PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Håller med. Jag har själv en beställning oss amazon den 20:e. Men det känns inte så att vi kommer att få de innan jul. Det är bara att vänta lite till! Köp inte från scalpers!!

Har också en beställning därifrån 20/11 och jag var i kontakt med deras support på fredag kväll och fick till svar att de hade en fördröjning i deras system om att varan var slut i lager, därför har vi hamnat i en typ av kö. Han lovade även att de inte tar bort några beställningar som är lagda (något som tidigare nämnts av någon).

Jag vill dock inte ge upp hoppet totalt ännu att få den innan jul, amazon är trots allt en stor aktör och ifall mindre svenska aktörer kan få in konsoler i december så bör ju även amazon få det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shotgunnar:

Tror personligen inte det. Amazons beställningar från den 20 nov var öppen väldigt länge (en timma eller mer?) jämfört med några minuter eller några sekunder för elgiganten, cdon och andra som tagit beställningar efter release. Så Amazon måste fått in en väldigt stor mängd beställningar. Det känns knappast troligt att de kommer kunna få ut merparten av de innan jul, kanske några, men väldigt långt ifrån alla.

Men ingen vet ju såklart.

Jag tror inte heller det, möjligtvis några få som du säger. Den tidigaste beställningen jag har läst att någon har från den 20/11 här i forumet var kl 19:49. Min beställning gjordes 20 minuter efter det, och vad jag har hört så var det öppet för beställning fram till efter 22. Självklart hoppas jag att Amazon kan överraska oss, men det känns lite för bra för att vara sant.

Permalänk
Medlem

Söker man upp sitt unika id på EG:s hemsida nu så står det planerad leverans 20/12. Stod 7/12 innan.

Fan vad segt.

Är så nojjig att jag läste fel på år och datum... Jiiises

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Söker man upp sitt unika id på EG:s hemsida nu så står det planerad leverans 20/12. Stod 7/12 innan.

Fan vad segt.

Inte för mig. Det kan inte varit så att du läst fel och blandat ihop år och datum på 20.12.07?

Edit: Har hänt mig också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sagittarius A:

Inte för mig. Det kan inte varit så att du läst fel och blandat ihop år och datum på 20.12.07?

Jo.. Stupid!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av K-D][Aramis:

Söker man upp sitt unika id på EG:s hemsida nu så står det planerad leverans 20/12. Stod 7/12 innan.

Fan vad segt.

Jag gnäller som ofta om att man bör ta de olika butikernas hantering av 3080-lanseringen, men det är ofta relevant även om just Elgiganten verkar sköta kundkontakten bättre denna gång. Kan vara bra att ställa in sig på att lanseringen åter skjuts upp.

Själv inser jag att min spelplanering börjar köra ihop sig. Om Cyberpunk 2077 verkligen släpps den 10 december så har jag tight med att hinna klart med AC: Valhalla. Och när väl CP2077 släpps så lär nog min PS5, om jag hinner få den innan, bli liggandes.

Så för mig så kvittar nästan uppskjuten leverans, ligger inte ute med pengar för köp då jag valde faktura. Hinner någon annnan butik få i lager kommer jag nog boka om ifall jag tycker butiken är vettig men troligen blir det bara att vänta ut denna.

Den som vill ha konsol innan jul har nog inte så mycket mer val än att planera om eller betala en scalper. Vilket bör undvikas av uppenbara skäl, samt det faktum att man kan få diverse bekymmer med garantier. Med tanke på kvaliteten på lanserings PS5or så vore det nog att föredra att ha bra möjligheter att kunna utnyttja garanti om något problem uppstår.

I övrigt hoppas jag på att ny vecka innebär nya leveranser.

Edit: Felaktig datumavläsning ser jag nu, men likväl.

Permalänk

Såg nyss detta - gick dock inte att beställa. Men något kanske är på gång hos EG.
Eller så betyder det ingenting, vem vet.

Permalänk
Skrivet av woskar:

Jag tror inte heller det, möjligtvis några få som du säger. Den tidigaste beställningen jag har läst att någon har från den 20/11 här i forumet var kl 19:49. Min beställning gjordes 20 minuter efter det, och vad jag har hört så var det öppet för beställning fram till efter 22. Självklart hoppas jag att Amazon kan överraska oss, men det känns lite för bra för att vara sant.

Hur lyckas ni ser vilken tid ni la order på Amazon? Jag hittar inget klockslag under min beställning. Dock vill jag minnas att jag beställde efter 22 den 20/11 men hoppas att jag minns fel och att jag beställde den tidigare

Permalänk
Skrivet av Lessfat_81:

Hur lyckas ni ser vilken tid ni la order på Amazon? Jag hittar inget klockslag under min beställning. Dock vill jag minnas att jag beställde efter 22 den 20/11 men hoppas att jag minns fel och att jag beställde den tidigare

Kolla när du fick mailet av dem med bekreftelse

Permalänk
Medlem

Webhallen?

Har en bokning på hämta i butik sen den 13/10-2019.
Blir lite störd över att min order fortfrande står som mottagen, medans andra som bokat efter verkar ha fått sina i dagarna?

Ni som hämtat ut, har det varit i butik och i såfall var? Har ni fått hämtmail?

Känns som de frångått turordningen och lämnar ut lite godtyckligt, när de fått avbokningar/ej uthämtade i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shader:

Har en bokning på hämta i butik sen den 13/10-2019.
Blir lite störd över att min order fortfrande står som mottagen, medans andra som bokat efter verkar ha fått sina i dagarna?

Ni som hämtat ut, har det varit i butik och i såfall var? Har ni fått hämtmail?

Känns som de frångått turordningen och lämnar ut lite godtyckligt, när de fått avbokningar/ej uthämtade i butik.

Har du en grön check bredvid den på orderstatus? Har du valt att betala med Klarna?

Om ja på båda frågor kan det vara detta: #18768515

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Har du en grön check bredvid den på orderstatus? Har du valt att betala med Klarna?

Om ja på båda frågor kan det vara detta: #18768515

Bokat hämta och betala i butik, så ingen Klarna.

Hade däremot en grön bock sent i Torsdags, som försvann imorse...
Går inte att få tag på WH kundtjänst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shader:

Bokat hämta och betala i butik, så ingen Klarna.

Hade däremot en grön bock sent i Torsdags, som försvann imorse...
Går inte att få tag på WH kundtjänst

Varför gick du inte förbi butiken då? Beställningar hålls i 4 dagar står det på kundforumet

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Skrivet av DonviiCorleone:

Kolla när du fick mailet av dem med bekreftelse

Fick ingen sådan per mail, men hittade igen en sådan under meddelanden på Amazon.
Tyvärr beställde jag som väntat rätt sent dem 20/11, 2154 la jag ordern....

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Varför gick du inte förbi butiken då? Beställningar hålls i 4 dagar står det på kundforumet

4 dagar "Efter att man fått hämtmailet" står det också

Försökte, kö utanför butiken så åkte därifrån igen och väntade lydigt på mail-besked....

Men huvudfrågan är ju var ni som fått mail, har hämtat Era enheter. Verkar som sagt att deras sk. förbokningskö havererat.

Permalänk
Skrivet av Lessfat_81:

Fick ingen sådan per mail, men hittade igen en sådan under meddelanden på Amazon.
Tyvärr beställde jag som väntat rätt sent dem 20/11, 2154 la jag ordern....

Kolla i skräpet! Den är där...

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Söker man upp sitt unika id på EG:s hemsida nu så står det planerad leverans 20/12. Stod 7/12 innan.

Fan vad segt.

Är så nojjig att jag läste fel på år och datum... Jiiises

Skrivet av Sagittarius A:

Inte för mig. Det kan inte varit så att du läst fel och blandat ihop år och datum på 20.12.07?

Edit: Har hänt mig också

När jag går in på EGs hemsida står det fortfarande reserverad, syftar ni på beställningsbekräftelsen eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lennartbrink:

När jag går in på EGs hemsida står det fortfarande reserverad, syftar ni på beställningsbekräftelsen eller har jag missat något?

Be kundtjänst om det digitala kvittot med ditt unika-ID, då kan du söka specifikt på din order via denna sida.
https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shader:

Bokat hämta och betala i butik, så ingen Klarna.

Hade däremot en grön bock sent i Torsdags, som försvann imorse...
Går inte att få tag på WH kundtjänst

Japp har problem med det dock med klarna, har inte fått sms eller mejl.

Han i chatten i morse sa att jag måste mejla in detta ärendet..
Nu har dem stängt chatten, känns som dem ligger illa ute nu när dem frångått kösystemet. Med att klarna eller som i ditt fall betala i butik. Hade också en grön bock nu är den gul igen.

Har inte fått svar ännu om det, återkommer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns en speciell plats i helvetet för den här personen
https://www.blocket.se/annons/orebro/xbox_series_x_och_playst...

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobbZ:

Be kundtjänst om det digitala kvittot med ditt unika-ID, då kan du söka specifikt på din order via denna sida.
https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Måste man ringa eller går det i chatten? Får bara Elbot och varje gång man ber om en människa är det fullt

Permalänk
Skrivet av Lunkan:

Det finns en speciell plats i helvetet för den här personen
https://www.blocket.se/annons/orebro/xbox_series_x_och_playst...

Fyfan asså. Hoppas han inte får sålt en enda. Han kan sitta där med sina konsoler och minus på kontot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaSwe:

Måste man ringa eller går det i chatten? Får bara Elbot och varje gång man ber om en människa är det fullt

jag lyckas få ut min ut min via chatten. funkade för mig att bara skriva "handläggare" för att blir fört vidare till en person istället för en bot och sen be om unik-id/digital kvitto på mitt PS5 köp.
men kan var att det är så upptagen nu att dem inte kan tilldela en handläggare. i så fall testa lite senare igen or tidigt på morgonen när kundtjänsten öppna.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Tror ni att vi som bokade den 20 nov från amazon, kommer hinna få våran konsol innan jul?

I ordered it on 20 Nov around 19.50, and will arrive today. Disc version, also booked Digitial version, I think I may need to cancel it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akitokid:

I ordered it on 20 Nov around 19.50, and will arrive today. Disc version, also booked Digitial version, I think I may need to cancel it.

Mind checking exactly when you got your confirmation e-mail?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Om någon ångrar sitt köp finns jag på PM (disc-version) Kram!

Permalänk
Medlem
Skrivet av akitokid:

I ordered it on 20 Nov around 19.50, and will arrive today. Disc version, also booked Digitial version, I think I may need to cancel it.

As the previous one asked, when did you recieve you order confirmation email, did you place it with amazon.se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckham:

Om någon ångrar sitt köp finns jag på PM (disc-version) Kram!

Jag med både disc och digital!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Mind checking exactly when you got your confirmation e-mail?

last night, around 19.30

Permalänk
Medlem
Skrivet av snav:

As the previous one asked, when did you recieve you order confirmation email, did you place it with amazon.se?

Yes, Amazon se.