10% rabatt på butiker - Benify (eller Get Gifted)

Permalänk
Medlem

Tog och beställde ett Zotac 3080 AMP HOLO ifrån Webhallen med dessa. Använde 7 koder olika summor, så betalade 9400:- med presentkort och resterande 90:- på mitt kreditkort. Blev totalt 8550:-. Fick koderna på några sekunder och kunde använda direkt.

Försökte först köpa ett Trinity OC i Kista, men var för seg, så tog bort ordern, köpte lite mera presentkort och tog AMP HOLO som har kort kö och verkar få många kommande leveranser de kommande veckorna om man kollar Scans 3000-status sida.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Tog och beställde ett Zotac 3080 AMP HOLO ifrån Webhallen med dessa. Använde 7 koder olika summor, så betalade 9400:- med presentkort och resterande 90:- på mitt kreditkort. Blev totalt 8550:-. Fick koderna på några sekunder och kunde använda direkt.

Försökte först köpa ett Trinity OC i Kista, men var för seg, så tog bort ordern, köpte lite mera presentkort och tog AMP HOLO som har kort kö och verkar få många kommande leveranser de kommande veckorna om man kollar Scans 3000-status sida.

Varför inte bara ta ett större belopp än flera små?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Varför inte bara ta ett större belopp än flera små?

För jag siktade först på ett kort för 9000:-, men missade ju det. Visst hade jag kunnat ta 10000:-, men vet inte vad jag ska köpa mera. Jag har köpt nytt chassi, ram, CPU, moderkort, SSD och nu grafikkort

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

För jag siktade först på ett kort för 9000:-, men missade ju det. Visst hade jag kunnat ta 10000:-, men vet inte vad jag ska köpa mera. Jag har köpt nytt chassi, ram, CPU, moderkort, SSD och nu grafikkort

Jag förstår.

Jag köpte ett för 10 000 kr. Var bara att lösa in direkt och använda på webhallen.

Fick ändrat min order på 3900x från faktura till presentkort nu. Så nu får man även den 10 % billigare. Sen blev det köp på moderkort och nätagg. Nu är det verkligen bara grafikkortet och cpu-kylning som fattas till mitt bygge

Permalänk
Medlem

Använde 15% off på Åhlens nu när julklapparna skulle köpas till mamma och syster, riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Jag köpte 15% presentkort för H&M, fick ett sms att aktivera det i appen. Hade inte appen, så jag fick installera det. Men inget kort dyker upp i appen? Har det att göra med adguard?

Permalänk
Medlem

Fel post

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrod23:

Köpte ett presentkort via Benify hos webhallen på 5000kr men har inte fått nåt sms med kod skickad till mig. Nån här som har varit med om nåt liknande?

Har du fått igång ditt presentkort?

Just nu står det att det är fördröjning till nästkommande vardag innan webhallen presentkort aktiveras. Minns inte om det stod så igår. Lite antiklimax om det dröjer till måndag innan man kan handla.

Visa signatur

Fellan

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Jag köpte 15% presentkort för H&M, fick ett sms att aktivera det i appen. Hade inte appen, så jag fick installera det. Men inget kort dyker upp i appen? Har det att göra med adguard?

Jag hade samma problem och då var det pi-hole som blockade. Provat stänga av wifi och adguard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bose:

Har du fått igång ditt presentkort?

Just nu står det att det är fördröjning till nästkommande vardag innan webhallen presentkort aktiveras. Minns inte om det stod så igår. Lite antiklimax om det dröjer till måndag innan man kan handla.

Försökte köpa ett presentkort på 5000 för webhallen för en stund sedan. Efter att jag bekräftat swish, så stod det något i stil med att det inte gick att skapa ett presentkort just nu. Att ärendet skall behandlas nästkommande vardag.

Pengarna är dragna, ingen kod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cp_:

Försökte köpa ett presentkort på 5000 för webhallen för en stund sedan. Efter att jag bekräftat swish, så stod det något i stil med att det inte gick att skapa ett presentkort just nu. Att ärendet skall behandlas nästkommande vardag.

Pengarna är dragna, ingen kod.

Tack för info. Hoppas koden kommer snart.
Uppskattas om du orkar uppdatera här när det dyker upp en kod.

Visa signatur

Fellan

Permalänk

Sms ej mottaget

Hej,

Har köpt flera presentkort från Gifted och har fungerat bra i alla fall utom ett. Köpte ett presentkort imorse avseende PSN men fick aldrig något sms. Imorse så fyllde jag både i deras formulär samt maila adressen som någon hänvisade till i detta forum men inte fått något svar. Bör man vara orolig eller är det bara att vänta?

Permalänk
Medlem

nedå bara vänta in svar kan ju få pengarna tillbaka också om du ångrar dej.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bose:

Har du fått igång ditt presentkort?

Just nu står det att det är fördröjning till nästkommande vardag innan webhallen presentkort aktiveras. Minns inte om det stod så igår. Lite antiklimax om det dröjer till måndag innan man kan handla.

Jag handlade precis 2x2000 på Webhallen som kom direkt vid betalning, har redan bränt dem hos Webhallen också

Permalänk
Medlem

Hmm hur fungerar det här jag ser i appen nåt i stil med 1800 (2000 struket) betyder det att jag betalar 1800 men får 2000 att handla för?

En annan fråga köpte ett 3080 för ett tag sen som är oöppnat, kan jag lämna tillbaka det i butik och sen i samma veva köpa det med några presentkort då fast för en billigare peng?

Permalänk
Medlem

japp du får 2000kr att handla för å betalar bara 1800kr.
tror tyvärr kortet åker tebax till dom i kön :/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esoteric:

Hmm hur fungerar det här jag ser i appen nåt i stil med 1800 (2000 struket) betyder det att jag betalar 1800 men får 2000 att handla för?

En annan fråga köpte ett 3080 för ett tag sen som är oöppnat, kan jag lämna tillbaka det i butik och sen i samma veva köpa det med några presentkort då fast för en billigare peng?

Fråga 1: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Jag köpte 15% presentkort för H&M, fick ett sms att aktivera det i appen. Hade inte appen, så jag fick installera det. Men inget kort dyker upp i appen? Har det att göra med adguard?

Ja kan så vara. Fungerade det till slut? Tänkte kanske köpa på hm jag med nämligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Ja kan så vara. Fungerade det till slut? Tänkte kanske köpa på hm jag med nämligen.

Yes. Det fungerade när jag stängde av adguard och wifi. Vet inte ifall det var adguard eller adblocking I pfsense som krånglade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Yes. Det fungerade när jag stängde av adguard och wifi. Vet inte ifall det var adguard eller adblocking I pfsense som krånglade.

Aktiverades hm direkt? Verkar vara fördröjning på aktiveringen just för åtminstone webhallen så man vill ju inte köpa på sig presentkort som inte fungerar denna helgen.

Permalänk
Medlem

Använde en 1000:- plus en 200:- för att köpa ett nätagg för 1149:- på Webhallen. Ser inte riktigt vart de överskjutande 51:- tar vägen?

Kan se på Webhallen-ordern att de drog 949:- på 1000:- kortet. Om jag tolkar tidigare inlägg rätt så betyder det att jag kan använda samma kod igen för att förbruka de sista 51:- på det nästa gång jag handlar? Har jag fattat rätt?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Använde en 1000:- plus en 200:- för att köpa ett nätagg för 1149:- på Webhallen. Ser inte riktigt vart de överskjutande 51:- tar vägen?

Kan se på Webhallen-ordern att de drog 949:- på 1000:- kortet. Om jag tolkar tidigare inlägg rätt så betyder det att jag kan använda samma kod igen för att förbruka de sista 51:- på det nästa gång jag handlar? Har jag fattat rätt?

Stämmer bra!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem

Jag får tacka för tipset!

Jag har sammanlagt köpt presentkort för motsvarande 4000 kr. På lyko och h&m, alltså ingen teknik. Men funkade perfekt och jag är nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Aktiverades hm direkt? Verkar vara fördröjning på aktiveringen just för åtminstone webhallen så man vill ju inte köpa på sig presentkort som inte fungerar denna helgen.

Om du går till butiken och använder presentkortet där då är det ingen fördröjning.

Permalänk

Någon som vet hur länge det kommer vara 10% på presentkorten? Tänker mer specifikt på webhallen.

Permalänk
Medlem

är ju black rean så senast sönda eller kanske måndag skulle jag tro.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Hade handlat på faktura och hade 969kr att betala från Zalando, köpte ett 1000kr presentkort för 850kr och det funkade fint att betala hela fakturabeloppet med presentkortet

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis till både Åhléns och Hm och det kom sms och kunde aktiveras direkt. Funkade klockrent.

Jag hade även köpt presentkort på 10k i fredags då jag hoppades kunna fynda på webhallen men blev bara ett köp på 4k där, så 6k använde jag aldrig. Aktiverade inte dessa. Mejlade bara och önskade ångerköp och fick pengarna tillbaka inom 6h, så funkade klockrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Om du går till butiken och använder presentkortet där då är det ingen fördröjning.

Det var ingen fördröjning på hm eller åhlens för halvtimme sen 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Det var ingen fördröjning på hm eller åhlens för halvtimme sen 👍

Det var lite otydligt av mig, men jag syftade på Webhallen.