Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av ossi1:

448,90 kr

hmm det ligger ju kvar ser jag... ska försöka

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Skrivet av Maxizor:

Försöker beställa men får att den vill lägga på frakt? På en digital download känns helt fel...

Bilden är från Cyberpunks egna hemsida. Beställer du från komplett får du kod i fodralet och frakt osv

Permalänk
Skrivet av jensa86:

Produkt: Lenovo Robot Vacuum T1 Pro
Länk: https://www.inet.se/produkt/2000604/lenovo-robot-vacuum-t1-pr...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5273843
Pris: 2990kr

Fantastiskt alternativ till de dyrare iRobot som tömmer sig själva för 10k+. Har haft en själv i ett par månader som köptes för ordinarie pris och även för det är den helt klart värt det. Appen och smarta hem integreringen är väl kanske där den är lite bristfällig men om du kan leva med det så städar den fantastiskt bra för sitt pris och du slipper tömma en behållare en gång i veckan.

Är på jakt efter robotdammsugare för att få det mer välstädat hemma, så nice med en rekomendation.
Hur tar den mattor? men har typ en "golvmatta" istället för golv huvudsakligen, likadant är det lätt att få tag i nya påsar och vad som nu kan tänkas gå åt?

Permalänk

Prodult: ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4
Kategori: moderkort
Länk: https://www.komplett.se/product/1080421/datorutrustning/dator...
Pris: 979

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrpelle:

Detta återfinns lite längre ner på sidan:
Spelet levereras med följande fysiska föremål:

  • Fodral med spelskivor

  • Världskompendium som specificerar spelets inställning och lore

  • Vykort från Night City

  • Karta över Night City

  • Klistermärken

... m.m.
så får väl anta att det är en digital kod i ett fodral?

Låter rimligt... Aja... Får man hitta något billigt och lägga till då upp till gratis frakt

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Låter rimligt... Aja... Får man hitta något billigt och lägga till då upp till gratis frakt

Tyckte detta var ganska vettigt pris:

https://www.komplett.se/product/1102951/datorutrustning/konto...

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Skall bygga ny rigg, är det bra alternativ som primär disk? Spelar det någon roll vad jag köper för komponenter i örvigt för att köra den?

EDIT SLUT.. blä

Samma här ska bygga ny rig så jag slog till på två! en för os en för prio1 spel men kanske finns chans EG lägger ut den igen då de gjort 2ggr idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

ja men de väl den appen man vill använda om man har en Plex server på sin PC, dock kör jag Plex tillägget via Kodi på Nvidia Shield och den sväljer som sagt allt.

Så alla använder plex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Är på jakt efter robotdammsugare för att få det mer välstädat hemma, så nice med en rekomendation.
Hur tar den mattor? men har typ en "golvmatta" istället för golv huvudsakligen, likadant är det lätt att få tag i nya påsar och vad som nu kan tänkas gå åt?

Jag har inte haft den så länge att jag behövt byta ut något än så har ingen erfarenhet av just det. Dock är det inte Lenovo som tillverkar den utan den är bara brandad Lenovo. "Proscenic m7 pro" är orginalet och söker man på det kan man hitta alla tillbehör tex på amazon. Inet har det tyvär inte själva.

EDIT: Glömde ju svara på första frågan. Har faktiskt inte testat den med en matta än då jag inte har någon på den våningen den kör. Dock har den fått helt ok recensioner på det. Dvs varken sämre eller bättre än andra. Långhåriga mattor går ju inte direkt med några robotar dock. Den har dock kört lite på en större dörrmatta men den är ju rätt låg och korthårig så inget riktigt bra prov. Det klarar den dock galant, betydligt bättre än en annan robot jag haft. Den misstog ibland dörrmattan för en trappa (svart gummikant runt som lurade sensorn) och fastnade ibland där. Har dock aldrig märkt det på denna dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Så alla använder plex?

ja för dom som kör en Plex server, men det spelar inte så stor roll, det går ej att få ut TrueHD Atmos utan en mediespelare som man kopplar direkt till sin soundbar/förstärkare med stöd för Atmos.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tipko:

Jag har ingen aning De kanske ringer dig ofta eftersom du inte har nåt specielt abonnemang med dem, jag menar de ringer mig aldrig.

Förresten jag pratade med Comhem nu (jag sa att jag ville säga upp abonnemanget och byta leverantör för att ta del av en BF erbjudande) och personen jag pratade med var en tuff förhandlare och ville inte matcha och förnya min nuvarande 600/50 abonnemang för 300kr/mån (som de gjorde i fjol) utan det blev 350kr/mån i slutet. Jag har en bra fast telefoni deal med dem sedan tidigare så det lönar sig till mig fortfarande även med det nya högre priset.

Ah. Såg nu att dom inte har öppet på deras uppsägningslinje under helgen, så missade nog min chans att utnyttja det där, då jag misstänker att vanliga kundtjänsten inte har lika mycket befogenheter som uppsägning har.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Skrivet av arvcop:

När man äntligen fått tummen ur och bestämt sig för att köpa Samsung Odyssey G9 var den slut på Elgiganten. Blev att köpa direkt från Samsung shoppen för samma peng 11990kr. Hoppas inte man blir missnöjd med tanke vad som skrivits om köp direkt från dem.

Nu kvarstår det stora dilemmat att min 10 år gamla rig kommer få problem ihop med denna.

Har ni något förslag på komponenter och inköpsställen som lirar bra mot skärmen. Budget gärna runt 15-16k.

I bought the G9 from EL for 11,990.

Hoping there are no issue with the screen & I don't end up with a defective screen. In terms of hardware, you do need a juicy one. I'm planning on RTX 3080 with Ryzen 5900.

However you can also look at 3070 or 3060Ti alongside Ryzen 5600x. The availability will be limited but they keep on coming in stock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

ja för dom som kör en Plex server, men det spelar inte så stor roll, det går ej att få ut TrueHD Atmos utan en mediespelare som man kopplar direkt till sin soundbar/förstärkare med stöd för Atmos.

Truehd atmos kräver eARC uppföljaren till Arc. För att klara bandbredden.

eARC är ingen signal man bara splittar isär ifrån en Nvidia shield. Då det är en dubbelriktad signal precis som Arc. Därför krävs att man lurar signalen om din tv in har stöd för eARC. Detta löser hdfury arcania.

Permalänk
Skrivet av Def_Dog:

Det här är ju jätteirriterande. Sitter här med en Sonos Arc som det alltså inte går att få TrueHD på, iaf om man kör plex? Är den före sin tid eller vad är problemet med dagens tv-apparater som inte tillåter det som passthrough?

Före sin tid, ja absolut. Faktum är att det krävs att en storspelare som Sonos släpper en Atmos-pryl för att TV-tillverkarna ska få press på sig att implementera stöd för det.

Med det sagt så märker du förmodligen ingen större skillnad på komprimerad Atmos (Dolby digital+). Även om det är en grymt bra soundbar, så är det ändå bara en soundbar när allt kommer omkring.

Permalänk
Skrivet av ggumdol:

The differences between WD SN750 and Samsung 970 Evo Plus are very marginal (practically unnoticeable) as far as I can recall. They have the same write endurance of 600TB. If you really need more nvme SSD, it is definitely a good deal. Having said that, if you need simply more storage, in the long run, it is worth making an investment into a NAS such as Synology DS220j and buy some HDDs.

Thanks for the reply. Even I was wondering the same.

I believe 1 TB of 970 Evo should be good to boot the system & to put games on it. Games which I don't play & movies can be put off to NAS or the SATA drives which are cheap. Let me search for deals on them

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Så alla använder plex?

Yes.

Permalänk
Medlem

Tycker inte utbudet på bildskärmar var det bästa. Finns ingen 4K-skärm med 144Hz på rea... Visserligen har Webhallen sin ASUS XG438Q för 9.990kr men den är en aning stor.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milewulf:

Någon som vet på vilken plattform man for Cyberpunk 2077 om man förbeställer på Komplett?
Det är rabatterat med 15% just nu till 449 kr.

Produkt: Cyberpunk 2077 (PC)
Länk: https://www.komplett.se/product/791477/gaming/spel/spel-pc-mac/spel-till-pc/cyberpunk-2077
Kategori: Spel
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=1458331
Pris: 449

Skrivet av Slapinator:

Det här kom upp i spelfynds tråden:
https://i.imgur.com/DXs2DOl.png

Haha du hade fått väntat länge du!

/M

Skrivet av Yrpelle:

Detta återfinns lite längre ner på sidan:
Spelet levereras med följande fysiska föremål:

  • Fodral med spelskivor

  • Världskompendium som specificerar spelets inställning och lore

  • Vykort från Night City

  • Karta över Night City

  • Klistermärken

... m.m.
så får väl anta att det är en digital kod i ett fodral?

Enligt Cyberpunks egna Twitter så är det GOG kod som gäller i alla fysiska kopior om jag förstått det rätt.

Så var det iallafall när jag förbokade The Witcher 3.

Permalänk

Ja vad tror ni SweC, z490-f ROG STRIX + i9 10850k eller X570 MSI Tomahawk + Ryzen 5800X?

Lite hugget som stucket just nu, det enda som håller mig borta från intel är PCIE4 då jag kommer att ha ett m2 NVME kort som klarar PCIE4...

Permalänk
Medlem

https://www.computersalg.se/i/6581301/samsung-galaxy-z-fold2-...

Varför kostar den 17.000 medan de andra kostar 22-23? Knappast enbart för det är just den färgen. Vad missar jag? Kanske inte rea men 5000 billigare än andra ställen.

Tacksam för hjälp

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmekusNamnus:

Med det sagt så märker du förmodligen ingen större skillnad på komprimerad Atmos (Dolby digital+). Även om det är en grymt bra soundbar, så är det ändå bara en soundbar när allt kommer omkring.

För mig blev ljudet klarare och fylligare utan komprimering. Med sonos Arc sub och 2st play 1

Permalänk
Skrivet av Smasher89:

Är på jakt efter robotdammsugare för att få det mer välstädat hemma, så nice med en rekomendation.
Hur tar den mattor? men har typ en "golvmatta" istället för golv huvudsakligen, likadant är det lätt att få tag i nya påsar och vad som nu kan tänkas gå åt?

I have ordered this now. I have heard good reviews about the cleaners power & capabilities, however the application is not so great.

In terms of vacuum bags etc., you can get them from amazon Germnay. Search for consumables of Proscenic.

Permalänk
Medlem

Produkt: Rakapparat Philips Series 7000 S7930/16
Länk: https://www.elgiganten.se/product/personvard/rakapparat-och-t...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5103211
Pris: 1 195 kr

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SuperNyfiken:

Glämde tacka dig för länken. Vill du berätta vart du hittade den så jag kan vara på min vakt nästa gång vi har bra erbjudanden där?
Ha en fin kväll

Den direktlänkades av Inet direkt i tråden, tyvärr så verkar det inte finnas någon väg via hemsidan.

Permalänk
Skrivet av Krolle287:

Ja vad tror ni SweC, z490-f ROG STRIX + i9 10850k eller X570 MSI Tomahawk + Ryzen 5800X?

Lite hugget som stucket just nu, det enda som håller mig borta från intel är PCIE4 då jag kommer att ha ett m2 NVME kort som klarar PCIE4...

X570 MSI Tomahawk + Ryzen 5900X

Permalänk
Medlem
Skrivet av grahnen:

Truehd atmos kräver eARC uppföljaren till Arc. För att klara bandbredden.

eARC är ingen signal man bara splittar isär ifrån en Nvidia shield. Då det är en dubbelriktad signal precis som Arc. Därför krävs att man lurar signalen om din tv in har stöd för eARC. Detta löser hdfury arcania.

nej inte alls, jag har kört TrueHD från Nvidia Shield kopplad till min HW-Q96R soundbar och soundbar till en OLED C8, ingen av dessa hade eARC, dock fick soundbaren eARC via en firmware update tidigare i år men har kört innan dess också, så nej eARC behövs ej för att få ut TrueHD Atmos.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

I bought the G9 from EL for 11,990.

Hoping there are no issue with the screen & I don't end up with a defective screen. In terms of hardware, you do need a juicy one. I'm planning on RTX 3080 with Ryzen 5900.

However you can also look at 3070 or 3060Ti alongside Ryzen 5600x. The availability will be limited but they keep on coming in stock.

Tack för svar.

Vilka andra komponenter siktar du på. Vi verkar ha samma målbild så jag kopierar ev din config rakt av lite beroende på vad du satt för budget och inlöpsställen

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Stackare. Sämre mög får man leta efter.

Låt mig hjälpa dig:
Valfri streamingtjänst.

Permalänk
Skrivet av grahnen:

För mig blev ljudet klarare och fylligare utan komprimering. Med sonos Arc sub och 2st play 1

Har du testat samma film både komprimerat och okomprimerat? Skillnaderna bör vara rätt subtila. Har själv hört klara skillnader på ett svindyrt komplett XTZ Cinema-system i ett akustikreglerat rum, även om det komprimerade så klart också lät fantastiskt bra.

Jag har också komplett Sonos-system för övrigt. Sonos har väldigt många fördelar, men om man gillar att snöa in på detaljer i ljudet bör man nog äga något annat. Sonos köper man främst för att det är snyggt och smidigt. Om ljudet är viktigast får man dock oerhört mycket bättre grejer för samma pengar om man köper större högtalare av annat fabrikat. Därmed spelar inte DD+ eller TrueHD mig någon större roll med nuvarande system. Det låter helt ok oavsett, varken mer eller mindre.

Permalänk

Köpte Steelseries Arctis Pro Wireless för 1790 på elgiganten, men de går i retur i helgen.

Väldigt tydligt bakgrundsbrus som gör hörlurarna oanvändbara. Dessutom var komforten dålig jämfört med nuvarande lurar (trådade). Dessa hörlurar är enligt mig inte värda 1790 kr, och än mindre ca 3000 kr som är ordinarie pris.