Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Håller helt med. Två förare lyckades köra på ett sätt som höll liv i däcken, men bara för att Hamilton var en av dom så måste något genast förändras. Svårt o tro att samma reaktion hade kommit om det var Verstappen och Perez som hade lyckats med samma sak.

Ruskigt bra kört topp tre, att Perez lyckades ta tillbaka platsen som han gav bort på sista varvet är imponerande, speciellt med så gamla däck han hade även om han fick lite hjälp från Leclerc. Kul att äntligen få se Vettel på podiumet igen, hoppas att han kan vara med och styra Aston Martin åt ett håll som passar honom bättre.

Och Hamilton, vad finns det kvar att säga. Mannen är helt klart en legend, känns ju nästan givet med en åttonde titel redan nu. Bottas är perfekt för teamet och Lewis, oftast där för att plocka upp vinsten om Hamilton kör bort sig, men inte så pass vass att han utmanar Hamilton om titeln och skapar spänning inom teamet. Jag förstår folk som vill byta ut Bottas mot någon vassare, men teamet har verkligen ingen anledning så länge Bottas håller den nivå han gör nu.

Först nu förstår jag dock hur otroligt bra Nico Rosberg var dock, inte helt enkelt att slå Hamilton i samma team, synd att han lade av så tidigt.

Permalänk

Såg loppet i efterhand på kvällen. Ser att speltiden är 3 timmar och 50 minuter eller nåt sånt. Tänkte direkt att här blir det minst en red flagg. Inte trodde jag den skulle komma så snabbt 😬 skönt att det gick relativt bra iallafall.

Jag spolade förbi en hel del av väntetiden när loppet var stannat så jag uppfattade inte varför Albon kom ut som nr 6 när loppet skulle starta igen, när han låg 4:a när Grosjean kraschade🤔

Romains efternamn var visst inte så lätt att stava till 😛 korrigerat nu
Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Jag spolade förbi en hel del av väntetiden när loppet var stannat så jag uppfattade inte varför Albon kom ut som nr 6 när loppet skulle starta igen, när han låg 4:a när Grosjean kraschade🤔

Det hade med att den senaste mätpunkten de passerade var strax innan där Grosjean kraschade och det är positionerna vid den punkten som gäller när de sedan gör omstarten eftersom det är den senaste bekräftade positionerna för bilarna så att säga

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Skrivet av Zmt:

Det hade med att den senaste mätpunkten de passerade var strax innan där Grosjean kraschade och det är positionerna vid den punkten som gäller när de sedan gör omstarten eftersom det är den senaste bekräftade positionerna för bilarna så att säga

Aha, tack för klarläggandet

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Fantastiskt att han kunde ta sig ur cockpit, på bilden ser det ut som den är helt inkilad i barriären och täcker toppen.

https://i.redd.it/p3spidsev6261.png

Någon som kan förklara vad vi ser här? Jag försöker förstå hur Romain Grosjean kom ut ur bilen! Gick cockpiten igenom barriären och han kom ut ur cockpiten på andra sidan barriären? Någon som hört om Grosjean behövde krypa ur för att sedan hoppa över barriären?

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilenceLotto:

Någon som kan förklara vad vi ser här? Jag försöker förstå hur Romain Grosjean kom ut ur bilen! Gick cockpiten igenom barriären och han kom ut ur cockpiten på andra sidan barriären? Någon som hört om Grosjean behövde krypa ur för att sedan hoppa över barriären?

https://streamable.com/h6j60l

Permalänk
Medlem

skönt att se Grosjean kliva ur det hela i princip oskadd

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Först nu förstår jag dock hur otroligt bra Nico Rosberg var dock, inte helt enkelt att slå Hamilton i samma team, synd att han lade av så tidigt.

Svårt att lägga någon större vikt vid det då allt är omständigheter. Hamilton är också en bättre förrare idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilenceLotto:

Någon som kan förklara vad vi ser här? Jag försöker förstå hur Romain Grosjean kom ut ur bilen! Gick cockpiten igenom barriären och han kom ut ur cockpiten på andra sidan barriären? Någon som hört om Grosjean behövde krypa ur för att sedan hoppa över barriären?

Som filmen Makarov postade ovan visade det att han tog sig ut på baksidan av barriären. Det var nog trångt, men bilden kanske luras lite med perspektivet också.

Permalänk
Medlem

Halo + flamsäkra kläder är rätt bra grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

skönt att se Grosjean kliva ur det hela i princip oskadd

Verkligen!

Dock kan jag inte komma ifrån att det med tanke på branden inte bara var skönt att se i det normala avseendet utan sannolikt väldigt viktigt för utfallet att han snabbt kunde ta sig ut på egen hand.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Nu kommer tydligen Grosjean att ersättas av Fittipaldi medan Grosjean återhämtar sig:

För en som var med på 70-talet så är Fittipaldi ett välkänt familjenamn, men det är inte Emerson som tar över!

Permalänk
Medlem

Hamliton har testat positivt för Covid-19 och missar helgens race:
https://www.svt.se/sport/motorsport/lewis-hamilton-har-testat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Hamliton har testat positivt för Covid-19 och missar helgens race:
https://www.svt.se/sport/motorsport/lewis-hamilton-har-testat...

Nico Hulkenberg som reservdriver??? Vågar vi hoppas?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Wasp:

Nico Hulkenberg som reservdriver??? Vågar vi hoppas?

Gissar att det blir Vandoorne eftersom han är tredjeföraren, men man vet aldrig vad dom bestämmer.
Jag är väldigt taggad på Vandoorne i alla fall, nu kanske han får chansen att visa vad han kan i riktig bil. Hans tid i McLaren gav ju inte honom någon chans att visa lite fart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Hamliton har testat positivt för Covid-19 och missar helgens race:
https://www.svt.se/sport/motorsport/lewis-hamilton-har-testat...

Blir kul att se vad Bottas tillåts göra med 1:e förar status.

Skrivet av Wasp:

Nico Hulkenberg som reservdriver??? Vågar vi hoppas?

Vandoorne blir nog sur om dom plockar in en extern förare.

Men Hulken i en Merca istället för Hamilton 2021 vore ju kul, och bra för sporten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Nico Hulkenberg som reservdriver??? Vågar vi hoppas?

Det hade ju varit oerhört mäktigt, fick gåshud av bara tanken. Hade redan tidigare känslan att Sakhir GP skulle bli något extra. Med Hulkenberg kan det ju bli magiskt!

Permalänk

Tror inte Mercedes vill att Hulkeberg ska köra om han går till RB nästa säsong. Blir för mycket insider-info.

Permalänk
Medlem

Vad tror folk om att Toto lyckas övertala Williams om att få låna Russell? Självklart måste de vinna stort på det för att gå med på det, men med tanke på den tuffa ekonomiska situationen kanske det finns en chans? Från Mercedes perspektiv vore det perfekt att testa Russell mot Bottas i 1:1 maskineri. Både WDC och WCC är avgjort ändå. Ser dock själv detta scenario som väldigt osannolikt, men konstigare saker har hänt. Lutar personligen mot det förhållandevis tråkiga alternativet: Vandoorne.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Vad tror folk om att Toto lyckas övertala Williams om att få låna Russell? Självklart måste de vinna stort på det för att gå med på det, men med tanke på den tuffa ekonomiska situationen kanske det finns en chans? Från Mercedes perspektiv vore det perfekt att testa Russell mot Bottas i 1:1 maskineri. Både WDC och WCC är avgjort ändå. Ser dock själv detta scenario som väldigt osannolikt, men konstigare saker har hänt. Lutar personligen mot det förhållandevis tråkiga alternativet: Vandoorne.

Frågan måste ju självklart ställas och diskuteras åtminstone internt, även om de kommer fram till ett annat beslut.

För övrigt så är det intressant att följa om andra i teamet, eller personer från andra team, blivit smittade eftersom han förmodligen var smittad redan i samband med racet.

Permalänk
Medlem

Mercedes vill inte chansa på något wildcard.
Målet nu är att säkra andraplatsen med Bottas i år.

Och Merca får nog betala en bra slant för ett lån av Russel.
Williams är ju desperata, dom bara måste säkra några poäng.
Och utan Russel minskar den chansen för dom.

Permalänk
Medlem

Som en stor fan av Hulken så hoppas jag givetvis på att få se honom i helgen, men det mest troliga är ju som sagt Vandoorne, och ärligt talas hoppas väl vän-av-ordning inom mig på att så blir fallet. Vad annat ska man ha en reservförare till om inte just för att vara reservförare.
Tror säkerligen att Mercedes är lite sugna på att låna Russell, men jag tror inte att Williams är sugna på att ta in någon ny tomte i stället för deras starkaste förare i det här läget och (troligtvis) försaka sin största chans till poäng i jakten på en niondeplats i konstruktörsmästerskapet, inte minst med tanke på att även de kan råka ut för samma sak och ändå behöva jaga ifatt någon förare.
Nej, det är högst sannoligt Vandoorne eller Hülkenberg som får körningen, och tyvärr har nog den senare bara två saker som talar för honom - att han är tysk, och att han faktiskt har kört (och levererat i) en i praktiken okänd F1-bil i skarp läge i år. Hade det varit viktigt att få poängen för Mercedes fortfarande, ja då hade det desto troligare varit Hülkenberg som skulle ha suttit vid ratten i helgen, men just nu finns det ingen uppenbar anledning till att inte låta Vandoorne köra och förhoppningsvis kunna utgöra någon form av stoppkloss mellan Bottas och Verstappen för att i praktiken säkra en 1-2 i förarmästerskapet.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Vad tror folk om att Toto lyckas övertala Williams om att få låna Russell? Självklart måste de vinna stort på det för att gå med på det, men med tanke på den tuffa ekonomiska situationen kanske det finns en chans? Från Mercedes perspektiv vore det perfekt att testa Russell mot Bottas i 1:1 maskineri. Både WDC och WCC är avgjort ändå. Ser dock själv detta scenario som väldigt osannolikt, men konstigare saker har hänt. Lutar personligen mot det förhållandevis tråkiga alternativet: Vandoorne.

Jag är överlag helt med dig. Russel är en potentiell framtidsförare i F1 för Mercedes, vilket inte Vandoorne är. Vore riktigt kul och se vad Russel kan göra med bilen. Sedan är det synd att det just händer på den här banan. Vore roligt att se någon ta Hamiltons plats på Imola eller någon teknisk bana.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ojojoj, just nu på F1s Instagram:
George Russell will drive for Mercedes in place of Lewis Hamilton at this weekend's Sakhir Grand Prix. Jack Atkien steps up for Williams.

Intressant att se vad en duktig yngling kan göra i den bästa bilen, antingen succé eller total choke. 😄

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Fredmannen:

Ojojoj, just nu på F1s Instagram:
George Russell will drive for Mercedes in place of Lewis Hamilton at this weekend's Sakhir Grand Prix. Jack Atkien steps up for Williams.

Intressant att se vad en duktig yngling kan göra i den bästa bilen, antingen succé eller total choke. 😄

Jag hoppas verkligen han kan göra bra ifrån sig, men samtidigt kanske man inte borde hoppas för mycket heller. Han slängs verkligen in i bilen som är något helt annorlunda från vad han kör i Williams och kommer ta en stund att lära sig. Med det sagt är jag sjukt taggad på att se honom där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Ojojoj, just nu på F1s Instagram:
George Russell will drive for Mercedes in place of Lewis Hamilton at this weekend's Sakhir Grand Prix. Jack Atkien steps up for Williams.

Intressant att se vad en duktig yngling kan göra i den bästa bilen, antingen succé eller total choke. 😄

Skrivet av Kenneth:

Jag hoppas verkligen han kan göra bra ifrån sig, men samtidigt kanske man inte borde hoppas för mycket heller. Han slängs verkligen in i bilen som är något helt annorlunda från vad han kör i Williams och kommer ta en stund att lära sig. Med det sagt är jag sjukt taggad på att se honom där

Ehrmagahd! Det här kan ju bli precis hur coolt som helst!

Hur fungerar detta mästerskapsmässigt? Om Russel tar poäng i mercan, räknas de poängen som vanligt?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Wow! Galet intressant detta blir! Hoppas det går vägen för honom nu i helgen!

Skrivet av GLaDER:

Hur fungerar detta mästerskapsmässigt? Om Russel tar poäng i mercan, räknas de poängen som vanligt?

Fungerar som vanligt. Hur sjukt hade det inte varit om han fick ett podium utan att ens fått ett poäng innan.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Och som grädde på moset bekräftar precis HAAS att man skrivit på med Mick Schumacher inför nästa säsong.

Händelserika dagar inom F1. 😁

Permalänk
Inaktiv

Jag hade hoppats på Russel och inte Hulken, mycket roligt. Russel verkar vara en ytterst vass förare. Jag beundrar Lewis både som person och förare men jag är måttligt less på att han vinner 9/10 race så jag ser fram emot att slippa snabbspola race efter race. Det kan ju bli en riktig fight för vinst nu när inte Lewis är med.