Köpråd Fullsize trådlös mus för produktivitet

Permalänk

Köpråd Fullsize trådlös mus för produktivitet

Mitt gamla trådlösa Microsoft- kit (Wireless Laser Mouse 6000 samt Wireless Comfort Keyboard 1.0A) har gett upp efter många års trogen tjänst.
Nu undrar jag vad som kan vara lämpliga ersättare? Är främst ute efter mus nu, då jag har ett reserv- tgb (logitech Y-SL49A) som duger så länge fast det är trådat. Men kan tänka mig ett tgb-mus-kit om jag hittar något bra sådant..

Jag spelar inte mycket alls, utan är mest för långa dagar med arbete, programmering, redigering, surf. Så ergonomi, storlek och funktion är viktigast:
*Måste vara trådlös.
*Måste vara full- size. -Har så länge en billig Deltaco MS-776 nu som är på tok för liten. -Vill kunna vila handen bekvämt på.
*Vill ha (minst) framåt-bakåt tumknappar och sidoscrollfunktion (trycka skrollen åt sidan duger).
*Gärna bra batteritid. (Stationär dator så laddningsbart kan tänkas funka)
*Möjlighet att kunna byta mellan datorer önskvärt.
*Pris: helst runt 500:-, men kan gå en aning högre för en riktigt bekväm mus.

Har sneglat på Logitech Master MX 2s och 3, men känner mig tveksam till tumknapps- placeringen på 2s (Och priset är på gränsen..) och 3an är för dyr...

Visa signatur

--Humlor kan inte heller flyga--

Permalänk
Hedersmedlem

M705 eller M720 om du inte vill punga upp för MX.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Jag kör mx master gen 1 och gen 2. Håller med om placeringen av tumknapparna som är dålig. Jag har programmerat om så att knappen vid scroll-hjulet är bakåt och den används flitigt. Sido-scrollen kör jag också som bak och framåt knappar, men har tappat den vanan sedan jag körde den som volymkontroll en period. Gestknappen är ctrl-click dvs. öppna i ny flik. Tycker det är trevligt att kunna köra den mot tre enheter. Har man logitechs programvara igång larmar den om låg batterinivå, men ändå glömmer man ladda tyvärr.

Permalänk

Tack för tipsen!
Har nog bestämt mig för en MX ändå..
Hittat en 3:a för samma pris som 2S med, men har hört att 3an har problem med skrollningen..
Nån som vet nåt om det?

Visa signatur

--Humlor kan inte heller flyga--

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kurre_Kul:

Tack för tipsen!
Har nog bestämt mig för en MX ändå..
Hittat en 3:a för samma pris som 2S med, men har hört att 3an har problem med skrollningen..
Nån som vet nåt om det?

Jag hade problem med scrollen men fick den utbytt, inga alls konstigheter
Rekommenderar fortfarande 3an

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk

Var och kände på 2s och 3 i butik och bestämde mig tillslut för en 2a ändå, då jag tyckte den kändes lite bättre i handen och att tumknappen (den som sitter på tumstödet) satt mycket mycket bättre på den än på 3an.

Den något dumma layouten på framåt/bakåtknapparna kände jag inte var något jätteproblem ändå, utan mest vanesak. -Jag har satt framåtknappen som bakåtknapp nu istället, eftersom den känns mest naturlig att komma åt och det funkar bra hittills.

Visa signatur

--Humlor kan inte heller flyga--