Permalänk
Skrivet av BergEr:

Okay, shit är ju ännu värre. Men antog redan att 12h nog var i överkant men 8-10h är ju ingenting. Man hinner ju precis sätta sig så är spelet över

Spelet bär liknelse till hur Uncharted Lost Legacy var till Uncharted serien. Ett lite kortare spel, men fortfarande samma kvalité och inte till fullpris.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EstoTalangen:

Spelet bär liknelse till hur Uncharted Lost Legacy var till Uncharted serien. Ett lite kortare spel, men fortfarande samma kvalité och inte till fullpris.

Okay, har aldrig ens sett ett Uncharted spel så säger tyvärr inte mycket.

Jag brukar dra gränsen kring 100h eller 1kr/h för spel. Vilket som nu kommer först. Så kostar spelet över 100kr vill jag få ut minst 100h speltid.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Okay, har aldrig ens sett ett Uncharted spel så säger tyvärr inte mycket.

Jag brukar dra gränsen kring 100h eller 1kr/h för spel. Vilket som nu kommer först. Så kostar spelet över 100kr vill jag få ut minst 100h speltid.

Känns som du missar ganska många bra spel med det tankesättet... Lite väl fyrkantigt mate!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Känns som du missar ganska många bra spel med det tankesättet... Lite väl fyrkantigt mate!

Har säkert missat något men har också spelat bra spel dagligen i över tjugo år så det fungerar för mig.

Började kolla mer på sånt efter några misstag tidigare där spelen tog slut samma dag som man köpte dem.
Det är liksom inte kul att sätta sig ner med ett nytt spel på fredag kväll och ha klarat ut det innan man lägger sig.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EstoTalangen:

Många säger att spelet snarare är 8-10 timmar. Spelet kostar dock 500kr i de flesta butiker, 639 om du köper digitalt. Det som kostar 800 (849 i PS Store) är Ultimate Edition där du även får det första spelet Remastered.

Skulle säga att det är närmare 20h om man inte plöjer igenom det, finns en hel del side-missions som är bra att göra om man vill uppgradera sin karaktär med skills, vapen etc. Mellan main missions. Har själv aldrig fastnat för liknande i andra spel men i spiderman så har de lyckats fånga mig. Sen är det grymt kul att bara svinga runt i staden och ta sig an random brott.

Permalänk
Medlem

Jag klarade ut Miles Morales på 8 timmar och då tyckte jag inte att jag stresspelade utan gick verkligen in för att göra site quests och titta runt lite eftersom jag visste att spelet var kort.

Har då alla postcards och några enstaka collectibles kvar att plocka, så misstänker att jag kommer hamna på ~10timmar när jag är klar med det.
Om jag sedan orkar ta Platinum i detta återstår nog ~4timmar.

Permalänk
Medlem

Knappar som fastnar?

Vänner,

Den ena av mina kontroller har en tendens till att X och O-knapparna ska fastna i bottenläget. Någon annan som lider av samma problem? Känns lite som att någon hällt en Joltcola i den fast det ej är fallet. En slagning på Reddit visar att jag inte verkar ensam...

Edit: i övrigt har maskinen tjänat mig i stort sett perfekt i 20 timmar och jag längtar knappt efter nextgenspel m t p hur bra gamla lir som Apex Legends blev.

Helbild
Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag klarade ut Miles Morales på 8 timmar och då tyckte jag inte att jag stresspelade utan gick verkligen in för att göra site quests och titta runt lite eftersom jag visste att spelet var kort.

Har då alla postcards och några enstaka collectibles kvar att plocka, så misstänker att jag kommer hamna på ~10timmar när jag är klar med det.
Om jag sedan orkar ta Platinum i detta återstår nog ~4timmar.

Känns som jag ska vänta tills det blir månadens spel i framtida PS plus.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

Det där att man kan kolla på hur många timmar som man har spelat PS4 och PS5 spel önskar jag att man inte hade sett. 439 timmar Rocket League som jag varken är bra på eller spelat seriöst, utan mest när man haft tråkigt. Inte så jag tror jag hade skrivit en litterär klassisker med den tiden istället utan är mer så många Ps4 spel jag inte hunnit spela. Får trösta mig lite med att det är enda spelet jag spelat socialt.

Batteritiden på kontrollen överraskar mig positivt. Mycket bättre än mina fem år gamla ps4 kontroller är det definitivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goldfish:

Vänner,

Den ena av mina kontroller har en tendens till att X och O-knapparna ska fastna i bottenläget. Någon annan som lider av samma problem? Känns lite som att någon hällt en Joltcola i den fast det ej är fallet. En slagning på Reddit visar att jag inte verkar ensam...

Edit: i övrigt har maskinen tjänat mig i stort sett perfekt i 20 timmar och jag längtar knappt efter nextgenspel m t p hur bra gamla lir som Apex Legends blev.

Har två kontroller, inga problem med någon av dem. Har dock inte spelat överdrivet mycket hittlls.

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av TM:

Känns som jag ska vänta tills det blir månadens spel i framtida PS plus.

Lär nog få vänta ganska många år då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Okay, har aldrig ens sett ett Uncharted spel så säger tyvärr inte mycket.

Jag brukar dra gränsen kring 100h eller 1kr/h för spel. Vilket som nu kommer först. Så kostar spelet över 100kr vill jag få ut minst 100h speltid.

Det här var tamejfan det märkligaste jag läst

Permalänk
Medlem
Skrivet av TM:

Känns som jag ska vänta tills det blir månadens spel i framtida PS plus.

Killzone Shadowfall släpptes vid release 2013 och kom först till PS+ i mars 2017 som referens

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av majep:

Det här var tamejfan det märkligaste jag läst

Ja verkligen. Men han har ju tur att det finns mycket evighetspel som grindspel. Det borde ju ligga högt upp i spel-listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Okay, har aldrig ens sett ett Uncharted spel så säger tyvärr inte mycket.

Jag brukar dra gränsen kring 100h eller 1kr/h för spel. Vilket som nu kommer först. Så kostar spelet över 100kr vill jag få ut minst 100h speltid.

Haha förlåt men det är bland det sjukaste jag hört? Vad spelar du ens då? Otroligt märkligt tankesätt...

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av majep:

Det här var tamejfan det märkligaste jag läst

Intressant att det känns märkligt, pratat med väldigt många som tänker lika kring spelen. Och ser många liknande kommentarer på olika forum.

Har över tusen timmar i nästan alla spel jag spelat senaste femton åren.

Skrivet av isbjoern:

Haha förlåt men det är bland det sjukaste jag hört? Vad spelar du ens då? Otroligt märkligt tankesätt...

Just nu path of exile, csgo, dota2 och aoe2.

Har även 1000-20000 timmar (per titel) i L2, wow, D2, D3.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Intressant att det känns märkligt, pratat med väldigt många som tänker lika kring spelen. Och ser många liknande kommentarer på olika forum.

Har över tusen timmar i nästan alla spel jag spelat senaste femton åren.

Betalar hellre 700kr för 12-20h gedigen underhållning än 300kr för 100h grindfest alla dagar i veckan. Vad är det du ens spelar om du har 1000 timmar i nästan alla spel?

Väldigt fascinerande detta...

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på antingen Demon Souls eller Ghost of thushima hmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Sitter och funderar på antingen Demon Souls eller Ghost of thushima hmm

Passa på och köp ghost of thushima nu när det är nedsatt. Sen köper du demon souls och då är det förhoppningsvis också nedsatt i pris

Båda är ju spelvärda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparv1s:

Lär nog få vänta ganska många år då.

Det är ok, kände ingen stor hype innan jag hörde att det skull vara riktigt kort heller. Jag skulle inte bli förvånad om det är i PS plus om nåt drygt år.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Betalar hellre 700kr för 12-20h gedigen underhållning än 300kr för 100h grindfest alla dagar i veckan. Vad är det du ens spelar om du har 1000 timmar i nästan alla spel?

Väldigt fascinerande detta...

Fan va skönt att inte ha någon alternativkostnad på sin fritid. Är spelen längre än tjugo timmar vill jag inte dem, dvs om det inte är minneslösa spela som shooters eller sport.

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Sitter och funderar på antingen Demon Souls eller Ghost of thushima hmm

Ghost of thushima kan jag rekommendera, speciellt nu när det är 4K/60fps.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Okay, har aldrig ens sett ett Uncharted spel så säger tyvärr inte mycket.

Jag brukar dra gränsen kring 100h eller 1kr/h för spel. Vilket som nu kommer först. Så kostar spelet över 100kr vill jag få ut minst 100h speltid.

What?! Finns inte mkt du kan göra i livet om kostnaden får vara 1:-/h.

Skrivet av isbjoern:

Betalar hellre 700kr för 12-20h gedigen underhållning än 300kr för 100h grindfest alla dagar i veckan. Vad är det du ens spelar om du har 1000 timmar i nästan alla spel?

Väldigt fascinerande detta...

Ja verkligen, jag vill helst inte att spelen är längre än 10h, man hinner inte igenom dom samt ledsnar av grindfesten.

Vill man ha kvantitet får man hitta någon multiplayer att sänka tid i, tror jag har 300h i Overwatch iaf.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Intressant att det känns märkligt, pratat med väldigt många som tänker lika kring spelen. Och ser många liknande kommentarer på olika forum.

Har över tusen timmar i nästan alla spel jag spelat senaste femton åren.

Just nu path of exile, csgo, dota2 och aoe2.

Har även 1000-20000 timmar (per titel) i L2, wow, D2, D3.

Ja men det är ju multiplayer spel. Singleplayer spel har ju en lite annan standard när det kommer till längden på spelen. Oftast går de att jämföra mer med en film eller TV serie då de har en början och ett slut. Undantaget är såklart RPG spel som Witcher 3, men även den verkar befinna sig precis på gränsen för din standard.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av TM:

Det är ok, kände ingen stor hype innan jag hörde att det skull vara riktigt kort heller. Jag skulle inte bli förvånad om det är i PS plus om nåt drygt år.

Förstår egentligen inte varför så många lägger vikt i hur långt ett spel är här, ett grymt 10 timmars spel fram ett mindre bra 100 timmars spel alla dagar i veckan för min del!
Skulle bli sjukt förvånad om det fanns på ps plus om nåt år. Spider-man 1 lär nog inte ens finnas på ps plus inom ett drygt år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

What?! Finns inte mkt du kan göra i livet om kostnaden får vara 1:-/h.

Med tanke på att jag har loggat över 40k timmar i spel så verkar det ju finnas en hel del

Skrivet av EstoTalangen:

Ja men det är ju multiplayer spel. Singleplayer spel har ju en lite annan standard när det kommer till längden på spelen. Oftast går de att jämföra mer med en film eller TV serie då de har en början och ett slut. Undantaget är såklart RPG spel som Witcher 3, men även den verkar befinna sig precis på gränsen för din standard.

Ja det är olika spel men alla spel slåss om samma fritid och pengar så dem är i samma kategorier.

Witcher3 var bra och ja det var precis att jag kände mig nöjd med köpet. Jag skulle sätta det som minimum standard för hur ett singleplayer spel ska vara.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Har lite ljudfunderingar till mitt ps5. Har surroundsystem och ljudet är fantastisk bortsätt från att basen försvinner om man ”vänder sig om”

Spelar Horizon och hör hur det mullrar i högtalarna och basen när maskinerna går förbi. Däremot vänder jag mig om så hör jag precis var de är, stegen är precis där de borde. Dock så för ALL bas. Blir heltomt. Vänder mig tillbaka och det mullrar igen!

Har satt ljudet som inkopplat till AV amplifier och 7.1 har även satt högtalarna i playstationet så nära man kan var de står

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasroos:

Det där att man kan kolla på hur många timmar som man har spelat PS4 och PS5 spel önskar jag att man inte hade sett. 439 timmar Rocket League

Själv har jag 1300h och önskar istället att det var mer. Två barn och annat kom emellan.. men jäklar vilket spel.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Okay, har aldrig ens sett ett Uncharted spel så säger tyvärr inte mycket.

Jag brukar dra gränsen kring 100h eller 1kr/h för spel. Vilket som nu kommer först. Så kostar spelet över 100kr vill jag få ut minst 100h speltid.

Jag använder ett liknande tankesätt. Men jag kör 1$ per timme. Det tycker jag är rimligt.

Permalänk
Medlem

Köpte Horizon Zero Dawn till Ps4 och tänkte köra på femman. Någon som vet om det är 60fps på det eller är det 30 även på femman?