Permalänk
Medlem
Skrivet av Nayiki:

Det är helt galet. Nu sitter min 5900x i riggen. Beställning gjordes hos Netonnet efter tips här i tråden i måndags. Släpper ordrar hos Webhallen och Inet för 5800x.

Intressant hur dessa paketeras dock. Min kom i ett kuvert, vilket resulterat i ett antal bulor på processor-lådan. Inga pins böjda dock.

Skummt! min kom i en låda med 250000 varv bubbelplast runt
(också från netonnet efter tips i måndags)

Permalänk
Medlem

Fick min 5900X igår.
Beställde av Dustin.

Permalänk

Haha min 5600x blev uppskjuten till januari nu. Kul.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Haha min 5600x blev uppskjuten till januari nu. Kul.

Japp samma här.. Har lite rum i budgeten så kör nog på 10850K istället då den ligger på 4299kr.. Bör nog hålla rätt länge med.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Skrivet av marukusu:

Japp samma här.. Har lite rum i budgeten så kör nog på 10850K istället då den ligger på 4299kr.. Bör nog hålla rätt länge med.

Jag funderade lite i samma banor... men känns lite tråkig att satsa på så gammal teknik.
edit: Frågan är om man ska beställa en 5800x, verkar ju komma 2:a december enl. Komplett. Efterfrågan är väl betydligt lägre där pga av högre pris.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag funderade lite i samma banor... men känns lite tråkig att satsa på så gammal teknik.

Definitivt.. Men känns bara som att man inte har nån som helst aning om när man kan få en AMD processor, kan vara januari, men kan bli ännu senare om man är sen i kön..

Hade velat spela Cyberpunk över julledigheten.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Nu så, grön bock på 5950x på webhallen. Får väl se om den skickas idag.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Webhallen

Status just nu:

30x Dark Hero mottagna
Ytterligare 48st 5900X bekräftade (skeppat ej mottaget)
5800X snuvades i sista minuten, hoppas på mer info nästa vecka där...

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zoxx0:

Nu så, grön bock på 5950x på webhallen. Får väl se om den skickas idag.

Yes det var våg 2 som trillade in idag

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Status just nu:

30x Dark Hero mottagna
Ytterligare 48st 5900X bekräftade (skeppat ej mottaget)
5800X snuvades i sista minuten, hoppas på mer info nästa vecka där...

/Patrik

Och 5600x i januari?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av radams:

Och 5600x i januari?

Har jag icke nämnt det så är den senaste informationen jag sagt om det som råder :/ men yes Januari just nu om ingen annan källa har bättre bud.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxx0:

Nu så, grön bock på 5950x på webhallen. Får väl se om den skickas idag.

Nyfiken på vad har du för ordernummer?
För att få lite koll på när jag kan tänkas få min prolle.
Jag har ****9582

Permalänk
Medlem
Skrivet av RBenassi:

Nyfiken på vad har du för ordernummer?
För att få lite koll på när jag kan tänkas få min prolle.
Jag har ****9582

9544 så ganska nära dig.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxx0:

9544 så ganska nära dig.

Tack för infot!
Sweet!
Då borde jag får en i nästa leverans (när det nu blir?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Status just nu:

30x Dark Hero mottagna
Ytterligare 48st 5900X bekräftade (skeppat ej mottaget)
5800X snuvades i sista minuten, hoppas på mer info nästa vecka där...

/Patrik

Hur lång kö är det på 5900X om man beställer nu? Är alla de 48 allokerade?

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RBenassi:

Tack för infot!
Sweet!
Då borde jag får en i nästa leverans (när det nu blir?)

Rimligtvis ur våg 3

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av marukusu:

Hur lång kö är det på 5900X om man beställer nu? Är alla de 48 allokerade?

Beställa nu är tyvärr 600+ på order :/

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Beställa nu är tyvärr 600+ på order :/

Hah, undrade samma. Många är vi som slår på stort 2020.
Ska också börja köa någonstans. Ser kön bättre ut för 5800x?

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malaka:

Fortsätter ge lite tips; NetOnNet fyller 100% av 5950X ordrar idag och kommer ha kvar xx antal efter så om någon är sugen på 5950X är de tillfälle

La också en order på chans, bara hoppas. Har en 5900 bokad på inet med preliminärt levdatum 11dec men vill ha igång systemet nu! 😅 vart ett 3090 istället för tänka 6800XT så man kan väl säga att det spårade lite...

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Yes det var våg 2 som trillade in idag

Var hälsad våg 2! 15.02 gang 5950x, redo att hämtas.

Tack @webbhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grane:

La också en order på chans, bara hoppas. Har en 5900 bokad på inet med preliminärt levdatum 11dec men vill ha igång systemet nu! 😅 vart ett 3090 istället för tänka 6800XT så man kan väl säga att det spårade lite...

Hahaha, ingen minns en fegis!

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur lång köerna egentligen är med tanke på hur många av oss som köar hos flera butiker samtidigt. Utav 1000 ordrar så kanske det bara är ett hundratal som bara köar i den butiken.

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Jisses vad ni krigar på att hålla oss uppdaterade här, även när samma frågor tittar in titt som tätt. Nästan så man önskar att det skulle gå och göra en post i en tråd sticky

Efter att ha kikat på hemsidan så ser det ut som om jag borde hamna en liten bit efter 160 (15:04). Men mitt nyfikna sinne kan inte riktigt hålla sig, så tänkte kolla om ni har lust att ta en kik för 0426

Vet inte om det påverkas ifall man har beställt via ett företagskonto eller ej

Permalänk

@Webhallen Tjoho, kan du säga något nytt om 5800x? Inte uppdaterades på länge på produktsidan. Börjar få hem de andra delarna från Black Week nu så börjar klia i fingrarna att få starta bygget!

CPU: 5800x
Ordertid: 15:02
Ordernr: *****406
Förnamn: Adam
Vald butik: Postorder

Permalänk
Skrivet av Grane:

La också en order på chans, bara hoppas. Har en 5900 bokad på inet med preliminärt levdatum 11dec men vill ha igång systemet nu! 😅 vart ett 3090 istället för tänka 6800XT så man kan väl säga att det spårade lite...

Haha underbart! Ser framför mig hur det spårade framför tangenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Vårt lager är under enorm press och utför hjältedåd med det dom har att jobba med just nu, tyvärr räcker det inte till mot den anstormning av orders vi har liggande i stunden, din order är safe men tyvärr kan jag inte säga när den kommer att skeppas till dig fokus tidigare i veckan har varit att skjuta ut så mycket som möjligt till butiker och fokus idag är postorder! så hoppas verkligen att ni som väntat några dagar nu får era leveranser illa kvickt

/Patrik

Har en order som innehöll en restad del sen 31/10.
Nu tog jag bort delen men resterande blir inte plockat, förmodligen för att det ff står

Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:
saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.

på min order

Det känns som om att min order borde ha prioritet, redan skickad =(

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Rimligtvis ur våg 3

Härligt att höra!!!
Har du något hum om när våg 3 kan tänkas anlända?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Jag undrar hur lång köerna egentligen är med tanke på hur många av oss som köar hos flera butiker samtidigt. Utav 1000 ordrar så kanske det bara är ett hundratal som bara köar i den butiken.

Det är lite roligt att läsa detta i den här tråden för oss som kommer från Nvidia 3080 trådarna som allt detta repeterats fast 2 månader tidigare Massa folk där som haft bombmattor ute också. Många som glömt bort ens att de beställt...

Having said that, jag la en order på en 5900X på Netonnet på ren spekulation i förrgår och medan jag skrev det här meddelandet kom SMS om att det levereras till Instabox imorgon..

Får se om det blir 25000 varv med bubbeltejp runt den eller riktig låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetklock:

Det är lite roligt att läsa detta i den här tråden för oss som kommer från Nvidia 3080 trådarna som allt detta repeterats fast 2 månader tidigare Massa folk där som haft bombmattor ute också. Många som glömt bort ens att de beställt...

Having said that, jag la en order på en 5900X på Netonnet på ren spekulation i förrgår och medan jag skrev det här meddelandet kom SMS om att det levereras till Instabox imorgon..

Får se om det blir 25000 varv med bubbeltejp runt den eller riktig låda.

Samma här, beställde för 2-3 dagar sedan på Netonnet och fick sms nu om att den är påväg, räknade med att behöva vänta i flera veckor till vilken tur!! tjoho

Permalänk
Medlem

Var en av det 8 som fick tag på en 5950x från inet vid lanseringen.
Har inte ens byggt något än, är mitt uppe i försäljning av lägenheten, men efter helgen hoppas jag på att jag ska få lite tid att bygga ihop nya burken (får inte alls dåligt samvete när så många väntar på sin cpu ^^)
Förhoppningsvis så kommer Lian Li Uni fan fläktarna samtidigt, så har jag allt som ska in i burken.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die