även lite kul att stödja ett riktigt lokalt företag (Göteborg), med bra betalalternativ.

Jag har inte haft Mullvad så länge men enbart positiva intryck hittills, ja, det är kul att det är ett svenskt företag. Som jag förstår det så går det riktigt bra för dem, även med många internationella kunder. De brukar väl också komma väldigt högt upp i en majoritet av reviews.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAGE77:

Kan tyvärr inte uttala mig om tjänsterna eftersom jag kör svenska 5-julistiftelsens VPN tjänst "Integrity" via min ISP Bahnhof (https://integrity.st/). det funkar riktigt bra får väl ut iallafall 90% av min hastighet.

Men har mullvad/Ovpn OSV Wireguard? Det protokollet har fungerat oerhört mycket bättre för mig än OpenVPN t.ex.

Och förresten, har du en Asus-router kan du sätta upp Wireguard i Entware:
https://www.skadligkod.se/general-security/running-wireguard-...

Ovpn har wireguard. Fungerar ypperligt och får ut det mesta av min 500/500 uppkoppling.

Se även denna artikel angående Ovpn: https://www.sweclockers.com/nyhet/30380-ovpn-gar-vinnande-ur-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Kan ha syftat på detta erbjudande
Se till att betala i USD så tror jag att det blir som billigast

https://software.pcworld.com/index.php

Skrivet av Asterion:

Ja, det var PCWorld som någon länkade innan med usd som valuta och då får man det för runt 350 kr.

Och det är det Pro med Retail så då kan du använda det igen även om du byter MOBO.

Okej toppen blir ett givet köpt.

Tack för tipset:)

Tilllägg, ser nu när jag ska göra köpet att det bara gäller en dator.
Har retail sålt slut då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAGE77:

Men har mullvad/Ovpn OSV Wireguard?

https://mullvad.net/sv/help/why-wireguard/

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzaku:

LG 34GN850 ~25% nedsatt klassas som godkänt enligt mig iaf. Men visst var det lite trist jämfört med tidigare år.

Fast på Amazon har den kostat runt den prisklassen bra länge, så inget märkvärdigt erbjudande.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Okej toppen blir ett givet köpt.

Tack för tipset:)

Tilllägg, ser nu när jag ska göra köpet att det bara gäller en dator.
Har retail sålt slut då?

Nej, det är retail.
Det gäller en dator i den bemärkelsen att licensen gäller en dator åt gången.
Licensen kan flyttas över till en annan dator om man senare bygger nått nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechWolf:

Nej, det är retail.
Det gäller en dator i den bemärkelsen att licensen gäller en dator åt gången.
Licensen kan flyttas över till en annan dator om man senare bygger nått nytt.

Okej, order lagd tack ännu en gång:)

Permalänk

Ingen som sett några bra 750W PSU till bra priser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Ingen som sett några bra 750W PSU till bra priser?

Inte 750 men jag beställde denna 700
https://www.inet.se/produkt/6903815/kolink-enclave-700w-bf20

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem

Tips till trådlösa on-hear hörlurar till sambon som mest lyssnar på ljudböcker för ca 300-500kr. Hon har önskat sig Sony WH-CH510 för 300 men de verkar ju inte så bra

Permalänk
Medlem

Ingen som sett bra pris på HDMI 2.1 kabel?

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Senz.com hade -20% i fredags, beställde ett nytt då jag förlagt mitt gamla som jag haft i tio år, älskar de stormparaplyerna. Well, det finns senz.com och senz-umbrellas.com och jag googlade "senz eu store" och kom till den förstnämnda. Beställde..har inte fått nån uppdatering om ordern än och de har inte svarat på en fråga. Senz.com-sidan är tom och när man tittar på senz-umbrellas.com så är det ..samma design av paraplyer men olika modeller och färger och kategorier ("classic"/"long" mot "stick". Båda har FB-profiler som verkar funnits nåt år och kanske fler (har inte fb). Man hittar referenser till de som finns (fanns) på senz.com på andra sidor.

Men efter helgen har alltså senz.com blivit dysfunktionell och ingen kontakt än, man får därtill inga kontaktdetaljer med orderbekräftelsen. Hmmm, så jag mailade senz-umbrellas.com och frågade om systersidan som verkade vara EU/international-grenen av deras verksamhet hade tekniska bekymmer?

Citat:

Senz.com is managed by a different company. There is at this moment a legal conflict because the domain is illegal with the company you ordered from.

Därtill råds jag att blockera betalningen, och om det ej går försöka maila senz.com eftersom de "ännu använder supportepostadressen som hör till den domänen".

Bluurk bläärk och hej Nordea imorron..

..Det var ingen annan som insåg att livet är för kort för att ha ett icke blåssäkert och icke-fint paraply?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Ingen som sett några bra 750W PSU till bra priser?

Slog till på denna i brist på bättre priser. Köpte den med 10% Benify presentkort så det blev lite bättre:

https://www.webhallen.com/se/product/307848-Phanteks-AMP-750W...

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

Är det någon som har erfarenhet av denna? https://www.mediamarkt.se/sv/product/_philips-55-uhd-4k-smart...
Jag gillar designen och jag tänker att jag kan nöja mig med ljudet ifrån soundbaren. Jag kommer ändå inte kunna ha någon högre volym pga småbarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Senz.com hade -20% i fredags, beställde ett nytt då jag förlagt mitt gamla som jag haft i tio år, älskar de stormparaplyerna. Well, det finns senz.com och senz-umbrellas.com och jag googlade "senz eu store" och kom till den förstnämnda. Beställde..har inte fått nån uppdatering om ordern än och de har inte svarat på en fråga. Senz.com-sidan är tom och när man tittar på senz-umbrellas.com så är det ..samma design av paraplyer men olika modeller och färger och kategorier ("classic"/"long" mot "stick". Båda har FB-profiler som verkar funnits nåt år och kanske fler (har inte fb). Man hittar referenser till de som finns (fanns) på senz.com på andra sidor.

Men efter helgen har alltså senz.com blivit dysfunktionell och ingen kontakt än, man får därtill inga kontaktdetaljer med orderbekräftelsen. Hmmm, så jag mailade senz-umbrellas.com och frågade om systersidan som verkade vara EU/international-grenen av deras verksamhet hade tekniska bekymmer?

Därtill råds jag att blockera betalningen, och om det ej går försöka maila senz.com eftersom de "ännu använder supportepostadressen som hör till den domänen".

Bluurk bläärk och hej Nordea imorron..

..Det var ingen annan som insåg att livet är för kort för att ha ett icke blåssäkert och icke-fint paraply?

Jag jagade inte paraply förrän nu (julklapp till morsan), så jag hann se ditt inlägg först. Får jag bara fråga: är senz-umbrellas.com en legit sida i dina ögon? Verkar ju ha väldigt bra paraplyer.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Fast på Amazon har den kostat runt den prisklassen bra länge, så inget märkvärdigt erbjudande.

Ja absolut. Nu köpte jag en själv från inet för detta kanonpris och är supernöjd. Har dock en grön pixel mitt i bild så ska skicka tillbaka den, vilket gör mig glad att jag inte köpte från amazon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarg:

Nu efter att jag köpt sous vide-maskinen och vakuumsealern så har jag tittat lite mer noga på produkterna, och jag känner mig ganska nöjd med köpet. Verkar vara riktigt bra grejer.

Synd att jag troligtvis inte hinner få hem dom innan onsdag när entrecoten i kylen har sitt bäst före-datum, då leveranstiden verkade vara ~4 dagar.

Vet du hur man behandlar kött innan det äts? Genom hängning. Detta innebär helt enkelt att man låter köttet börja ruttna lite för att bli mörare. Kylskåpsförvarat och förpackat kött håller lääänge. Kom ihåg Uppdrag Granskning om KÖTTFÄRS som märktes om. Skandalen var inte att folk blev matförgiftade (några sådana fall kunde de inte hitta) utan att det var ett slags bedrägeri.

Exempel på dåligt kött: kött tål generellt att frysas men kan bli frysskadat. Råkar man ut för det skär man bara bort de dåliga bitarna (och ger till hunden, man blir inte sjuk av att äta dem). Så kan man nästan alltid göra - skära bort det dåliga och äta resten - oavsett vad som hänt med köttbiten.

Som referens kan jag nämna att jag för en vecka sedan hittade ett paket ägg i båten som gick ut i maj (!). De har legat där hela sommaren, i 30 °C när det varit högsommar. Jag var lite skeptisk till att äta dem men jag knäckte ett i ett glas och luktade och tittade. Allt såg och luktade ok och de gick bra att äta. Förpackat kött håller längre än ägg.

Behåll entrecôten tills du fått din pryl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penlax:

Tips till trådlösa on-hear hörlurar till sambon som mest lyssnar på ljudböcker för ca 300-500kr. Hon har önskat sig Sony WH-CH510 för 300 men de verkar ju inte så bra

Om inte noise cancelling är prioriterat ... satsa på dessa, har två par mycket nöjd!

https://www.kjell.com/se/varumarken/roxcore/ljud-bild/tradlos...

Riktigt prisvärda, bra ljud och batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tips på något vettigt att lägga till för att nå fri frakt på sin beställning hos Komplett?
Minst summan 101 :-
Har kompressor så tryckluft på burk känns onödigt.

Jag la på ett minneskort. Bra att ha ett extra i kameraväskan. Så tryckluft och cyckelampor blidde det

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Jag slog till på en Lenovo IdeaPad 3 15.6" med Amd 4500U, 8GB ram och 256GB m2 för 3990kr.
Riktigt rapp dator med sina 6 kärnor.

Grym burk som slår Intels nya på fingrarna.

Skrivet av SteelSide:

Har du någon länk ? Låter ev. intressant..

Orelaterat till citatet: någon som sett en tv-bänk för bra pris någonstans eller vill rekommendera en? Helst kring 140cm bred.

Skrivet av Sometime:

Finns den kvar? Länk?

Skrivet av pelof:

Antar att det var en fyndvara med lite levelrabatt och presentkort från getgifted på 10 % skulle det vara möjligt.

https://www.webhallen.com/se/product/328784-Lenovo-IdeaPad-3-...

Nyfiken jag med, men vi lär nog aldrig få veta...
@anon298854 kommer ofta över helt fantastiska erbjudanden! 😊
Tyvärr utan någon mer information.
#18727562
#18694270